Tein lastensuojeluilmoituksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnaNanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ei pari siideriä tai pari lasia viiniä vielä ole humalassa olemista.......

Näinpä. Mutta tässäkin aloituksessa ja osassa vastuksista näkee syyn miksi suomalaiset on niin pirun humalahakuista sakia.

SIKSI kun asiasta tehdään niin mustavalkoinen. Kun ei ole mitään muuta kuin on tai off. Mistä se alkoholin järkikäytön malli lähtee? NO meistä äideistä ja isistä. On vallan kaksinaamaista että kotona ollaan niin siveitä lasten aikaa, meillä EI oteta mitään. Sit laiteaan lapset hoitoon ja vedetään lärvit. Joo, ok, lapset ei näe sua kännissä. Mutta onko vanhemmat niin idiootteja että luule ettei jo suht pienetkin lapset ymmärrä asiaa? Siis että kun he ovat hoidossa äiti ja isi tekee jotain mielenkiintoista HYS-HYS juttua...malli on valmis. Lapsi oppii että kun otetaan, otetaan raakasti kännit.

Jos se alkoholi ei olis mikään "isue" meidän kultuurissa vaan sitä naukailtas se lasi/olut vaikkapa liki päivittäin, lapset kasvaisivat siihen että alkoholi voi käyttää mutta AINA kohtuudella. Näinhän se menee suuressa osassa keski- ja etelä-eurooppaa. Mutta tässä kohtaa suomalaiset on niin urpoja, täälläkin näitä sädekehäänsä kiillottelevia äitejä taas läjä päin, minähän en ota tippaakaan, tai olen aina ajokunnossa.

Herätkää nyt tosta mustavalkoisuudesta. Sitä täällä Suomessa on harrastettu jo vuosikymmeniä, ja mikä on tulos? NUORTEN humalahakuinen juominen on korkeimpia maailmassa...Nuoret tytöt vetää lärvejä... Ja nytten kun sitten käytte heidän vanhempia moittimaan, niin edeltävä sukupolvi oli kieltolain aikaista porukkaa...

Mun mielestä alkoholi ja lapset ei sovi yhteen, vaikka lapset nukkuisikin. En tosin moisen perusteella todellakaan tekisi ilmoitusta. Enkä katso pahasti kavereista, jos ottavat sen saunakaljan tai siiderin.

[QUOTE="vieras";23290756]On toki; voi lipittää vaikka lonkeroa.[/QUOTE]

Juu ja täst on nyt unohdettu kokonaan kirkkaat. Mihin sakkiin mä lukeudun kun tykkään juoda sen kossukolan tai -batterin perjantaisin. Joskus jopa niin lapsikin on vielä hereillä....

Ollaan rivarinaapureita ja hän kantaa niitä viini- ja sidukkapulloja joka viikonloppu. Ei nyt ehkä riehu tai ole väkivaltainen, mutta edelleen hänellä on LAPSIKIN. Ei olisi sitten lasta tarvinnut tehdä jos viihtyy vapaa-aikana pullon parissa. Ammatiltaan vielä LASTEN puheterapeutti!
Onko sulla tapana kurkkia naapureiden ostoskasseihin? Vai kainalossaanko se niitä puteleita kulettaa?

Mua niin surettaa tää ääretön mustavalkoisuus. Mitään muuta tapaa ei ole ottaa alkoholia kuin humalahakuisuus tai ei sitten ollenkaan. Mitään välimallia ei vo nähdä.

