Te terveellisesti syövät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kertokaahan teidän tämän viikon ruokalistanne, mitä aiotte kokkailla? Tai edes muutama ruokalaji? Haeskelen vähän ideoita, tuntuu, että aina tulee tehtyä jotain puolivalmista tai ruokakermalla höystettyä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
huomenna lounaaksi kukkakaalimuusia voilla ja kermalla sekä kermakesäkurpitsakastike.

Kuulostaa hyvältä :P Mutta miksi minä kuitenkin vieroksun kerman syömistä, aina huono omatunto, kun lorauttaa kermaa ruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
huomenna lounaaksi kukkakaalimuusia voilla ja kermalla sekä kermakesäkurpitsakastike.

Kuulostaa hyvältä :P Mutta miksi minä kuitenkin vieroksun kerman syömistä, aina huono omatunto, kun lorauttaa kermaa ruokaan.

laita sitä 4% kerma, ei taatusti lihota!

Alkuperäinen kirjoittaja flora:

tässähän piti olla kyse terveellisestä ruuasta. mikään 4% mukakerma ei sitä todellakaan ole

Mahtaako sekään olla terveellistä :S Ennemmin oikea aito kerma, mutta siis kaipailen ruokaideoita, johon ei tulisi ollenkaan kermaa :D

Mitäs jos tekis ruokaa ihan oikeista ruoka-aineista eikä tuollaisista keinotekoisista litkuista, ja söis sitten sen verran kuin nälkä on, eikä enempää? Ja jättäis ylimääräiset herkut pois. Ei varmasti lihota.

Tän kansan paino-ongelmat alkoivat samaan aikaan kun rasvahössötys ja kevytruokakulttuuri nousi pinnalle, ja pahenee vaan.

siksi koska tässä hullussa maailmassa meihin on iskostettu järjetön rasvakammo. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitäs jos tekis ruokaa ihan oikeista ruoka-aineista eikä tuollaisista keinotekoisista litkuista, ja söis sitten sen verran kuin nälkä on, eikä enempää? Ja jättäis ylimääräiset herkut pois. Ei varmasti lihota.

Tän kansan paino-ongelmat alkoivat samaan aikaan kun rasvahössötys ja kevytruokakulttuuri nousi pinnalle, ja pahenee vaan.

Peesaan kans tätä mielidettä!Ihan peruasioita vaan ruokakaappiin:kalaa,kanaa,voita,kasviksia joka lähtöön

Huomenna possunsuikaleita, tomaatista ja kermasta pieni kastike, kaveriksi sit vois tehä ranskalaisen kasvispadan. Ja salaattia. Keskiviikkona jämät + jotain lihaa (poronkäristystä vaikka vaihteeksi)... Ja näinhän ne kaikki päivät sitten menee, lihaa ja rehuja. Pitäis kyllä monipuolisempaa salaattia tehä ja muitaki kasviksia runsaammin, vähän liian laiska kokki oon. Ja lihojaki opetella laittamaan jotenki muuten ku pannulla vaan paistaa. :D

Pari perunaa pilkottuna, pari pakastevihannespussia, puolisen litraa keitettyjä valkeita papuja (näitä on mulla aina pakkasessa valmiiksi keitettynä), tomaattia/murskaa/ketsuppipullon huuteluvesi. Mausteita maun mukaan (yrttejä, mustapippuria, ehkä suolaa)

Maustevedessä keitetty porsaan ulkofile. Siivilöidystä liemestä suurustetaan Maizenalla kastike, file viipaloidaan ohuiksi. Keitettyjä perunoita ja vihanneksia.

Uunivuokaan kuutioituja kasviksia (esim perunoita, lanttua, kukkakaalia, maissia), broilerisuikaleita tai jotain vastaavaa, päälle mausteliemi (vettä, öljyä tai voisulaa, suolaa, pippuria). Uuniin 200 astetta, noin tunti (peitä tarvittaessa ettei kuivu)

En tiedä onko nää niin terveellisiä, mutta tavallista kotiruokaa kuitenkin. Öljyä käytän ruuanlaitossa lähes joka ruokaan lisään jossa ei rasvaa luonnostaan ole. Meillä kartetaan sokeria (esim leivonnaisiin laitan vaan puolet tai kolmanneksen) joka on käsitykseni mukaan pahempaa kuin rasva.

Yhteistyössä