Ai hemmetti, ku viesti poistui. Äsken viesti näkyi kahtena, yritin poistaa tuplapostauksen, niin koko viesti katosi. Ei muuta ku uusiks vaan. :ashamed:
Eli meillä esikoinen oli 2,5-v., kun tarhassa aloitti ja kuopuksen syntyessä oli 3,5. Viihtyi hoidossa ja juoksi aina edessä, kun tarhaan häntä vietiin. Kysyin häneltä, että oisko halukas jäämään mun ja vauvan kanssa kotiin, kun mä jään vauvaa hoitamaan -- ei tykännyt ollenkaan koko ideasta. Oli kuitenkin ensimmäisen viikon meidän kanssa kotona ja voi sitä riemua, kun takaisin tarhaan pääsi. Uskon, että siellä on varmasti paljon kivempaa kuin kotona, kun siellä on jumppaa, laulutunteja, askartelua, retkiä, leikkimistä, ulkoilua ja kavereita. Enkä mä olisi pystynyt näitä kaikkia hänelle kotona tarjoamaan, puhumattakaan teaatteri- ja sirkusretkistä, missä ne aina välillä ryhmän kanssa kävi, kun mun energia kului vauvan- ja kodinhoitoon sekä ruuanlaittoon, ois väkisinkin tullut päivistä tylsiä (tarhassa tarhatätejä on enemmän eikä kenenkään heistä tarvitse keskittyä hoitamaan vauvoja, siivoamaan taikka laittamaan ruokaa, joten varmasti ovat keskittyneet siihen, että lapsilla on siellä hyvä olla). Enkä mä vauvan kanssa pystyisi esikoiselle kavereitakaan korvaamaan, hänellä on tarhassa bestis - oltu bestiksiä 3-vuotiaasta asti ja niillä aina riittää juttua keskenään. Todella onnellinen olen siitä, etten ottanut häntä tarhasta kotiin vaan sai jatkaa samassa ryhmässä: nyt on samojen kavereiden kanssa jo eskarissa ja ensi vuonna suurin osa näistä samoista lapsista on menossa samalle koululle meidän tytön kanssa. Bestiskin tulee todennäköisesti jopa samalle luokalle (ollaan opettajan kanssa puhuttu ja tää on molempien tyttöjen ja vanhempien toive)