Te, ketkä ette vie lapsianne mummilaan tai vastaavaan hoitoon..

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
tota jos mä haluan viettää lapseni kanssa juhlapyhät niin minkä vitun takia se meinaa sitä että mulla on joku helvetin kiiltävä kruunu? tä?
Tässä ei nyt varmaan tarkotettu sitä, että joku haluaa viettää lapsensa kanssa uudet vuodet ja juhannukset sun muut, vaan siitä, että pitää sitten paheksua niitä jotka viettävät vaikka uutta vuotta aikuisten kesken :saint:
miks pitää paheksua niitä jotka eivät laita lapsiaan usein hoitoon?
En mä tiedä, mä en ainakaan paheksu.

Enkä mä :D kuka sitä nyt itseään menis paheksumaan?

vieras
No v**u jos lapsi on vikot päiväkodissa niin eiköhän siinä ole hoidossaoloa jo liikaakin! Miks veisin viikonloppuna hoitoon, kun itse kökötän kotosalla? Siksi ettet sinä tuntisi itseäsi huonommaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
... nyt uutena vuotena/ens vappuna/juhannuksena/ikinä tahi ette olekkaan koskaan vieneet minään juhlapyhänä tahi tavallisena viikonloppuna ja olette ottaneet lapsen synnärillekkin mukaan todistamaan uuden tulokkaan syntymää...

Olis kysymys:

Hakkaatteko te sen sitten kuollessanne hautakiveenkin, että varmasti kruunu kiiltää ja marttyyrin leima hohtaa?

:xmas:

Nääh, miks mie hakkaisin? :whistle: Onhan sinullakin kaksi korvaa..onhan? toisesta ulos ja toisesta sisään....eikumitensemeni? :xmas:

No nyt uutena vuotena ei olla viemässä tyttöä hoitoon enkä muutenkaan mitään railakkaita juhlia pystyisi viettämään, koska mun pitää olla seuraavana aamuna (jälleen kerran) töissä... Vielä ei olla koskaan viety tyttöä hoitoon, koska on vielä sen verran pieni eikä mitään pakottavaa tarvetta hoitoon ole ilmennyt. Yökyläilyt ja muut tulee kuvioihin sitten vähän isompana.

En halua marttyyrin leimaa, en nimittäin koe millään tavalla, että olisin tehnyt jotain uhrauksia..

Alkuperäinen kirjoittaja just:
... nyt uutena vuotena/ens vappuna/juhannuksena/ikinä tahi ette olekkaan koskaan vieneet minään juhlapyhänä tahi tavallisena viikonloppuna ja olette ottaneet lapsen synnärillekkin mukaan todistamaan uuden tulokkaan syntymää...

Olis kysymys:

Hakkaatteko te sen sitten kuollessanne hautakiveenkin, että varmasti kruunu kiiltää ja marttyyrin leima hohtaa?

Aika ilkeesti sanottu. Ei tule mieleen, että kaikilla ei ole isovanhempia, jotka huolisivat lapset hoitoon. Kun saisikin joskus omaa aikaa.
Sanoppas muuta!

En oo 4 v tyttöö vieny kertaakaan minnekään yöhoitoon enkä oo kyllä kruunuakaan kiillotellu. Ei oo ketään kelle vois hoitoon viedä, olishan se jo ihan luksusta jos vois joskus viedäkin lapsen yöksi mukavaan paikkaan hoitoon..

jos kaikki tekee, niinkuin haluaa, kukin tavallaan, niin ei pitäisi ketää harmittaa muiden tavat toimia.
mutta jos joku haluaa, eikä voi, niin siinä on ristiriita. Joka aiheuttaa katkeruutta. Kaikissa asioissa.

Pääasia kai että kaikilla on kivaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No v**u jos lapsi on vikot päiväkodissa niin eiköhän siinä ole hoidossaoloa jo liikaakin! Miks veisin viikonloppuna hoitoon, kun itse kökötän kotosalla? Siksi ettet sinä tuntisi itseäsi huonommaksi?
Ei munkaan lapset oo kotona huomenna :'( naapuriin mennään yhdessä :xmas:

vieras
tota jos mä haluan viettää lapseni kanssa juhlapyhät niin minkä vitun takia se meinaa sitä että mulla on joku helvetin kiiltävä kruunu? tä?
Tässä ei nyt varmaan tarkotettu sitä, että joku haluaa viettää lapsensa kanssa uudet vuodet ja juhannukset sun muut, vaan siitä, että pitää sitten paheksua niitä jotka viettävät vaikka uutta vuotta aikuisten kesken :saint:

Aihe tuntuu kuitenkin jotenkin vaivaan sinua?

ihme soopaa taas.

Mulle on ihan sama miten muut kasvattavat lapsiaan. Toivon vaan, että lasten kanssa vietetään aikaa ettei tarvitse myöhemmin katua. Sitä aikaa voi antaa, vaikka olisikin välillä aikuisten kesken jossakin.. itse emme valitettavasti pysty viemään lapsiamme hoitoon kuin n. 1-2 kertaa vuodessa, mm. viime lauantaina vietimme miehen kanssa päivän kahden kun lapset olivat mummulassa hoidossa, yöksi tosin menimme myös sinne. Lapsemme eivät ole olleet koskaan missään muualla yökylässä ja täytyy sanoa, että välillä se olisi ihan kivaakin, mutta sukulaisemme asuvat niin kaukana ettei meillä ole mahdollisuutta moiseen. Elämämme on tällaista ja tulee aika jolloin lapset ovat isoja ja pärjäävät ilman meitä. Tuskin meille kukaan kruunua tarjoaa, mutta emme kyllä valitakaan, itse olemme elämämme tällaiseksi halunneet ja tyytyväisiä olemme tähän...

