Te jotka ette kehtaa laittaa lapsia samoissa vaatteissa päiväkotiin kahtena perättäisenä päivänä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
näin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon tehnyt keikkaa paljon eri päiväkodeissa ja todellakin voin sanoa että hoitajat puhuvat selän takana pahaa lasten vaatetuksesta ja arvostelevat vanhempia tästä. Siispä minä vaihdan lapselleni jokapäivä puhtaat silitetyt vaatteet, eipähän tarvii kuiskutella.
No just tämän takia meidän lapsi menee puhtaana ja tiptop vaatteissa tarhaan. Pidän huolta että vaatteet on puhtaat, silitety ja sopivat.
 
asamatterofafact
nuo ei voi kettuakaan kiinnostaa mitä hoitajat ajattelee mun tyylistä pukea lastani.. :headwall:
ja jos ne haluaa puhua pjaskendaaleria työssään työaikana niin puhukoon.. mutta pitäköön sen omaan tietonaan. Sitähän tehdään kaikista kaikkialla :D :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja siksi :
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
kaveri meinas vaihtaa lapselle paidan kun siihen oli tippunut saippuavettä, puhallettiin saippuakuplia. olin ihan ööö kun oltiin seuraavaksi menossa leikkipuistoon. no ei se sit vaihtanut kun sanoin et onko tuossa nyt järkeä.
jospa se oli MÄRKÄ se paita, jokainen järkevä ihminen vaihtaa märän paidan tilalle puhtaan ennen kuin menee ulos.
no ei ollut sen märempi kuin omanikaan. ja oli kesä et se kuivaa noin 5 minuutissa.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja asamatterofafact:
nuo ei voi kettuakaan kiinnostaa mitä hoitajat ajattelee mun tyylistä pukea lastani.. :headwall:
ja jos ne haluaa puhua pjaskendaaleria työssään työaikana niin puhukoon.. mutta pitäköön sen omaan tietonaan. Sitähän tehdään kaikista kaikkialla :D :kieh:
sua ei kiinnosta miten hoitajat asennoituvat sinuun ja lapseesi? sinua ei kiinnosta se, että kuvittelevat teillä kotona olevan ihan hällä väliä -meininki hygieniaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon tehnyt keikkaa paljon eri päiväkodeissa ja todellakin voin sanoa että hoitajat puhuvat selän takana pahaa lasten vaatetuksesta ja arvostelevat vanhempia tästä. Siispä minä vaihdan lapselleni jokapäivä puhtaat silitetyt vaatteet, eipähän tarvii kuiskutella.
No just tämän takia meidän lapsi menee puhtaana ja tiptop vaatteissa tarhaan. Pidän huolta että vaatteet on puhtaat, silitety ja sopivat.
ketä kiinnostaa joidenkin hoitajien juoruilu???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja näin.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon tehnyt keikkaa paljon eri päiväkodeissa ja todellakin voin sanoa että hoitajat puhuvat selän takana pahaa lasten vaatetuksesta ja arvostelevat vanhempia tästä. Siispä minä vaihdan lapselleni jokapäivä puhtaat silitetyt vaatteet, eipähän tarvii kuiskutella.
No just tämän takia meidän lapsi menee puhtaana ja tiptop vaatteissa tarhaan. Pidän huolta että vaatteet on puhtaat, silitety ja sopivat.
ketä kiinnostaa joidenkin hoitajien juoruilu???
Ainakin mua koska se voi joissakin tapauksissa heijastua myös lasten hoitoon ja arvoittamiseen.
 
harmaaq
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Siis miten joku miettii noin ankarasti tosten ihisten pukeutumista ja vaatteidenvaihtoväliä???
Ankarasti? En minä nyt mielestäni ihan kauheasti vaivaa tässä näe, kun kirjoitin muutaman rivin asiasta. Halusin vain kysyä, että mikä järki tuossa on.
joo mut jokaiseen ketjuun pitää tulla tällainen kommentti, että miten outo sä olet kun mietit tollasta!!!
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Siis miten joku miettii noin ankarasti tosten ihisten pukeutumista ja vaatteidenvaihtoväliä???
Ankarasti? En minä nyt mielestäni ihan kauheasti vaivaa tässä näe, kun kirjoitin muutaman rivin asiasta. Halusin vain kysyä, että mikä järki tuossa on.
joo mut jokaiseen ketjuun pitää tulla tällainen kommentti, että miten outo sä olet kun mietit tollasta!!!
 
