Te kenellä hormonikierukka! (Mirena)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onko teillä ollut ongelmia sen kanssa? Tai laitossa? :wave:
Onko haitannut elämää, eli tuntunut tms.
Ja varsinkin sellaiset joilla on aikaisemmin ollut kuparikierukka ja nyt hormoni niin kaipaisin mielipiteitä yms.! :)

Entäpä lääkkeet?oletteko olleet jotenkin extra varovainen tms.?

Mulla ollut nyt reilu kolme vuotta ja ei mitään ongelmia. Laitto oli nopea ja helppo, hieman alkuun oli tiputteluvuotoa mutta muutaman kuukauden jälkeen loppuivat vuodot kokonaan, en varo mitään lääkkeitä. Hieman jännittää sitten kun ekan kerran vaihto että sattuuko se.

Hei,

mulla oli kuparikierukka ja tykkäsin siitä todella. Harmiksi sen kanssa sain kohdunulkoisen ja munatorvi jouduttiin poistamaan. Sitten laitettiin hormonikierukka, mulle se ei sopinu, aina oli mahakipuja ja vuodot oli runsaita. Kolme vuotta pidin sitä kuitenki!

Minulla oli hormoonikierukka 1,5 vuotta ja toimi todella hienosti. Kärsin endometrioosista ja normaalit kuukautisvuodot ovat todella runsaita. kierukan aikana pärjäsin pelkällä pikkuhousun suojalla ja en tarvinnut edes särkylääkettä. Sitä ennen söin verenvuotoa vähentävää lääkettä ja pitkävaikutteista särkylääkettä. Ainoa ongelma joka ilmeni joori pariviikkoa sitten oli se että kierukka tuli itsestään pois kohdusta. Mutta siitä huolimatta aion laitattaa uuden kunhan kohtu hiukan rauhoittuu :)

Mulla ollut nyt kolme kuukautta. Oon tosi tyytyväinen. Aluksi oli vähän kipuja ja jonkin verran vuotoa, mutta nyt ei enää mitään. Viimeiset menkat kesti yhden päivän ja vuotoa tuli sen verran, että pienellä pikkuhousunsuojalla pärjäsi vallan mainiosti.

Yhteistyössä