Tehy hylkäsi tarjouksen!

  • Viestiketjun aloittaja just
  • Ensimmäinen viesti
minä
On se kumma ku hoitajat kinuaa tuntuvapia korotuksia niin asiasta nousee kauhea haloo. Ei mee kauan ku kansanedustajien palkat nousee 100% siitä ei ku muutama pieru kuulu ja asia lakaistaan maton alle.
 
Huiskahäntä
MInä en kylläkään ymmärrä tätä hoitajien vouhkamista pienestä palkasta. Hoitajien palkka on, nidenkin esimerkkien mukaan ja myös sen mukaan, mitä olen asiaan perehtynyt, aivan normaali. Okei, paperimiehet tienaaat enemmän, heihinhän hoitsut itseään vertaavat. Mutta opettajat, autonkuljettajat, poliisit, bussikuskit, jne. tienaavat ihan samoja summia.

Jopa mieheni, kaikkine lisineen ym. tienaa huoltoasentajana saman verran, kuin hoitsut, eikä työaika hänelläkään ole 8-16, vaan lisäksi tulee usein äkkilähtöjä, keikkoja ja päivystyksiä. joista toki saa vähän ekstraa, mutta KÄTEEN JÄÄVÄ osuus ei ole sen suurempi, kuin hoitsuillakaan.

MInä bussikuskina olen samalla lailla vastuussa ihmishengistä (40 hengestä) kuten hoitsutkin. TYöni on vuorotyötä, tulee haistatteluja, on raskasta, valvomista riskejä, sääolosuhteita jne. jne. Ja koulujakin on pitänyt käydä.

Ei minulla ole mitään hoitajien palkankorotuksia vastaan, mutta tuo jatkuva vouhkaaminen pienistä palkoista jurppii, sillä ne palkat on ihan samaa luokkaa, kuin suurimmalla osalla muistakin duunareista.

Hoitsut nyt vain vertaavat itseään paitsi niihin paperimiehiin, niin lääkäreihin... Kai se on kateus, mikä naisvaltaisella alalla jyllää, itse miehisellä alalla en ole moista huomannut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja moivaan:
Toivottavasti päiväkodin kaikki hoitajat ei kuulu tehyy...
Mihin me sitten viemme lapsemme kun päiväkodeissa vaan lakkoillaan?


Ja jos osa kuuluu Tehyyn, mutta osa ei, niin lapsia otetaan aamulla vain sallittu lukumäärä ja loput käännytetään kotiin..
 
vieras
jos opiskelee tradenomiksi 4 vuotta, ja menee kaupan kassalle töihin, niin jos tuosta opiskelun pituudesta onkin kyse, niin myyjällähän pitäisi olla suurempi palkka kuin shlla?
 
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
OLEN SAIRAANHOITAJA, EIKÄ BRUTTONI OLE 1600 E, joten vedä v.... päähäs palkkoines ja veron nostoines. Koska viimeksi on tarkastettu sh:n palkkoja??Muita kyllä on nostettu-eivätkö ne oo vaikuttanu veroihin ym? Vaan sh:n palkan nostot muka vaikuttaa???? Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)
Huh huh ja kyllä vaan teidän arvostus laskee ja laskee kuin lehmän häntä. Onneksi ei tarvitse kaltaistesi hoitoon joutua, ainakaan vielä.
Jos tilastot kertoo ja moni täälläkin, että pelkästä päivätyöstä saa LÄHIHOITAJA eli toisen asteen koulutuksen hommannut bruttona 1600 eurona niin mitä hemmettiä sinä minulle avaudut??
En ole ollut tekemässä niitä tilastoja.

Ja sori vaan, mutta kaltaistesi takia todella toivon, ettette saa isoa korotusta. ETTEKÄ VARMASTI SAAKAAN! HAHHAH HAA!
Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.

