TEKI TAAS EILEN OHARIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niina

Vieras
(Viitaten aiempaan keskusteluun: Aika on miehelle venyvä käsite.)

Voihan hitto sentään.... eilen jouduin taas odottamaan miestä kolme tuntia kun sanoi tulevansa hetken päästä. Kysyin häneltä onko tuo reilua ja hän vastasi että ei ole mutta teki niin kuitenkin. En enää sovi hänen kanssaan mitään, hän on loukannut minua tosi pahasti koska on valehdellut tulemisestaan päin naamaa. Miten joku voi sanoa noin lunkisti että on tulossa ja tietää jo niin sanoessaan ettei ole aikomustakaan tulla vielä tuntikausiin?? En ymmärrä yhtään. Tosi tosi tosi epäreilua vedätystä. Sanoin miehelle että hän saa aivan vapaasti päättää missä viettää aikaansa, enkä minä en halua olla mikään riippakivi. Sanoin tämän aivan normaalisti, enkä mitenkään ärsyttävästi. Mies suuttui ja lähti ovesta ulos. Ei pysty käsittelemään tunteitaan tai tällaisia asioista ylipäätään vaan lähtee mieluummin menemään.

Minua harmitti niin paljon että vedin kunnon kännit, kadotin puhelimeni ja möykkäsin kotona kun etsin sitä. Nyt hävettää, koska naapurit varmasti kuulivat metelöintini rivitalossa kun asun... en kehtaa nähdä heitäkään enää. Hyvin menee.

No niin, eikö ala pikkuhiljaa valjeta, että älä ole missään tekemisissä enää?

Alat jo itsekin oireilla. Mies vaikuttaa jonkun sortin luonnehäiriöiseltä, nähty on nuo metkut. Joku ottaa jonkun aikaa katseltuaan opiksi, joku ei. On sinulla (toivottavasti?) parempaakin tekemistä kuin olla jonkun urpon vedätettävänä.

Usko pois.

Kuulostaa aika tutulle. Nuorempana (alle 30v) minulle kävi usein noin. Sitten päätin, että en jää ketään odottelemaan vaan teen sitten omia juttuja. Jos kaveri TODELLA

Niin, olen itsekin ajatellut että jos todella välittää, ei tekisi noin... mutta juuri eilen kertoi rakastavansa minua. En ymmärrä miten toista voi kohdella noin jos rakastaa. Minä en ainakaan pystyisi tekemään noin, en edes kellekään ketä en rakasta....

Hänen tekonsa eivät ainakaan osoita, että hän rakastaisi. Paljonko sinua lämmittää se, että mies sanoo rakastavansa? Eikö enemmän lämmittäisi sydäntäsi se, että mies ryhdistäytyisi ja hakisi jonkinlaista kompromissia tähän asiaan? Ymmärrän, että miehellä pitää olla omaa aikaa, mutta jos ollaan parisuhteessa, niin silloin sitä pitäisi sopia yhdessä pelisäännöt joiden mukaan toimitaan. Ei se ole sovittu sääntö, jos toinen sitä koko ajan rikkoo. Mietipä itse, missä jamassa suhteenne on vaikka vuoden tai parin päästä?

Kiitos teille kaikille suorista kommenteistanne! Koitan keskustella miehen kanssa asiasta ja saada asiat toimimaan toisin. Mikäli tämä ei onnistu, pitää varmaan sitten unohtaa koko juttu. En ainakaan kestä enää yhtäkään odottelua. Teen selväksi että sovitaan tarkat kellonajat milloin pitää olla paikalla ja sitten myös pidetään niistä kiinni. En ole ennen tiennytkään kuinka paljon voi risoa tuollainen vetkuttelijan odottelu... se ottaa muuten päähän aivan älyttömästi. Nyt on sitten sekin tullut koettua.