Annu
Minä vaihdan poikani vaatteet joka päivä, aluspaita saattaa joskus olla kaksi päivää. Vaihdan siis kaikki vaatteet, jotka ovat kosketuksissa pk:n lattioihin, vessoihin, huonekaluihin. Teen kaikkeni, että pöpöt eivät jäisi jylläämään vaatteisiin kovin pitäksi aikaa. EHkä olen hieman ylisteriili, mutta meillä on sairasteltu pk aikana todella vähän. Niin ja poikani on 2.5v, joten harvoin niitä puhtaita vaatteita edes on päällä iltapäivästä :).
 
Mila
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja näin.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon tehnyt keikkaa paljon eri päiväkodeissa ja todellakin voin sanoa että hoitajat puhuvat selän takana pahaa lasten vaatetuksesta ja arvostelevat vanhempia tästä. Siispä minä vaihdan lapselleni jokapäivä puhtaat silitetyt vaatteet, eipähän tarvii kuiskutella.
No just tämän takia meidän lapsi menee puhtaana ja tiptop vaatteissa tarhaan. Pidän huolta että vaatteet on puhtaat, silitety ja sopivat.
ketä kiinnostaa joidenkin hoitajien juoruilu???
Ainakin mua koska se voi joissakin tapauksissa heijastua myös lasten hoitoon ja arvoittamiseen.
No jos ne hoitajat arvostelee lasta vaatteiden perusteella, niin ovat täysin väärässä paikassa ja saattavat tehdä jotain muutakin tyhmää!
Ehkäpä ne arvostelee sun lasta nyt siitä kuinka diiva ja luonnontuhlari äiti sillä on, kun ei voi kahtena päivänä laittaa samoja vaatteita kullanmurulleen.
 
huvittunut
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
No jos ne hoitajat arvostelee lasta vaatteiden perusteella, niin ovat täysin väärässä paikassa ja saattavat tehdä jotain muutakin tyhmää!
Ehkäpä ne arvostelee sun lasta nyt siitä kuinka diiva ja luonnontuhlari äiti sillä on, kun ei voi kahtena päivänä laittaa samoja vaatteita kullanmurulleen.
heh, vitsailet varmaankin?! ITSE et ikinä arvostele ihmisiä ulkoisen olemuksen perusteella? :)
 
asamatterof..
Alkuperäinen kirjoittaja näin :
Alkuperäinen kirjoittaja asamatterofafact:
nuo ei voi kettuakaan kiinnostaa mitä hoitajat ajattelee mun tyylistä pukea lastani.. :headwall:
ja jos ne haluaa puhua pjaskendaaleria työssään työaikana niin puhukoon.. mutta pitäköön sen omaan tietonaan. Sitähän tehdään kaikista kaikkialla :D :kieh:
sua ei kiinnosta miten hoitajat asennoituvat sinuun ja lapseesi? sinua ei kiinnosta se, että kuvittelevat teillä kotona olevan ihan hällä väliä -meininki hygieniaan?
saavat asennoitua miten haluavat kunhan sanovat sen päin naamaa :) otaksun kaiken olevan hyvin kun lapseni pukeutumista ei ole kritisoitu tai siitä ei ole henk.koht minulle suoraan sanottu. Ja jos jtn on niin varmasti he sen sanovat. Henkilökohtaisesti saavat tykätä tavasta pukea lapsia tai eivät tykkää, se on HEIDÄN ongelmansa mutta jos ongelmaa olisi oikeasti niin uskon että he minulle sanoisivat. Koska enhän minä heidän seläntakahöpinöitään koskaan tietää saa..

Ja btv Olenko sanonut että on kotona hällä-väliä meininki ?
voi lukisit viestit kunnolla etkä olis suunä päänä
 
Kyllä meidän poika on melkein koko viikon aina samoissa sisähousuissa hoidossa. Eihän ne ehdi olla kuin muutaman tunnin päivässä siellä jalassa. Pikkarit ja sukat vaihdetaan vähintään joka toinen päivä, samoin alupaita. Jos päällypaita ei ole kahden päivän jälkeen sotkussa, laitan sen puolipitoiseen pinoon (ettei ole hoidossa kuitenkaan samassa puserossa) ja pidetään sitten viikonloppuna "likaiseksi" asti.

Minusta ihan hyvästä aiheesta oli aloitus, muutenkin luonnonvarojen tuhlaus on niin kärkkäästi tapetilla.
 