 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
OLEN SAIRAANHOITAJA, EIKÄ BRUTTONI OLE 1600 E, joten vedä v.... päähäs palkkoines ja veron nostoines. Koska viimeksi on tarkastettu sh:n palkkoja??Muita kyllä on nostettu-eivätkö ne oo vaikuttanu veroihin ym? Vaan sh:n palkan nostot muka vaikuttaa???? Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)
Huh huh ja kyllä vaan teidän arvostus laskee ja laskee kuin lehmän häntä. Onneksi ei tarvitse kaltaistesi hoitoon joutua, ainakaan vielä.
Jos tilastot kertoo ja moni täälläkin, että pelkästä päivätyöstä saa LÄHIHOITAJA eli toisen asteen koulutuksen hommannut bruttona 1600 eurona niin mitä hemmettiä sinä minulle avaudut??
En ole ollut tekemässä niitä tilastoja.

Ja sori vaan, mutta kaltaistesi takia todella toivon, ettette saa isoa korotusta. ETTEKÄ VARMASTI SAAKAAN! HAHHAH HAA!
Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.
Ihan näin ohi mennen on pakko huomauttaa tuolle jälkimmäiselle kirjoittajalle, että ethän tosissasi luule antavasi itsestäsi tällä hetkellä kovinkaan viisasta (suurta älykkyysosamaarää omaavaa), sivistynyttä kuvaa?
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
EVVK! Vartijan koulutus kestää 10 kk, sairaanhoitajan 3,5 v.
Eli? Pidätkö vartijoita jotenkin vähemmän tärkeinä siksi?
Ja lääkärin 5-10 vee eikä itse asissa varsinaisesti pääty koskaan, sillä omia tietojaan ja taitojaan on jatkuvasti päivitettävä.

Tällä perusteellako teidän sairaanhoitajien pitäisi olla lääkärien palkoilla? ;)

Ainiin se työn raskaus ja vaativuus... voi huh huh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos opiskelee tradenomiksi 4 vuotta, ja menee kaupan kassalle töihin, niin jos tuosta opiskelun pituudesta onkin kyse, niin myyjällähän pitäisi olla suurempi palkka kuin shlla?
Eiks sh ja tradenomin tutkinto ole amk kummallakin? Palkkahan on neuvottelukysymys loppujen lopuksi, siitä vaan työnantajan juttusille ja lisää palkkaa pyytämään.

 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Miten te jaksatte kiuhua tästä aiheesta?

Yksikin täällä huuteli että itse on valinnut parempipalkkaisen alan juuri siksi ettei tarvitse kärsiä pienistä palkoista. Se että päiväkodin tädit saa 1600 -verot, jolloin käteen jäävä osuus on noin 1300 e. Ei se vastaa tämän hetken yhteiskunnan vastaavaa hintatasoa millään tavalla.

Kaikkien päivittäistavaroiden hinnat on noussu, samoin bensa, vakuutukset, sähkö ja asuntojen / vuokrien hinnat...
Ei se palkka yksinkertaisesti vaan riitä, kyllä se pitää suhteuttaa tämän päivän yhteiskuntaan.

Se että minä sanon että on väärin että mainosalalla liikkuu raha ja palkat on suuria, ei minua varsinaisesti häiritse, mutta kyllähän se ihan järjetöntä on että vastuullisesti toisista ihmisistä vastaavat eivät saa edes inhimillistä palkkaa. Enkä mollaa toista työryhmää, vaan vertaan vaan.
Minä en hae arvostusta, mutta oikeutta. Haluan olla hoitaja ja pidän työstäni mutta ei noilla palkoilla pärjää enää...

Kyllähän sen nyt tyhmempikin ymmärtää....
Ja luulisi, että tyhmempikin ymmärtäisi, että jos teille sairaanhoitajille annettaisiin vaatimanne suuruinen palkankorotus, eläminen kokonaisuudessaan kallistuu entisestään. Ihan yksinkertainen yhtälö, koska jostain se raha on pakko ottaa. Eipä siitä korotuksesta ole hyötyä, jos et saa sillä rahalla yhtä paljon kuin ennen. ;)
 
vieras
No mä olen epäillyt hoitajien äo:ä muutoinkin, seuraavista syistä:

