Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No okei, mä myönnän, että voisihan sitä istua 12 tuntia imettämässä, ja varmasti vauva saisi ravintoa vaikka maitoa tulisi vähän, mutta ei kai kukaan sellaistakaan jaksa?
Itselle jo se 4 tunnin imetyssessio (jonka jälkeen vauva veti ahnaasti pullosta vielä 50 ml) oli aika rankka.
HarmiMä tykkäsin loikoilla tyttösen kanssa ekojen kolmen kuukauden aikana, tuli luettua hirmuisasti kirjoja
Nyt tuo vetäsee satsinsa parissa minuutissa, on todella ikävä niitä 1-3 tunnin aikoja kun oltiin vaa. Seuraavan lapsen kanssa onkin pakko hankkia rengasliina, mä en pitkällä liinalla osaa imettää pientä vauvaa ja taitaa makoilu silloin olla vähän mahdotonta (paitsi jos tää esikoinen vielä vetää pitkiä päikkäreitä
)
Miksi sä koit sen rankaksi? Oliko vaikeuksia saada mukava asento vai oliko niin paljon muuta tekemistä vai...?
Mä olin hyvin väsynyt (suuri syy varmaan se verenhukka ym, josta tulla ylempänä kerroin), vauva halusi olla rinnalla KOKO ajan, huusi sen aikaa kun kävin vessassa ym. Nukkui 10 minuutin pätkiä. Kerrankin muistan kun imetyssessio alkoi siinä seitsemän maissa illalla, ja imetin vielä klo 12 yöllä, ja joka kerran kun yritin lopettaa, vauva alkoi huutamaan... Sitten vetäistiin korviketta, ja sen jälkeen tuli rauha taloon. Minä itkin väsymyksestä ja turhautumisesta, vauva nälästä.
Et siis löytäny mitään hyvää asentoa imettää, että olisit voinu nukkua samalla? Mäkin olisin tullu hulluks jos en olis voinu nukkua öisin, mutta laps tissillä se onnistu parhaiten. Se vaihe, mitä tää tyttönen asui tissillä oli kuitenkin niin lyhyt ja koen, että loppuen lopuks imetys on helpompaa kun pulolla ruokkiminen vaikka alussa se saattaa olla aika intensiivistä.
Monessa kulttuurissa uusi äiti saa kuukauden, pari lepoa, aikaa keskittyä pelkkään vauvaan ja itseensä, jonka jälkeen imetys on lähtenyt sen verran vahvasti käyntiin, ettei maratoni-imetyksiä enää tarvita läheskään samalla tavalla. Suomessa ollaan aika yksin, ja alku voi tuntua ahdistavalta jos on paljon muutakin mitä pitäisi saada tehtyä.