Tein elämäni suurimman virheen kun nain hirviön

  • Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
[QUOTE="onneton";28996564]Narsistikorttihan on aika varteenotettava kortti, mutta, muutama puoli miehessäni pistää minut epäilemään, sillä olen nähnyt mieheni itkevän, narsistis eivät kai itke? (Ainiin, mies siis kyllä itkee esim elokuvia katsellessa, mutta kun hän on loukannut minua ja kun hän pyytelee anteeksi, en oikein tiedä, onko se oikeaa itkua vai tekoa). Toinen asia on että hän kyllä pyytelee anteeksi. Aina riitojemme jälkeen hän anelee anteeksi antoa ja tekee kaikkensa sen eteen. Narsistithan ei koskaan pyydä anteeksi tekosiaan?[/QUOTE]

Itkee kyllä. Mutta tunne on tuolloin itsesääliä vaikka verhoaakin sen joksikin muuksi.
Pyytävät myös anteeksi, ja tekevät paljon muutakin "normaalilta vaikuttavaa" silloin kun tavoittelevat siitä hyötyä itselleen.
 
"vieras"
Sanon vielä sen, että kun "jätät sen sian", niin se sika tulee itkemään ja ulisemaan miten ei kestä elää ilman sua ja saa sut tuntemaan syyllisyyttä siitä ettet anna mahdollisuutta. Varaudu tähän hyökkäykseen, niin se ei tunnu niin pahalta.
 
Ken guru
Ai täällä olikin jo monta vastausta tuohon mihin itsekin vastasin. No tulipa "jauhettua samaa".

Mun korvaan ap:n mies kuulostaa juurikin narsistilta. Enemmän kuin mikään aiempi kirjoitus täällä.

Kyllä sinun ap kannattaa tehdä kaikkesi että pääset tuosta suhteesta. Paremmaksi se ei tule koskaan muuttumaan, ja miksi elää ihmisen kanssa, joka saa voimaan pahoin.
 
"vieras"
Onko miehesi syntyperäinen suomalainen vai voisiko tuollainen käytös olla opittu jostain muusta kulttuurista?

Olet ilmeisesti jo tullut siihen tulokseen, ettet halua elää elämääsi tuolla tavoin. Se on ihan fiksu ratkaisu. Miehen kanssa ei ilmeisesti kannata yrittää keskustella asiasta. Järkevintä voisi olla, että pakkaat kamppeesi ja häivyt jonain päivänä kun mies on töissä ja selvitätte välejänne sitten kun olet saanut etäisyyttä ja turvapaikan
Höpö höpö ei koske kansalaisuutta miehen mulkku käytös, mulla nimenomaan suomalainen mies oli juurikin tuollainen paska mitä ap.kuvailee ajattelinkin jo että ihan kuin mun elämästä kirjoitettu, ap.lle eroa välittömästi puhu sille siskollesi, minä kutsuisin perheeni kylään miehen aikana, ja ilmoittaisin siinä kaikkien kuulleen muuttavani takaisin kotiin, ja kertoisin samalla kaiken, mies varmaan luikkisi pois tilanteesta niin saisin samalla siinä pakata, ottaisin tärkeimmät mukaan, ja hakisin sukulaisten tai ystävien kanssa loput! Tuollaisen hullun kun jättää saa olla varuillaa etti käy päälle, tai jopa tapa!
 
Kun se tulee itkemään ja syyllistämään, muistele vaan jotain todella pahaa nöyryytystä ja sitä, minkälaista elämäsi on hänen kanssaan ollut. Sillä tavoin pääset helpommin yli siitä tekoitkusta ja rakkauden tunnustuksista
 
"Vieras"
Mulle tuli paha mieli, kun luin tekstiäsi. Paha mieli siitä, millaiseen tilanteeseen olet joutunut ja millaiseksi tilanne on vääjäämättä ajautumassa, ellet nyt pian ota ratkaisevaa askelta ja karista moisen suhteen pölyjä kannoiltasi!

