Tein sellasen kardinaalivirheen työnhaussa että terve! Naamaani en siinä puljussa kyllä kehtaa enää näyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Soititko? :attn:

Soitin, mutta en saanut oikeaa tyyppiä tänään kiinni. Jätin kiireellisen soittopyynnön, ja kerään rohkeutta huomiseen kun kerron totuuden :$ itkenyt koko päivän miehelle puhelimessa etten saa enää ikinä töitä mistään!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

Soitin, mutta en saanut oikeaa tyyppiä tänään kiinni. Jätin kiireellisen soittopyynnön, ja kerään rohkeutta huomiseen kun kerron totuuden :$ itkenyt koko päivän miehelle puhelimessa etten saa enää ikinä töitä mistään!

No mä uskon, että työpaikassa ottavat tämän enemmänkin huumorilla :D Kun kuitenkin kerrot totuuden niin tuskin luulevat, että yritit valehdella. Vitsi, pitää vissiin huomennakin seurata tätä ketjuu :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Niin, jos valehteleminen on fiksuutta. Ja yhteisö ja sivistynyt kansakunta kiittää, kun valehtelijat asetetaan työnhaussa samalle viivalle kuin tutkinnon tehneet.

Kenellekään ei tästä haittaa ole, esim. tuo tutkinto oli vain muodollisuus ja sillä ei ole mitään tekemistä työtehtävien kanssa.

Entä jos miehesi jää kiinni? Se ei silloin ole ihan pieni juttu ja isot korvaukset tulee maksettavaksi yms.

Korvaukset :D. Kerropa miten mieheni jäisi kiinni? Koko haastattelussa ei kysytty koulutuksesta yhtään mitään ja koko 2.5 vuoden aikana kukaan ei ole maininnut koulutusta. Yht´äkkiäkö he haluaisivat nähdä tutkintotodistuksen :D? Ja senkin saa muuten feikkinä.

Senhän toki tiedät, että ainakin Suomen lain mukaan tuo on suoraan työsuhteen purkuperuste. Lisäksi täällä tulisi aika todennäköisesti syyte petoksesta päälle. Onneksi valheella on lyhyet jäljet, jossain vaiheessa jäätte kiinni. :D

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni

Lohdutuksen sana; tiedän tyypin joka on lähettänyt CV:n. Kas kummaa, CV:n viimeisellä sivulla olikin kirpparin ilmoitustaululle tarkoitettu Myydään ilmoitus!!!! Joten tsemppiä!!

Mut josko ne ottaa tämän taidonnäytteenä.
Sä olet onnistuneesti tehnyt CV:n jonka päivitykset toimii vuosienkin päästä!

Olet siis taitava officen käyttäjä :D

Mä oisin varmaan ilmoittanut sinne työpaikkaan että sain paikan muualta enkä tule haastatteluun. Miksi olisin nolannut itseni kertomalla tuollaisesta omasta mokasta joka on aika nolo...

No se täti sitten soitteli sieltä ja kerroin että näin kävi, miten edetään. Sitten se rupesi jankkaamaan että siis olenko mä hakenut jonkun toisen cv:llä, ja sanoin että en, kun harjotustyöllä :D Se oli ihan ku puulla päähän lyöty "ai että se ei ole sun oma?" sitten toistan että niin, se on tiedoiltaan virheellinen ja plaa plaa. Se kuulosti kauheen pettyneeltä, mutta antoi mun kuitenkin lähettää oikean cv:n ja soitti sen jälkeen sellaisella äänensävyllä että antaa se mun nyt armollisesti pitää sen saman haastatteluajan.

Huoh. Mä olen niin tyhmä, enkä saa enää ikinä töitä. :headwall:

No niin, nyt menet sinne hyvin valmistautuneena, huolitellun tyylikäänä ja itsevarmana! Pahoittelet tapahtunutta, jos siihen on aihetta, muuten unohdat koko jutun ja keskityt siihen mitä kyselevät.

Onnea ja rohkeutta! Hienoa oli että olit rehellinen, sekin on arvo jota yritysmaailma arvostaa.

Yritä siellä haastattelussa kertoa samalla tavalla kuin tässä aloituksessa että miten tässä nyt näin kävi.. Selvästikään puhelimen päässä ollut täti ei ottanut sitä niin kuin me muut :D Ja onhan se hienoa että saat kuitenkin sen haastatteluajan pitää!

toi valetutkintotyypppi ei niin hyvin Suomessa toimi, koska ulkomaiset bachelor-tutkinnot ei Suomen työmarkkinoil ole ns. minkään värtejä. Jos työpaikassa edellytetään koreakoulutukintoa (käytännössä vain julkinen sektori), niin ulkomisesta tutkinnosta on haettava todistus, että vastaa suomalaista (ja bachelor siis alempaa korkeakoulututkintoa), jolloin saa alkaa enempikin niitä paperita väärentelmään..
toisaalta monissa yksityisen puolen työpaikoissa ei koulutus ole mikään edellytys esim asiantuntija- tai myyntitehtäviin voi päästä kiinni, vaikkei olisi kuin aloittanut opinnot ja töuralla voi sopivalla työkokemuksella edetä myös johtotehtäviin.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja hehehhe:
Alkuperäinen kirjoittaja eioototta:
Ei hätiä, oma CV:ni on oikeasti todella valehdeltu muunnos totuudesta, itselläni on siellä yksi työpaikka + lukemattomia työtehtäviä mitkä eivät ole totta. Ja sen avulla olen nyt todella hyvässä työpaikassa.

Mieheni vei asian pidemmälle, hänellä on cv:ssa yliopistotutkinto jota on ihan hatusta temmattu.

Ikinä ei ole mitään papereita kyselty, vaan luotettu sanaan :D.

Ja tuon "valkoisen valheen" avulla mieheni nauttii nyt 75t eur vuosipalkkaa, siellä kun vaadittiin se yliopistotutkinto mitä hänellä ei oikeasti ole.

No huhhuh! Noloa!

75t maisterin tutkinnolla? :laugh:

Ei maisterin tutkinnolla, vaan bachelor.

Eiks bachelor ole AMK tutkinto eikä yliopisto?

Bachelor on meikäläisittäin AMK.

No se täti sitten soitteli sieltä ja kerroin että näin kävi, miten edetään. Sitten se rupesi jankkaamaan että siis olenko mä hakenut jonkun toisen cv:llä, ja sanoin että en, kun harjotustyöllä :D Se oli ihan ku puulla päähän lyöty "ai että se ei ole sun oma?" sitten toistan että niin, se on tiedoiltaan virheellinen ja plaa plaa. Se kuulosti kauheen pettyneeltä, mutta antoi mun kuitenkin lähettää oikean cv:n ja soitti sen jälkeen sellaisella äänensävyllä että antaa se mun nyt armollisesti pitää sen saman haastatteluajan.

Uh.... no, jotenkin arvelen että tais jäädä tää paikka saamatta. Ehdottaisin että muutat sen sun harjotus-cv:n nimeksi ÄLÄ NYT JUMALAUTA AINAKAAN TÄTÄ LÄHETÄ.doc tai jotain sinnepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Uh.... no, jotenkin arvelen että tais jäädä tää paikka saamatta. Ehdottaisin että muutat sen sun harjotus-cv:n nimeksi ÄLÄ NYT JUMALAUTA AINAKAAN TÄTÄ LÄHETÄ.doc tai jotain sinnepäin.

No joo, olen tainnut oppia läksyni :D

Yhteistyössä