Meillä juodaan melkeimpä päivittäin, ruuan kanssa lasi viiniä tai olutta jos sellainen ruoka on kyseessä. Mieheni suku on Itävallasta ja sieltä peruja tuo tapa. Lapset näevät tuon tietysti. Humalassa olemme molemmat olleet viimeksi viime kesänä tuttavan häissä, ja arvannettekin että meillä ei ollut lapset mukana. Eivätkä tuleet kotiin seuraavana päivänäkään, vasta kun oltiin täyissä tolpissa

No ap tietää tilanteen paremmin kuin me,mutta jos musta tehtäs sen takia lastensuojeluilmoitus että kannan kotiin viinaa niin tekisin ilmoituksen perättömästä ilmoituksesta ja kunnianloukkauksesta.Eli voi osua ap:n omaan nilkkaan tämä.
Mä kannan kaupasta perjantaisin punaviinipullon,4 tölkkiä alkoholitonta siideriä,4 pulloa 2,6% lonkeroa ja miehelle 2 tölkkiä ihan keskiolutta.
Mies juo yhden tölkin olutta per ilta,minä 2,6% yhden per ilta,kaksi muuta pulloa miehen siskolle joka tulee kanssani viikonloppuisin saunomaan.Alkoholitonta siideriä tkätään ottaa saunamakkaroiden kera.Ja viini menee yleensä ruoanlaitossa,lihapataan tms.
Mutta voishan joku naapuri meitä luulla alkoholisteiksi sen perusteella että kannan viikonloppuisin 10 pulloa/tölkkiä ja viinipullonkin viel lisäksi,herranjumala!

Ollaan rivarinaapureita ja hän kantaa niitä viini- ja sidukkapulloja joka viikonloppu. Ei nyt ehkä riehu tai ole väkivaltainen, mutta edelleen hänellä on LAPSIKIN. Ei olisi sitten lasta tarvinnut tehdä jos viihtyy vapaa-aikana pullon parissa. Ammatiltaan vielä LASTEN puheterapeutti!

Onko ne alkoholillisia pulloja? Onhan noita myös alkoholittomia juomia, viiniäkin kuulemma. Ja ruuanlaitossa viiniä käytetään myös.

Entä millaisista pullomääristä mahtaa olla kyse?

Sanoit, ettei mies ole aina kotona: entä jos pullot lähtevät miehen matkassa vaikka saunailtaan, mökkireissulle tms? Mistä tiedät, että se äiti juo ne ja vielä siten, että ovat lapsen kanssa kaksin?

Ap, täten haluan ojentaa sinulle "vuoden lähimmäisen"- mitallin.
Olet esimerkillisesti seurannut jokaikinen viikonloppu kuinka naapurissa asuva äiti on kantanut alkoholijuomia kotiinsa. Olet myös varmasti nähnyt kuinka äiti lasten läsnäollessa riehuu kännissä ja muutenkin kaltoinkohtelee lastansa. Tiedät myös ilman epäillystä että lapsen isä tai kukaan muukaan vastuuntuntoinen aikuinen ei ole läsnä/paikalla lapsen elämässä joten lapsi on vain alkoholisti äitinsä armoilla.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä että äidiksi tulon jälkeen ei ole enää mitään syytä juoda alkoholia. Jos on jotain elämää ollutkin ennen lapsen saamista niin viimeistään lapsen syntymän jälkeen on aika unohtaa itsensä ja todeta olevansa vain ja ainoastaan äiti. Ja juuri ettei anna vääriä signaaleja kaikesta huolehteleville naapureille, äiti-"ihmisen" olisi myös parempi jättää alkoholiptoisten tuotteiden pelkkä kanniskelu parempiin käsiin, jos esim. vieraita on tulossa niin pyytää sitten jonkun miehen tai lapsettoman naishenkilön tuomaan sen viinipullon mukanaan.
Ap, sinun kaltaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän, sinun vuoksesi maailma on taas vähän parempi paikka.

Miksi tuota edes tarvii selitellä? Miksi pidetään hyväksyttävänä sitä, että vanhemmat nyt ottaa vkonloppuna? Mun mielestä lasten ei tarvisi koskaan nähdä vanhempiaan humalassa. Jos pitää ottaa, hommataan lapselle hoitaja ja luotettava ja turvallinen yöpaikka. Mie oon ehkä jonku mielestä tiukkapipo, mutta omasta lapsuudestani (vaikka vanhemmat ei mitenkään useasti juoneetkaan) on jäänyt kammoja, oksennus- ja juoppopelko, jotka taitaa seurata mua hautaan asti. Jos on pakko juoda joka vkonloppu, niin eiköhän sillon oikea osoite ole a-klinikka.