Mila
Alkuperäinen kirjoittaja huvittunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
No jos ne hoitajat arvostelee lasta vaatteiden perusteella, niin ovat täysin väärässä paikassa ja saattavat tehdä jotain muutakin tyhmää!
Ehkäpä ne arvostelee sun lasta nyt siitä kuinka diiva ja luonnontuhlari äiti sillä on, kun ei voi kahtena päivänä laittaa samoja vaatteita kullanmurulleen.
heh, vitsailet varmaankin?! ITSE et ikinä arvostele ihmisiä ulkoisen olemuksen perusteella? :)

Kyllä arvostelen, mutta ei se taatusti vaikuta mun suhtautumiseen pieneen lapseen! Ei vaikka sillä lapsella olis paskaset vaatteet päällä saati sitten, jos sillä on PUHTAAT vaatteet kahtena tai vaikka viitenä päivänä peräjälkeen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja näin.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon tehnyt keikkaa paljon eri päiväkodeissa ja todellakin voin sanoa että hoitajat puhuvat selän takana pahaa lasten vaatetuksesta ja arvostelevat vanhempia tästä. Siispä minä vaihdan lapselleni jokapäivä puhtaat silitetyt vaatteet, eipähän tarvii kuiskutella.
No just tämän takia meidän lapsi menee puhtaana ja tiptop vaatteissa tarhaan. Pidän huolta että vaatteet on puhtaat, silitety ja sopivat.
ketä kiinnostaa joidenkin hoitajien juoruilu???
Ainakin mua koska se voi joissakin tapauksissa heijastua myös lasten hoitoon ja arvoittamiseen.
No jos ne hoitajat arvostelee lasta vaatteiden perusteella, niin ovat täysin väärässä paikassa ja saattavat tehdä jotain muutakin tyhmää!
Ehkäpä ne arvostelee sun lasta nyt siitä kuinka diiva ja luonnontuhlari äiti sillä on, kun ei voi kahtena päivänä laittaa samoja vaatteita kullanmurulleen.
Ei vaan mä olen töissä ihan omin silmin nähnyt että niiden lapsien joilla puhtaat, siistit vaatteet, hygienista pidetään parempaa huolta. Ehkä hieman kärjistettynä tuo ja saattaa olla ihan tahatontakin käytöstä joiltakin hoitajilta.
 
ap
Siis jos pitää samoja vaatteita 2-3 päivää putkeen niin eihän se tarkoita, että pitäisi lapsellaan aina vain kahta, kolmea vaatekertaa. Meillä ainakin on ihan hitosti vaatteita, mutta en oikeasti näe mitään mieltä siinä, että pesen ne yhden käyttökerran jälkeen JOS ne on puhtaita. Meillä tosin ei käydä päiväkodissa, mutta kerhossa kylläkin.

Ja minä olen tarkka vaatteista. Sukkia myöten on kaiken oltava sävysävyyn ja rakastan vaatteita, etenkin lastenvaatteita. Mutta silti luonto ei anna periksi sitä, että pesisin niitä turhanpäiten.

Joskus kyllä teen niin, että otan uudet vaatteet lapselle vaikka edelliset on puhtaat, mutta en silti laita pesuun niitä toisia vaan pistän ne sitten seuraavana päivänä lapselle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Kyllä meidän poika on melkein koko viikon aina samoissa sisähousuissa hoidossa. Eihän ne ehdi olla kuin muutaman tunnin päivässä siellä jalassa. Pikkarit ja sukat vaihdetaan vähintään joka toinen päivä, samoin alupaita. Jos päällypaita ei ole kahden päivän jälkeen sotkussa, laitan sen puolipitoiseen pinoon (ettei ole hoidossa kuitenkaan samassa puserossa) ja pidetään sitten viikonloppuna "likaiseksi" asti.

Minusta ihan hyvästä aiheesta oli aloitus, muutenkin luonnonvarojen tuhlaus on niin kärkkäästi tapetilla.
Tämäkin on hassua, että joillakin on sitten tämä "puolipitoisten" pino, josta otetaan sitten myöhemmin uudestaan käyttöön. Yhtä likaisiahan ne vaatteet ovat, vaikka ne siellä pinossa käyvätkin.

En nyt siis tarkoita sinua Apila, vaan näitä, jotka vaihtavat vaatteet joka päivä ja moittivat toisia siitä, etteivät he vaihda vaatteita joka päivä, ja itse kuitenkin käyttävät yhtä likaisia vaatteita sieltä puolipitoisten pinosta. Ihan niinkuin se ettei niitä käytetä joka päivä peräkkäin, tekisivät ne vaatteet jotenkin puhtaammaksi.

