Lähihoitaja ja meillä ei ole ole ilta, yö ja viikonloppu hoitoa.Alkuperäinen kirjoittaja joo:mikä olet koulutukseltasi? Ja miksi et saa lisiä?
Jos multa kysyit.
Lähihoitaja ja meillä ei ole ole ilta, yö ja viikonloppu hoitoa.Alkuperäinen kirjoittaja joo:mikä olet koulutukseltasi? Ja miksi et saa lisiä?
Just niin suomalaista...kumpi meistä on jälkimmäinen...ja millä perustelet oman sivistyneisyytesi? Minä en ainakaan puutu asioihin, jotka eivät minulle kuulu...+Alkuperäinen kirjoittaja huh:Ihan näin ohi mennen on pakko huomauttaa tuolle jälkimmäiselle kirjoittajalle, että ethän tosissasi luule antavasi itsestäsi tällä hetkellä kovinkaan viisasta (suurta älykkyysosamaarää omaavaa), sivistynyttä kuvaa?Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Huh huh ja kyllä vaan teidän arvostus laskee ja laskee kuin lehmän häntä. Onneksi ei tarvitse kaltaistesi hoitoon joutua, ainakaan vielä.Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:OLEN SAIRAANHOITAJA, EIKÄ BRUTTONI OLE 1600 E, joten vedä v.... päähäs palkkoines ja veron nostoines. Koska viimeksi on tarkastettu sh:n palkkoja??Muita kyllä on nostettu-eivätkö ne oo vaikuttanu veroihin ym? Vaan sh:n palkan nostot muka vaikuttaa???? Mene ihmeessä ja lue sairaanhoitajaksi_sillä sunkin elämäs kohentuu! (jos nimittäin läpäiset testit ja pääset läpi koulutuksesta...)
Jos tilastot kertoo ja moni täälläkin, että pelkästä päivätyöstä saa LÄHIHOITAJA eli toisen asteen koulutuksen hommannut bruttona 1600 eurona niin mitä hemmettiä sinä minulle avaudut??
En ole ollut tekemässä niitä tilastoja.
Ja sori vaan, mutta kaltaistesi takia todella toivon, ettette saa isoa korotusta. ETTEKÄ VARMASTI SAAKAAN! HAHHAH HAA!
Mikä sun pointtis oikeesti on? Ootko sitä mieltä, että kun sh saa niin LÄÄKÄRI jää paitsi? Milloin viimeksi sh oli vastaavassa tilanteessa ja milloin lääkärit?Alkuperäinen kirjoittaja huh:Ja lääkärin 5-10 vee eikä itse asissa varsinaisesti pääty koskaan, sillä omia tietojaan ja taitojaan on jatkuvasti päivitettävä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli? Pidätkö vartijoita jotenkin vähemmän tärkeinä siksi?Alkuperäinen kirjoittaja edith75:EVVK! Vartijan koulutus kestää 10 kk, sairaanhoitajan 3,5 v.
Tällä perusteellako teidän sairaanhoitajien pitäisi olla lääkärien palkoilla?
Ainiin se työn raskaus ja vaativuus... voi huh huh.
Jos kysytäänAlkuperäinen kirjoittaja joo:niin eli sinunkin on siis pakko pärjätä, niin kuin muidenkin.
Eli varmasti toivot tähän yhteiskuntaan sopivaa palkkaa?
No just joo!Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi:Älä pelkää, en tule törmäämään sinuun, eivätkä muutkaan kollegani; hoidamme nimittäin ihmisiä: emme elukoita...anteeksi, korjaan: en tiedä mihin joudat aikanasi hoidettavaksi, koska eläimetkin omaavat korkeamman äo:n kuin sinä, ehkä et kuulukaan siis edes eläinlääketieteen sektorille.
Just näin! Kaikki sympatiat sairaanhoitajien ym. hoitoalan ihmisten puolella. Tosin muutkin kunta-alan naisvaltaiset alat palkankorotuksensa ansainneet.Alkuperäinen kirjoittaja minä:On se kumma ku hoitajat kinuaa tuntuvapia korotuksia niin asiasta nousee kauhea haloo. Ei mee kauan ku kansanedustajien palkat nousee 100% siitä ei ku muutama pieru kuulu ja asia lakaistaan maton alle.
ei vaan 38,15Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:onkos hoitsuilla nyt ihan perus työtunnit 36 h viikossa...?
joo, mutta silloin ei saa myöskään mitään lisiä eli yritetään elää sillä peruspalkallaAlkuperäinen kirjoittaja sane:Kaikki hoitotyö ei vaadi iltoja tai viikonloppuja. Paljon saa itse valita minkä tyyppistä hoitotyötä tekee ja missäAlkuperäinen kirjoittaja hei:Jos ei halua tehdä viikonloppuja/iltoja, kannattiko lähteä alalle, jossa on paljon viikonloppu-/iltatyötä? Ja jos taas ei ole valmis tekemään viikonloppuja ja iltoja, eikö ole ihan järkeenkäypää, että palkkakin on pienempi.