Samaa mieltä, vaikka mulla ei olekaan mitään kokemuksia omassa lapsuudessa. Sellainen joka juo jatkuvasti joka viikonloppu tai joka päivä on yksinkertaisesti alkoholisti. Se, ettei ole sillan alla ei tarkoita etteikö voisi riippuvainen alkoholista, ja jos juo joka viikko, niin on alkkis. Piste. Lapset ansaitsevat raittiit vanhemmat. Toinen piste.

[QUOTE="vieras";23290774]Onko sulla tapana kurkkia naapureiden ostoskasseihin? Vai kainalossaanko se niitä puteleita kulettaa?[/QUOTE]

:D Niin, ei niitä varmaan kovin montaa voi olla jos käsissä kantaa, ei mun käsiin ainakaan litratolkulla mahdu varsinkin jos pitää vielä ruokakasseja kantaa. Vai onko sillä jotkut läpinäkyvät pussit? Ja siideripullotkin on nykyään lähes aina muovipulloissa niin ei ne edes kilise niin siitäkään ei voi päätellä..

HERÄTKÄÄ! Siis ei tällänen taas voi olla totta.
Kyllä äiti voi juoda vaikka joka viíkonloppu alkoholia ja silti olla tosi hyvä äiti. Se alkoholinjuominen voi tarkoittaa vaikka yhtä siideriä, tai yhtä viinilasillista...
Kaikki ei ole kaikki tai ei mitään juojia, joita niin moni näköjään täälläkin on.

AP teki oikein idiotisminmitalitempun, tää yhteiskunta on sairas, ja ne kaikki jotka ylipäätään tukee tollasta kiusantekoa voi katsoa sinne peiliin, että mitäs sitä itse tuolla ulkosalla jööraa niin, että oku vois sen ilmoituksen tehdä.

Toi oli sellanen musta tuntuu ilmotus...mustakin tuntuu, että tolla apeella ei ole omaa elämää ja se kyttää muita ja on epämiellyttävä naapuri.
Isännöitsijälle vois soittaa...

:D Niin, ei niitä varmaan kovin montaa voi olla jos käsissä kantaa, ei mun käsiin ainakaan litratolkulla mahdu varsinkin jos pitää vielä ruokakasseja kantaa. Vai onko sillä jotkut läpinäkyvät pussit? Ja siideripullotkin on nykyään lähes aina muovipulloissa niin ei ne edes kilise niin siitäkään ei voi päätellä..

Minusta lähes yhtä ihmeellistä tuon ap:n röntgenkatseen/siideripullojen vainun lisäksi on se miten hän joka viikko on säntillisesti todistamassa kuinka tämä naapurin nainen tulee ostoksilta.
Esimerkillistä toimintaa.

[QUOTE="marianne";23291027]Minusta lähes yhtä ihmeellistä tuon ap:n röntgenkatseen/siideripullojen vainun lisäksi on se miten hän joka viikko on säntillisesti todistamassa kuinka tämä naapurin nainen tulee ostoksilta.
Esimerkillistä toimintaa.[/QUOTE]

Niin, outoa kyllä. Mä en ainakaan usein näe naapureiden tulevan kaupasta. Pitäiskö tehdä ls-ilmoitus jos ne ei osta lapsille ruokaa!?
Pitäis olla aina ikkunassa kyttäämässä koko päivä jos haluaisin nähdä kun he tulevat kaupasta, ja lisäksi en tiedä minä päivänä ja mihin aikaan he kaupassa käyvät.

