Tein elämäni suurimman virheen kun nain hirviön

  • Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti
"onneton"
Niin, tiedän että miehen käytös tulee vain pahenemaan ja pahenemaan. Hän on kyllä sanonut että aikoo muuttua ja aikoo mennä terapiaan tuon väkivaltaisuuden takia... Mutta eipä hän nyt ole asian eteen paljon tehnyt... Tiedän, että jos lapsia hankimme, se on kaiken loppu. Mies on sanonut, että jos joskus tehdään lapsi tai jos tulen raskaaksi, minun pitää tehdä oikeudessa sellainen ns valtakirja että jos eroamme, huoltajuus on hänen... Että tällaistakin kiristämistä... Tiedän että elän mahdottomassa, tiedän että elän ehkä suomen surkeimmassa avioliitossa, muttakun tämä lähtö on vain niin vaikeaa...
 
jkhkjhgkh
Hei ap, minunkin tuntema narsisti itki (sai tiristettyä ne pari kyyneltä..) oikeasti se oli jotain itsesääliä, kun olin häneltä juuri kehdannut paria ihan normaalia asiaa kysellä.
Mieti ap. todella mieti ja hyväksy se, siinä menee kauan!, minullakin meni ja välillä niitä p****skakasoja silti ikävöi.
Mutta ne eivät tunne empatiaa, eivät tiedä mitä tunteet ovat. Sen huomaa kyllä jos tarkkailee narsistia tietyllä tavalla.
Miten hirveää jos ei itse tuntisi tunteita, tietäisi miltä muista tuntuu. Olisi kone ja robotti.
Niimpä peittääkseen sen kaiken, narsistit pitävät kulissia pystyssä. Esittävät ja tekevät asioita joista HE Itse hyötyvät. Hyöty voi olla jotain ihan pientäkin, narsistin silmissä arvokasta, statusta.

Ap. Lähde !!! Ja ennen kaikkea, älä sorru menemään takaisin.
Julmaa mutta totta, se ei ole rakkautta, vaan manipulointia.
 
"onneton"
Yksi asia mikä myös ahdistaa, on se ettei mies anna minun olla oma itseni. Esitän miehelle usein jotain, mitä en ole. Esim mielipiteeni ym esitän hänelle eri tavalla mitä mieltä oikeasti olen. Ja esim en voi edes katsoa telkkaria rauhassa, omana itsenäni. Tiedättekö, mä olen melkoinen kauheleffa fani, oikeasti. Mies on sitä mieltä, että vain psykopaatit katsoo sellaisia elokuvia, ja aina kääntää kanavaa jos telkusta tulee liian "ahdistavaa ja oksettavaa" hänen mieleensä. Mies luulee, että olen hänen kanssaan samaa mieltä. Todellisuudessa hän ei edes tiedä, että olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset kauhuelokuvat ennenkuin muutimme yhteen. Ikävöin sitä, että voin katsoa mitä itse haluan televisiosta. Häpeä itseäni, jos hän saa minut kiinni katsomasta esim jotain "oksettavaa" elokuvaa tai dokumenttia. Rakastan myös kaikkia laihdutusohjelmia, mutta niitäkin joudun katsomaan salaa. Ja koira/eläinohjelmia. Esim animalrescua ohjelmille se vaan nauraa ja pyörittelee silmiään. Niinpä minäkin esitän samoin...
 
"vieras"
Se lähtö tuntuu vaan nyt vaikeelta sun päässäs, mut kun saat lähdettyä niin se on suuri helpotus. Siitä voi alkaa sun elämä. Näin musta ainakin tuntuu.
Sun pitää uskoo parempaan elämään.
Ne esteet on vaan sun kuvitteluja suurimmaks osaks.
 
"Jaana"
Kuinka kauan olette olleet naimisissa, tunteneet toisenne.

Oliko hän alussa kun seurustelitte aivan taivaan lahja naisille, ihana ja hurmasi sinulta jalat alta.
Sen jälkeen alkoi näyttämään todellisen karvansa

Oliko tämä avioliiton jälkeen, jos jo seurustellessa, niin mikä sai sinut menemään hänen kanssaan naimisiin.

Tiedätkö, että koskaan ei ole liian myöhäistä erota. Huomenna menet töihin ja et tule kotiin, mene vanhempiesi luokse ja kerro kaikki tai näytä tämä ketju heille, jos et pysty puhumaan.
Perhe tukee, vaikka sinusta voi olla vaikeaa näyttää vanhemmillesi parisuhteen kariutuminen
 
"onneton"
Mutta minua pelottaa myös se lähetmisen jälkeinen elämä, sillä mies on uhannut tappaa minut jos jätän hänet. Hän on uhannut, että löytää kyllä minut käsiinsä vaikka kuinka muuttaisin. Onko kuinka vaikeaa saada kaikki tietoni salaiseksi, että minun osoitetietoja tai mitään ei voi löytää esim väestörekisterin kautta tai edes mistään? Hän on myös uhannut, että tuntee paljon "alamaailman" ihmisiä, jotka kyllä tappavat rahaa vastaan... Tämä on myös yksi suuri syy miksi en lähde. Turvallisempaa näin...
 