Olen seurannut erittäin läheltä parisuhdetta, jossa miesosapuoli omasi narsistisia piirteitä ja oli myös sairaalloisen mustasukkainen vaimostaan. Vaimo ei saanut - eikä edes konkreettisesti olisi voinut - edes käydä töissä, sillä miehen ensimmäinen ajatus oli, että vaimo on lähdössä vieraisiin. Eikä kyseinen vaimo ollut pettävää tyyppiä. Kyseisessä parisuhteessa mies oli myös erittäin väkivaltainen ja kontrolloi vaimoaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Vaimon piti tehdä tiliä rahoistaan, tuoda kauppareissulta kuitit, totella miestään siinä minkälaisia vaatteita mies kulloinkin toivoi tai oletti hänen käyttävän, kysyä lupa mieheltään mm. hiusten värjäämiseen tai leikkaamiseen, kysyä lupa saiko tavata omia sukulaisiaan, jne. Uusia ystävyyssuhteita vaimo ei saanut luoda, hän ei saanut harrastaa, hänellä ei saanut olla lainkaan kodin ulkopuolista elämää. Vaimo rakasti ja pelkäsi miestään ja koetti kovasti olla miehelle mieliksi. Silti sekään ei riittänyt; mies keksi aina jostain aiheen haukkua, halventaa ja pahoinpidellä vaimoaan. Suhde päättyi siihen, että vaimo miehestä riippumattomista syistä kuoli, ja sai rauhan. Onnekseen.

Kyseisessä suhteessa kaikki oli kovin ruusuista ensi alkuun, mutta hyvin pian miehen todellinen luonne alkoi paljastua ja niin henkinen kuin fyysinenkin pahoinpitely vain paheni loppua kohden. Todellakin kurjaa seurattavaa - itse toimin tuolloin kyseiselle vaimolle olkapäänä ja tukena, yritin auttaa kaikin mahdollisin tavoin... eikä vaimo kuitenkaan suostunut lähtemään. Kommentit olivat tyyliä "No, mä nyt katson, josko se nyt tuosta alkaisi rauhoittumaan. Jos ei, niin sitten mä lähden." Niinhän siinä kävi, että vaimo ei saanut lähdettyä - joskaan mieskään ei muuttunut, mitä nyt aina vain hullumpaan suuntaan.

Minä en tunne sinua enkä miestäsi, mutta tuota kuvailemaani en toivoisi kenenkään kokevan - joskin kirjoittamasi antaa selkeitä viitteitä siihen, että teidänkään meininki ei ihan hirveän kaukana tuon tietämäni pariskunnan elämästä ole.

Ymmärräthän sinä ap, että elämä jota miehesi kanssa elät, ei ole ihmisarvoista elämää? Sinä olet arvokas, sinulla on oikeus tulla kohdelluksi hyvin. Sinulla on oikeus tehdä itsenäisiä päätöksiä koskien menemisiäsi, harrastuksiasi, rahankäyttöäsi,... Sinun velvollisuutesi ei ole olla kenenkään sätkynukke, joka toteuttaa toisen mielihaluja. Sinulla on oikeus saada rakkautta, lämpöä ja tuntea olosi turvalliseksi. Sinun ei pitäisi joutua pelkäämään, millä tuulella toinen milloinkin on - ja että tuleeko sieltä tällä kertaa sanallista sivallusta vaiko jotain muutakin. Sinulla on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen.

Ymmärrän oikein hyvin, että lähteminen ei ole helppoa. Sinun tunteesi miestäsi kohtaan ovat luultavasti hyvin ristiriitaiset. Pystytkö erittelemään niitä? Tunnetko ehkä pelkoa miestäsi kohtaan? Huolta omasta pärjäämisestäsi, jos eroatkin hänestä? Jonkinsortin kiintymystä miestä kohtaan kuitenkin?

Tunsitpa mitä hyvänsä, niin sinulla on siihen oikeus - älä kiellä tunteitasi, olivatpa ne minkälaisia hyvänsä. Ristiriidat ovat hyvin tavanomaisia tämäntyyppisissä tapauksissa.