[QUOTE="Kenguru";23290976] Sellainen joka juo jatkuvasti joka viikonloppu tai joka päivä on yksinkertaisesti alkoholisti. Se, ettei ole sillan alla ei tarkoita etteikö voisi riippuvainen alkoholista, ja jos juo joka viikko, niin on alkkis. Piste. Lapset ansaitsevat raittiit vanhemmat. Toinen piste.[/QUOTE]

Jos joku juo joka viikonloppu vaikka sen pari saunakaljaa niin on alkoholisti?
Selvä, kiitos tiedosta, mun täytyykin alkaa tekemään muutamia lastensuojeluilmoituksia samantien. Mulla oli kyllä muita suunnitelmia täksi sunnuntaiksi mutta kuluuhan se päivä noinkin.

Hyvin tehty, ja jos perheessä kaikki ok niin sittenhän se on siinä! Ainakin asia on tarkistettu, minunkaan mielestä ei ole normaalia, että joka vkonloppu otetaan kuppia vaikka ei edes humalluttas!

[QUOTE="Kenguru";23290976]Samaa mieltä, vaikka mulla ei olekaan mitään kokemuksia omassa lapsuudessa. Sellainen joka juo jatkuvasti joka viikonloppu tai joka päivä on yksinkertaisesti alkoholisti. Se, ettei ole sillan alla ei tarkoita etteikö voisi riippuvainen alkoholista, ja jos juo joka viikko, niin on alkkis. Piste. Lapset ansaitsevat raittiit vanhemmat. Toinen piste.[/QUOTE]

Eli siis koko Keski-Eurooppa ja Etelä-Eurooppa on pelkkiä holisteja täynä, kuten myös vaikkapa Australia, moni Etelä-Amerikan maa jne Ihan holisteja kaikki ja lapset tarvitsisivat suojelua, kun noissa maissa alkoholi kuuluu päivittäin ruokapöytään - siihen pöytään missä on lapsetkin.

Tämä on niin suomalaista kaksinaismoralismia, juuri tätä mustavalkoisuutta. Lapset ei saa nähdä alkoholia ja kappas kummaa he kuitenkin jossain vaiheessa siihen elämässään törmäävät. Ja mitä mystisempi tuote se on, sitä varmemmin sitä kokeillaan. VASTUULLINEN alkoholin käyttö ja siihen kasvatus lähtee kotoa.

[QUOTE="hiphei";23291105]Hyvin tehty, ja jos perheessä kaikki ok niin sittenhän se on siinä! Ainakin asia on tarkistettu, minunkaan mielestä ei ole normaalia, että joka vkonloppu otetaan kuppia vaikka ei edes humalluttas![/QUOTE]

No sunmielestä ei normaalia,mutta se että vanhemmat kupittelee joka viikonloppu ei ole peruste lastensuojelulle.
Toivottavasti näistä turhista ilmoituksista huolimatta sosiaalitoimella on resurssweja auttaa niitä lapsia jotka apua oikeasti tarvitsee.
Ja kuten sanottu onko ap käynyt penkoo naapurinsa kauppakassit että tietää mitä siel oikeasti on?

Eli siis koko Keski-Eurooppa ja Etelä-Eurooppa on pelkkiä holisteja täynä, kuten myös vaikkapa Australia, moni Etelä-Amerikan maa jne Ihan holisteja kaikki ja lapset tarvitsisivat suojelua, kun noissa maissa alkoholi kuuluu päivittäin ruokapöytään - siihen pöytään missä on lapsetkin.

Tämä on niin suomalaista kaksinaismoralismia, juuri tätä mustavalkoisuutta. Lapset ei saa nähdä alkoholia ja kappas kummaa he kuitenkin jossain vaiheessa siihen elämässään törmäävät. Ja mitä mystisempi tuote se on, sitä varmemmin sitä kokeillaan. VASTUULLINEN alkoholin käyttö ja siihen kasvatus lähtee kotoa.

Aivan samaa mieltä,tää tilanne on ihan riistäytynyt käsistä.
Ihmiset pohtii että pitääkö tehdä ilmotus jos lasten kanssa ei ulkoilla tms ihan älytöntä.

