Teinipojille pitäisi terveystiedon tunnilla näyttää kuvia synnyttäneiden naisten kropista

Eikö samalla voisi näyttää kroppaa ilman arpia? Että hei kaikki ei saa raskausarpia ja treenaamalla saa kropan pidettyä hyvässä kunnossa vaikka ikää tuleekin lisää. Että hei omilla valinnoilla on merkitystä ja että oman elämän hallintaa ei voi ikään kuin ulkoistaa jollekin toiselle. Se että syöt rasvaista ruokaa, etkä jaksa treenata - se näkyy sun kropassa. Se voit perustella sitä arkiväsymyksellä tai lastenhoidollisilla kiireillä, mutta hei sillä aktiivisesti treenaavalla ja terveellisesti syövälläkin on lapsia. Oikeasti kyse on valinnoista.
No joo, vois näyttää semmoisen todenmukaisen otannan vaikka 10 naisen kropasta raskauden ja imetyksen jälkeen. Osalla olisi arpia, osalla ei. Tissit olisi huonossa kunnossa suurella osalla.

Raskausarpien tuloon ei voi kovin paljoa vaikuttaa, niitä tulee hoikalle odottajallekin ja vaikka kuinka rasvaisi mahan ja reisien aluetta. Se riippuu eniten geeneistä ja omasta kudostyypistä.
 
vierailijab
Surettaa kun en muista nyt tähän hätään muita muodonmuutoksen käyneitä kuin MaCgyver, Richard on aina ihana.:cry:
Herranen aika, en tiennyt ja tunnistanut beekuvasta että se on se :eek: Hyvä kun sanoit.

Mutta onkos Echon oma ukkeli nyt mennyt jotain kommentoimaan kun tuli tämä aloitus?

Ja kyllä, on ihan luonnollista että vartalossa yleensä näkyy lastenteko.
 
Herranen aika, en tiennyt ja tunnistanut beekuvasta että se on se :eek: Hyvä kun sanoit.

Mutta onkos Echon oma ukkeli nyt mennyt jotain kommentoimaan kun tuli tämä aloitus?

Ja kyllä, on ihan luonnollista että vartalossa yleensä näkyy lastenteko.
Tää ketju lähti ihan siitä kun niin usein lukee että eka vuosi vauvan tulon jälkeen on makkarissa viileää.
Siis ei univelassa tarttekaan olla kauheen himokkaana puolisoa kohtaan, mutta kun usein lukee että "oma kroppa tuntui rumalta ja mieskään ei ollut halukas".
 
yksi monista pettyneistä
Tää ketju lähti ihan siitä kun niin usein lukee että eka vuosi vauvan tulon jälkeen on makkarissa viileää.
Siis ei univelassa tarttekaan olla kauheen himokkaana puolisoa kohtaan, mutta kun usein lukee että "oma kroppa tuntui rumalta ja mieskään ei ollut halukas".
Isot pojat aina sanoo että kun se viimeinen lapsi on tehty, niin se suomalaisen naisen seksielämä oli sitten siinä :(
 
Isot pojat aina sanoo että kun se viimeinen lapsi on tehty, niin se suomalaisen naisen seksielämä oli sitten siinä :(
Ja höpönhöpö:)

Sehän riippuu ihan siitä miten toista huomioi. Ne pienet mutta oikeesti tärkeät hellyyden osoitukset, sipaisut ohimennessään, katseet, sanat..ne on oikeesti tärkeitä asioita.

Ja se että lapsiarki jaetaan yhdessä. Molemmat ovat mukana nukuttamisissa ja harrastekuskailuissa ja keittiövuoroissa yms.eikä niin että toinen karkaa omilleen ja jättää arkiorganisaation vain toisen kannettavaksi.

