Te jotka ette kehtaa laittaa lapsia samoissa vaatteissa päiväkotiin kahtena perättäisenä päivänä

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
lapsi käy vain 2x viikossa kerhossa mutta eri vaatteet on varmasti eri päivinä. en kanssa halua, että meitä pidetään epäsiisteinä tms., vaikka toi lapsi ei edes hirveästi vaatteitaan likaa. oon nuorin ton kerhoryhmän äideistä ja tulee vähän paineita. ;) niin kuin nytkin kun on toppavaatteiden takki ja housut eri yhdistelmistä (sopii yhteen mutta eri merkkiä) niin mietin että kattooko joku sitä. tai kun lapsella ei ole kuin yhdet talvikengät olleet nyt käytössä, aatteleeko joku ettei ole varaa toisiin jne.. tyhmää on tietty ajatella noin mut minkäs sille voi. :D

.-.
olen itsekin ollut töissä päiväkodissa eikä siellä ikinä arvosteltu jos piti samoja vaatteita pari päivää peräkkäin.. sit saatettiin vähän ihmetellä jos oli todella likaiset... minusta tuntuu että täällä jotkut kirjoittelee vähän omiaan ja liioittelee jotta sen sais kuulostamaan siltä että on PAKKO vaihtaa vaatteet joka päivä ettei vaan ilkiät tädit pääse sanomaan mitään..

Mamma italiana
Usein samoilla tarhavaatteilla mennààn puistoon; siellà peuhatessa ne ainakin likaantuvat niin ettei tulisi mieleen laittaa samaa vaatekertaa seuraavana pàivànà.
Toiseksi, monella lapella on niin paljon vaatteita ettà niità on KIVA vahtaa joka pàivà, eihàn niità kaikkia vaatteita ehtisi muuten edes kàyttàà ennenkuin jààvàt pieneksi

elli
heh taas näitä :)

meillä sukat ja pikkarit vaihdetaan joka pv
päällysvaatteet on 2 päivää JOS ovat tahrattomia

Ja meillä kyllä on useitakin samanlaisia pikkuhousuja, sukkia ja housujakin! että siinäpähän riittää hoitsuilla ihmettelemistä jos sattuu olemaan jatkuvasti "samat" vaateet :)

kyllä minäkin tuota olen miettinyt kun olen vaatteita laittanut lapsilleni valmiiksi hoitopäivää varten. meillä pikkupöksyt ja sukat vaihdetaan päivittäin, muilla mennään se kaksi päivää jos eivät ole likaisia.

.-.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsi käy vain 2x viikossa kerhossa mutta eri vaatteet on varmasti eri päivinä. en kanssa halua, että meitä pidetään epäsiisteinä tms., vaikka toi lapsi ei edes hirveästi vaatteitaan likaa. oon nuorin ton kerhoryhmän äideistä ja tulee vähän paineita. ;) niin kuin nytkin kun on toppavaatteiden takki ja housut eri yhdistelmistä (sopii yhteen mutta eri merkkiä) niin mietin että kattooko joku sitä. tai kun lapsella ei ole kuin yhdet talvikengät olleet nyt käytössä, aatteleeko joku ettei ole varaa toisiin jne.. tyhmää on tietty ajatella noin mut minkäs sille voi. :D
TÄH! Miksi ihmeessä pitäisikään olla kahdet talvikengät!!!!! =)

Hoitaja täsmentää
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Kyllä tulee mieleen pohtia asiaa jos lapsella on maanantaista perjantaihin (ainakin) samat alushousut jalassaan.
Mistä sä voit tietää onko ne samat alushousut?? Ainakin meillä on pojalla samanlaisia alkkareita useammat...

Annanko kuinka tarkan selonteon havainnoistani? Yhdet ja ainoat ovat olleet kaiken viikkoa monesti. Alkuviikosta ma-ti ovat vielä puhtaat, keskiviikkona haiskahtaa, torstaina enemmän ja perjantaina... huhhuh.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .-.:
no mulla on tullut ihme päähänpinttymiä kun tosiaan oon ainoa alle 30v mamma tossa porukassa. ja olen vielä lähempänä 20veetä kuin 30veetä. ;) ja olen siis opiskelija, muut äidit on töistä äitiyslomalle jääneitä jne.. eli jonkilainen tarve näyttää että mun lapsellani on kaikkea siinä missä muillakin vaikka tilanne on eri. mukavia tyyppejähän ne on, mutta välillä tuntuu että katsovat vähän nenänvartta pitkin kuin oltaisiin jotain teinivanhempia vaikka aikuisia ollaan mekin. :D

Nalkuttava talonmies
Sen takia että kengät voivat levätä väillä ja ne kestävät siten kauemmin. Jos kengät kastuvat (jalat hikoavat), niin voi ottaa toiset jalkaan.

Daa, tähän on ihan perusjuttu :)

Mä vaihdan lapselleni päivittäin vaatteet - sen verran ne mun mielestä nuhraantuu hoidossa ollessa, konttaillaan ja nuohotaan pitkin pitkin lattioita ym. En tykkää että vaate on yhtään nuhjuisen näköinen. Ja kun tyttö on vielä atoopikko, vaatteiden puhtaus on tärkeää. Pieni lapsikin hikoaa päivässä suhteellisen paljon kun touhuaa... kaikki lika ei ole näkyvää

mä kyllä
vaihdan joka päivä lapsille vaatteet, tai siisisoimmat kyllä vaihtaa ne itse mut pienimmälle vaihdan kans vaikka oltaisiinihan kotonakin. Mielestäni se ei kyllä liity itsetuntoon jos haluaa, et laspet kulkee puhtaissa ja hyväntuoksuisissa vaatteissa. Meillä lapset käyvät joka ilta pesullakin niin ei kyllä tulis mieleenkään et aamulla vedetään puhtaalle iholle kerran käytetyt vaatteet... jokainen tavallaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava talonmies:
Sen takia että kengät voivat levätä väillä ja ne kestävät siten kauemmin. Jos kengät kastuvat (jalat hikoavat), niin voi ottaa toiset jalkaan.

Meillä kestää lapsella yhdet talvikengät erinomaisesti yhden talven, sitten ne ovatkin jo liian pienet =)

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
meillä ne siirtyy vaatteiksi joita pidetään kotona.Tosin meillä lapsi 4,5vuotta likaa vaatteensa hetkessä että kovin puhtaat ne ei ole enään päivän jälkeen.Mutta kotona pidetään samoja vaatteita 3päivääkin helposti.Alusvaatteet tottakai vaihdetaan.
Eli onko tässäkin kyse vain siitä kehtaamisesta, eli kotona voi pitää pidempään, mutta hoidossa pitää olla puhtaat joka päivä, ettei kukaan vain tule sanomaan lapsia likaisiksi.
ei ole kehtaamisesta vaan ihan siitä että usein meillä on oikeasti jo jossain kohtaa jotain tahraa kun sieltä hoidosta tullaan.Ja en jaksa alkaa syynää onko kenties likaa jossain vai ei.Ja muutenkin meillä lähestulkoon pojalla ns.kotivaatteet joilla voi rymytä ja ne siistit ja ehjät vaatteet.Ja meillä poika on vain 10pv kuussa hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
No kuinka usein te pesette lapsianne?
Meillä lapset käy kylvyssä 1-2 kertaa viikossa + lisäksi vessan pöntöllä pestään alapää tytöltä joka ilta ja pojilta parin päivän välein. Ja kalsarit menee tietenkin silloin vaihtoon.
meillä tarpeen mukaan 2-3 kertaa viikossa ja alapäät joka päivä tietty.

Enemmin hävettää, kun en osaa lasta ohjata siistimmäksi vaan joka päivä on pakko vaihtaa vaatteet, jos ei halua ruokalistaa esitellä muille. Mukavahan se olisi näyttää hoitajille ja muile aikuisille, että meidän Pertti se niin siisti on, että voi useamman päivän samoja vaatteita käyttää.

meillä
Alusvaatteet vaihdetaan pesulla käynnin yhteydessä eli 2-3krt vko:ssa. Ja tietenkin jos ovat likaiset näkyvästi/haisevat. Päälyvaatteet sitten kun tahroja on. Eli parikin päivää voi olla samat vaatteet. Ja lapseni eivät haise kuin hyvälle puhtaalle. Se kai tärkeintä. Ja aina vaatteet ehyet ja sopivat. Ja silitetyt jos olisivat muutoin ryppyiset..

siksi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava talonmies:

Meillä kestää lapsella yhdet talvikengät erinomaisesti yhden talven, sitten ne ovatkin jo liian pienet =)
no tietysti kahdet... onhan itselläsikin useammat :) (toivottavasti)

talvikengistä.Jos me ei oltaisi saatu äidiltä ja sen tutuilta jotka iltätähtiä saaneet vaatteita ja kenkiä ei meillä olisi kuin yhdet kengät per naama ei meillä itselläkään ole.Tai no miehellä on ku sillä töissä kuluu mutta itselläni ei hetkeen ollut kunnon talvi kenkiä ollenkaan.

Yhteistyössä