Tein elämäni suurimman virheen kun nain hirviön

  • Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="onneton";28997515]Mutta kun tuo aika eron jälkeen pelottaa minua eniten. Luulen, että seuraavat pari vuotta eron jälkeen pelkään henkeni edestä, enkä pysty elämään elämääni kunnolla, pelkään että se tekee minut hulluksi.[/QUOTE]

Mietipä hetki mitä viimeiseksi kirjoitit: pelkäät, ettet pysty elämään elämää kunnolla ja se tekee sinut hulluksi, jos lähdet. Eikö asia ole nyt niin, että nykyisessä elämäntilanteessasi et pysty elämään elämääsi kunnolla, olethan alati miehesi tahdon alla vailla oikeuksia sellaisiin asioihin, mihin normaalisti kaikilla on oikeus. Sinulla ei ole oikeutta sanoa edes mielipiteitäsi miehellesi, puhumattakaan kaikesta fyysisestä+henkisestä väkivallasta, kontrolloimisesta yms. Sinulla ei ole omaa elämää niin kauan, kuin pysyt tuossa suhteessa.

Ja todennäköisemmin tuossa suhteessa eläminen tekee sinut hulluksi, ei se että lähdet siitä pois. Kun lähdet, alat saada perspektiiviä ja tajuta, että sinua on kohdeltu kaltoin, sinulta on otettu ihmisarvo tuon miehen toimesta. Ja sinulla on oikeus saada se takaisin, sinä OLET arvokas.

Ja unohda kaikki ajatuksesi siitä, että sinä olisit suhteen alussa toiminut väärin. Voi olla, että miehesi on saanut sinut tuntemaan niin, ja vaikka asia olisi miten tahansa, miehelläsi ei ole oikeutta kohdella sinua noin. Mietipä nyt itsekin: vaikka käytöksesi olisi ollutkin mustasukkaista suhteen alussa, se ei ole tehnyt miehestäsi tuollaista, eikä se velvoita sinua jäämään heittopussiksi, pahoinpidellyksi, kontrolloiduksi. Eli unohdat sen MUTTA-sanan, sitä ei tässä tilanteessa ole, vaan olet vapaa lähtemään ja sinulla on oikeus ihmisarvoiseen elämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Tuli mieleen yksi blogikirjoitus, jonka vähän aika sitten luin. Se oli kirjoitettu pari vuotta sitten, mutta en usko että sen sanoma on mihinkään muuttunut. Ja siis ei ole muuttunut.

Lähde.

Sinun miehesi toimintakaava on tuttu, se on tutkittu ja kirjoitettu ylös ja se on todettu monta kertaa. Lähde, lähde, lähde ennen kuin on liian myöhäistä. Lähde vaikka turvakotiin, jo pelkkä yksi lyönti olisi siihen riittänyt, pelkkä pelko lyönnistä. Sinut on jo pahoinpidelty, sinut on saatu uskomaan valheita, ja sanot, että häpeäisit eroa! Eli häpeäisit sitä, että jätät ihmisen joka ei anna sinun olla oma itsesi ja joka kontrolloi kaikkea mitä teet?
 
voi tsiisus
Jos miehelläsi olisi vahvempi ja parempi vaimo niin ei hän noin käyttäytyisi. Hän pitää sinua kynnysmattona koska nöyristelet hänelle! Älä tee sitä enää vaan arvosta itseäs ja lähde pois.
 
[QUOTE="onneton";28997480]Kuinka nopeasti saan evioeron miehestä jos teen sen salaa ilman miehen allekirjoituksia papereihin?
Pelkään niin kauheasti henkeni edestä. Mies myös tietää reittini ja aikatauluni töihin, mitä jos hän joku aamu törmää minuun ja tekee minulle pahaa... Pelkään liikaa lähetä.[/QUOTE]

Jos heti haet niin taitaa olla puoli vuotta harkinta aika ja sit siitä oliko se toinen puoli vuosi? mutta jos hommaat itsellesi oikeus avustajan, joka on ilmainen yleensä tai paremman juristin joka on perehtynyt juuri tälläisiin ongelmiin ja maksat hieman siitä niin voi olla että oikeuden äätöksesllä heti voimaan :)
Laitoin sinulle jo aiemmin tuolla että hommaa sairaslomaa juurikin tuon takia että miehesi tietää reittisi luultavasti niin se ei pääse hallitsemaan tai yllättämään sua =) ole vahva! pelaa varman päälle ja sulje kaikki mahdolliset tavat jolla se saa sut ylltettyä. mutta ennen kaikkea lähde!!
 