*valittavat, ettei heitä arvosteta ja seuraavassa lauseessa aliarvostavat ja vähättelevät muita
*vertaavat omia palkankorotuksia yksityisten alojen palkankorotuksiin
*eivät ymmärrä käsitettä keskipalkka
*valittavat että pahinta on kun joutuu tekemään useamman ihmisen työn yksin

...ja silti, kiehumisestani huolimatta toivon, että palkkansa paranisivat vaikka sitten verotkin luultavasti nousisivat. Sillä toivon, että mielikuvaani vaikuttaneet hoitajat (eli nämä palstalla em. tavoin kirjoitelleet) ovat vain murto-osa, ja että hoitajista löytyy ihan fiksuja ja myös muut huomioonottavia ihmisiä.
 
miettikää pärjäisittekö itse
tässä on kysymys palkkojen päivittämisestä tämän yhteiskunnan tasolle.
jos käteen jää 1200 täydestä työstä ja samaan aikaan kaikkien päivittäistavaroiden hinnat nousseet, samoin bensat, sähköt, vakuutukset, asuntojen hinnat, lainojen korot, vuokrat. Leffat, kahviloiden tarjoilut kaikki nousi jo kun eurot tuli.
'
En hae arvostusta mutta kyllä palkan tulee olla sellainen että sillä tulee toimeen.

Vai onko teidän mielestä järkeä siinä että paremmin tulisi toimeen jos olisi työtön ja saisi kaiket mahdolliset tuet ja sossusta jeesiä lasten hoitomaksuihin. esim, Kyllä silloin yhteiskunnassa jotain mätää täytyy olla.

hieman inhimillisyyttä ja ajattelua teiltä kaikilta ennenkuin nämä vaateet tuomitsette.
 
että siinä
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)


Noihan on nyt tehtävissä kuulemma ihan vasemmalla kädelläkin...
En ole tosin nyt vaihtamassa ammattia kun mun duunissa ei tartte tehdä vuorotyötä ja palkka on n. 13?/h

Ja ammatin arvostus on jo pakkasenpuolella!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Niin, ja on sen hoitajankin, oli sitten perus-, lähi- tai sairaanhoitajankin koko ajan koulutettava itseään ja pidettävä ajantasalla. Toisekseen sairaanhoitajien palkat on kaukana lääkäreiden palkoista. :whistle:
No kai se lääkärin palkka kuuluukin olla shta parempi -jo silläkin perusteella, jota itse käytit eli koulutuksen kestolla ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää pärjäisittekö itse:
tässä on kysymys palkkojen päivittämisestä tämän yhteiskunnan tasolle.
jos käteen jää 1200 täydestä työstä ja samaan aikaan kaikkien päivittäistavaroiden hinnat nousseet, samoin bensat, sähköt, vakuutukset, asuntojen hinnat, lainojen korot, vuokrat. Leffat, kahviloiden tarjoilut kaikki nousi jo kun eurot tuli.
'
En hae arvostusta mutta kyllä palkan tulee olla sellainen että sillä tulee toimeen.

Vai onko teidän mielestä järkeä siinä että paremmin tulisi toimeen jos olisi työtön ja saisi kaiket mahdolliset tuet ja sossusta jeesiä lasten hoitomaksuihin. esim, Kyllä silloin yhteiskunnassa jotain mätää täytyy olla.

hieman inhimillisyyttä ja ajattelua teiltä kaikilta ennenkuin nämä vaateet tuomitsette.
No pakko on pärjätä kun ton verran jää rahaa/kk

 
älä unta näe
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Niin, ja on sen hoitajankin, oli sitten perus-, lähi- tai sairaanhoitajankin koko ajan koulutettava itseään ja pidettävä ajantasalla. Toisekseen sairaanhoitajien palkat on kaukana lääkäreiden palkoista. :whistle:


Ja muiden ammattien edustajienko ei tartte pitää ammattitaitoaan yllä ja kouluttautua lisää...
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.


Tän kaltaiset "hoitajaksi" itseään kutsuvat eivät ansaitse sen enempää palkankorotusta kuin ammatin arvostustakaan eivätkä sitä tule saamaankaan!
 

Yhteistyössä