A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äö:Joo, en todellakaan ymmärtänyt kysymystäsi. Tekisin ehdottomasti ilmoituksen, jos olisin itse nähnyt, että äiti käyttää huumeita tai on selvästi niiden vaikutuksen alainen. Kysymyksesi oli kuitenkin muotoiltu niin monimutkaiseksi, etten päässyt kärryille -ehkä siis tulkintataidoissani vikaa. Mutta jos en olisi ollut perheen kanssa viime aikoina tekemisissä, vaan kuullut kaiken aloitusviesteissä mainitun joltain muulta eli välikädeltä, niin ehdottomasti en tekisi mitään ilmoitusta. Pelkkä nukkuminen aj se, että joku kertoo hänen käyttäneen huumeita ei mielestäni ole riittävä syy tehdä ilmoitusta. Mutta tosiaan; en oikein päässyt selville kuka oli nähnyt ja mitä ja kenen se ilmoitus pitäisi tehdä, itseni, sinun vai jonkun kolmannen osapuolen.
Tosiaan minä en siis ole tekemässä ls-ilmoitusta vain kuulemani perusteella. Kerran tein, mutta silloin näin itse ne huumeet. Mutta siis tämä kolmas osapuoli on nähnyt äidin päihteiden vaikutuksen alaisena, eikä ole tehnyt ilmoitusta. Sitä ihmettelen, ettei hän tee, kun tietää äidin päihteiden käytöstä. Siksi kysyn, että tekisitkö sinä vastaavassa tilanteessa. Jos siis varmasti tiedät ja näet toisen käyttävän aineita ja lapsi on aikaisemminkin ollut huostaanotettuna samasta syystä.