Teenkö raskaustestin? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vai täh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vai täh?

Vieras
Edelliset 2-3 menkat olleet outoja, kaikki tulleet ajallaan mutta kerran oli vain pari päivää niukkaa vuotoa, toisena taas viikon. Sekä minulla on tullut verta tai ruskeaa vuotoa menkkojen jälkeen ja toisen kerran ennen menkkoja. No nyt odottelen menkkoja alkavaksi huomenna, vielä ei ole edes menkkakipuja.
Olen tuntenut todella outoja alavatsallani siis ihan tiedättekö häpykummun päällä, mistä karvoitus juuri alkaa. Niinkuin elohiiri, tai joku rikkosi kuplia poks poks poks, tärinää jne? Sitten eilen juuri pidin kättäni alavatsani päällä, niin tunsin ne "hyppelyt" käteeni? Siis ei se ilmaa voi olla, ihan noin alhaalla? Minulla kun on ilmavaivoja, ovat ylempänä ja tekevät kipeää. Tämä on jotain ihan muuta :O

Mielestäni kuvaat oireet jo niin hyvin, että jo sen oman mielenrauhan vuoksi teet sen testin! Oli tulos mikä tahansa. Mielikuvitus sekä mahdollinen toive raskaudesta on myös hyvä höystämään lisää oireita ja tuntemuksia, joten apteekkiin vaan ja testi hakemaan.

Näin saat heti varmuuden. :) Tsemppiä!

En ole edes kuvitellut olevani tai tulevani raskaaksi, tiedän kyllä kun alkaa kuvitella että minkäläisia oireita alkaa tulla :D Ja kun minulla on käytössä pillerit, olen unohdellut ottaa pari, ja joitain pillereitä olen ottanut vasta yöllä 12-2 aikaan :( Ollaan me kakkosesta puhuttu että toiveissa joskus on. Mutta ikinä ei tälläistä ole ollut tuossa häpykummun päällä, nippailuja, elohiirtä, sykintää ja herrajumala kun eilen tunsin sen käteeni!? Huh huh...
Täytyy käydä testi, tai odottelen menkkoja :) Mutta jos olisin raskaana, minullahan olisi viimeksi tullut valemenkat tai jotain...

Mulla esikoisen jälkeen ei ollu vielä menkkoja tullu, sitten yhtäkkiä alko pieni vuoto (aika niukkaa ja lyhyt aika tuli, tais kestää pari päivää) ajattelin et nyt menkat alko ja ei oo vielä kunnolliset kun synnytyksen jälkeen ekat menkat ja kun vielä imetinkin niin varmaan se vaikuttaa. Tasan 28 päivän päästä tuli taas vuotoo, mut se oli taas tosi outo, niukkaa ja kesti vähän aikaa, ajattelin taas menkkojen olevan niukat imetyksestä johtuen. Jossain vaiheessa tän jälkeen alko ihmeelliset repäsykivut, niin tutut edellisestä raskaudesta ja tein testin; vahva plussa. Mentiin yksityiselle ultraan ja olinkin jo 3. kuulla raskaana, että ei ne valemenkat nyt niin harvinaiset oo. Toisaalta toinen verenvuoto mulla selitty sillä, että kaksosista toinen tuli pois (toinen on nyt terve ja pirtee 1,6v tyttönen :D) että en tietty tiedä onko se toinenkin vuoto ollut mahdollista seurausta osittaisesta keskenmenosta (?) mutta ainakin niissä oli sen verran pitkä väli että tuskin. Eli voit olla kyllä raskaana vaikka oliskin ollu "menkat"

Kyllä se testi kannattaa tehdä, jos epäilys on mahdollisesta raskaudesta. Ei se suurta vaivannäköä vaadi.

Minulla ei tullut kummankaan kanssa kyllä veristä vuotoa, mutta se on ihan mahdollista.

Yhteistyössä