No tämähän on hyvä ratkaisu tietysti niille, jotka eivät halua kuormittaa ympäristöä pesemällä puhtaita vaatteita, mutta haluavat kuitenkin (kehtaamisen tai muun syyn takia) vaihtaa joka päivä eri vaatteet.
 
no just
Vaihdan lapselleni joka päivä vaatteet päiväkotiin. Vessassa asiointi tarhaikäisillä on vähän vielä "suttaista" , pissaa on lattialla kun joka pikkusen liruttaa ohi pytyn, joku aivastelee "lentävästi" päiväkoilla saattaa tulla paljonkin sellaista "näkymätöntä" likaa. Hoitajatkaan kun eivät kerkee joka paikkaan, joka pissalirua seuraamaan. Lapset eivät edes aina sano heti että joku on pissinyt esim.lattialle. Ajatuskin et lapseni menee vessaan ,laskee housunsa kinttuihin ,jonkin pikku lirun päälle on kuvottava. Tai räkäpallot seinässä jää vaatteisiin. Juuri näistä syistä ulkoiluhaalaritkin ovat jääneet pois käytöstä kun tottahan isompi lapsi osaa jo omineenkin käydä vessassa ilman hoitajan valvovaa silmää, muistaako lapsi riisua haalarinsa ensin, vai riisuuko se sen lojumaan nilikoista lattialle joka on varmasti melkoisen likainen esim. iltapäiväulkoilun alkaessa.
 
hyvää tuuriako
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Minä vaihdan poikani vaatteet joka päivä, aluspaita saattaa joskus olla kaksi päivää. Vaihdan siis kaikki vaatteet, jotka ovat kosketuksissa pk:n lattioihin, vessoihin, huonekaluihin. Teen kaikkeni, että pöpöt eivät jäisi jylläämään vaatteisiin kovin pitäksi aikaa. EHkä olen hieman ylisteriili, mutta meillä on sairasteltu pk aikana todella vähän. Niin ja poikani on 2.5v, joten harvoin niitä puhtaita vaatteita edes on päällä iltapäivästä :).
Meillä taas vaihdetaan alusvaatteet joka päivä, mutta päällivaatteet voi olla 2-3 päivää. Ja lapset on nyt 6v ja 4v ovat viimeksi ollet sairaana noin 2 vuotta sitten jouluna.
 
v
Päällysvaatteista vissiin oli kysymys, alusvaatteet kai sentään vaihdetaan joka huushollissa päivittäin. Meillä housut (collarit tai farkut) voivat olla pari-kolme päivää samat, jos niissä ei ole näkyvää likaa, paita vaihdetaan joka päivä vaikkei likainen olisikaan. En halua itsekään pitää samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä, siis yläosaa.
 
Hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Siis miten joku miettii noin ankarasti tosten ihisten pukeutumista ja vaatteidenvaihtoväliä???
Ankarasti? En minä nyt mielestäni ihan kauheasti vaivaa tässä näe, kun kirjoitin muutaman rivin asiasta. Halusin vain kysyä, että mikä järki tuossa on.
Sitä minä ihmettelen vain että miten jollekin tulee edes mieleen pohtia miten usein toiset vaihtavat lapsilleen vaatteita..? Oikeasti?
Kyllä tulee mieleen pohtia asiaa jos lapsella on maanantaista perjantaihin (ainakin) samat alushousut jalassaan.

 
--
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Kyllä tulee mieleen pohtia asiaa jos lapsella on maanantaista perjantaihin (ainakin) samat alushousut jalassaan.
Mistä sä voit tietää onko ne samat alushousut?? Ainakin meillä on pojalla samanlaisia alkkareita useammat...
 
äippä
Itse vaihdan senkin takia, että päiväkodissa töissä ollessani hoitajat kummastelivat todella lapsia joilla monta päivää samat vaatteet, ja miettivät pestäänkö lapsia edes yms.
 
Sara
No kuinka usein te pesette lapsianne?
Meillä lapset käy kylvyssä 1-2 kertaa viikossa + lisäksi vessan pöntöllä pestään alapää tytöltä joka ilta ja pojilta parin päivän välein. Ja kalsarit menee tietenkin silloin vaihtoon.
 

Yhteistyössä