Hän pitää sinua hätävarana. Hänelle oma elämä kavereineen on tärkeämpää kuin sinä. Helppoa hänen on sanoa, että rakastaa, jos sillä saa kaikki tekosensa anteeksi. Tuskin hän edes tietää, mitä rakastaminen on.
En katselisi päivääkään.

että olet Niina suorastaan kanamainen, jos annat itseäsi kohdella tuolla tavalla. Että saa tulla ja mennä kuinka tahansa, kun vain välillä sanoo rakastavansa. Et tule ikinä saamaan luotettavaa kumppania tuollaisesti tyypistä, mutta itsehän osasi valitset. Harmittaa puolestasi.

Teepäs sama temppu miehelle! Odotutat itseäsi ihan pokkana vaan. Itsekin kirjoitit, ettet ennen tiennytkään miten toisen odottaminen risoo, niin sittenpähän miehesikin varmasti tietäisi, miltä tuntuu, kun saa itse kokea.

Nyt jo sanon: siksipä tänne juuri kirjoitin kun alko risomaan enkä ole vielä kauaa tuota kohtelua kestänyt, enkä aio kestää. En ole niin sinisilmäinen että rakkaudentunnustuksilla tästä pääsisi jatkuvasti pälkähästä. Tänään on jo uudet sävelet, en pyydä miestä käymään, koska jos taas myöhästyy, teen varmasti jotain mitä ei pitäisi tehdä... Otan selvästi etäisyyttä, niin huomaa että peli on muuttunut.

Itte: teen saman tempun hänelle heti seuraavaksi kun on tilaisuus. Nytkin odottaa soittoani kun sanoin että olen töissä ja soitan kun olen kotona. Olenkin vielä töissä, mutta lähdössä juuri, eikä minulla ole mikään kiire ilmoittaa siitä...

Jaa a. Mahtaneeko tuosta siltikään ottaa opikseen. Itse en jaksaisi noita pelejä pelailla, etenkin jos tuo on miehellä vähän "elämäntapa itsekkyyttä" niin epäilen, ettei tapojaan muuta vaikka kuinka tekisit "saman takaisin".

Itse kyllä laittaisin tiukan paikan eteen miehen, jos jaksaisin. Laittaisin kunnolla kovan kovaa vasten, siis suomeksi sanottuna hyisevän riidan laittaisin alulle. Toinen mikä voisi ehkä toimia on, että lähdet pois kotoa, jos mies on esim. tunnin myöhässä. Ja kun soittaisi niin "tekisit jotain muuta". Toki jos on tuollainen luonne, voi mies vain ajatella jättää suosiolla kokonaan tulematta, jos huomaa että taasen kunnolla myöhästyy. Koska silloinhan et olisi kuitenkaan enää kotona.

Kauheasti ei kannata alkaa peleilemaan pelejä. Jos mies ei kunnon suuttumisen jälkeen ymmärrä, tuskin tulee ymmärtämäänkään. On miestä varmasti aiemminkin exät yrittäneet saada tulemaan ajoissa. Eikä ole tuosta näyttänyt ottaneen opikseen.

Taidat olla oikeassa. Ei kannata liikaa ruveta pelaamaan pelejä, jos on tapamyöhästyjä, se ei varmaan tällälailla muutu. Uskoisin, että on tosiaan ennenkin harrastanut samaa ja exät ovat exiä vahvasti juuri tästä syystä. Eivät ole jaksaneet pelleillä jos toinen ajattelee jatkuvasti vain itseään. Olen myös huomannut että kertoo "valkoisia valheita" olemisistaan, sanoo esim. että tulin juuri käymään täällä baarissa vaikka tiedän tasan tarkkaan että on istunut siellä koko illan. Miten homman saa toimimaan jos toisen tekemisiin ja sanomisiin ei voi koskaan luottaa? Miettimisen aihetta kyllä....

Miten homman saa toimimaan jos toisen tekemisiin ja sanomisiin ei voi koskaan luottaa? Ei mitenkään.

Tarkkojen rajojen asettaminen ei toimi, koska mitä lyhemmälle vedät hihnan, sitä varmemmin mies siitä pyrkii irti. Ja jos se vähän aikaa toimisikin, niin haluatko miehen joka tottelee sinua vain koska pelkää suuttumistasi? (Verrattuna siihen että mies tottelisi koska se tekee sinut onnelliseksi)

Mäkättäminen ei auta, koska ei ole auttanut aiemminkaan.