Pitää ymmärtää helliä toista pitkin matkaa - siis kumpienkin! Kyllä se kipinä ja intohimokin sammuu jos sen vaaliminen muuttuu yksipuoliseksi.
 
vierailija
Isot pojat aina sanoo että kun se viimeinen lapsi on tehty, niin se suomalaisen naisen seksielämä oli sitten siinä :(
Minä olisin halukas seksiin, mutta synnytyksistä muuttunut kroppani (repesin moneen suuntaan) ei toimi enää samalla tavalla kuin nuorena tyttönä. Mies ei ole valmis opettelemaan uusia tapoja, joilla minä saisin orgasmin. (Asiasta on puhuttu moneen kertaan.)
Joten, lopputulos on se, että minä teen omin käsin itselleni tyydytyksen ja mies hakee tyydytyksen joltain nuorelta tytöltä (joka ei ole synnyttänyt).
Lapset kun kasvavat niin ero tulee.
 
Minä olisin halukas seksiin, mutta synnytyksistä muuttunut kroppani (repesin moneen suuntaan) ei toimi enää samalla tavalla kuin nuorena tyttönä. Mies ei ole valmis opettelemaan uusia tapoja, joilla minä saisin orgasmin. (Asiasta on puhuttu moneen kertaan.)
Joten, lopputulos on se, että minä teen omin käsin itselleni tyydytyksen ja mies hakee tyydytyksen joltain nuorelta tytöltä (joka ei ole synnyttänyt).
Lapset kun kasvavat niin ero tulee.
Melkein voisi sanoa että tuommonen kuupo mies joutaa mennäkin...:cautious:
 
vierailija
Miksi vain teiniPOJILLE? Eikö olisi tähdellistä näyttää myös tytöille, ettei tulisi näitä "raskaus pilasi vartaloni" yllätyksiä. Tietäisi tytöt mihin lähtee jos vauvaa alkavat hankkia.
Eivät kaikki pilaa juuri mitään. Täälläkin eräs kolmen lapsen äiti on vielä neitsyt, eikä ole lainkaan synnyttänyt. Lapset saatu alkuun koeputkessa ja sitten keisarileikkaus.
 
vierailijafreeman
Minä olisin halukas seksiin, mutta synnytyksistä muuttunut kroppani (repesin moneen suuntaan) ei toimi enää samalla tavalla kuin nuorena tyttönä. Mies ei ole valmis opettelemaan uusia tapoja, joilla minä saisin orgasmin. (Asiasta on puhuttu moneen kertaan.)
Joten, lopputulos on se, että minä teen omin käsin itselleni tyydytyksen ja mies hakee tyydytyksen joltain nuorelta tytöltä (joka ei ole synnyttänyt).
Lapset kun kasvavat niin ero tulee.
Toivottavasti sitten törmätään.
 
Tottakai miehen ja naisen vartalo muuttuu iän karttuessa. Jos noin normaali asia tulee yllätyksenä, niin kannattaa käydä peruskoulun biologian kirjat läpi uudestaan. Mutta kaikista ei tule plösöjä arpinaamoja. Siihen miten se vartalo pysyy kunnossa voi ihan itse vaikuttaa. Kukaan ei vaadi että pitää treenata 4krt viikossa, syödä kevyesti ja käyttää ryppyvoiteita. Mutta on turha ulkoistaa oma kulahtaminen sille, että "näin nyt vain käy kaikille iän karttuessa". Kun ei se käy kaikille. Ja se tieto sattuu.
 
Tottakai miehen ja naisen vartalo muuttuu iän karttuessa. Jos noin normaali asia tulee yllätyksenä, niin kannattaa käydä peruskoulun biologian kirjat läpi uudestaan. Mutta kaikista ei tule plösöjä arpinaamoja. Siihen miten se vartalo pysyy kunnossa voi ihan itse vaikuttaa. Kukaan ei vaadi että pitää treenata 4krt viikossa, syödä kevyesti ja käyttää ryppyvoiteita. Mutta on turha ulkoistaa oma kulahtaminen sille, että "näin nyt vain käy kaikille iän karttuessa". Kun ei se käy kaikille. Ja se tieto sattuu.
Hmm, no vaikka itse sivusin iän tuomia juttuja myös niin pääpaino tässä ketjussa on nyt raskauden tuomissa "maanvyörymissä".