Tiedätkö kuitenkin mitä? Sinä pärjäät, sinä aivan varmasti pärjäät. Se tunne, kun huomaat selviäväsi paremmin yksin kuin huonossa ja ihmisarvoasi alentavassa suhteessa, on huikea. Älä pelkää tehdä ratkaisua, joka taatusti muuttaa elämäsi parempaan suuntaan. Ihan oikeasti ap, kukaan ei voi tehdä tuota valintaa sinun puolestasi vaan sinun täytyy tehdä se itse - ja ottaa sitten ratkaiseva askel. Tukea sua kyllä voidaan, niin me täällä palstalla, kuin ihmiset muuallakin.

Niinpä olenkin hyvilläni siitä, että olet avannut suusi; ensin siellä terapiassa ja nyt täällä palstalla. Rohkaisen sinua puhumaan lisää. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta päästä terapiaan, niin puhu ainakin sukulaisillesi. Sulla ei ole mitään hävettävää - sinä et ole tehnyt mitään väärin. On todellakin parasta, että sukulaisesi ovat tiedolla siitä, minkälainen tilanne on ja mitä teillä tapahtuu. Heiltä saat aivan varmasti tukea ja turvaa - ihan konkreettisestikin. Kerro tilanne sukulaisillesi ja majoitu väliaikaisesti heidän luokseen. Vaihda puhelinnumerosi äläkä ole mieheen yhteydessä. Älä puhu miehelle lähtöaikeistasi, vaan lähde - ota mukaan välttämättömimmät ja jätä tulematta kotiin työpäivän jälkeen.

Tietysti jos sinusta tuntuu, että haluat pelastaa parisuhteen ja mies on samaa mieltä, on olemassa parisuhdeterapiaa sun muuta - joskaan en usko, että tässä tapauksessa siitä on kovinkaan paljon hyötyä.

Voimia! Kirjoittele tänne tilanteestasi, me tuetaan sinua!
 
"Milli"
Kyllä tuo mies narsistiselta kuullostaa ja aika vaaralliselta. Sun ei ole psyykkisen tai fyysisen terveytesi säilymisen takia terveellistä jäädä suhteeseen.

Voi olla, että jotkut ihmiset kummastelevat eroanne, mutta jätä se omaan arvoonsa. Jos joku eroaa, noudatan aina tiettyä filosofiaa. Vain ne eronneet ihmiset tietävät, mitä siellä neljän seinän sisällä on todella tapahtunut. Näin pitäs muidenkin tajuta ajatella. Tsemppiä ja jaksamista sulle.
 
kerran kokenut
Olen kokenut saman ja ota ja lähde! Mene Turvakotiin etsi lähin ja mene sinne siellä saat asian tuntevan apua, turvapaikan jossa ajatella miettiä ja hengähtää <3 sieltä saiin voimia aloittamaan 3 lapsen kanssa elämän uudestaan! Lähde kun voit, olet ansainnut uuden elämän sieltä miehesi ei voi tulla hakemaan eikä sinun tarvitse vielä kertoa sukulaisille ennen kun saat voimia siihen. Tee suunnitelma ja soita sinne etukäteen ja sitten toteuta se! Olet vahva kun kerroit tämän meille! Sinä teit oikein kun avauduit täällä :)
 
nähtyon
ei hän mitään muutosta aio tehdä eikä tee, kunhan testailee teidän mielipiteitänne..tuo nainen ei lähde ennenkuin makaa teho-osastolla ja sitten on ehkä jo liian myöhäistä.
 
