Te jotka laihdutatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä syön pisteiden mukaan, aika paljon menee kaikenlaisia hedelmiä ja kasviksia, näkkäriä, raejuustoa, tonnikalaa, sokeritonta mehukeittoa jne. Vettä en juomalla juo kun mua muutenkin pissittää koko ajan :D Liikuntaa harrastan lähinnä rattaiden kanssa, ei ole tässä kodissa sisäänrakennettua lapsenvahtia, joten en voi mennä juuri mihinkään ilman lasta. Ihan vaan hyötyliikuntaa harrastan ja Callaneticsiä aina kun muistan.

paljon kasviksia ja hedelmiä, aamulla puuroa, välipalana leipä hedelmä tmv. päivällinen sitä mitä mies tekee, tosin vähärasvasta ja noudatan lautas mallia... jne... laskin alkuun kalorilaskurilla paljonko tulis syödä ja et ei tule liikaa hiilihydraatteja.... nyt en jaksa enää laskea muistaa jo ulkoa....

Alkuperäinen kirjoittaja noora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä syön aika vähän (maks.700 kaloria), joka päivä lenkki n. 5km, vettä menee jotain 3-5l päivässä :)

oho. paljon sulla pudotettavaa? paljon olet pudottanu?

ääh, alkumetreillä vasta :)
mut olo on mahtava, muutama kilo lähteny viikon aikana

liikun 5xviikossa, 3xsauvakävelyä ja 2xuintia sekä vaunujen lykkimistä pari kertaa viikossa. Lenkit kestää tunnin ja uin kerralla 2km.

Yritän taistella syömistä vastaan, en hirveästi laske kaloreita, yritän saada tämän nyt päähäni, että en voi kaikkea syödä. Monipuolista kotiruokaa kuitenkin, paljon kasviksia ja hedelmiä, puuroa aamulla, päivällä vain leipä ja pussikeitto (jossa kalorit n. 100 kalorin paikkeilla). Vettä juon 2,7l kannullisen joka päivä.

Olen jättänyt makeiset pois, samoin sokerin teestä.

Katsotaan miten käy, nyt on 5kg tippunut ja toinen mokoma ainakin saa mennä perään :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
liikun 5xviikossa, 3xsauvakävelyä ja 2xuintia sekä vaunujen lykkimistä pari kertaa viikossa. Lenkit kestää tunnin ja uin kerralla 2km.

Yritän taistella syömistä vastaan, en hirveästi laske kaloreita, yritän saada tämän nyt päähäni, että en voi kaikkea syödä. Monipuolista kotiruokaa kuitenkin, paljon kasviksia ja hedelmiä, puuroa aamulla, päivällä vain leipä ja pussikeitto (jossa kalorit n. 100 kalorin paikkeilla). Vettä juon 2,7l kannullisen joka päivä.

Olen jättänyt makeiset pois, samoin sokerin teestä.

Katsotaan miten käy, nyt on 5kg tippunut ja toinen mokoma ainakin saa mennä perään :D

Iltaruoalla syön mitä muukin perhe, mutta järjellä ja lautasmallia noudatten ;)

Alkuperäinen kirjoittaja noora:
mä syön aika vähän (maks.700 kaloria), joka päivä lenkki n. 5km, vettä menee jotain 3-5l päivässä :)

oho. paljon sulla pudotettavaa? paljon olet pudottanu?

ääh, alkumetreillä vasta :)
mut olo on mahtava, muutama kilo lähteny viikon aikana

Ja jos nyt laihtuu, niin kyllä tulevat nopeasti takaisin tuolla pelillä.

Sinulla tulee rasva-aineenvaihduntaan häiriö noilla kaloreilla ja sitten vaikka vajetta on, et lihdu pätkääkään

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ettekö syö lounasta ollenkaan, siis kaksi lämmintä ateriaa päivässä?

Juu, minä syön ainakin, oli vähän sekavaa tuo minun tarina :D

Eli syön aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Kaikki ateriat on pakko syödä, koska muuten mässään sitten kaikkea mahdollista...

