Tekisi mieli irtisanoa tv-lupa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eihän sen välttis pihaan asti tulla tarvi jotta laitteen näkee.. ainakan meillä. sen näkee yleiseltä tieltäkin.. sit ku lapsi on pieni ja avaa oven jo niin.. =/ siinähän selität.
juu eihän ne kai poliisin kanssa kule mutta se jos ne saa jostai päähänsä et sul o vehkeet tai joku on ilmiantanut sut ni..

mä muistan jonkun joskus sanoneen,että niillä on joku perskutan laite jolla näkee onko asunnossa tv-yhteys?Kerran tuli tv:stä sellainen juttu,että nyt jos sinulla ei ole tv-lupaa näkyy vastaanottimessasi lumisadetta: meidän tv:hen tuli katko ja lumisadetta vaan,sitten ohjelma palasi:)Tästä on jo vuosia...

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja kökkö:
ne voi muuten tulla poliisien kanssa ovelle jos ei muuten avaa....

Mitä sitten vaikka tuleekin..Ei niillä silti taida olla lupaa ratsata kämppää.

paitsi jos on etsintä lupa....
luulis niillä siis poliiseilla olevan parempaa tekemistä kuin käydä joka neljäs talous läpi et onko sul ny lähetyksiin vastaan otin...=)

no en tiiä,mutta työkaveri ei avannut ovea tarkastajalle vaikka kävi monta kertaa,ne soitti sitten töihin ja kysy kaveria ja sanoi että tulevat poliisin kanssa jos ei muuten,ja on ihan fakta homma,sitä en tiiä kusettiko ne tarkastajat sitten

vois kyllä uskoa että tulisivat poliisin kanssa,koska saahan ne hyvät massit maksamattomista luvista:( Itselleni ei ole tullut tarkastajaa 7vuoteen jonka olen omillani asunut:)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
vois kyllä uskoa että tulisivat poliisin kanssa,koska saahan ne hyvät massit maksamattomista luvista:( Itselleni ei ole tullut tarkastajaa 7vuoteen jonka olen omillani asunut:)

Poliisi tarvitsisi kotietsintäluvan. Kotietsintälupaan taas vaaditaan vakavampi rikos kuin tv-luvan maksamatta jättäminen. Eli poliisi ei voi tulla sisään tv-luvan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Ollaan aina maksettu tunnollisesti tv-lupa. Jopa opiskeluaikoina, kun rahat oli tiukilla, eikä oikeasti olis ollut varaa. Yli kymmenen vuotta ollaan siis maksettu eli koko se aika kun ollaan omillamme asuttu. Nyt tuli taas maksulappu ja se on törkeän suuri. Tai siis tiesinhän minä summan, mut silti hirvitti nähdä se paperilla. Nyt olis rahallisesti vähän tiukkaa ja suuri houkutus ilmoittaa, ettei meillä ole enää telkkaria tai boksia. Lapset katsoo satunnaisesti pikkukakkosta. Muuten ei ylen kanavia katsella. Tuntuu niin tyhmältä maksaa sitä maksua. Kuitenkin ollaan niin rehellisiä ihmisiä, et tuntuu väärältä huijata. Huono omatunto pelkästä ajatuksesta. Ja mietin sitä miten helposti siitä jää kiinni. Antenni katolla ja omakotitalossa asutaan. Tuleeko tarkastaja heti, jos ilmoittaa, ettei ole enää televisiota?

Eipä meillä ole koskaan käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole koskaan maksanut tv-lupaa, eikä ole mieskään. Eikä tulla maksamaankaan. Miksi ihmeessä maksaa moista rahasummaa joka vuosi kun voi kerran jättää maksamattakin. Aina olen ihmetellyt, että miksi esim. opiskelijat, elälkeläiset, muut vähävaraiset kiltisti maksavat. Meillä ei edes ole rahasta kiinni maksamatta jättäminen, vaan halutaan lusmuilla kun kerran niin voi tehdä ilman sanktioita. Ihan sama juttu kirkollisveron kanssa. Ihan älytöntä maksella, joten kirkosta ollaan erottu ja säästetään nekin eurot ihan omaan käyttöön.

eiköhän se oo teidän omaa käyttöä, jos katotte sitä telkkaria.. kivaa, kun saa maksaa toisten lusmuilut. jos kaikki jättäis maksamatta, niin sitten voisin minäkin jättää maksamatta ja kattomatta, kun ei tulis muuta kuin sitä amerikkalaista shittiä..

Tehkää kuten me, luopukaa koko tv:n katselusta. Tosin meillä siihen oli pari tärkeämpää syytä kuin tv-luvan kalleus (mm. kuvan laatu vaihteli sään mukaan, välillä lähetykset eivät näkyneet ollenkaan ja telkkaria katsottiin ihan liikaa). Nettitv on nykyaikaa :D

mua ärsyttää ku osa sanoo ton kommentin että kiva maksaa muiden puolesta..

tv-lupa nousee tasan tarkkaan vaikka jokainen maksaisi sen, niin käy kaikelle muullekin! aika moni joutuu nykypäivänä lopettamaan sen maksamisen juuri sen takia koska se on jo liian kallista! ja tv-tarjonta senku vaan huononee!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja kökkö:
ne voi muuten tulla poliisien kanssa ovelle jos ei muuten avaa....

Mitä sitten vaikka tuleekin..Ei niillä silti taida olla lupaa ratsata kämppää.

paitsi jos on etsintä lupa....
luulis niillä siis poliiseilla olevan parempaa tekemistä kuin käydä joka neljäs talous läpi et onko sul ny lähetyksiin vastaan otin...=)

Eiköhän ne etsintäluvat käytetä johonkin tärkeämpiin, kuin tv-luvat

Meillä kävi tarkastaja ja vahingossa avasin oven sille. Sanoin että ei oo digiboxia ja telkkari on vaan pelaamista varten. En päästäny sisälle kuitenkaan. Tuli tarkastusmaksu 100e ja takautuvaa telkkarilupaa 60 e. Lupaa en ottanu vaikka tarkastaja kyseli monessako erässä laitetaan. Soitin sinne paikkaan ja sillonkaan en lupaa ottanu.

Yhteistyössä