"onneton"
Tässä meidän asiassa on kumminkin yksi mutta. Minä olen ollut myös aika kauhea (henkisesti) miestä kohtaan. Olen siis itse erittäin (tai siis olin ennen) mustasukkainen (ihana yhdistelmä me ollaan) ja olen syytellyt ja epäillyt miestä pienistä, olemattomista asioista. Olen usein myös ollut riidan aiheuttaja. Mies aina antoi anteeksi ja oli nöyrempi osapuoli. Nyt olen itse rauhoittunut, mutta mies on kahta kauheampi. Mietin vain, että olenkohan minä syy tuohon miehen käytökseen? Mitä jos minä sain miehen mielenterveyden horjumaan? Paitsi mies kyllä suhteen alussakin käyttäyty, tosin paljon lievemmin oirein, kuten hän nykyään käyttäytyy... En tiedä, ehkä minä olen saanut miehen hulluksi, kun ennen riitelimme niin paljon? (Tämän takia kävin siellä terapiassa, koska me riitelimme koko ajan, joko hänen tai minun aloitteesta).
 
eipp
[QUOTE="onneton";28996802]Tässä meidän asiassa on kumminkin yksi mutta. Minä olen ollut myös aika kauhea (henkisesti) miestä kohtaan. Olen siis itse erittäin (tai siis olin ennen) mustasukkainen (ihana yhdistelmä me ollaan) ja olen syytellyt ja epäillyt miestä pienistä, olemattomista asioista. Olen usein myös ollut riidan aiheuttaja. Mies aina antoi anteeksi ja oli nöyrempi osapuoli. Nyt olen itse rauhoittunut, mutta mies on kahta kauheampi. Mietin vain, että olenkohan minä syy tuohon miehen käytökseen? Mitä jos minä sain miehen mielenterveyden horjumaan? Paitsi mies kyllä suhteen alussakin käyttäyty, tosin paljon lievemmin oirein, kuten hän nykyään käyttäytyy... En tiedä, ehkä minä olen saanut miehen hulluksi, kun ennen riitelimme niin paljon? (Tämän takia kävin siellä terapiassa, koska me riitelimme koko ajan, joko hänen tai minun aloitteesta).[/QUOTE]

Syy ei ole sinussa. Ja vielä uudestaan: syy EI ole sinussa. Mies ei ole terve. Olet itse tervehtynyt mustasukkaisuudesta, olet hyvä puoliso. Oletko lukenut nämä saamasi viestit? Mitä ajatuksia ne sinussa herättävät? Itsetuntosi on tällä hetkellä nollassa, mutta siitä huolimatta sinun täytyy lähteä. Nyt kun olet tajunnut tilanteesi, sen ratkaisu on omissa käsissäsi. Uskallatko antaa itsellesi onnellisen elämän vai jatkaa tuossa nykyisessä helvetissäsi?
 
"Vieras"
Kai itsekin ymmärrät, että et voi jäädä? Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja alistuin olemaan kynnysmattona ihan liian kauan. Jälkeenpäin on harmittanut, miksi en uskaltanut aiemmin lähteä. Tuollainen ihminen ei muutu, käytös pahenee ajan myötä. Kyllähän ne lupaa muuttua, mutta se on mahdotonta! Jos lähdet, niin todellakin varaudu siihen, että mies yrittää sua leperrellä takaisin. Mulle mies itki ja kerjäsi takaisin, kun se ei tehonnut, alkoi uhkailu. Lähde hyvän sään aikana, ennen kun niitä lapsia tulee tai mies hakkaa sut pahimmassa tapauksessa kunnolla, ansaitset parempaa! Älä haaskaa ainoata elämääsi tuon kanssa...
 
Menisin pois
Jos joka päivä joutuu pelkäämään toista tai toisen reaktioita. Ei saa harrastaa / elää tätä ainutta elämäänsä siten kuin haluaa, ei tavata ystäviään / sukulaisiaan, se ei ole mitään elämää. Sinuna keräisin omat tavarani miehen töissä ollessa ja lähtisin turvakotiin tai vaikka vanhemmille, tai ihan mihin vaan kauas tuollaisesta ääliöstä.
 