Joo, lääkärien palkathan onkin ihan jumalaisia...Ei kaikilla aloilla päivystetä ja tuplata palkkaa. Ja päivystys ei ole vuorotyötä vaan ekstratyötä kaiken päälle. Samoin kuin yksityispraktiikan pito...Alkuperäinen kirjoittaja mönkäre:Hei lääkäri opiskelee erikoistumisineen kuitenkin pikkasen pitempään kuin hoitajat... Että se on sitten voivoi niille hoitajille - vaikka rahaa vähän tulisikin niin arvostus kuule sen kun vaan laskee!Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:Se on sitten voi voi. Niin vaan jättivät lääkätirkin hoitamatta vaikka kuinka paljon viimeksi oman lakkonsa aikana. Ja sehän ei ketään haitannut. Lääkärit kun on melkein jumalia ja ansaitsevat ihan mitä vaan pyytävät.Alkuperäinen kirjoittaja mönkäre:Ala on sellainen, että ihan varmasti tulee pjaskaa niskaan hoitsuille jotka lakkoilee ja jättää potilaat oman onnensa nojaan!
Alkuperäinen kirjoittaja huh:Ja luulisi, että tyhmempikin ymmärtäisi, että jos teille sairaanhoitajille annettaisiin vaatimanne suuruinen palkankorotus, eläminen kokonaisuudessaan kallistuu entisestään. Ihan yksinkertainen yhtälö, koska jostain se raha on pakko ottaa. Eipä siitä korotuksesta ole hyötyä, jos et saa sillä rahalla yhtä paljon kuin ennen.Alkuperäinen kirjoittaja just joo:Miten te jaksatte kiuhua tästä aiheesta?
Yksikin täällä huuteli että itse on valinnut parempipalkkaisen alan juuri siksi ettei tarvitse kärsiä pienistä palkoista. Se että päiväkodin tädit saa 1600 -verot, jolloin käteen jäävä osuus on noin 1300 e. Ei se vastaa tämän hetken yhteiskunnan vastaavaa hintatasoa millään tavalla.
Kaikkien päivittäistavaroiden hinnat on noussu, samoin bensa, vakuutukset, sähkö ja asuntojen / vuokrien hinnat...
Ei se palkka yksinkertaisesti vaan riitä, kyllä se pitää suhteuttaa tämän päivän yhteiskuntaan.
Se että minä sanon että on väärin että mainosalalla liikkuu raha ja palkat on suuria, ei minua varsinaisesti häiritse, mutta kyllähän se ihan järjetöntä on että vastuullisesti toisista ihmisistä vastaavat eivät saa edes inhimillistä palkkaa. Enkä mollaa toista työryhmää, vaan vertaan vaan.
Minä en hae arvostusta, mutta oikeutta. Haluan olla hoitaja ja pidän työstäni mutta ei noilla palkoilla pärjää enää...
Kyllähän sen nyt tyhmempikin ymmärtää....
Sairaanhoitajan on myös päivitettävä tietoja yhtä usein kuin lääkärikin. Ei se sairaanhoitajakaan ole koskaan "valmis" sillä hoitomuodot- ja suositukset muuttuvat, lääkkeet muuttuvat jne. Koko ajan on siis käytävä täydennyskoulutusta.Alkuperäinen kirjoittaja huh:Ja lääkärin 5-10 vee eikä itse asissa varsinaisesti pääty koskaan, sillä omia tietojaan ja taitojaan on jatkuvasti päivitettävä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eli? Pidätkö vartijoita jotenkin vähemmän tärkeinä siksi?Alkuperäinen kirjoittaja edith75:EVVK! Vartijan koulutus kestää 10 kk, sairaanhoitajan 3,5 v.
Tällä perusteellako teidän sairaanhoitajien pitäisi olla lääkärien palkoilla?
Ainiin se työn raskaus ja vaativuus... voi huh huh.
Voi jumalauta sain hyvät naurut. Vertaatko lääkärin vaatimaa koulutusta ja tietojen päivittämisen tarvetta hoitajien vastaavaan? HAH. Järki käteen nyt!Alkuperäinen kirjoittaja edith75:Niin, ja on sen hoitajankin, oli sitten perus-, lähi- tai sairaanhoitajankin koko ajan koulutettava itseään ja pidettävä ajantasalla. Toisekseen sairaanhoitajien palkat on kaukana lääkäreiden palkoista.
Alkuperäinen kirjoittaja KK harmaana:Itse olen Tradenomi (opiskellut saman verran) ja ansaitsen parempaa palkkaa kuin sairaanhoitajat ja teen verrattuna todella helppoa tyotä. Kannatan sairaanhoitajien palkankorotusta. Hyvä vaan kun menevät lakkoon. He tekevät todella arvokasta tyotä jota kaikkien tulisi arvostaa. Tuosta sairaanhoitajien itsensä jalustalle nostamisesta en tiedä mitään. Mistä lie tullut tuokin ajatus?
Hyvä Sairaanhoitajat.. Toivottavasti saatte ansaitsemanne palkan. Eräs tuttuni on sairaanhoitaja Irlannissa ja muistaakseni saa lisien kanssa jotain pitkästi yli 2000 egeä käteen.. Sama taso tulisi olla täälläkin..Irlanti vielä "kehitysmaa" Verrattuna Suomeen..