Teille jotka sanotte että kyllä läskit laihtuu ruokavaliolla ja liikunnalla

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kertokaapa että mitä minun vielä pitäisi tehdä. suunnilleen painonvartijoiden ohjeilla olen mennyt, syön paljon kasviksia, jonkun verran hedelmiä, ruoalla kalaa, lihaa, kanaa. Vain muutaman leivän jos sitäkään. Juon paljon vettä, olen syönyt ananasta jne jotka vaikuttas aineenvaihduntaan. Kävelen päivittäin väh. 30 minsaa, olen nostanut kaloreita välillä ettei mene säästöliekille, mutta paino nousee heti 1-2 kg jos vaikka yhtenä päivänä syö enemmän. pituus 159, paino 95 että pitäisi kyllä laskea. Tippunut 2,5 kg 2 kuukaudessa. Miksi ei laske, kun se kerran on niin yksinkertaista?

Onko sun lähellä hevostallia? Kysys jos pääset sinne avittamaan, luomaan lantaa, kantamaan paaleja ja lakasemaan käytäviä. Parasta kuntoilua ikinä :whistle: Vielä parempi jos saat ostettua oman hevosen :LOL: Mulla piisas noissa hommissa niin paljon puuhaa ja vielä oli kaksi pientä lasta, niin olin kiinteä kuin kivi ja laiha kuin ruoho :whistle:

Koska syöt liika hiilareita! Mä en ikinä laihdu korkeilla hiilareilla vaikka söin tosi vähän. Karppauksella lähti tosi nopeesti!

Kato esim: http://www.karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu

Musta tuntuu, että syöt vahingossa ruokavaliosi ohi, mitään ylimäärästä ei saa syödä...pidä tarkasti kirjaa ja opettele nauttimaan pienestä näläntunteesta, huom pienestä!! ja säännölliset ruoka-ajat!

Painari
Mä olen syönyt Painareitten ohjeiden mukaan ja painoa on lähtenyt neljässä viikossa melkein 5 kiloa ja oon ollu nuhassa eli liikkuminen on ollu aikas minimaalista. Et kyllä joku siinä sun ruokapuolessa mättää jos paino ei tipu. Kai sä kirjotat päiväkirjaa? Sieltä se vika varmaan löytyy... Tai sit jos oot kirjannu ne mitä syöt siltä viikolta ku on hyvin tippunu paino, ni elä se viikko uusiks. Syö samat jutut ku sillä viikolla ni eiköhän se paino tipu.

Koska oot kyl ihan oikeassa et tolla painolla pitäisi lähteä.

Kukka
Ongelma on varmastikin se, että saat energiaa sittenkin suurin piirtein sen mitä kulutatkin. Joten tiukemmalle pitää vetää.

Nimim. 30 kiloa pudottanut.

ps. Mullakaan ei oikein pudonnut paino, kun vain tarkkailin syömisiäni ja koetin syödä ns. terveellisesti. Vasta kuin vedin oikeasti tiukille syömiset, paino alkoi pudota 1 kilon viikkovauhtia. Ns. säästöliekki-ilmiö tulee esiin aina kun tulee energiavajetta, ei se ole mikään tietyn kalorivajeen juttu. Jos olisi niin, että saataessa energiaa hyvin vähän paino jäisikin junnaamaan, niin eihän esim. anorektikoilla pitäisi olla mitään alipaino-ongelmia.

LM
Kävely kuluttaa todella vähän ja vasta 20min jälkeen alkaa kehon oma varasto huveta.. jos kävelet 30min niin 10min oot omasta varastostas kuluttanu (30kcal) ja yhen läski kilon sulattamiseen vaaditaan 7000kcal kulutus.. :( Anteeksi sekava selitys!!)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Musta tuntuu, että syöt vahingossa ruokavaliosi ohi, mitään ylimäärästä ei saa syödä...pidä tarkasti kirjaa ja opettele nauttimaan pienestä näläntunteesta, huom pienestä!! ja säännölliset ruoka-ajat!
:eek:

hui
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
:eek:
Karppaamalla ei tartte elää nälässä. Mä en ikinä pystyis.

