Tein sellasen kardinaalivirheen työnhaussa että terve! Naamaani en siinä puljussa kyllä kehtaa enää näyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt kaikki sitten vaan väärentelemään papereita! Kohta on niin miljoona suomalaista maisteria, masteria tai bacheloria työpaikkahauissa, ettei uskokaan! Puhutaan p***aa oikein urakalla ja saadaan hyvätduunit, joita ei kuitenkaan hallita. Samapa se. Kohta ollaan kaikki eduskunnassakin tätä menoa. No, onneksi valehtelijat ja väärentäjät ovat niin F_I_K_S_U_J_A, että pärjäävät ihan missä vain vaikka peruskoulupohjalla... :)

Itse omaan kaksi tutkintoa ja olen YLPEÄ, että olen tehnyt työtä kummankin eteen. En taatusti olisi tyytyväinen mihinkään valetutkintoon. Mutta kukinenkin taaplaa tyylillään.

Kyllä mulla on joka ikisessä työpaikassa kysytty työtodistukset ja koulutodistukset. Ihan jopa siivousfirmoissa, joiden hommia tein opintojen ohessa. Myös muissa saman tyylisissä.

Ongelmahan on siinä, että jos pääsee työhaastattelusta läpi, niin ei välttämättä pääse työyhteisöstä läpi jos ei osaa niitä hommia tai muuten vaan. Aika nopeasti nimettäin jää kiinni, jos joku sattuu olemaan opiskellut samassa paikassa eikä kaveri tiedä mitään ko yliopistosta esimerkiksi. Tai tutkinnosta.

Aplle vinkiksi, että laitat ne turhat cvt pois sieltä koneelta. Jätät yhden kunnollisen pohjan aina, jota muuttelet sitten tarpeen mukaan. Ja ne muutettavat kohdat merkkaat siläl keltaisella korostusvärillä, että muistat aina mitä piti muutella. Sitten tallennat aina kunkin työpaikan mukaan, vaikkapa "Menninkäinen.docx" ja laitat ne eri kansioon, esim "Haetut", kun oot hakenu sen paikan. Näin sulla pysyy selkeänä tuo systeemi. Ei kannata talletella mitään vanhoja cvtä, ne on ihan roskaa..ja jos ne on jotain vanhoja koulutehtäviä, niin ei niitäkään enää tarvita.

p.s. Ja ainoa miksi kannattaa laittaa osa noihin "haetut"-tiedostoihin, jotta voit sitten tarkistaa mihin oot jo vasta hakenut. Ettet laittele samaan työpaikkaan tsiljoona eri hakemusta, vaan ennemmin soittelet perään.

Ja sitten samalla kauhistellaan jotain VALELÄÄKÄREITÄ tms. Sanokaa, missä työssä se valehteleminen on SALLITTUA ja missä ei? Jos kerran jotkut valioyksilöt kuitenkin pärjää ammatissaan suorittamatta niitä tutkintoja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Ei hätiä, oma CV:ni on oikeasti todella valehdeltu muunnos totuudesta, itselläni on siellä yksi työpaikka + lukemattomia työtehtäviä mitkä eivät ole totta. Ja sen avulla olen nyt todella hyvässä työpaikassa.

Mieheni vei asian pidemmälle, hänellä on cv:ssa yliopistotutkinto jota on ihan hatusta temmattu.

Ikinä ei ole mitään papereita kyselty, vaan luotettu sanaan :D.

Onko miehes kentien valelääkäri? :D Mä en ikinä kehtais tehdä noin, hieman noloa jos jää kiinni! Millaset työtehtävät teillä on? Miten pystytte hoitamaan ilman tarvittavaa koulusta jos miehesikin piti väärentää yliopistotutkinto cv:n?

Ei sentään valelääkäri, vaan ihan johtotason hommia ja oli tehnyt hieman vastaavia ennenkin. Tähän kuitenkin vaadittiin se yliopistotutkinto mitä ei ole :). Parin vuoden sisällä ylennettiin, joten eiköhän se ole sujunut ilman sitä vaadittua tutkintoakin :D.

Minä olen kanssa keksinyt kaikkea puuta heinää cv:hen. Olen kokenut että työpaikalla kyllä oppii aina kaiken mitä tarvitsee.

Eikö kukaan muka ole missään vaiheessa kysellyt koulutuksesta? Suomessa ei nyt kovin montaa yliopistoa ole, joten piirit ovat pieniä. Joku aina tuntee jonkun jne. Ihmettelen, että ei ole tullut kinkkisiä tilanteita eteen. Tai sitten saa olla pateettinen valehtelija...

Ei kukaan ole kysynyt koulutuksesta jälkikäteen, miksi kysyisikään? Mieheni on tuonnut hyvin tulosta firmalle, siksi sai ylennyksenkin.

"Tutkinto" ei ole tästä maasta missä asumme.

"pateettinen" valehtelija ...... :D :D :D

Ei hätiä, oma CV:ni on oikeasti todella valehdeltu muunnos totuudesta, itselläni on siellä yksi työpaikka + lukemattomia työtehtäviä mitkä eivät ole totta. Ja sen avulla olen nyt todella hyvässä työpaikassa.

Mieheni vei asian pidemmälle, hänellä on cv:ssa yliopistotutkinto jota on ihan hatusta temmattu.

Ikinä ei ole mitään papereita kyselty, vaan luotettu sanaan :D.

Ja tuon "valkoisen valheen" avulla mieheni nauttii nyt 75t eur vuosipalkkaa, siellä kun vaadittiin se yliopistotutkinto mitä hänellä ei oikeasti ole.

Toivottavasti miehes ei ole mikään valelääkäri tms, joka työskentelee oikeasti sitä yliopistotutkintoa vaativassa tehtävässä :D Ei mulla kyllä muita sellasia tule mieleen ku lekurit ja elukkalekurit.. Kansanedustaja :DDDD?

itse olisin varmaan kaivanut käsin pihaamme kahden metrin syvyisen häpeäkuopan ja kyyhöttäisin siellä edelleen vaikka tietäisin että mun pitää oikeesti soittaa sinne ja selittää kuinka pääsi käymään.

Ihmettelen vaan että missä ihmeessä toisten ihmisten moraali on?! Toiset käyvät monta vuotta yliopistoa ja toiset vaan röyhkeästi lätkäisevät sen paperiin kuitenkaan päivääkään yliopistoa käymättä!? Haloo?!!!

Kerrothan kuinka lopulta kävi...

Hauskaa! Ja kamalaa :)
Nyt otat ja menet sinne firmaan oikean CV:n kanssa ja sanot että tulit korjaamaan mokasi.
Ota asia huumorilla ja sano että onneksi virheen voi tässä tilanteessa korjata.
Jos mä mokaan töissä niin totean vaan että onneksi en ole lääkäri tai lentäjä :D

Yhteistyössä