Ne on tosissaan ihmisen omia valintoja joita kojtalo tietyllä tapaa johdattaa (sopivan miehen löytyminen, elämäntilanne muuten). Joku on silloin 20v halunnut niitä lapsia ja perhettä ja ne saanut silloin. Ehkä hänAlkuperäinen kirjoittaja anteeksi en ymmärrä:Mutta sehän ihmisen OMA valinta, jos synnyttää 1. lapsensa kakskymppisenä. Tätä juuri tarkoitin. Mulla ei ollut elämä siinä mallissa tuonikäisenä, että olisi voinut perhettä perustaa tai "halunnut" lapsia. Elin omaa huoletonta elämää ja ajattelin, että lapset ovat tervetulleita myöheminkin, kun on ns. kunnollinen mies löytynyt etc.Alkuperäinen kirjoittaja jennik:Niin mut jos eka lapsi syntynyt 20v, niin eipä siinä ole paljon ollut mahdollisuuksia vapaasti mennä, esim matkustella tms...Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi en ymmärrä:siis nyt en ymmärrä, että mikä oma elämä?
Sain mennä ja tulla nuoruuden ja aikuisuuden alkuvuodet että paljon kokeena koen olevani nyt hyvä äiti, sillä pystyn omistautumaan lapsilleni eikä ole kauheasta tuskaa siitä, että pitäis saada vielä joskus joku oma elämä.
Ymmärrän hyvin, että joku haluaa vähän "omaa elämää" eikä olla 35v vuotta putkeen pienten lasten äitinä... Itellä on jäänyt väliin se, että pääsis miehen kanssa esim reissaamaan kahdestaan ulkomailla ja todellakin toivon, että kun olen 35 niin pääsen mm sellaista silloin harrastamaan, Nyt kuitenkin nautin ihanasta pikkulapsi-ajasta... äiti 22v, toinen lapsi tulossa :heart:
Ja se tarttee muistaa, kun niitä lapsia rupeaa "tekemään" varsin alta 20-v., että kyllä ne lapset on siinä sun elämässä AINA, vaikka ne on se 50, niin ne on sun LAPSIA ja ne tulee aina kysymään sulta ja turvaamaan suhun kun tulee joku "kriisi". Mä en voi ajatellakaan niin, että kun lapseni täyttää 18 v tai niillä nurkin, että mulla alkaa oma elämä. Kyllä sitä matkustella pääsee ja harrastaan nytkin.
hän sitten 35v puolestaana lkaa kaivata sitä vapautta mitä murrosikäisen äitinä saa enemmän kuin vauvojen ja taaperoiden kanssa.
Tottakai lapset ovat aina mukana elämässä jne, mutta kyllähän se jo yli 10v lapsen kohdalla on vähän erilaista kuin ihan pienen kanssa. =)