Meistäkin voi tehdä sitten ilmoituksen. Raahaan harvase viikonloppu viinitonkan kotiin. Ja joo siitä juodaankin...mutta iso osa menee ruokaan. Mies on metsästäjä ja meillä on pakasti täynä hirvenlihaa. Mikään ei ole parempaa kuin punaviinissä marinoitu ja kypeennetty hirvi. Totta, tohon mun 5 l lihapataan menee kyllä aika pirusti punkkuakin...

Alkoholin juonti on Suomessa miltei lailla suojattua. Jos et juo, niin olet epänormaali ja muutenkin poikkeava tai sit joku ihme lahkolainen.

Voihan se olla, että se naaparin äite kantelee niitä samoja pulloja edestakaisin viikosta toiseen käydäkseen normaalista. Olekko nähny kännissä?

Yep. Sellainen joka juo joka viikko on alkoholisti. Tapahtui se sitten missäpäin maalilmaa tahansa. En ole puhunut mitään siitä että lapset tarvitsevat suojelua, mutta mielestäni jokainen lapsi on ansainnut raittiit vanhemmat. Alkoholi muuttaa ihmisen käyttäytymistä. Aina. Eikä lasten kasvatusmielessä tarvitse nähdä vanhempiensa juovan. Ihan höpön löpöä tuo, ja alkoholistit puolustelee sillä juomistaan.

[QUOTE="Kenguru";23290976]Sellainen joka juo jatkuvasti joka viikonloppu tai joka päivä on yksinkertaisesti alkoholisti. Se, ettei ole sillan alla ei tarkoita etteikö voisi riippuvainen alkoholista, ja jos juo joka viikko, niin on alkkis. Piste. Lapset ansaitsevat raittiit vanhemmat. Toinen piste.[/QUOTE]

Käsitteiden tarkentamista tässä vain. Alkoholisti on se, joka on fyysisesti, psyykkisesti ja/tai sosiaalisesti riippuvainen alkoholista. Ei silloin voi olla päivääkään juomatta. Suurkuluttaja/liikakäyttäjä taas on se, joka juo enemmän kuin riskikäytön rajat ovat.

->Miehillä 0-24 annosta ja naisilla 0-16 annosta viikossa niin, että juodaan enintään muutama annos kerralla ja jaetaan käyttö kolmeen tai useampaan päivään.

->Suositeltava kertakäytön maksimi (mitä yhtenä iltana juo) on naisilla 5 ja miehillä 7 annosta alkoholia.

Tosin liikakäytön ja alkoholismin raja on veteen piirretty viiva ja liikakäytöstä on lyhyt matka alkoholismiin.

Päihdelinkki > 237 Alkoholiriippuvuus
Päihdelinkki > 224 Miten alkoholia kannattaa käyttää

[QUOTE="Kenguru";23291149]Yep. Sellainen joka juo joka viikko on alkoholisti. Tapahtui se sitten missäpäin maalilmaa tahansa. En ole puhunut mitään siitä että lapset tarvitsevat suojelua, mutta mielestäni jokainen lapsi on ansainnut raittiit vanhemmat. Alkoholi muuttaa ihmisen käyttäytymistä. Aina. Eikä lasten kasvatusmielessä tarvitse nähdä vanhempiensa juovan. Ihan höpön löpöä tuo, ja alkoholistit puolustelee sillä juomistaan.[/QUOTE]
Olen alkoholistien lapsi ja tiedän varmasti paremmin mistä puhun. Sinun kannallasi ei saada aikaan kun lisää piilijuopottelua ja se on pahinta mitä voi olla. Usko pois, sen verran kokemusta on.

Alkoholin juonti on Suomessa miltei lailla suojattua. Jos et juo, niin olet epänormaali ja muutenkin poikkeava tai sit joku ihme lahkolainen.

Voihan se olla, että se naaparin äite kantelee niitä samoja pulloja edestakaisin viikosta toiseen käydäkseen normaalista. Olekko nähny kännissä?

Tuo miltei-sana on tuolla liikaa. Alkoholi on ainoa laillinen päihde Suomessa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä