Tehy hylkäsi tarjouksen!

  • Viestiketjun aloittaja just
  • Ensimmäinen viesti
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
OLEN SAIRAANHOITAJA, EIKÄ BRUTTONI OLE 1600 E, joten vedä v.... päähäs palkkoines ja veron nostoines. Koska viimeksi on tarkastettu sh:n palkkoja??Muita kyllä on nostettu-eivätkö ne oo vaikuttanu veroihin ym? Vaan sh:n palkan nostot muka vaikuttaa???? Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)
Huh huh ja kyllä vaan teidän arvostus laskee ja laskee kuin lehmän häntä. Onneksi ei tarvitse kaltaistesi hoitoon joutua, ainakaan vielä.
Jos tilastot kertoo ja moni täälläkin, että pelkästä päivätyöstä saa LÄHIHOITAJA eli toisen asteen koulutuksen hommannut bruttona 1600 eurona niin mitä hemmettiä sinä minulle avaudut??
En ole ollut tekemässä niitä tilastoja.

Ja sori vaan, mutta kaltaistesi takia todella toivon, ettette saa isoa korotusta. ETTEKÄ VARMASTI SAAKAAN! HAHHAH HAA!
Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.
Ihan näin ohi mennen on pakko huomauttaa tuolle jälkimmäiselle kirjoittajalle, että ethän tosissasi luule antavasi itsestäsi tällä hetkellä kovinkaan viisasta (suurta älykkyysosamaarää omaavaa), sivistynyttä kuvaa?
Just niin suomalaista...kumpi meistä on jälkimmäinen...ja millä perustelet oman sivistyneisyytesi? Minä en ainakaan puutu asioihin, jotka eivät minulle kuulu...+


 
wonder
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
EVVK! Vartijan koulutus kestää 10 kk, sairaanhoitajan 3,5 v.
Eli? Pidätkö vartijoita jotenkin vähemmän tärkeinä siksi?
Ja lääkärin 5-10 vee eikä itse asissa varsinaisesti pääty koskaan, sillä omia tietojaan ja taitojaan on jatkuvasti päivitettävä.

Tällä perusteellako teidän sairaanhoitajien pitäisi olla lääkärien palkoilla? ;)

Ainiin se työn raskaus ja vaativuus... voi huh huh.
Mikä sun pointtis oikeesti on? Ootko sitä mieltä, että kun sh saa niin LÄÄKÄRI jää paitsi? Milloin viimeksi sh oli vastaavassa tilanteessa ja milloin lääkärit?


 
KK harmaana
Itse olen Tradenomi (opiskellut saman verran) ja ansaitsen parempaa palkkaa kuin sairaanhoitajat ja teen verrattuna todella helppoa tyotä. Kannatan sairaanhoitajien palkankorotusta. Hyvä vaan kun menevät lakkoon. He tekevät todella arvokasta tyotä jota kaikkien tulisi arvostaa. Tuosta sairaanhoitajien itsensä jalustalle nostamisesta en tiedä mitään. Mistä lie tullut tuokin ajatus?

Hyvä Sairaanhoitajat.. Toivottavasti saatte ansaitsemanne palkan. Eräs tuttuni on sairaanhoitaja Irlannissa ja muistaakseni saa lisien kanssa jotain pitkästi yli 2000 egeä käteen.. Sama taso tulisi olla täälläkin..Irlanti vielä "kehitysmaa" Verrattuna Suomeen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
niin eli sinunkin on siis pakko pärjätä, niin kuin muidenkin.

Eli varmasti toivot tähän yhteiskuntaan sopivaa palkkaa?
Jos kysytään

miettikää pärjäisittekö itse:
jos käteen jää 1200 täydestä työstä

Niin mä vastasin että pakko pärjätä kun se summa jää käteen. Ja kyllä sillä pärjää. Mutta ei mua häiritse jos palkka nousisi, oishan se kiva jos saisi vaikka 2000?/kk rahaa. Mietin vaan miten sh voi saada ton summan kun mä saan vähän enemmän ja mulla ei ole mitään yö... lisiä siinä. Ja kumminkin mun peruspalkka on pienempi kuin sh:lla. Ja lähihoitajalla on sairaalassa parempi palkka kuin mulla päiväkodissa.
 
entinen sh
Kun Jorma sanoo Petrille saunassa, että tulipas tossa 300 ?:n palkankorotus, niin Petri taputtaa Jormaa selkään ja sanoo, että helvetin hyvä homma. Kun Tiina sanoo Kaijalle saaneensa 300 ?:n palkankorotuksen, Kaija loggautuu Kaksplussalle ja harmaana kyselee mielipiteitä siitä, onko muiden kaksplussalaisten mielestä ok, että hänen kaverinsa, jonka lapsen korvat on usein likaiset ja joka ei imettänyt kun vain 3 kk ja joka muuten käy kerran kuukaudessa baarissa; sai 300 ?:n palkankorotuksen vaikka Kaija tekee mielestään paljon raskaampaa duunia kuin Tiina.
Jo tämä ketju itsessään kertoo siitä, miksi naisvaltaiset alat ovat huonosti palkattuja ja miksi naisvaltaiset alat eivät IKINÄ tule saamaan osakseen samanlaista arvostusta kuin miesvaltaiset alat. Kyllä nainen on naiselle susi.
Keskusteluun siitä, kenen työ on arvokkainta ja tärkeintä, en edes osallistu. Eiköhän jokainen mittaa sen tärkeyden omassa elämässään. Voi olla, että joku on saanut apua vartijalta silloin kun hätä on ollut suurin. Tai jotakuta on se bussi-kuski auttanut juuri silloin kun apua on tarvittu. Itse olen saanut apua sairaalasta; ja kyllä, lääkärihän minut on tutkinut ja lääkitykset määrännyt, mutta kyllä sairaanhoitaja minua on hoitanut.
Yrittäkää ymmärtää, että jos me naiset haluamme arvostusta, jostain on aloitettava. Nyt on hoitajien vuoro, seuraavaksi jonkun muun. Kateellisella panettelulla kaivamme kuoppaa meille naisille. Ja miehet kyräilevät tyytyväisinä neuvottelupötien ääressä.
Yrittäkää ymmärtää myös hoitajien katkerat ja muiden ammatteja aliarvioivat tekstit. Kun monta vuotta teet työtä, jota ei arvosteta; jossa jokaisen negatiivisen lehtijutun jälkeen jokaisen hoitajan ammattietiikka ja inhimillisyys kyseenalaistetaan; jossa joka päivä saat useimmiten hyvinkin välitöntä negatiivista palautetta, niin jossain vaiheessa voi netissä anonyymisti purkautua liiankin radikaalisti. Mutta mehän kaikki olemme ihmisiä.

Olen itse entinen sairaanhoitaja. Tällä hetkellä opiskelen täysin eri alaa ja koulun ohella teen töitä kaupassa. Olisin saanut jatkaa sh:n sijaisuuksien tekemistä koulun ohella, mutta hain kauppaan töihin. Rahaa tulee suurinpiirtein saman verran. Minä olin vanhainkodissa töissä ja lopetin henkisen raskauden vuoksi. En yksinkertaisesti enää pystynyt nauttimaan työstä omaisten jatkuvan painostamisen ja paineen vuoksi. Lisäksi dementoituneet väkivaltaiset ja harhaiset potilaat loivat oman paineensa työhön. Tämä oli minun ratkaisuni, enkä usko, että palkka olisi asiaa muuttanut, mutta ymmärrätte myös varmasti sen, että jos raskaan työpäivän jälkeen olisi saanut olla murehtimatta laskuja, olisi henkinenkin paine lievittynyt vähän.

En nyt osaa tätä paremmin sanoa, muuta kuin, että olen todella surullinen ja järkyttynyt lukiessani tätä ketjua. Toivottavasti lapsenne eivät ota mallia teistä leikkiessään hiekkalaatikolla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:
Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.
No just joo!
Kyllä minusta alkaa tuntumaan, että sinä olet sittenkin siellä potilaiden puolella, et hoitajien. Tai ainakin toivon niin ja kovasti. Muuten kyllä huolettaa ja paljon, että kuinka sairaita hoitajia meillä on!
Ei taida sittenkään ne pääsykokeet kovin vaikeat olla. Yksi mätä omena pilaa koko joukon, harmi. Olen aivan varma, että JOS olet sairaanhoitaja niin monet fiksut hoitajat tuntee myötähäpeää puolestasi. Niin minäkin, vaikken hoitaja olenkaan.
Ja sinulla on ihan turha vedota minun älykkyysosamäärään, koska nuo luvut on otettu suoraan mediasta. Ne eivät ole minun keksimiäni.

Ja asiako ei minulle kuulu? Maksan veroja siinä missä muutkin ja meidän rahoistamme teidän korotukset otetaan. Ei kunnilla ole varaa maksaa mitä vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On se kumma ku hoitajat kinuaa tuntuvapia korotuksia niin asiasta nousee kauhea haloo. Ei mee kauan ku kansanedustajien palkat nousee 100% siitä ei ku muutama pieru kuulu ja asia lakaistaan maton alle.
Just näin! Kaikki sympatiat sairaanhoitajien ym. hoitoalan ihmisten puolella. Tosin muutkin kunta-alan naisvaltaiset alat palkankorotuksensa ansainneet.
 
ella
Alkuperäinen kirjoittaja sane:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos ei halua tehdä viikonloppuja/iltoja, kannattiko lähteä alalle, jossa on paljon viikonloppu-/iltatyötä? Ja jos taas ei ole valmis tekemään viikonloppuja ja iltoja, eikö ole ihan järkeenkäypää, että palkkakin on pienempi. ;)
Kaikki hoitotyö ei vaadi iltoja tai viikonloppuja. Paljon saa itse valita minkä tyyppistä hoitotyötä tekee ja missä
joo, mutta silloin ei saa myöskään mitään lisiä eli yritetään elää sillä peruspalkalla
 
Jees
Hyvä TEHY! Toivottavasti tulee kunnon sopimus. Kysehän ei ole siitä että tässä haetaan arvostusta vaan riittävää korvausta raskaasta työstä. -Ja raskastahan se on, ei tarvitse kuin lukea tämän ketjun veemäisiä kommentteja niin saa pienen aavistuksen siitä mitä kaikkea pas.. hoitajat silmilleen työssään saavat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mönkäre:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja mönkäre:
Ala on sellainen, että ihan varmasti tulee pjaskaa niskaan hoitsuille jotka lakkoilee ja jättää potilaat oman onnensa nojaan!
Se on sitten voi voi. Niin vaan jättivät lääkätirkin hoitamatta vaikka kuinka paljon viimeksi oman lakkonsa aikana. Ja sehän ei ketään haitannut. Lääkärit kun on melkein jumalia ja ansaitsevat ihan mitä vaan pyytävät.
Hei lääkäri opiskelee erikoistumisineen kuitenkin pikkasen pitempään kuin hoitajat... Että se on sitten voivoi niille hoitajille - vaikka rahaa vähän tulisikin niin arvostus kuule sen kun vaan laskee!
Joo, lääkärien palkathan onkin ihan jumalaisia...Ei kaikilla aloilla päivystetä ja tuplata palkkaa. Ja päivystys ei ole vuorotyötä vaan ekstratyötä kaiken päälle. Samoin kuin yksityispraktiikan pito...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Miten te jaksatte kiuhua tästä aiheesta?

Yksikin täällä huuteli että itse on valinnut parempipalkkaisen alan juuri siksi ettei tarvitse kärsiä pienistä palkoista. Se että päiväkodin tädit saa 1600 -verot, jolloin käteen jäävä osuus on noin 1300 e. Ei se vastaa tämän hetken yhteiskunnan vastaavaa hintatasoa millään tavalla.

Kaikkien päivittäistavaroiden hinnat on noussu, samoin bensa, vakuutukset, sähkö ja asuntojen / vuokrien hinnat...
Ei se palkka yksinkertaisesti vaan riitä, kyllä se pitää suhteuttaa tämän päivän yhteiskuntaan.

Se että minä sanon että on väärin että mainosalalla liikkuu raha ja palkat on suuria, ei minua varsinaisesti häiritse, mutta kyllähän se ihan järjetöntä on että vastuullisesti toisista ihmisistä vastaavat eivät saa edes inhimillistä palkkaa. Enkä mollaa toista työryhmää, vaan vertaan vaan.
Minä en hae arvostusta, mutta oikeutta. Haluan olla hoitaja ja pidän työstäni mutta ei noilla palkoilla pärjää enää...

Kyllähän sen nyt tyhmempikin ymmärtää....
Ja luulisi, että tyhmempikin ymmärtäisi, että jos teille sairaanhoitajille annettaisiin vaatimanne suuruinen palkankorotus, eläminen kokonaisuudessaan kallistuu entisestään. Ihan yksinkertainen yhtälö, koska jostain se raha on pakko ottaa. Eipä siitä korotuksesta ole hyötyä, jos et saa sillä rahalla yhtä paljon kuin ennen. ;)

2500 eurosta jää käteen 1700-1800 euroa. Muutama satanen ei kauheasti lisää tuloja, koska verotus on jyrkän progressiivinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
EVVK! Vartijan koulutus kestää 10 kk, sairaanhoitajan 3,5 v.
Eli? Pidätkö vartijoita jotenkin vähemmän tärkeinä siksi?
Ja lääkärin 5-10 vee eikä itse asissa varsinaisesti pääty koskaan, sillä omia tietojaan ja taitojaan on jatkuvasti päivitettävä.
Tällä perusteellako teidän sairaanhoitajien pitäisi olla lääkärien palkoilla? ;)

Ainiin se työn raskaus ja vaativuus... voi huh huh.
Sairaanhoitajan on myös päivitettävä tietoja yhtä usein kuin lääkärikin. Ei se sairaanhoitajakaan ole koskaan "valmis" sillä hoitomuodot- ja suositukset muuttuvat, lääkkeet muuttuvat jne. Koko ajan on siis käytävä täydennyskoulutusta.
 
tuleva trade
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Niin, ja on sen hoitajankin, oli sitten perus-, lähi- tai sairaanhoitajankin koko ajan koulutettava itseään ja pidettävä ajantasalla. Toisekseen sairaanhoitajien palkat on kaukana lääkäreiden palkoista. :whistle:
Voi jumalauta sain hyvät naurut. Vertaatko lääkärin vaatimaa koulutusta ja tietojen päivittämisen tarvetta hoitajien vastaavaan? HAH. Järki käteen nyt!

Joku aivokirurgi, sisätautilääkäri tai vastaava on siis samalla linjalla tuon kouluttautumisen suhteen kuin joku perushoitaja?
 
närkästynyt
Hyvä mies/nainen, miksi vähättelet oman työsi vaativuutta?
Olet käynyt kouluja 3,5-4v jotta hallitset homman, kuka vaan ei sitä voi tehdä. Mikä tarve ihmisillä on aina mollata jotain asiaa/henkilöä jotta toinen näyttäisi tai olisi mukamas parempi?

Asioita voi käsitellä myös objektiivisesti ja juuri tälläiset vaativuusaste-asiat ovat yksi sellainen missä ei ole niin yksinkertaisesti pääteltävissä kumpi on vaativampaa.. on olemassa niin monenlaista vaativuutta.



Alkuperäinen kirjoittaja KK harmaana:
Itse olen Tradenomi (opiskellut saman verran) ja ansaitsen parempaa palkkaa kuin sairaanhoitajat ja teen verrattuna todella helppoa tyotä. Kannatan sairaanhoitajien palkankorotusta. Hyvä vaan kun menevät lakkoon. He tekevät todella arvokasta tyotä jota kaikkien tulisi arvostaa. Tuosta sairaanhoitajien itsensä jalustalle nostamisesta en tiedä mitään. Mistä lie tullut tuokin ajatus?

Hyvä Sairaanhoitajat.. Toivottavasti saatte ansaitsemanne palkan. Eräs tuttuni on sairaanhoitaja Irlannissa ja muistaakseni saa lisien kanssa jotain pitkästi yli 2000 egeä käteen.. Sama taso tulisi olla täälläkin..Irlanti vielä "kehitysmaa" Verrattuna Suomeen..
 
...
Ensinnäkin mietityttää tuo suora viittaus miehiin tuossa. Toinen asia mikä pisti silmään oli se, että tuossa puhuit siihen sävyyn kuin hoitajista olisi hyvin usein negatiivisiä lehtijuttuja. Jotenkin tuntuu siltä, että melodramatisoit negatiivisen palautteen määrän. Mieti nyt hieman poliiseja, vartijoita, kassanmyyjiä, huoltsikan myyjiä, siivoojia, PORTSAREITA ja muita. Millasta paskaa he saavat, kasvokkain sekä mediassa? Ylipäätänsä kuinka paljon noita ammatteja arvostetaan?

Pahoittelen jos kuulostan jotenkin julmalta, mutta en vaan kestä enää yhtään tunteilua ja muuta turhuutta asioiden kohdalla joissa pitäisi käyttää JÄRKEÄ eikä tunteita.

Useimmat noista ammattiryhmistä ei kitise turhasta, en tiedä johtuuko siitä että ovat miesvaltaisia vai siitä että he ovat rationaalisia eivätkä vauhkoa tunteet pinnassa.

Olit aivan oikeassa siinä mitä sanoit naisvaltaisista aloista, ja naisista ylipäätään. Helvetin kateellisia, ilkeitä ja julmia toisiaan kohtaan. Miehet osaavat käsitellä tuollaiset asiat ja esimerkiksi riidat sovitaan kättä päälle meiningillä eikä vuosien vihanpidolla.

Ja kyllä, olen mies. Helvetin ylpeä siitä faktasta, mutta en ole sovisti enkä femisti enkä oikeastaan mikään nisti :D Rakastan naisia, mutta teillä on kovin paljon opittavaa joistain asioista kuten miehillä myös.



"Ja miehet kyräilevät tyytyväisinä neuvottelupötien ääressä.
Yrittäkää ymmärtää myös hoitajien katkerat ja muiden ammatteja aliarvioivat tekstit. Kun monta vuotta teet työtä, jota ei arvosteta; jossa jokaisen negatiivisen lehtijutun jälkeen jokaisen hoitajan ammattietiikka ja inhimillisyys kyseenalaistetaan; jossa joka päivä saat useimmiten hyvinkin välitöntä negatiivista palautetta, niin jossain vaiheessa voi netissä anonyymisti purkautua liiankin radikaalisti. Mutta mehän kaikki olemme ihmisiä. "
 

Yhteistyössä