NÄIN
Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää :)

bb
30 minuuttia kävelyä ei vielä ole mitään liikuntaa. Reipas kävely alkaa kuluttaa kaloreita vasta kolmenkymmenen minuutin jälkeen, eli vähintään tunti pitää kävellä ja matkaakin pitää taittua, eli vauhdin olla melko reipasta. Pelkkä kävely ei kyllä ole mikään paras tapa laihtua ja liikkua vaan liikuntaa pitäisi olla monipuolisesti eri osaalueita harjoittavia lajeja, sekä aerobista että anaerobista. Mene johonkin liikuntakeskukseen missä on personal trainer, niin saat kunnollisen sinulle sopivan kunto-ohjelma niin alkaa tuloksiakin syntyä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
suunnilleen...siinä se syy vissin on.
Itse asiassa joka päivä tulee hieman vähemmän. Kun aikanaan painonvartijoiden pisteillä tiputin, tippui paino TODELLA helposti ja todella nopeasti. Sitten tuli takaisin, sen jälkeen parit kerrat tiputin taas ja nyt homma ei todellakaan enää toimi niin kuin ennen!

Liiku enemmän ja tehokkaammin ja pidä vaikkapa viikko ruokapäiväkirjaa . Merkkaat siihen ihan kaiken minkä suuhun pistät, yleensä niintä pienistä "unohdetuista" suupaloista kertyy päivän mittaan aika paljon kaloreita.
Olen laihduttanut viimeisen 9kk aikana 25kg liikunnalla ja tiukalla ruokavaliolla. Syön 5xpäivässä mutta vähän kerrallaan ja olen jättänyt kaikki ylimääräiset välipalat pois. Sokeri ja rasva minimiin, yksi herkkupäivä viikossa ja liikuntaa 3-4xviikossa 30min-90min kerrallaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja df:
Jos syöt päivässä 5 banaania niin siinä on saman verran kaloreita ellei enemmänkin kun normaalissa ruoka annoksessa.. Pienillä määrillä eteenpäin!!!
No en todellakaan syö :D Syön aamulla ja illalla tai jommin kummin yleensä omenan. Jos syön banaanin niin yksi päivässä.

Ja kun en todellakaan syö enempää kuin mitä kerron. Ketä mä siinä huijaisin, itseäni? Ruokavaliolla on TODELLA suuri merkitys laihtumisen kannalta, joten kyllä pelkästään jo ruokavaliolla ja tällä painolla PITÄISI painon tippua.
Ruoka-ajat on säännölliset, aamupala, lounas, välipala, ( joskus jää väliin ) päivällinen ja iltapala.

NÄIN
Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:
Vähennä hiilareita. Pidä joskus päiviä ettet syö muuta, kuin rasvaa, lihaa ja vihreitä kasviksia. Sitten paras vinkki skippaa aamupala ja yritä pitkittää päivän ensimmäistä ruokailua niin pitkään, kuin pystyt RASVA PALAA, eikä iltasin tarvi niin tarkkaan kattoo mitä suuhunsa pistää :)
Lisään vielä, että aamu nälkään voi juoda vaikka teetä rasvasella maidolla tai kahvii tms.

häh
Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:
Ai rasva palaa kun on nälässä koko pitkän päivän? Sit voi illalla vetästä vaikka perhepitsan?

Ja mikä tuokin on, että muka 20 minuutin kuluttua liikunnan aloittamisesta vasta alkaa olla hyötyä siitä liikkumisesta? Voisitteko neropatit laittaa linkkejä. Haluaisin lukea ihan faktatietoa noista :xmas:

UGH
Kyl se vaan niin on että tyhmä pitää olla jos ei ymmärrä koska syö liikaa ja koska ei. Jos painaa 95 kg vois hyvin kävellä vielä reippaammin ja 60 min per pvä ja syödä vielä vähän vähemmän.

Yhteistyössä