dhfdfhfhdhfgdhg
Jos miehelläsi olisi vahvempi ja parempi vaimo niin ei hän noin käyttäytyisi. Hän pitää sinua kynnysmattona koska nöyristelet hänelle! Älä tee sitä enää vaan arvosta itseäs ja lähde pois.
EI !!!
Tuo ei auta ap:ta yhtään. Narsistien uhreiksi joutuu paljon muitakin kuin läheisriippuvaisia. NORmaalisti vahvoja naisia/ihmisiä! He käyttäytyvät siten jokatapauksessa ja pikkuhiljaa nujertavat sinut. Jos se ei toimi, kuten he haluavat tulee katoamistemppu.
Ja sitten taas yritetään takaisin...
Mielen manipulointia, jota ei sen tilanteen keskellä heti huomaa. Se rakkaudentunne on jotain mieletöntä ja maailman suurinta, se vie mennessään kenet tahansa.
Narsistin madot kiemurtelevat päähäsi ja vie pitkään että saat ne pois, vaikka pääsisitkin irti tilanteesta ja siitä ihmishirviöstä.
 
"vieras"
[QUOTE="onneton";28996802]Tässä meidän asiassa on kumminkin yksi mutta. Minä olen ollut myös aika kauhea (henkisesti) miestä kohtaan. Olen siis itse erittäin (tai siis olin ennen) mustasukkainen (ihana yhdistelmä me ollaan) ja olen syytellyt ja epäillyt miestä pienistä, olemattomista asioista. Olen usein myös ollut riidan aiheuttaja. Mies aina antoi anteeksi ja oli nöyrempi osapuoli. Nyt olen itse rauhoittunut, mutta mies on kahta kauheampi. Mietin vain, että olenkohan minä syy tuohon miehen käytökseen? Mitä jos minä sain miehen mielenterveyden horjumaan? Paitsi mies kyllä suhteen alussakin käyttäyty, tosin paljon lievemmin oirein, kuten hän nykyään käyttäytyy... En tiedä, ehkä minä olen saanut miehen hulluksi, kun ennen riitelimme niin paljon? (Tämän takia kävin siellä terapiassa, koska me riitelimme koko ajan, joko hänen tai minun aloitteesta).[/QUOTE]

Vaikka olisitkin ollut miestä kohtaan kauhea, et ole silti vastuussa hänen tekemisistään. On miehen oma valinta kohdella sinua kaltoin niin henkisesti kuin fyysisestikin, ei sinun valintasi. Se on miehen omaa syytä - ja ilmentää miehen omaa pahoinvointia - ei sinun syytäsi.

Jos susta tuntuu että et halua pistää parisuhdetta poikki, niin tee kuitenkin jotain ja nopeasti. Pelin voisit viheltää poikki lähtemällä esim. edes muutamaksi päiväksi, jolloin mieskin saisi ajattelemisen aihetta. Jos on hankala puhua, voisit kirjoittaa miehelle kirjeen.
 
"vieras"
[QUOTE="onneton";28997309]Mutta minua pelottaa myös se lähetmisen jälkeinen elämä, sillä mies on uhannut tappaa minut jos jätän hänet. Hän on uhannut, että löytää kyllä minut käsiinsä vaikka kuinka muuttaisin. Onko kuinka vaikeaa saada kaikki tietoni salaiseksi, että minun osoitetietoja tai mitään ei voi löytää esim väestörekisterin kautta tai edes mistään? Hän on myös uhannut, että tuntee paljon "alamaailman" ihmisiä, jotka kyllä tappavat rahaa vastaan... Tämä on myös yksi suuri syy miksi en lähde. Turvallisempaa näin...[/QUOTE]

Uhkailu jo kertoo, ettei mies ole ihan "tavallinen tallaaja", eihän kukaan normaali ihminen uhkaile toista ihmistä tuolla lailla. Ymmärrät sen itsekin. Uhkailu kertoo myös siitä, että mies pyrkii kontrolloimaan sua noilla puheillaan.

Tuollainen uhkailu on myös rikos.

Mene lapsuudenkotiisi, kerro heille tilanne, ota yhteyttä poliisiin. Jos vanhempien luokse meno tuntuu hankalalta, voit mennä turvakotiinkin.

Minä en tuollaisen miehen kanssa jäisi hetkeksikään. Ota ja pakene kun vielä voit, äläkä palaa takaisin!

Sä ansaitset paremman miehen. Nykyinen miehesi puolestaan tarvitsee ammattiapua.
 