apua löytyy
Soita heti huomenna Naisten linjalle! Saat kuuntelijan ja keskusteluapua ihmiseltä, joka ymmärtää tilannettasi.
Päivystys arkipäivisin klo 16-20, ilmainen numero 0800 02400 , www.naistenlinja.fi
Voimia! Tie ulos ja parempaan elämään löytyy varmasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
tdfghfghjhjh
Narsistit eivät lähde ketään tappamaan, rangaistus pelottaa liikaa. Kunhan uhkailevat.
Niin mahtavia kun ovatkin olevinaan, todellisuudessa ovat helposti hajoavia, heikkoitsetuntoisia lapsia. Siitä se kaikki pönkitys.
Uhkailu on puhetta vaan. Lähde, kasaa vaikka ajatuksiasi hetki, yritä olla oma itsesi. (tiedän senkin tunteen kun tuntuu että kadottaa itsensä) Tarkkaile häntä eri tavalla, niin saat varmuutta. Hänen käytöksensä alkaa naurattaa sinua.
Sitten vaan lähdet, kerrot vanhemmalle/vanhemmillesi koko jutun. Teette ilmoituksen poliisille. Siitä se lähtee!
 
"onneton"
Pari kertaa olen jo saanut itseni kasattua ja miettinyt tosissani siskolle soittamista, mutta sitten alan dramatisoimaan päässäni, kun olen päässyt lähtemään ja muuttamaan omilleni, joku sytyttää asuntoni palamaan postiluukun kautta yöllä minun nukkuessani... Teidän mielestä varmaan dramatisoin turhasta, mutta tuo mies on oikeasti todella pelottava joskus...
Tottakai poistan sivuhistorian...
 
"hanna"
[QUOTE="onneton";28997309]Mutta minua pelottaa myös se lähetmisen jälkeinen elämä, sillä mies on uhannut tappaa minut jos jätän hänet. Hän on uhannut, että löytää kyllä minut käsiinsä vaikka kuinka muuttaisin. Onko kuinka vaikeaa saada kaikki tietoni salaiseksi, että minun osoitetietoja tai mitään ei voi löytää esim väestörekisterin kautta tai edes mistään? Hän on myös uhannut, että tuntee paljon "alamaailman" ihmisiä, jotka kyllä tappavat rahaa vastaan... Tämä on myös yksi suuri syy miksi en lähde. Turvallisempaa näin...[/QUOTE]

Tuolla tappamisella uhkailu on myös ihan peruskauraa narsistille, ja valitettavasti osa myös toteuttaa uhkauksensa. Siksi lähtemisen kanssa pitää itsekin vähän pelata, hankkia salaa itselleen asunto, lähteä hakemaan avioeroa miehen tietämättä ja lisäksi lähestymiskielto päälle myös, ja samalla teet rikosilmoituksen noista pahoinpitelyistä. Kerrot ainakin vanhemmillesi ja siskollesi tilanteestasi, ja pakenet vaikka aluksi turvakotiin juuri ennen muuttoa omaan kotiisi. Siellä voit olla ainakin varma etteivät päästä miestäsi sisään ollenkaan, ja antaa tilanteen rauhoittua vaikka viikon-pari. Uuden asuntosi osoitetiedot saat pyydettyä salaisiksi ihan vaikka samalla kun soitat ja teet osoitteenmuutoksen. Avaat uuden liittymän, numero salaiseksi, ja luulen että joudut myös sanomaan työsi irti, koska on parempi muuttaa alkuun jonnekin tosi kauas. Vaihtoehtoisesti voit pyytää siirtoa yrityksen sisällä, jos se on työpaikallasi mahdollista. Mutta kyllä ahkera työntekijä aina töitä saa, asui sitten missä tahansa, että älä sen takia jätä lähtemättä. Varmasti myös ihan terkkarin lääkäri kirjottaa sulle sairaslomaa kun kerrot tilanteestasi ja erosuunnitelmastasi, voi asettua vaikka ekan kuukauden aloillesi uudella paikkakunnalla sairaslomalla, olet varmasti sen tarpeessa. Tsemppiä sulle ja kaikkea hyvää, ole kiltti ja pelasta itsesi vielä kun voit. Sulla ei ole mitään hävettävää, päinvastoin ihmiset kunnioittavat sua enemmän kun et suostu miehesi nyrkkeilysäkiksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
"vieras"
Lähtö voi olla vaikeaa, mutta tee se silti. Kerää motivaatiota siitä, että kun olet eroon päässyt, koet mielettömän tunteen kun voit taas hengittää vapaasti vuosien jälkeen. Usko pois, se tunne on uskomaton, saat elämäsi takaisin.

(Ja älä siitä miehestä ainakaan huoli eron hetkellä, hän pärjää kyllä.)
 