Miehen kouluttaminen "antamalla hänen maistaa omaa lääkettään" ei todennäköisesti myöskään auta, sillä hän ei yksinkertaisesti osaa asettua toisen asemaan. Vaikka hän tietäisi miltä tuntuu odottaa sinua, ei hän kuitenkaan osaisi yhdistää sitä siihen miltä sinusta tuntuu odottaa. Koska hänellähän on hyvä syy odotuttaa toista ja hänellä olisi parempaakin tekemistä. Jos hän pitäisi sinun menojasi ja tekemisiäsi yhtä arvokkaina kuin omiaan, ei tätäkään keskustelua edes käytäisi.

Ainoa tapa yrittää saada miestä parantamaan tapansa, on saada hänet ymmärtämään että se on hänenkin parhaakseen. Eli älä odota häntä, älä soita perään, älä pidä ruokaa lämpimänä, älä vastaa puhelimeen jos hän myöhästyy sovitusta soittoajasta. Tee omia juttujasi, lähde lenkille, syötä ruoantähteet koiralle, pistä puhelin kiinni tai soita kaverille niin että puhelin tuuttaa varattua kun hän vihdoin soittaa.

Jos mies arvostaa seuraasi, niin hän kyllä parantaa tapansa kun huomaa että se on ainoa tapa yleensä tavata sinua. Jos hänelle taas on yksi lysti ehtiikö hän tavata sinua vai ei, niin... Hasta la vista sitten vaan :).

Mistäpä sitä paremmasta tietäisi, jos ei ole koskaan muusta kuulutkaan? Tarkoitan sitä, että millaisesta tuon ohari-ollin kodissa on ollut?
Sitä on ihminen taipuvainen toistamaan tis-mal-leen sitä samaa mallia, mitä on lapsuudessan nähnyt vanhempien tekevän ja siten miten itseään on kohdeltu.
Miten miehen isä kohtelee vaimoaan, perhettään? Eikö perheen pään tarvitse ilmoitella menemisistään? Onko miehesi äiti ollut sitä uhrautuvaa tyyppiä, joka on noussut pottumuusia miehelleen lämmittämään vaikka keskellä yötä, jos niikseen on sattunut?
Vai onko miehesi koti välinpitämätön yleensä? Eikö perheessä olla koskaan oltu kiinnostuneita toisten perheenjäsenten tekemisistä ja tulemisista? Kotikasvatus siihen tyyliin, että "kyyyllä ne ite tietää mitä tekee ja kyyyyllä ne lapset sitten ite ilmoittaa jos jotain on" . Eli välinpitämättömät vanhemmat, jotka muka-luottavat lapsiinsa, mutta eivät oikeesti jaksa kiinnostua heidän tekemisistään pätkääkään.
Jos näin on, niin mies ei osaa edes ajatella, että hänen menoistaan joku voisi välittää tai olla kiinnostunut. Pukee sen siihen, ettei ole mitään väliä, ja kunhan tässä vaan hengailen. Varmasti ahdistuu sinun reaktiostasikin tietysti, mutta varmaan enemmän ahdistuu kun huomaa ettei itse osaa toimia muuten. Kun ei ole ikinä välitetty.

Lisäksi on tietysti olemassa niinkutsuttu vanhanaikainen kotikasvasvatus, jossa kyllä lähtökohtaisesti opetetaan, ettei toista saa ilmoittamatta laittaa odottamaan, ja että myöhästymisestä pitää aina suinkin ilmottaa (esim. työelämän pelisäännöt) ynnä muuta toisen huomioonottamista. Taitaa puuttua sellasetkin pelisäännöt miehesi olemisesta.

