Tekis kovasti mieli mennä perhekerhoilemaan

noiden pienten kanssa, mutta kun aina välillä on niitä juttuja ettei niihin pääse mukaan :/
Toki tiedän, että itsestä se on paljolti kiinni... mutta on se silti tyhmänoloista, jos kukaan ei kuitenkaan ala juttusille, vaan kaikki on vaan tuttujensa kanssa.
Miekin kun joutuisin menemään tuonne kirkonkylään täältä sivukylältä.

Ja mie tiiänkin, että siellä perhekerhossa käy ainakin muutama pph ja tottakai he ovat tuttuja keskenään jo pidemmältä ajalta, ja mie en todellakaan tunne ketään tuolta kirkonkylän puolelta.
 
Sinne mukaan vaan. Voihan sitä leikkiä oman lapsen kanssa ja seurata pikkuisen puuhia. Äkkiä siellä jonkun äidin kanssa joku jutun aihe tulee.

Niin siis me käydään seurakunnan perhekerhossa ja siellä on alkuun ja loppuun ohjattua toimintaa ja laulua ja leikkiä.
 
Mä istuin yleensä yksikseni siellä ja lapset leikkivät. Muutama tuttu oli joskus juttukaverina mutta useimmiten ei. En sitten jaksanut siellä kauaa käydäkään. Mä en ole sen tyylinen ihminen, että haluaisin väkisin tunkea ventovieraiden keskusteluihin mukaan.
 
Mulle suurin syy siihen, että lopetettiin perhekerhoilu oli se, että en itse tuntenut sieltä ketään entuudestaan,mutta kaikilla muilla oli vähintään se yksi ennestään tuttu....
Huono siinä oli ns väliin mennä...
 
Mä en nyt oikein ymmärrä....siis eikös perhekerhoon mennä sen takia että saa toimintaa oman lapsen kanssa, saa vinkkejä askarteluun ym ym. En mä ainakaan mene sinne sitä varten että itse saisin seuraa. Lapsi tykkää ja itsekin. Toki siinä pakostakin itsekin saa juttuseuraa, mutta sitä varten en siellä käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
mukaan vaan rohkeesti. ja voithan joskus ajella tännekkin päin... meil ois tiistaisin toi perhekerho ja ois kiva suakin nähdä =)
Meilläkin ois ensviikosta alkaen joka toinen tiistai tuolla kirkonkylällä.
Tiistai on paha päivä vaan lähteä kauemmas, kun Ella-eskari ja Kaapo-kakkosluokkalainen päsevät jo klo 12, ja muut ovat koulussa kolmeen asti... eli mun on oltava itse kotona aina puoliltapäivin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
mukaan vaan rohkeesti. ja voithan joskus ajella tännekkin päin... meil ois tiistaisin toi perhekerho ja ois kiva suakin nähdä =)
Meilläkin ois ensviikosta alkaen joka toinen tiistai tuolla kirkonkylällä.
Tiistai on paha päivä vaan lähteä kauemmas, kun Ella-eskari ja Kaapo-kakkosluokkalainen päsevät jo klo 12, ja muut ovat koulussa kolmeen asti... eli mun on oltava itse kotona aina puoliltapäivin.
niin joo... no menet sitten sinne teiän perhekerhoon vaan rohkeena, kyllä sun kaa joku aina juttelee oot sen verran kiva ja mahtava. ja rupee sä aloittelee juttuja toisten kaa =) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:
Mä en nyt oikein ymmärrä....siis eikös perhekerhoon mennä sen takia että saa toimintaa oman lapsen kanssa, saa vinkkejä askarteluun ym ym. En mä ainakaan mene sinne sitä varten että itse saisin seuraa. Lapsi tykkää ja itsekin. Toki siinä pakostakin itsekin saa juttuseuraa, mutta sitä varten en siellä käy.
Mie taas menisin lähinnä oman seuran takia :ashamed: , kun meillä lapsilla on seuraa kyllä toisistaan ja naapurin lapsista, mutta mie en niin kovin usein tapaa muita aikuisia.
Meillä muutenkin askarrellaan paljon... ja mie oon myös itse toiminut aikanaan päiväkerhossa ja perhekerhossa vetäjänä... joten ne kuviot on tuttuja.
Täällä on vielä nimenomaan niin, että toinen "täti" usein ottaa lapset leikkimään toiseen huoneeseen, ja aikuiset sit ovat toisessa huoneessa ja juttelevat, ja joskus on joku jumppa, joskus joku reseptien vaihto kerta ja joskus joku tietty ihminen "luennoimassa" jostain.
 
Kyllä siinä muutaman kerran sai käydä ennen kuin alkoi juttuseuraa olemaan. Aluksi oli melkoisen orpo-olo. Mutta nykyään ei tarvi tuppisuuna olla :D Kaveripiiri laajentunut huimasti.

Mitä olen eripaikkakunnilla asuvien ystävieni kanssa jutellut, niin taitaa olla aika paikkakuntakohtaista miten uudet otetaan vastaan perhekerhoissa. Joillain ollaan täysin omissa kuppukunnissa ja toisella paikkakunnalla taas otetaan uudetkin hyvin vastaan ja mukaan. Niistä kävijöistähän se on kiinni...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kyllä siinä muutaman kerran sai käydä ennen kuin alkoi juttuseuraa olemaan. Aluksi oli melkoisen orpo-olo. Mutta nykyään ei tarvi tuppisuuna olla :D Kaveripiiri laajentunut huimasti.

Mitä olen eripaikkakunnilla asuvien ystävieni kanssa jutellut, niin taitaa olla aika paikkakuntakohtaista miten uudet otetaan vastaan perhekerhoissa. Joillain ollaan täysin omissa kuppukunnissa ja toisella paikkakunnalla taas otetaan uudetkin hyvin vastaan ja mukaan. Niistä kävijöistähän se on kiinni...
Kävijoistä kiinni kyllä, mutta erittäin erittäin paljon kiinni sen kerhon vetäjistä =) jos on hyvät vetäjät kerholla niin ne osaa small talkata sillätavoin että kaikki löytää juttu seuraa :D Olen käyny useassa perhekerhossa vuosien mittaan ja parilla eri paikkakunnalla ja useimmat on ollu kivoja ja juttuseuraa löytyny hyvin. Mut mukaan on mahtunu myös kerho jossa vetäjä sano päivää ja nimi tuohon kirjaan, kukaan ei puhunu paitsi jos ite kysy jotaki ni toki vastas mutta juttu tyrehty siihen. Ei kiva :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:
Mä en nyt oikein ymmärrä....siis eikös perhekerhoon mennä sen takia että saa toimintaa oman lapsen kanssa, saa vinkkejä askarteluun ym ym. En mä ainakaan mene sinne sitä varten että itse saisin seuraa. Lapsi tykkää ja itsekin. Toki siinä pakostakin itsekin saa juttuseuraa, mutta sitä varten en siellä käy.
Mie taas menisin lähinnä oman seuran takia :ashamed: , kun meillä lapsilla on seuraa kyllä toisistaan ja naapurin lapsista, mutta mie en niin kovin usein tapaa muita aikuisia.
Meillä muutenkin askarrellaan paljon... ja mie oon myös itse toiminut aikanaan päiväkerhossa ja perhekerhossa vetäjänä... joten ne kuviot on tuttuja.
Täällä on vielä nimenomaan niin, että toinen "täti" usein ottaa lapset leikkimään toiseen huoneeseen, ja aikuiset sit ovat toisessa huoneessa ja juttelevat, ja joskus on joku jumppa, joskus joku reseptien vaihto kerta ja joskus joku tietty ihminen "luennoimassa" jostain.
Ok. En ehkä ajatellut asiaa noin. Meillä kun on kotona yksi pikkuneiti eikä lähistöllä oikein muita samanikäisiä kavereita. Meillä taas ohjaajat ei erota lapsia aikuisista ja askartelutkin on niin että jos haluaa niin voi tehdä. Taitaa aika lailla olla eri systeemit joka paikassa ja onhan se vetäjistä paljon kiinni ja ryhmästä. Meillä loisto ryhmä ollu tjo pitkään. Nyt kesän jälkeen toinen ohjaaja vaihtuu. Saas nähdä kuinka käy. Niin ja uusia perheitä tietty tulee mukaan nyt kun uusi jakso taas alkaa.

Rohkeesti mukaan vaan. Varmasti löytyy juttukaveria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Olen käyny useassa perhekerhossa vuosien mittaan ja parilla eri paikkakunnalla ja useimmat on ollu kivoja ja juttuseuraa löytyny hyvin. Mut mukaan on mahtunu myös kerho jossa vetäjä sano päivää ja nimi tuohon kirjaan, kukaan ei puhunu paitsi jos ite kysy jotaki ni toki vastas mutta juttu tyrehty siihen. Ei kiva :whistle:
Miun käymässä kerhossa on vähän samanlainen vetäjä, mutta kävijät ovatkin sitten aktiivisempia. Ja porukalla pyritään ottamaan uudetkin mukaan juttuihin. Tuolla on hyvin harvoin mitään järjestettyä :/ Yleensä vain vapaata olemista, mutta poika on tykännyt ja minäkin.

 
Mukaan vaan rohkeesti :) Me, kun muutettiin tänne niin en tuntenut paikkakunnalta ketään. Pikku hiljaa alkoi kaipaamaan muutakin seuraa kun oma perhe. Olihan se kieltämättä aika iso kynnys mennä vieraaseen porukkaan, mutta sain lämpöisen vastaanoton (ainakin ohjaajilta) niin sinne tuli mentyä toisenkin kerran... Se on ihan tosi, että sellaisia kuppikuntia tahtoo olla (ilmeisesti) joka paikassa. Pikkuhiljaa olen tutustunut muihin äiteihin kerhossa. Meillä kerho on ollut erittäin tärkeä lapsille ja tietenkin itsellenikin.
 

Yhteistyössä