Liikun 4xviikko pitkiä kävelylenkkejä + sokerit pois ja kaloreitten tiputus.

mites ton päänsäryn kans? särkeekö teillä yhtään? pari, kolme viikkoa sitten alotin laihiksen ja nyt 4 päivän ajan joka päivä särkeny päätä..

Ensinnaäkin, 700kcal on aivan liian pieni energiamäärä/päivä! Tervemenoa teholle jos tätä tahtia jatkat! Taisi olla tsoukki tämän viestin kirjoittajalla...

Ja juominen, max 3 litraa päivässä!!! Menee elektrolyyttitasapaino (nestetasapaino) sekaisin jos nestettä kittaa ihan älyttömästi! Alkaa sydämessä olla ilkeitä tuntemuksia, pyörryttää jne.
Vichy, selleinen missä magnesimia, kaliumia, on hyvä vaihtoehto laihdutuksessa!
Samoin banaani päivässä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

mites ton päänsäryn kans? särkeekö teillä yhtään? pari, kolme viikkoa sitten alotin laihiksen ja nyt 4 päivän ajan joka päivä särkeny päätä..

Ei särje kyllä päätä yhtään ja aikaa ruokaremontissa on kulunut nyt nelisen viikkoa. juotko tarpeeksi?

Eli en varsinaisesti laihduta, mutta olen tietoisesti muuttanut ruokavaliota kevyemmäksi ja lisännyt liikuntaa reilusti. Eli aiemmin söin työpäivän aikana koko ajan karkkia/suklaata ja eväänä meni vaaleaa sämpylää ja paljon juustoa ja meetwurstia ja normaalien ruokien lisäksi iltapalana meni uunivoikkuleipiä tai pizzaa tms. Nyt olen jättänyt makeiset lähes kokonaan pois (viikonloppuna vähän) ja juustosta olen luopunut, eikä noita rasvaisia herkkuja tule syötyä, vaan tilalla hedelmiä, tummaa leipää/mahd. kuitupitoista vaaleampaa leipää, päällä vähärasvaisia kokolihaleikkeleitä ja muuten normaalia kotiruokaa. Tehokasta liikuntaa ainakin 4krt viikossa (kalorimitatrin mukaan noin 400 kaloria palaa per kerta). Tuloksena (kahdessa viikossa) reidet ja peppu ilmeisesti kiinteytyneet jo vähän, koska housut on löysemmät kuin 2 vkoa sitten ja painoa on pudonnut 2 kiloa. Olisin iloinen jos painoa lähtisi vielä 5 kiloa, mutta tarkoitus olisi pitää tämä kevyempi linja eikä enää palata tuohon järjettömään mässäilyyn!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Ei särje kyllä päätä yhtään ja aikaa ruokaremontissa on kulunut nyt nelisen viikkoa. juotko tarpeeksi?

Täytyy kyllä sanoa että aika vähän saan juotua vettä. Jotenkin ei vain ole ollut tän kuurin aikana jano.. Ehkä just sen 1l saan juotua päivän aikana ja siltikin tuntuu että saa koko ajan rampata vessassa. Ennen meni reilusti 1l päivässä, eikä siltikään ollu tällasta vessassa juoksemista.

Ihmiskeho tarvii n.1200kcal päivässä ylläpitääkseen elintoimintoja. Koskaan käynyt mielessä kenelläkään miksi tiukat dieetit on toi 1200kcal/päivä... Ja noita pika-nutrauksiahan ei saisi harrastaa kuin muutaman päivän kerrallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hui kauhistus:
Ihmiskeho tarvii n.1200kcal päivässä ylläpitääkseen elintoimintoja. Koskaan käynyt mielessä kenelläkään miksi tiukat dieetit on toi 1200kcal/päivä... Ja noita pika-nutrauksiahan ei saisi harrastaa kuin muutaman päivän kerrallaan...

no oon mä ennenkin laihduttanut näin 10 kiloa ja hengissä oon vielä :/
vaikka syönkin vain ton 500-700 kaloria

Yhteistyössä