Tekisi mieli oikein hyviä muffinseja.. Onko kenelläkään superhyvää ohjetta?

  • Viestiketjun aloittaja "herkuttelija"
  • Ensimmäinen viesti
Toffeiset suklaamuffinit

100g voita
1dl maitoa
2 kananmunaa
1,5dl sokeria
n. 2,5dl vehnjauhoja
1tl leivinjauhetta
2rkl kaakaojauhetta
1tl vaniljasokeria
1rkl perunajauhoja
24 pehmeää toffeemakeista (esim. Dumle)

KORISTELUUN:
50g mantelikrokanttirouhetta (Esim. Daim)
1dl kaakaotomusokeria
1-2rkl vettä

Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita vehnäjauhot, leivinjauhe, kaakaojauhe, vaniljasokeri ja perunajauho keskenään. Lisää Kuiva-aineseosta ja rasva-maitoseosta vaahtoon vuorotellen vähän kerrallaan. Kuiva-aineseos kannattaa siivilöidä taikinaan.

Täytä paperivuoat n. 3/4 täyteen ja laita jokaiseen kaksi toffeemakeista.

Paista 225 asteessa, keskiosassa, noin 10-12 minuuttia, isoja muffineja noin 15 minuuttia. Anna muffinien jäähtyä. Sekoita kaakaotomusokeri ja vesi. Koristele muffinit tomusokerikuorrutteella ja ripottele päälle mantelikrokanttirouhetta.

Muffineihin sopii monenlaiset karkit. Kokeile esim. raikasta minttutoffeeta tai -suklaata.

Nämä on tehneet aina kauppansa meillä ja pellillinen ei ole kauaa ehtinyt "happanemaan" :p
 
"vieras"
Mun lemppareita on tosi helpot dumlemuffinit, joissa ei tarvitse vatkailla mitään, kaikki aineet vaan sekaisin. Tykkään itse enemmän tuollaisista muffinseista, kun eivät ole niin kuohkeita, vaan jotenkin kosteampia ja täyteläisempiä, vähän enemmän browniemaisia. :) Ihan taivaallisia ja niin helppoja ja nopeita. Tässä se ohje:

Raaka-aineet
5 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
3 rkl kaakaojauhetta
2 tl leivinjauhetta
2 tl vanilijasokeria
½ tl suolaa
150 g sulatettua rasvaa
2½ dl maitoa
1 kananmuna
Dumle -karkkeja

Sekoita kuivat ainekset keskenään. Sulata rasva, lisää sekaan maito ja kananmuna. Sekoita ainekset yhteen kunnes seos on tasaista. Täytä muffinssivuoat (jätä niihin hieman kohoamisvaraa). Lisää lopuksi jokaiseen muffinssiin yksi Dumle-karkki. Paista 190 asteessa noin 20 minuuttia.
 
"iivi"
Mie oon ihan puulla päähän lyöty, mulla ei tulis mieleenkään laittaa valmiskarkkeja muffineihin. Minä teen aina samalla ohjeella, tuon 12 mainiota muffinssia; http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2006/02/suuri-muffinsitesti.html

Ja aina peltiseen muffinivuokaan, paistotulos ja ulkonäkö on ihan paras. Mustikat & hasselpähkinärouhe, puolukka & kookoshiutale ja erilaiset suolaiset muffinssit on lempparivariaatioita, tai mitä nyt kaapista löytyy.
 
Maailman parhaat sulkaamuhvinssit:

150g suklaata
100g voita
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
2rkl kaakaojauhetta
2 munaa

Sulata suklaa vesihauteessa tai mikrossa. Vaahdota pehmeä rasva ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Siivilöi sekaan keskenään sekoitetut kuivat aineet. Valuta sekaan sula suklaa. Sekoita lopuksi munat yksitellen taikinaan. Nostele taikina muhvinssi vuokiin.
paista 200 astetta 8-10 min.
 
"vieras"
[QUOTE="iivi";22956174]Mie oon ihan puulla päähän lyöty, mulla ei tulis mieleenkään laittaa valmiskarkkeja muffineihin.[/QUOTE]
Ne on just ihania, se dumle sulaa sinne sisään niin, että muffinissa on ihana toffeetäyte. :p Ja pätkismuffinit on hyviä myös.
 
fs
Juuri itse otin uunista ihanat Daim-muffinsit. Kinuskikissan sivuilta löytyy ohje. Aivan mahtavan ihania, en kyllästy niihin koskaan! Lähdenkin keittämään kaffet ja herkuttelen parit muffinsit. Huomenna alkaa laihis! :)
 
"herkuttelija"
Juuri itse otin uunista ihanat Daim-muffinsit. Kinuskikissan sivuilta löytyy ohje. Aivan mahtavan ihania, en kyllästy niihin koskaan! Lähdenkin keittämään kaffet ja herkuttelen parit muffinsit. Huomenna alkaa laihis! :)
Minulla lähti juuri muffinssit uuniin. Laitoin osaan omareita, osan aion päällystää eli samasta satsista saa tulla useammanlaisia. Itse olen jo laihiksella, aika paljon on lähtenyt mutta kyllä välillä pitää herkutellakin :)
 
"herkuttelija"
Maailman parhaat sulkaamuhvinssit:

150g suklaata
100g voita
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
2rkl kaakaojauhetta
2 munaa

Sulata suklaa vesihauteessa tai mikrossa. Vaahdota pehmeä rasva ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Siivilöi sekaan keskenään sekoitetut kuivat aineet. Valuta sekaan sula suklaa. Sekoita lopuksi munat yksitellen taikinaan. Nostele taikina muhvinssi vuokiin.
paista 200 astetta 8-10 min.
Kuulostaa kyl tosi hyvältä :p Täytyy joku kerta kokeilla!
 
Nää on mun kestosuosikkeja

VALKOSUKLAISET MUSTIKKAMUFFINIT

225 g Pirkka leivontamargariinia
2 dl sokeria
3 Pirkka Parhaat kananmunaa
4 1/2 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria
1 dl maitoa
3 dl (150 g) Pirkka mustikoita (pakaste)
50 g valkoista leivontasuklaata
Kuorrutus
150 g valkoista leivontasuklaata
Lisäksi
16 kpl Pirkka Amerikan muffinivuokaa

1. Vaahdota huoneenlämpöinen rasva ja sokeri. Lisää munat yksitellen koko ajan vatkaten. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan. Lisää maito, mustikat ja rouhittu valkosuklaa taikinaan ja sekoita nopeasti. Jos käytät pakastemustikoita, lisää ne jäisinä. Jaa taikina muffinivuokiin.

2. Paista200-asteisen uunin keskitasolla noin 20 - 25 minuuttia. Sulata valkosuklaa mikrossa. Valuta suklaata jäähtyneiden muffinien päälle. Koristele halutessasi koristerakeilla.
 

Yhteistyössä