Tee-se-itse sokerointi meni pieleen? Missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirskatin sokrut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirskatin sokrut

Vieras
Tein ohjeella 4,8dl sokeria, 6rkl sitruunamehua, 6rkl vettä, sokeri jähmettyi liian äkkiä ja notkeana se oli tulikuumaa? Siis onko tämä joku tekniikkalaji? Vai onko minulla liian alhainen kipukynnys?

Ohjeitakin on monenlaisia, tuossa pari:)
OHJE 1

0,2 dl sitruunamehua
0,2 dl vettä
1,6 dl sokeria

Ainekset kasaan ja sitten keittelet n. 15 minuuttia kunnes seoksesta tulee kullanruskeaa. Annat sen sitten hyytyä ja ennen käyttöä lämmität alle minuutin mikrossa. Levitä ihan ohut kerros iholle, paina 100% puuvillalappu päälle ja repäise myötäkarvaan irti.

OHJE 2

3 dl sokeria
2rkl vettä
2rkl sitruunamehua
2rkl hunajaa

Keitetään kunnes sokeri ei ole enää kiteistä. Käytön yhteydessä lämmitä se mikrossa vesihauteessa. Tuo määrä riittää sääriin, jos alue on suurempi tee kaksinkertainen satsi. Voi säilyttää loput jääkaapissa, siis ei mene hukkaan vaikka jäisikin käyttämättä. Ensin lämmitetään vaha, se ei saa olla liian kuumaa. Levität sen lastalla ohueksi kerrokseksi ja painat vaikka veetin kangaspalan päälle, hetki odottelua ja vedät karvat pois niiden kasvusuuntaisesti. Kangaspalat voi pestä seuraavaa kertaa varten, sokerivaha on vesiliukoista. Sokerivaha kuorii samalla myös kuollutta ihokerrosta, ja pehmeä karvaton iho säilyy noin 3–4 viikkoa karvattomana. Karvat kasvaa heikompana takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ohjeitakin on monenlaisia, tuossa pari:)
OHJE 1

0,2 dl sitruunamehua
0,2 dl vettä
1,6 dl sokeria

Ainekset kasaan ja sitten keittelet n. 15 minuuttia kunnes seoksesta tulee kullanruskeaa. Annat sen sitten hyytyä ja ennen käyttöä lämmität alle minuutin mikrossa. Levitä ihan ohut kerros iholle, paina 100% puuvillalappu päälle ja repäise myötäkarvaan irti.

OHJE 2

3 dl sokeria
2rkl vettä
2rkl sitruunamehua
2rkl hunajaa

Keitetään kunnes sokeri ei ole enää kiteistä. Käytön yhteydessä lämmitä se mikrossa vesihauteessa. Tuo määrä riittää sääriin, jos alue on suurempi tee kaksinkertainen satsi. Voi säilyttää loput jääkaapissa, siis ei mene hukkaan vaikka jäisikin käyttämättä. Ensin lämmitetään vaha, se ei saa olla liian kuumaa. Levität sen lastalla ohueksi kerrokseksi ja painat vaikka veetin kangaspalan päälle, hetki odottelua ja vedät karvat pois niiden kasvusuuntaisesti. Kangaspalat voi pestä seuraavaa kertaa varten, sokerivaha on vesiliukoista. Sokerivaha kuorii samalla myös kuollutta ihokerrosta, ja pehmeä karvaton iho säilyy noin 3–4 viikkoa karvattomana. Karvat kasvaa heikompana takaisin.

Kiitoksia tuhannesti!!!:) Menen heti testaamaan.:D

Minusta tuo kotisokerointi toimii paremmin nimenomaan sillai sokerointina, eli tuosta massasta vätkytellän käsissä sellanen toffeemainen vaalea klimppi, ja sillä sitten sokeroidaan, ilman mitään vahauksessa käytettäviä liuskoja. Näin minä olen tehnyt, youtubesta löytyy hyvin ohjeita aiheesta :)

Käytän 4rkl vettä, 4rkl sitruunamehua ja 16rkl sokeria, hyvä tulee :) Jos on liian tahmaavaa, täytyy vielä keitellä että kosteus haihtuu. Jos taas on liian kovaa, niin pitää lisätä ihan ihan pikkuisen vettä ja keitellä uudelleen.

Olen tehnyt itse tätä nyt nelisen vuotta ja silti en onnistu kerralla tekemään koskaan sitä massaa. Parhaimmillaan saattaa mennä monta tuntia ennenkuin se on juuri oikeanlaista. Mutta jääkaapissa olen sitten säilyttänyt massaa ja seuraavana päivänä vaikka sokeroinut karvat.

Eikä siihen kuulu oikeaoppisesti mitään liuskoja, vaan sen massan täytyy olla sellaista ettei tartu käsiin mutta on muovailtavissa ja se sitten repäistään irti. LEvitetään vastakarvaan ja rullataan pois myötäkarvaan. Saman köntin voi käyttää varmaan noin 15-20 kertaa uudelleen.

Yhteistyössä