Tekikö tämä äiti oikein vai väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hauska olisi tietää minkalainen äiti näin tekee. Ensiksi heräsi kysymys, oliko äiti ulkomaalainen? Ja tähän en halua vastauksia/kommentteja tyyliin "miksi heti pitää epäillä ulkomaalaisia, samanlaisia ne suomalaisetkin on" Kyllä, mutta ajattelimpahan vain ääneen!

Aivan. Suomalainen äiti ei ehkä yleensä olisi niin julma, että keskellä ostoskeskusta riistäisi vaatteet lapsen päältä ja tämä joutuisi vähissä vaatteissa kylmään ulkoilmaan. Kaikilla ei ole varaa takseihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hauska olisi tietää minkalainen äiti näin tekee. Ensiksi heräsi kysymys, oliko äiti ulkomaalainen? Ja tähän en halua vastauksia/kommentteja tyyliin "miksi heti pitää epäillä ulkomaalaisia, samanlaisia ne suomalaisetkin on" Kyllä, mutta ajattelimpahan vain ääneen!

Aivan. Suomalainen äiti ei ehkä yleensä olisi niin julma, että keskellä ostoskeskusta riistäisi vaatteet lapsen päältä ja tämä joutuisi vähissä vaatteissa kylmään ulkoilmaan. Kaikilla ei ole varaa takseihin.

Mun mielestä on taas täydellisen naurettavaa tehdä tästä joku kulttuurisidonnainen juttu. Mä itseasiassa mietin oikein hartaasti että kumpaa äitiä tuo vieras tarkoitti. Sitä joka haalarin oli varastanut vai sitä joka haalarin vaati takaisin.

Hyvä että sä sentään valaisit asiaa ilmoittamalla oman kantasi. Mä kun en tosiaan osaa mitenkään päätellä voisko jompikumpi äidistä olla käytöksensä perusteella ulkomaalainen tai suomalainen.

Älytöntä sanon minä.

että tuossa tarkoitettiin että se "varas" olisi ollut se mamu
mutta oli kuka tahansa mikä tahansa niin minusta täysin väärin toimittu ja olisin ehdottomasti toiminut rauhallisin elkein mutta näköjään joillekin sen reimatekki on elämää suurempi kysymys: surullista

Tajusin kyllä, että siinä tarkoitettiin varastelevan mamu äidin tehneen kirjoittajan mielestä väärin. Halusin vain ivata mamu vastaista kirjoittajaa. Halusin myös herättää ajattelua asiasta.

Jos varastaneella äidillä on hahmotushäiriö tms. ongelmia, miten hän hahmotti lapselleen kuitenkin eri haalarin kuin tämän varastetun aina päiväkotiin päälle? Jos äidillä ei ole varaa ostaa lapselle haalaria, mitenköhän lapsi oli puettu sinä päivänä, kun äiti varasti haalarin... siis tuskinpa tarpeeseen varasti. Tarpeeseen saa haalareita kirppikseltäkin parilla eurolla. Taisi olla kyseessä kleptomaani tai vaan todella röyhkeä tyyppi.

Miksi varkaan lapsen on mielestänne ihan oikein kärsiä tilanteesta??
Olen pöyristynyt siitä, millaisia äitejä tämä maa päällään kantaa. Ei ihme, että esim. sijais- ja tukiperheistä on kauhea pula, kun lähimmäisenrakkaus on kadonnut näemmä kokonaan. :(

Ja kun tuota opetusasiaa tässä myös käydään niin minusta lapsi oppi sen, että varastaminen on väärin mutta jos joku toinen saa siitä syyn niskaansa niin asia on ok.