ytryr
Minulla VÄHÄN samantyyppinen mies.. ymmärrän sua siinä ettet jotenkin "voi" jättää miestäsi sama minulla ja myös sekin että meillä 2 lasta ja jos eron miehestä otan niin voin vaan sanoa lapsillekin heihei :(
 
fgdfg
[QUOTE="onneton";28996802]Tässä meidän asiassa on kumminkin yksi mutta. Minä olen ollut myös aika kauhea (henkisesti) miestä kohtaan. Olen siis itse erittäin (tai siis olin ennen) mustasukkainen (ihana yhdistelmä me ollaan) ja olen syytellyt ja epäillyt miestä pienistä, olemattomista asioista. Olen usein myös ollut riidan aiheuttaja. Mies aina antoi anteeksi ja oli nöyrempi osapuoli. Nyt olen itse rauhoittunut, mutta mies on kahta kauheampi. Mietin vain, että olenkohan minä syy tuohon miehen käytökseen? Mitä jos minä sain miehen mielenterveyden horjumaan? Paitsi mies kyllä suhteen alussakin käyttäyty, tosin paljon lievemmin oirein, kuten hän nykyään käyttäytyy... En tiedä, ehkä minä olen saanut miehen hulluksi, kun ennen riitelimme niin paljon? (Tämän takia kävin siellä terapiassa, koska me riitelimme koko ajan, joko hänen tai minun aloitteesta).[/QUOTE]

Kaikkihan aviopuolisot riitelee, musta tuntuu että miehes on saanut sut tuntemaan niin että sä oot alottanut riidat jne.. manipulointia
 
"vieras"
Ap, sun miehesi on kuin minun isä! Sillä erotuksella vaan, että hän on päälle 70-vuotias. Vanhempani ovat olleet naimisissa melkein 50 vuotta ja heidän perhe-elämänsä on vieläkin samanlaista kuin teillä. Äiti itkee minulle surkeaa elämäänsä, en jaksa enää rdes kuunnella. Oma lapsuus ja nuoruus oli ihan p*rseestä, muutinkin pois kotoa melkein heti tultuani täysi-ikäiseksi. Toivon todella, että pääset miehestäsi eroon, hän ei nimittäin tule muuttumaan.
 
"vieras"
[QUOTE="onneton";28996802]Tässä meidän asiassa on kumminkin yksi mutta. Minä olen ollut myös aika kauhea (henkisesti) miestä kohtaan. Olen siis itse erittäin (tai siis olin ennen) mustasukkainen (ihana yhdistelmä me ollaan) ja olen syytellyt ja epäillyt miestä pienistä, olemattomista asioista. Olen usein myös ollut riidan aiheuttaja. Mies aina antoi anteeksi ja oli nöyrempi osapuoli. Nyt olen itse rauhoittunut, mutta mies on kahta kauheampi. Mietin vain, että olenkohan minä syy tuohon miehen käytökseen? Mitä jos minä sain miehen mielenterveyden horjumaan? Paitsi mies kyllä suhteen alussakin käyttäyty, tosin paljon lievemmin oirein, kuten hän nykyään käyttäytyy... En tiedä, ehkä minä olen saanut miehen hulluksi, kun ennen riitelimme niin paljon? (Tämän takia kävin siellä terapiassa, koska me riitelimme koko ajan, joko hänen tai minun aloitteesta).[/QUOTE]

Niin kauan aikaa kun syyllistät itseäsi et tule ymmärtämään, ettei miehesi saa kohdella sinua niin huonosti. Olet mennyt jo täysillä mukaan ja alistunut miehesi käytökselle, minkä vuoksi yksikään järkiviesti tässä ketjussa ei tavoita sinua.

Hyvä, että kuitenkin aloitit edes täältä. Käy lukemassa saamasi vastaukset yhä uudelleen ja mieti niitä. Sinun ei tarvitse päättää juuri nyt mitään ja pahimmassa tapauksessa voi viedä vuosia ennen kuin alat myöntämään, että sinullakin on ihmisarvoa.