Kuten viisaat vastaajat jo sanoivatkin, niin mäkättäminen ei auta.Kiihtyminen on ihan luonnollista, mutta raivoomalla ei saa kuin sen hetken vitutuksen purettua, mutta itse asia ei muutu mihinkään. Eikä se pelin pelaaminen ja sitten taas vastaiskun miettiminen ja vielä kerran vastaiskun vastaiskun masinointi muuta kuin vie hirveesti energiaa.

Jos kovasti välität tuosta miehestä, ja jaksat, niin yritä selvittää sitä, että mitä tai miksi mies tekee niinkuin tekee. Tai että tietääkö hän, että muutenkin voi elää ja reagoida, ja elämä on silti ihan kivaa? Joskus yksi sellainen keskustelunavaus, joka osuukin sen asian ytimeen, eikä siihen oireeseen, saattaa avata teidän tilannetta ja suhdetta aivan uusiin näkökulmiin. Molemmille.

Sinä olet A. Mies on B.

A haluaa tietyn aikataulun ja ilmoittaa sen B:lle. B ei kehtaa sitä kieltää, mutta hänellä on oma aikataulu ja hän noudattaa sitä.

Teillä EI OLE ongelmaa, jos te kumpikin elätte B:n aikataulun mukaan. B ei myöhästy ja A ei odota. Niin yksinkertaista se on.

Sanoin tämän aivan normaalisti, enkä mitenkään ärsyttävästi. Mies suuttui ja lähti ovesta ulos. Ei pysty käsittelemään tunteitaan tai tällaisia asioista ylipäätään vaan lähtee mieluummin menemään.

Toisessa ketjussa mies nimimerkkiä käyttänyt mies lähti elleistä pois, kun hänen käytöstään ja ajatuksiaan myöhästelyn suhteen ei ymmärretty. Jonkinlainen luonnevika tai narsistinen häiriötila on selvästi kyseeessä.

Ei kai sulla Niina ole mun entinen mies? Jos on, niin sanonpahan vaan, että turha sitä on odotella. Se tekee mitä lystää, sanoo kyllä rakastavansa, mutta ei kunnioita sinua pätkääkään, eihän hän muuten noin toimisi!
Ei muuta kuin vaihtoon!

Nimim. Onnellinen Elviira

No ihan totta säikädin kun sain eteeni sun tekstin
samanlainen on mun kihlattu ja päätin tänään jotain tehdä
asian hyväksi JÄTTÄÄ HÄNET ja aloittaa puhtaalta pöydältä ja
nähdä maailmaa uusin silmin:-)
Voimia sinulle Niina ja tsempii;)))

Puhut täysin minun eilistä päivääni Nina..koin tismalleen saman eilissä iltana. Mies oli päässyt töistä ajoissa ja sanoi menevänsä puhelimessa kaverien luokse jalkapallomatsia katsomaan..ja pyh..eihän se siellä ollut vaan ryyppäämässä..

Lupasi tulla "jalkapallomatsista"klo 22 maissa ja tuli sitten tänään vasta klo 17..että silleen..on siis paljon näköjään itsekkäitä miehiä!

MUTTA yksi syy tähän käytökseen on alkoholi,elämänhallinan puuttuminen ja se itsekkyys. Varmasti mies rakastaa..uskoisin niin..ainakin omastani,sillä muu käytös vahvistaa sen,mutta tänä lupausten pettäminen ja valehtelu on saanut riittää minullekin. Olemme asumuseron partaalla. En tiedä jaksanko jatkaa enää näin..tämä on toistuva ongelma eikä loppua näy..parisuhdetta pitää kunnioittaa ei sortaa.

Tyhmältä tuntuu vaihtaa elämänsä uuteen tällaisen asian vuoksi,mutta yrityksiä patantaa juomis tapansa ja myöhästelynsä on annettu monta kertaa..nyt tuli raja vastaan piste.

Niin että täällä on kohta sinkkunainen joka ei ota enää hevilläkään eikä rokilla miestä ennenkuin on tosi tosi hyvin tutustuttu ja ajan kanssa..ja siltikin voi pettyä. Mutta tsemiä Nina ja muut kohtalotoverit!