No, meillä ei lapset ole olleet isovanhemmilla hoidossa koskaan ja tuskin tulevat olemaankaan- kiitos välimatkojen ym. En kyllä ole paheksunut niitä kenellä tällainen mahdollisuus on (no, ok. saatan mielessäni ihmetellä jos jollain lapset on pitkää päivää päiväkodissa ja kaikki viikonloput mummolassa sekä iltojakin kerran- pari viikossa).

Vaikkei isovanhempia ole hoitajina niin ollaan muuta kautta hankittu silloin tällöin lapsenvahteja illoiksi ja päiväkodissa voidaan pitää heitä vapaapäivinä viikolla jos sille on tarvetta. Myös synnärille mennessä hoitaja löytyi esikoiselle.

Mita ihmetta taas??? Aivan alyton avaus - tarkoituksena ainoastaan ja pelkastaan saada riita aikaseksi. Huoh - ja sita paitsi - jos on kuollut niin ei kait sielta kukaan enaa voi nousta viela jotain omaan hautakiveensa hakkaamaan,,,,,

vieras
Öö.. vähän vaikee viedä, kun matkaa aikaste paljon ja isovanhemmat töissä olevia. Viepä sinne sitten ja mitä varten? Että saa vetää pääntäyteen viinaa juhannuksena/uutenavuotena/jne..?!
Meillä on oma aivan loistavan ihana lastenhoitaja, joka kyllä vahtii muksuja jos jotian tarpeita päästä johonkin tulee. Ei siihen isovanhempia tarvita. Ja meillä äitini tehnyt selväksi, että on lapsensa jo hoitanut ja kasvattanut -ei kasvata enää.
Anopin kanssa ei olla väleissä, joten..

Ja miytä hautakiveen tulee.. luulen, että muut päättäkööt siinä kohtaa mitä siihen haluavat laittaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aihe tuntuu kuitenkin jotenkin vaivaan sinua?

Ai
:|
On se kumma kun ei saa edes kysyä :xmas:

Mikä kruunu ja missä? :eek:
Meillä ei edes ole ketään joka ottais lapsia hoitoon juhlapyhinä tai muinakaan pyhinä, arkena tai tuon tulevan kuudennen synnytyksen ajaksi.
Tai no joo, on mun lähemmäs 80v täti, mutta ei sinne voi laittaa kun yhden kerrallaan ja ehkä kerran vuodessa.

Siispä vietämme juhlapyhät ja kaikki muutkin päivät lastemme kanssa.
Joku hiton kruunu ja sen kiillotus tai kiiltäminen ei vois vähempää kiinnostaa. :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
En vietä juhlapyhiä yms. lasteni kanssa kirkkaamman kruunun toivossa vaan koska se on mielestäni hauskaa ! Ja joskus veisin heidät jopa mielelläni johonkin hoitoon vaikka viikonlopuksi, mutta sellaista paikkaa ei ole...
Samma här
:wave: kuin myös.

paitti et saatais lapsi hoitoon koska vaan haluttas mut ei haluta.

Joo en minäkään ymmärrä avausta tai sen ajatusta..

Kerronpa, että me ei viedä lapsia koskaan hoitoon mummolaan tai minnekään. Meillä on kerran vuodessa yksi pakollinen meno, jolloin tarvitaan lastenhoitaja kotiin noin kuuden tunnin ajaksi ja sekin on aina kiven alla. Meillä ei vaan yksinkertaisesti ole sellaisia sukulaisia, tuttavia tai ketään joka voisi tulla hoitamaan noita. Ja toisekseen ne jotka periaatteessa kai voisi tulla, eivät uskalla koska lapset ovat niin allergisia ja pieniä. Että revi siitä. Olisihan se ihan kiva vaikkapa joka toinen kuukausi tai kolmenkin kuukauden välein viettää miehen kanssa omaa yhteistä laatuaikaa, esim. menemällä elokuviin (ei olla koskaan käyty elokuvissa) tai ulos syömään kahdestaan. Mutta kun ei. Ehkä sitten joskus, kunhan tenavat on kaikki kouluikäisiä ja siitä ylöspäin niin voidaan semmoinenkin hetki elämäämme saada.

vieras

Olis kysymys:

Meillä ei ole ketään kenelle veisimme, joten en hakkaa hauta kiveen. Elän lasten ajan elämää lasten ehdoilla, tehden kuitenkin elämäni silti mukavaksi. Minun aikani oli ennen lapsia ja sitten, kun lapset kasvaa.

Ja jos minulla olisi se mummi käytettävänä niin taatusti käyttäisin sitä edes niinä tavallisina viikonloppuina(ja jottei tähän kukaan puuttuisi niin en aina vaan joskus). Olisi ihanaa viettää aikaa ystävien ja oman miehen kanssa myös ilman lapsia, nukkua aamulla pitkään edes kerran vuoteen.

Mut jos testamenttiin laittaa toivomuksen, että jälkeläiset laittavat sit hautakiven päälle vaikka sellaisen kultaisen kruunun? Sellasen kakun koristeen vaikka...

Meniköhän ihan asian vierestä, kun en koko ketjua jaksanut lukea.

SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
En vietä juhlapyhiä yms. lasteni kanssa kirkkaamman kruunun toivossa vaan koska se on mielestäni hauskaa ! Ja joskus veisin heidät jopa mielelläni johonkin hoitoon vaikka viikonlopuksi, mutta sellaista paikkaa ei ole...
Samma här
:wave: kuin myös.

paitti et saatais lapsi hoitoon koska vaan haluttas mut ei haluta.
:wave: sama mulla..

Yhteistyössä