Kerro edes siskollesi. Hän ei välttämättä tule hakemaan sinua, etkä ole muutenkaan valmis lähtemään. Pelkäät ihan mahdottomia asioita niin kuin miehesi käytöstä vanhempiasi kohtaan. Oletan vanhemmillasi olevan järkeä päässä, jos miehesi on hankala. Kaikki eivät taatusti pelkää miestäsi niin kuin sinä. Järkyttyvät ehkä, mutta jos vanhempasi sinua rakastavat heille pahinta on sinun särkynyt sydämesi. Usko pois!

Jatka kirjoittamista anonyymina. Parempi elämäsi on alkanut jo nyt, mutta askeleesi ovat vielä varovaiset ja hitaat.
 
[QUOTE="onneton";28996520]Mieheni ei ole edes kovinkaan mustasukkainen, vaan hänen käytöksensa kieltämisestä on enemmänkin sitä, että hän haluaa, että olen hänelle sellainen vaimo, kuin hän haluaa. Hän haluaa, että olen kotona kykkivä, pullalle tuoksuva miestään palvova mies. Hän ei halua, että minulla olisi jotain muuta elämää kodin ulkopuolella. Tiedän, että teksitini on aivan hirveää luettavaa, ja itseänikin oksetti tätä kirjoittaessa, mutta se lähtö ei vain ole niin helppoa.[/QUOTE]

Ei ole helppoa ei, mut jotkut asiat on vain tehtävä riippumatta siitä onko helppoa vai ei.
Sulla on kaks vaihtoehtoa. 1. Tappaa itsesi henkisesti tuossa suhteessa tai 2. lähteä ja pelastaa itsesi. Kärsitkö hetken, vai kärsitkö lopun ikää? Älä kuvittelekaan, että joku muu tulee sinut pelastamaan, tai että miehesi muuttuu. Mieti elämääs vaikka vuosi eteenpäin, millaista haluaisit sen olevan?
 
narskumies sulla
[QUOTE="onneton";28996564]Narsistikorttihan on aika varteenotettava kortti, mutta, muutama puoli miehessäni pistää minut epäilemään, sillä olen nähnyt mieheni itkevän, narsistis eivät kai itke? (Ainiin, mies siis kyllä itkee esim elokuvia katsellessa, mutta kun hän on loukannut minua ja kun hän pyytelee anteeksi, en oikein tiedä, onko se oikeaa itkua vai tekoa). Toinen asia on että hän kyllä pyytelee anteeksi. Aina riitojemme jälkeen hän anelee anteeksi antoa ja tekee kaikkensa sen eteen. Narsistithan ei koskaan pyydä anteeksi tekosiaan?[/QUOTE]

Kyllä pyytää, mutta aito puhdas tarkoitus ehkä puuttuukin. Näyttelemistä vain.

Ja ymmärrä, älä selittele, että on olemassa tuhat variaatiota terveen ja narsistin välillä. Miehesi käytös on jo siellä narsistisessa päässä, eli tarvitsetko sä todellakin sen sata prossaa eikö 99 riitä?
 
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=72[/URL]

kuullostaako lukemasi tutulle? ota ja lähde itsesi takia olet sen ansainnut <3 silmäsi ehkä aukenevat kun lähdet, uskallat hengittää, saat ajatella niinkuin sinä itse haluat ostaa ne haluamasi vaatteet, tavata kavereita sukulaisia lähteä jopa minilomalle. Ole vahva sinun ei tarvitse sietää.

Tee itsellesi turva suunnitelma. hae itsellesi sairaslomaa töistä ja toteuta suunnitelma. Lääkärit ovat vaitiolovelvollisia! ja saat varmasti sieltä apua! ja työpaikallasi varmasti pomot ymmärtävät elä tee sanasta MUTTA muuria itsellesi. päätä ja tee niin olet vahva. sinä olet nainen! pystyt siihen. soita turvakotiin jos mahdollista että olisit tulossa.

Olet vahva pystyt siihen. tee se heti! ennenkun on myöhäistä :)
 

Yhteistyössä