Oot onnekas jos olet isä ja sun vaimollasi ei ole jälkeäkään raskaudesta (vaikka ei niiden tartte vaikuttaakaan parisuhteeseen).
 
Tää ketju lähti ihan siitä kun niin usein lukee että eka vuosi vauvan tulon jälkeen on makkarissa viileää.
Siis ei univelassa tarttekaan olla kauheen himokkaana puolisoa kohtaan, mutta kun usein lukee että "oma kroppa tuntui rumalta ja mieskään ei ollut halukas".
Mä en kyllä oikein hahmota, miksi teinien pitäisi alkaa jo pohtia sitä, miten vauvan jälkeen voi eka vuosi makkarissa olla viileää tai miten synnytyksestä voi palautua tms. Suurimmalle osalle lapsen saaminen on vielä aika kaukainen asia - ja hyvä niin. Eikö fiksumpaa olisi keskittyä terveen itsetunnon luomiseen tässä ja nyt, eli kun teinit kuitenkin kriiseilevät omaa sen hetkistä ulkonäöään, niin sen sijaan että silmille läväytetään jotain kauhukuvia, autettaisiin heitä ajattelemaan itsestään positiivisesti ja näkemään oman kehonsa ja oman itsensä hyvät puolet?

Ihan yhtä lailla kuin raskauden jälkeisiä venyneitä mahoja, voitaisiin näyttää teineille kuvia vanhuksista tai kuolleista ja ohjeistaa, että katsokaa nyt, teistäkin tulee vielä tällaisia. Mutta onko kaikki ikävät realiteetit pakko sisäistää teini-ikäisenä?
 
Tottakai miehen ja naisen vartalo muuttuu iän karttuessa. Jos noin normaali asia tulee yllätyksenä, niin kannattaa käydä peruskoulun biologian kirjat läpi uudestaan. Mutta kaikista ei tule plösöjä arpinaamoja. Siihen miten se vartalo pysyy kunnossa voi ihan itse vaikuttaa. Kukaan ei vaadi että pitää treenata 4krt viikossa, syödä kevyesti ja käyttää ryppyvoiteita. Mutta on turha ulkoistaa oma kulahtaminen sille, että "näin nyt vain käy kaikille iän karttuessa". Kun ei se käy kaikille. Ja se tieto sattuu.
Tämä on totta ja olen samaa mieltä. Mutta tämä info kannattaa antaa ihmisille myöhemmin. Teineillä on jo tekeminen omien ulkonäkökompleksiensa kanssa, joten heitä ei kannata kuormittaa vielä sillä, että pitää varautua taistelemaan keski-iän ongelmia vastaan. (Ja tää kritiikki ei siis ollut tarkoitettu sinulle, vaan yleisesti kommentoin tätä ketjua.)
 
Mä en kyllä oikein hahmota, miksi teinien pitäisi alkaa jo pohtia sitä, miten vauvan jälkeen voi eka vuosi makkarissa olla viileää tai miten synnytyksestä voi palautua tms. Suurimmalle osalle lapsen saaminen on vielä aika kaukainen asia - ja hyvä niin. Eikö fiksumpaa olisi keskittyä terveen itsetunnon luomiseen tässä ja nyt, eli kun teinit kuitenkin kriiseilevät omaa sen hetkistä ulkonäöään, niin sen sijaan että silmille läväytetään jotain kauhukuvia, autettaisiin heitä ajattelemaan itsestään positiivisesti ja näkemään oman kehonsa ja oman itsensä hyvät puolet?