"vieras"
Herranjestas sentään, jos teillä ei ole lapsia niin eroa heti! Sulla ei ole MITÄÄN velvollisuuksia miestä kohtaan. Kerro jollekin läheisellesi (vaikka siskolle) asia tai hae apua turvakodista, päätä lähteä ja pysy siinä päätöksessä. Sulla on mahdollisuus ihanaan omaehtoiseen elämään, jossa saat päättää itse asioistasi! Et ansaitse tuollaista kohtelua (ei kukaan).

Mies varmaan pyytelee anteeksi juuri siksi, että pelaa korttinsa oikein. Kirjoitithan tavallaan nauttivasi miehen anteeksipyytelyistä ja huomiosta. Kun katsoo mitä vaakakupin toisella puolen on niin en miettisi eroa hetkeäkään.

Tarvitset kuitenkin apua, jotta pysyisit päätöksessäsi - lisäksi väkivaltaisesti käyttäytynyt mies voi olla hyvinkin vaarallinen tuollaisessa tilanteessa. Turvakoti tai sitten joku läheinen ihminen, johon voit tukeutua kunnes saat oman itsenäisen elämäsi taas raiteilleen, on olennainen juttu mistä lähteä liikkeelle! Kovasti tsemppiä!!
 
"onneton"
Kuinka nopeasti saan evioeron miehestä jos teen sen salaa ilman miehen allekirjoituksia papereihin?
Pelkään niin kauheasti henkeni edestä. Mies myös tietää reittini ja aikatauluni töihin, mitä jos hän joku aamu törmää minuun ja tekee minulle pahaa... Pelkään liikaa lähetä.
 
hjggjlkgjjgyhgj
Jos todella pelkäät noin paljon ja siihen on syytä. Niin soitappa ensi ja turvakotiin. Se on ensimmäinen askel.
Älä turhaan stressaa liikaa, yksi soitto ja pääset eteenpäin.
 
"onneton"
[QUOTE="vieras";28997467]Lähtö voi olla vaikeaa, mutta tee se silti. Kerää motivaatiota siitä, että kun olet eroon päässyt, koet mielettömän tunteen kun voit taas hengittää vapaasti vuosien jälkeen. Usko pois, se tunne on uskomaton, saat elämäsi takaisin.[/QUOTE]

Mutta kun tuo aika eron jälkeen pelottaa minua eniten. Luulen, että seuraavat pari vuotta eron jälkeen pelkään henkeni edestä, enkä pysty elämään elämääni kunnolla, pelkään että se tekee minut hulluksi.
 
ituvåio
[QUOTE="onneton";28997515]Mutta kun tuo aika eron jälkeen pelottaa minua eniten. Luulen, että seuraavat pari vuotta eron jälkeen pelkään henkeni edestä, enkä pysty elämään elämääni kunnolla, pelkään että se tekee minut hulluksi.[/QUOTE]

Sinulla on apuna turvakodin henkilökunta, viranomaiset (esim. poliisi), siskosi ja vanhempasi nyt ainakin. Et tule hulluksi. Jos jäät, voit olla varma, että tulet elämään onnettoman elämän ja erittäin paljon todennäköisemmin tulet hulluksi.
 
"eee"
Siis onko miehelläsi sitten ihan oikeasti jotain alamaailman kontakteja, vai onko tuo ihan katteetonta uhkailua?
(Hyvin todennäköisesti hän vain pitää sinua vallassaan ja uhkailee, vaikkei oikeasti kykenisi toteuttamaan yhtäkään uhkauksistaan.)
 
"onneton"
[QUOTE="eee";28997545]Siis onko miehelläsi sitten ihan oikeasti jotain alamaailman kontakteja, vai onko tuo ihan katteetonta uhkailua?
(Hyvin todennäköisesti hän vain pitää sinua vallassaan ja uhkailee, vaikkei oikeasti kykenisi toteuttamaan yhtäkään uhkauksistaan.)[/QUOTE]

Kyllä on. Tiedän tämän itsekin. Itseasiassa ei tässä maassa, mutta yhdessä toisessa.
 
"kissa"
[QUOTE="onneton";28997580]Kyllä on. Tiedän tämän itsekin. Itseasiassa ei tässä maassa, mutta yhdessä toisessa.[/QUOTE]

Kun mies tietää, että poliisi ja sukulaiset tietävät hänen väkivaltaisuudestaan, hän ei varmana tee sinulle mitään eron jälkeen. Jäisi kiinni heti.
 
"hanna"
[QUOTE="onneton";28997580]Kyllä on. Tiedän tämän itsekin. Itseasiassa ei tässä maassa, mutta yhdessä toisessa.[/QUOTE]

Alamaailman tyypit ei lähde tappamaan ketään mustasukkaisuusdraaman takia. Ihan oikeasti, heillä on tarkkaa se ettei kenenkään perheitä sotketa kuvioihin ellei kyse ole vasikasta tai velkaa olevasta henkilöstä. Kukaan ei halua ottaa riskiä lähteäkseen istumaan ns. turhasta, jengien tai kerhojen kunniaa tai asioita koskettamattomasta syystä.
 

Yhteistyössä