Mä olisin ehkä sanonut että puku tuotava iltaan mennessä meidän ovelle, en ois raaskinut lapselta vaatteita viedä. Vaikka totta kyllä tuo, että äiti olisi voinut oman takkinsa antaa. Lapsi kuitenkin aivan viaton tapahtuneeseen, joten en olisi kaupassa alkanut vaatia vaatetta takaisin. En olisi myöskään päiväkodissa kertonut tapahtuneesta varmaankaan, jos tämä äiti olisi pyytänyt anteeksi, ihminen on erehtyväinen ja toivottavasti oppisi jotain tapahtuneesta..

kenestä puhutte :( ... tämä aloituksen varasteleva äiti on aivan varmasti mun entinen kaveri...
hän oli puhunut yhdelle puolitutulle, että hän oli vahingossa ottanut toisen lapsen haalarin ja sitten oli joutunut antamaan sen pois jossain kaupassa... :(

ja tämä tyyppi on kleptomaani - kaikki lastensa vaatteet on varastettuja... varastaa päiväkodista, kaupoista, kirpputoreilta... ihan joka paikasta.

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi mutta itse kallistun näiden kannalle jotka eivät olisi paikan päällä lapselta pukua ottaneet. Ehkä sinisilmäisenä olisin yrittänyt enemmin saada jonkun sopimuksen aikaan. Puku omistajille palautettu illalla, palautettu päiväkotiin nimettömästi seuraavana aamuna tms. Oisin varmaan todistusaineistoksi ottanut valokuva kännykällä.

oikein teki varkaalle.Kuka olisi oikeesti uskonut että palauttaa nyt tuota pukua kun ei ollut aikasemminkaan palauttanut.Jos tuo varkaan lapsi nyt on ollut ulkona kylmässä ilman toppapukua niin se on kyllä sen varas äitinsä syytä,mitä varasti ja olisi palauttanut ajallaan ja kerran olivat ostarissa,olisi ostanut uuden puvun.
Minusta tässä nyt varas äiti opettaa lastaankin varastamaan ja siksi minusta olikin hyvä että puku vietiin päältä.
Eipä ne kaupan vartijatkaan anna sinun mennä kotiin vaatteet päällä ja sieltä tule niitä takasin hakemaan.
Itse en kyllä olisi uhakillut sen kummemmin että jos et anna niin kerron kaikille,vaan olisin kertonut kuitenkin:D
Kaikilla on oikeus tietää tuommoisessa ryhmässä kuka on varas,ja voin sanoa että kyllä sieltä päiväkodista varastetaan ja ei aina tarvi olla edes 'köyhästä perheestä kyse':(

Minun lapseltani vietiin uudet rukan kurahaalarit ja takki, naapurinaulakossa oli toisen lapsen jossa luki myös nimi,meillä oli juuri uudet ja en sitten illalla muistanut kirjoittaa vielä nimeä no seuraavana päivänä vein lapsen tarhaan ja ne kuravaatteet oli vaihtuneet tämän toisen lapsen kanssa,no huomasin kun lastani menin hakemaan sillä lukihan naapuri naulakon muksun vaatteissa isolla tussilla nimi
no seuraavana päivänä tuli tämä toinen lapsi kerhoon ja niihin meidän vaatteisiin oli taas kirjoitettu heidän nimi :(
sanoin asiasta mutta milläs sen todistat ettei toinen nyt ollut hakenut samoja kaupasta:(
ja näin ollen minä sain taas ostaa lapselleni uudet vaikka päiväkodista koittivat tarjota tuon toisen lapsen niitä vanhoja ja loppuun kuluneita risoja meille:(
Niin toisen lapsen vanhemmat oli molemmat töissä että rahanpuutteesta tuskin oli kyse:(ja minä työtön yh-äiti jonka lapsi oli puheen takia lääkärin lausunnolla kyseisessä päiväkodissa,
että kyllä niitä varkaita osaa olla nämä uravanhemmatkin joilla ei nähtävästi aikaa ostella vaatteita kun saa helpomminkin niitä hankittua,eihän parempituloset nyt varasta:(

Jos varasäiti olisi ottanut vahingossa toisen haalarit, hänen lapsensa haalarit olisivat jääneet roikkumaan naulakkoon!!!!!!!!!!

Näin ei ilmeisesti käynytkään, koska oltais ihmetelty, kuka lapsi lähti ilman haalareitansa kotiin, kun naulakkoon jäivät. Siinä olisi heti ilmennyt sekaannus.

Eli varasti ne, koska otti kahdet haalarit päiväkodista matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kääriköön oman takkinsa lapsen ympärille ja palelkoon itse, varas.

teki oikein, ja näinpä. palelkoon itse jos ei ole varaa ostaa haalaria.

Lapselta se haalari kuitenkin päältä vietiin! Miettikää, mikä nöyryytys lapselle! Urpåt! Uskomatonta porukkaa!!

Jaaha, melkeinpä voisin sanoa että oikein teki varkaalle.
Ei se kovin fiksua ole riistää lasta haaleista kaupassa, mutta ihan yhtälailla päiväkodista lähtenyt on kokenut saman kohtelun. Siis ilman haalareita hänkin on joutunut lähtemään.
Fiksua olisi ollut myös kohteliaalla asenteella sopia asiasta, mutta kyllä mulla ihan varmasti kilahtaisi tuossa tilanteessa ja toimisin samoin.
Sitäpaitsi palautetaan se varastettu haalari missä olosuhteissa tahansa niin eihän se sulje pois sitä tosiasiaa että lapsen äiti on varas ja lasta äidin tekoset nolottaa.
Tohon uhkailulinjalle en olisi lähtenyt ja eikös äiti luvannut että jos saa haalarin heti ei kerro henkilökunnalle ja kertoi sitten kuitenkin. Tässä tämä äiti toimi väärin, lupaus täytyy pitää. Ystävilleni olisin minäkin ehkä kertonut.

Mielestäni teki oikein kun vaati haalarin takaisin, mutta mua ihmetyttää tässä hommassa se että onko tän varas-äidin lapsi tullut sit aamulla ilman toppahaalaria hoitoon? Siis kun piti toisen muksun haalari varastaa sit iltapäivällä?

Alkuperäinen kirjoittaja DRFG:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kääriköön oman takkinsa lapsen ympärille ja palelkoon itse, varas.

teki oikein, ja näinpä. palelkoon itse jos ei ole varaa ostaa haalaria.

Lapselta se haalari kuitenkin päältä vietiin! Miettikää, mikä nöyryytys lapselle! Urpåt! Uskomatonta porukkaa!!

Uskomatonta miten joku voi olla *****
kyse oli tahallaan varastetusta tavarasta johon palautusmahdollisuuskin tarjottiin pitkän aikaa korjata tapahtunut vaan ei korjannut,äiti siis opetti lapselleet että saa varastaa,
jos ei oma äiti osaa oikeaa kasvatusmallia antaa että varastaminen on väärin niin minusta teki oikein kun vietiin lapsen päältä tuo haalari
oli kyse sitten lapsesta tai aikuisesta samalla tavalla ne myymäläetsivätkin ottaa vaatteet takaisin talteen .
Ehkä nyt tuon varas äidin lapsi voisi sitten opettaa äitilleen että varastaminen on väärin:(

Voihan se olla että nyt varasäiti on itkenyt kuinka ilman pukua vei lapsen pois ostarista mutta mikä on totuus,on aika tyhmä äiti jos tosiaan ei mitään käynyt lapsen päälle sieltä ostarista ostamassa varalle (niin tai varastamassa,senhän tämä tuntui jo osaavan,paitsi jos kiinne jäisi niin taaskin lapsen päältä puku viedään)
Ja jos kerran on ollut pokkaa varastaa toisen puku päiväkodistakin niin tämä varas on ottanut tietoisen riskin siinäkin että voi joskus jäädä kiinnekin,eli jos tässä joku oli tyhmä niin varas itse,sääliä ei heru muuta kuin lapselle että toivottavasti äitinsä olisi nyt jonkin puvun ostanut ennen kotiin paluuta (niin ja mennut kassan kautta)
ja toivottavasti varkaan lapsi nyt kuitenkin saisi oikean kasvatusmallin,äitinsä sitä ei nähtävästi osaa tarjota:(

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
En olisi laittanut lasta koston välineeksi.

En minäkään, enkä nolannut lasta julkisesti vaan hoitanut asian kahden kesken äidin kanssa niin, että lapsi ei ole sivullisena kuulemassa asiaa. Lasten jättäminen tuollaisen keskelle on täysin väärin. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
kyse oli tahallaan varastetusta tavarasta johon palautusmahdollisuuskin tarjottiin pitkän aikaa korjata tapahtunut vaan ei korjannut,äiti siis opetti lapselleet että saa varastaa,
jos ei oma äiti osaa oikeaa kasvatusmallia antaa että varastaminen on väärin niin minusta teki oikein kun vietiin lapsen päältä tuo haalari
oli kyse sitten lapsesta tai aikuisesta samalla tavalla ne myymäläetsivätkin ottaa vaatteet takaisin talteen .
Ehkä nyt tuon varas äidin lapsi voisi sitten opettaa äitilleen että varastaminen on väärin:(

Eihän se lapsi ole välttämättä edes tiennyt, että se on varastettu se haalari, hän on todennäköisesti ajatellut vain saaneensa uuden haalarin. Eiköhän se ole niin pöllitty, että muksulla on ollut ihan oma haalarinsa kotiin mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

Eihän se lapsi ole välttämättä edes tiennyt, että se on varastettu se haalari, hän on todennäköisesti ajatellut vain saaneensa uuden haalarin. Eiköhän se ole niin pöllitty, että muksulla on ollut ihan oma haalarinsa kotiin mennessä.

Voi olla totta,hyvä pontti;) Mutta siltikin minusta tässä nyt oli hyvä opetus niin lapselle (joka syytön) kuin varkaallekin että varkaus ei kannata.
En usko että asioista sopiminen olisi tuottanut mitään tulosta ilman lapsia,eli meinaan vain että äkkiähän varas kadottaa puvun kun toinen sanoo että se on sillä,sana sanaa vastaan siinä tilanteessa...onneksi otti puvun heti siis talteen nja näin varmisti sen kotiinpaluun:)

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Lapselta ei vaatteita viedä. Piste. Enkä nyt tarkoita tätä äitiä joka vaatteen varasti. Pitää olla pissiä päässä että ostoskeskuksessa lapsen vaatteen ottaa, oli sitten varastettu tai ei.

näin juuri.

Eli tää lapsi joutu palelemaan ulkona, eikä ollut varmaan ihan kauhean mukavaa, eli toisin sanoen lapsi joutu kärsimään, eli toisin sanoen miks tän lapsen piti kärsiä sen äidin tekemästä typeryydestä. Tosi lapsellista ja ajattelematonta toimintaa kummaltakin osapuolelta ja TAAS joutu viaton lapsi kärsimään, ja tää on teiän mielestä oikein? Jep jep, nyt oon tosiaan vakuuttunut että täällä ei juurikaan ole kuin tekopyhiä jeesustelijoita..HAH!!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Lapselta ei vaatteita viedä. Piste. Enkä nyt tarkoita tätä äitiä joka vaatteen varasti. Pitää olla pissiä päässä että ostoskeskuksessa lapsen vaatteen ottaa, oli sitten varastettu tai ei.

näin juuri.

Kyllä viedään,tiedättekö paljonko meidän Suomessa oleva vähemmistö harrastaa sitä että pukee vaatteita lapsille kaupassa?
Jos ei myymäläetsivä niitä vaatteita saa viedä,tai ei anneta suosiolla niin sitten tulee poliisi setä tai täti ja se vaate jää kauppaan,oli lapsen päällä tai ei ja juttu ei yleensä tähän silloinkaan jää.

Yhteistyössä