Ihan yhtä lailla kuin raskauden jälkeisiä venyneitä mahoja, voitaisiin näyttää teineille kuvia vanhuksista tai kuolleista ja ohjeistaa, että katsokaa nyt, teistäkin tulee vielä tällaisia. Mutta onko kaikki ikävät realiteetit pakko sisäistää teini-ikäisenä?
Mikä on muu taho johon on kaikki teinit koottuna, kuin koulu? Ja 17-v.lukiolaisista nuorista naisista osa raskautuu seuraavien 3-4 vuoden sisään.
En mä pitäisi pahana jos niitä kuvia näytettäisiin nuorten medioissakin.

Kuva on voimakkaampi kuin tuhat sanaa. Ei kukaan muista jos jumppamaikka lässyttää terveystiedon tunnilla seurustelu/perheosiossa "raskaus muuttaa kehoa" mutta jos kunnon horrorkuvat raskausmahoista lätkäisiin power pointilla näytille niin menisi jo pari Jonttua oksentamaan.

Mäkin muistan Timo Nuutisen valistuskuvat lyömisen jättämistä vammoista koko ikäni. :rolleyes:

Mihinkään vasta äitiysneuvolan yhteiskäynnille tuota ei saa jättää. Vauva on silloin jo aluillaan.
 
Niinmutsiis häh?

Mn teinipojat ovat kyl nähneet mut nakuna. Ja muitakin äitejä bikineissä rannalla.

Miksi nitä erikseen näyttää kuvina pitäisi?
Niiden Jonttujen äidit saakin Jonttujen mielestä näyttää laardiläjältä joka on just sortumaisillaan. Koska ne on niiden äitejä.

Mutta monille nuorille hemmoille tulee oikeasti yllätyksenä se miten 23-v. piukka pakkaus, oikea hottis Mirtsuli muuttuu samannäköiseksi kuin oma äiti, kun tullaan laitokselta. Ja tissit häviää seuraavan vuoden aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Niiden Jonttujen äidit saakin näyttää laardiläjältä joka on just sortumaisillaan.

Monille nuorille hemmoille tulee oikeasti yllätyksenä se miten 23-v. piukka pakkaus, oikea hottis Mirtsuli muuttuu samannäköiseksi kuin oma äiti, kun tullaan laitokselta. Ja tissit häviää seuraavan vuoden aikana.
Mut jos noin pöhkö on vielä siinä iässä (mikä nykyään lähentelee kai kolmeakymmentä) niin on jo kotona saadussa kasvatuksessakin jotain omituista. Ei tuota voi terveystiedontuntien varaan jättää.
 
Mut jos noin pöhkö on vielä siinä iässä (mikä nykyään lähentelee kai kolmeakymmentä) niin on jo kotona saadussa kasvatuksessakin jotain omituista. Ei tuota voi terveystiedontuntien varaan jättää.
No, voi vaan todeta että paljon olisi valistustyötä tuolla saralla.

*tahtoo käydä ruuvaamassa jokaisen autokorjaamon seinään kalenterin synnyttäneiden naisten mahoista*
 
Jep. Mukava maksaa paikallisen autokorjaamon konttori-kopperossa laskua kun D-kupin lollot tuijottaa vastapäiseltä seinältä.

Mitä jos jonkun Salen kassan tai tilitoimiston tiskin vieressä olisi joku nakuäijä-kalenteri?
Mulla on paha tapa tarkastaa, kun harkitaan minne tehdään tarjouksia, millaisten ihmisten kanssa ollaan tekemissä. Tai millaisten yritysten.

Esimerkiksi Destian työmaakopeissa ei nakukalentereita näe mut menepä jonkun pikku-maanrakennuspuljun koppiin niin paska haisee, edellisvuodenkin ruoantähteet lojuvat lattialla ja se kuuluisa nakukalenteri roikkuu ilmoitustaululla eikä sitä taideta edes kalenteritarkoitukseen käyttää koska työmaa viivästyy ainakin kaksi kuukautta.

Sama tavarantoimittajapuolella -parhaat pisteet ainakin toistaiseksi on kerännyt se yritys jonka konttorissa työntekijöiden sinillä on lasten kuvia ja piirroksia.
 
  • Tykkää
Reactions: feger

Yhteistyössä