"vieras"
[QUOTE="onneton";28997309]Mutta minua pelottaa myös se lähetmisen jälkeinen elämä, sillä mies on uhannut tappaa minut jos jätän hänet.[/QUOTE]

Jos mies on tuon luokan sekopää, sä et todellakaan ole turvassa sen kanssa, jos se ihan oikeasti olisi valmis tekemään jotain pahaa sulle erotilanteessa. Se voi tehdä jotain vaikka jäisit sen luokse, jos se saa päähänsä, että olet tehnyt jotain väärää. Kun lähdet pois, sulla on puolellasi turvakoti (mene sinne aluksi ja kerro kaikki), poliisi ja muut viranomaiset, sukulaisesi. Ei se lapsiakaan voi viedä noin vain. Mieti, miksi viranomaiset haluaisivat antaa huoltajuuden ihmiselle joka uhkailee vaimonsa tappamisella, jota vaimo joutuu pakenemaan turvakotiin lasten kanssa? Jos uhkailuja tulee esimerkiksi tekstiviestillä tai sähköpostilla, säästä ne ja vie poliisille. Myös suullisista uhkailuista teet ilmoituksen.

Sä elät pelossa jo nyt, joten ei lähteminen asioita ainakaan huonommaksi voi tehdä.
 
"hei"
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;28998005:
Ihan sama alkuasetelma - tosin hieman tehokkaammin väritettynä - kuin nämä keskivertotarinat täällä. Mutta sama sapluuna, nainen on alistettu viaton pyhimys ja mies dominoiva hirviö ja sitten vastauksia sivukaupalla kun mammat kuorossa suu vaahdossa ja näppäimet sauhuten tarttuvat täkyyn ja meuhkaavat että voi kauheaa nyt otat heti eron ja menet turvakotiin ja voimia sulle sisko ja voi kauheaa voi kamalaa.
Ei tässä kukaan oo meuhkannut, että nainen olisi alistettu viaton pyhimys. Ei todellakaan tarvitse olla. Mutta jos kuka vaan käyttää väkivaltaa ja uhkailee tappavansa toisen, on todellakin syytä lähteä ja nopeasti. Mikään, mitä tämä nainen on mahdollisesti itse tehnyt ei oikeuta väkivaltaa eikä uhkailua.

Ja väkivaltaahan tässä suhteessa on fyysistä, henkistä ja taloudellista.
Ja uhkailu on saanut naisen pelkäämään henkensä puolesta.
 
"iini"
En ehtinyt lukemaan koko ketjua kun tulee kohta kiire töihin, mutta luetun perusteella kehotan todellakin lähtemään, kun ei ole lapsiakaan. Pelasta itsesi kun vielä voit, tuommoinen käytös pahenee vaan.....tsemppiä!
 
[QUOTE="vieras";29002297]Älä ainakaan tämän palstan miehiä usko. Heidän mielestään miehesi on ihanneaviomies ja sinä vain turhanpäiväisistä asioista valittaja : /[/QUOTE]

Haistahan sinä paska.

Olen mies ja mua saa ihan taatusti kuunnella.

Kaikki parisuhteet perustuu siihen asiaan, et tykkää toisesta.

Jos näin ei ole, niin sit niin vikkelästi karkuun kuin mitä kintut kantaa, eikä taakseen parane vilkaista.
 
"Vieras"
Vaikka olisitte molemmat olleet miten hirveitä toisianne kohtaan, ei se tilannetta muuta yhtään sen paremmaksi.

Olette erittäin epäsopiva pari toisillenne; lähde nyt herranjumala. Teet palveluksen miehellesikin. Ehkä hän on miettinyt samoja juttuja jo pitkään, muttei hänkään ole uskaltanut lähteä.

Ehkä hänkin purkaa käytöksellään pahaa oloansa. Jos molemmat voivat pahoin, eiköhän olisi aika siirtyä elämässä eteenpäin, kohti onnellisempaa tulevaisuutta.
 
"koi"
kuulostaakin turhan tutulle... sen lisäksi, mulle on sanottu, että päivällä kaupunkiin, saati illalla, ei ole mitään asiaa. se on itsensä esittelyä. kotoonta saisi lähteä salille tai spinninkiin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29002297]Älä ainakaan tämän palstan miehiä usko. Heidän mielestään miehesi on ihanneaviomies ja sinä vain turhanpäiväisistä asioista valittaja : /[/QUOTE]

Eihän tarinan mies ollut edes alkoholisti. :)

Tsemiä "onneton"!
 
"Merri"
Lähde sanon minäkin. Tuli mieleen, että jos viimein saat koiran ja annat sille liikaa hellyyttä, niin sekin saa pian selkään. Pois sieltä ja sitten hankit itsellesi koiran kaveriksi. Eläinkin kärsii tuollaisessa ilmapiirissä saati sitten ihminen. Tsemppiä !!!
 
"hui"
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta älä hanki koiraa tuohon tilanteeseen. Mies pystyy kiristämään sinua sen avulla ja jos kerta sinuakin lyö niin uskon, että koirakin saa varmasti osansa. Itsekin tajuat tilanteesi olevan toivoton, mutta itse päätät miten elät!
 

Yhteistyössä