Te jotka ETTE käyttäisi puhdistuspyyhkeitä vauvan pyllyn pyyhkimiseen päivittäin....?

  • Viestiketjun aloittaja "Kristi"
  • Ensimmäinen viesti
"joku vaan"
Ihanaa, että sain nimen "putkipohtija"!!! :)

Tosiaan asutaan kunnallistekniikan alueella ja meillä siis, nyt tajuan, menee kaikki putket varmaankin samaan paikkaan. Aiotaan varmaan kokeilla tota vessapaperijuttua jatkossa, ainakin niillä kerroilla, kun mennään myös pesemään vedellä. Meilläkin pojalla jalat kuivuu ihan liikaa, jos käy koko ajan pesulla. Kakkaa kun saattaa tulla parhaina päivinä useasti.

Edelleenkään ei kyllä aiota kakkaa huuhdella siitä suihkun lattiasta alas. Sitä paitsi meillä ei ole tilasyistä vaipanvaihtopiste kylppärissä, joten ei ole mukava mattojen päällä kuljetella kakkapyllyistä lasta ja pelätä kikkareiden putoavan :) Mutta kiitos sille, joka valaisi mua tosta vessapaperilla pyyhkimisestä, kostutettuna tai ilman, se auttaa ainakin noihin hajuhaittoihin!
 
erratic
[QUOTE="joku vaan";24039791]Ihanaa, että sain nimen "putkipohtija"!!! :)

Tosiaan asutaan kunnallistekniikan alueella ja meillä siis, nyt tajuan, menee kaikki putket varmaankin samaan paikkaan. Aiotaan varmaan kokeilla tota vessapaperijuttua jatkossa, ainakin niillä kerroilla, kun mennään myös pesemään vedellä. Meilläkin pojalla jalat kuivuu ihan liikaa, jos käy koko ajan pesulla. Kakkaa kun saattaa tulla parhaina päivinä useasti.

Edelleenkään ei kyllä aiota kakkaa huuhdella siitä suihkun lattiasta alas. Sitä paitsi meillä ei ole tilasyistä vaipanvaihtopiste kylppärissä, joten ei ole mukava mattojen päällä kuljetella kakkapyllyistä lasta ja pelätä kikkareiden putoavan :) Mutta kiitos sille, joka valaisi mua tosta vessapaperilla pyyhkimisestä, kostutettuna tai ilman, se auttaa ainakin noihin hajuhaittoihin![/QUOTE]

Vinkkinä voin kertoa, että vessapaperi hajoaa tooosi helposti jos sen kastelee ja sitten on vaan vettä ja kakkasia vessapaperinökkösiä joka paikassa. Eli kuiviltaan wc-paperia mutta kostutettuna talouspaperi on kyllä paljon parempi.
 
"joku vaan"
Vinkkinä voin kertoa, että vessapaperi hajoaa tooosi helposti jos sen kastelee ja sitten on vaan vettä ja kakkasia vessapaperinökkösiä joka paikassa. Eli kuiviltaan wc-paperia mutta kostutettuna talouspaperi on kyllä paljon parempi.
Mä olen siinä käsityksessä myös, että talouspaperia ei saisi mielellään myöskään laittaa usein vessanpönttöön. Mutta totta toikin, että monet vessapaperit ei oikein tykkää kostutuksesta.
 
erratic
[QUOTE="joku vaan";24039925]Mä olen siinä käsityksessä myös, että talouspaperia ei saisi mielellään myöskään laittaa usein vessanpönttöön. Mutta totta toikin, että monet vessapaperit ei oikein tykkää kostutuksesta.[/QUOTE]

Ei niin, se menee kyllä sit roskikseen. Kompostiinhan ei saa kakkaa laittaa.
 
Heipparallaa
Jos olisin sitä mieltä, että kemikaaleja sisältävät puhdistuspyyhkeet ovat parasta pyllylle, käyttäisin niitä toki itsekin wc:ssä käydessäni. Mutta jostakin syystä tykkään enemmän pestä pyllyn vedellä, sekä omani että vauvan.
 
"vieras"
Jos olisin sitä mieltä, että kemikaaleja sisältävät puhdistuspyyhkeet ovat parasta pyllylle, käyttäisin niitä toki itsekin wc:ssä käydessäni. Mutta jostakin syystä tykkään enemmän pestä pyllyn vedellä, sekä omani että vauvan.
Amerikkalaiset tykkäävät käyttää näitä pehvan pyyhkimiseen. Bideet ovat ranskalaisille ja bideesuihkut suomalaisille, niin amerikkalaisille jäävät vaan keinohajustetut rätinpalat.
 
En jaksanut alkaa lukea muita vastauksia, mutta meillä kyllä hoidetaan pyllypyykkäys ihan vedellä, pesualtaassa. Puhdistuspyyhkeitä on joo, mut ne on lähinnä naamana/käsien putsaukseen ruokailun jälkeen, tai sit käydään pesulla.
Pari kertaa oon mökillä joutunut putsaamaan noilla pyyhkeillä pyllyn, ja voi jeesus, mutta siinä meni puolen pakettia pyyhkeitä ja hitosti aikaa, että sai kaikki putsattua. Paljon näppärämmin käy hanan alla, eikä tuu roskaa...
 
Kemikaalit, hankala, kallis, roskaa, kosteuspyyhkeillä ei saa puhdasta tuntumaa.

Vesi paras. Jos on vain pikku rupsu eikä viitsi hanan alla pestä, pyyhin sen veteen kastetulla vanulapulla. Kankaisia pesulappuja sitte ku saan aikaseksi tehä.
 
"vieras"
Enpä tiedä onko niissä varsinaisesti mitään pahaa, mutta en ole koskaan tarvinnut. En ole oikeastaan koskaan edes miettinyt miksi pitäisi hoitaa jollakin muulla tavoin kuin vesipesulla.
 
Heipparallaa
[QUOTE="eeva";24040319]Minä ainakin käyttäisin jos eivät olisi niin kalliita. Paljon mukavampi pyllylle kuin vessapaperi.[/QUOTE]

Ikävää jos asia on rahasta kiinni :) Minusta taas käsisuihku on kaikkein mukavin. Lisäksi en kauheasti välittäisi säilöä käytettyjä pyllypapereitani vessan roskiksessa, mutta makunsa kullakin.
 
"mutsi"
En nyt saisi vastata tähän, koska meillä niitä käytetään ihan sujuvasti vesipesujen ohella...ihan vain arjen helpottamiseksi. :)
Lisäks isommille lapsille sellasia ihanan tuoksusia, joita vois melkeen huvikseen suttailla (siis kasvoja ja käsiä)... :xmas: Mut en olekaan mikään eko-elli.
 
"vieras"
Niissä pyyhkeissä on öljyä, joka puhdistaa tosi tehokkaasti rasvaa ja likaa. Pelkkä vesi ei puhdista ihon pinnalta rasva-aineita, joita kakassakin on, ja vesi kuivattaa.

Meillä mies ei ole joskus saanut itseään millään pesuaineilla ja sienillä puhtaaksi mistä lie traktorirasvasta, niin olen sivellyt likaisiin kohtiin vähän öliiviöljyä ja hieronut - puhdasta tuli. Tehokkuus ei siis välttämättä tarkoita sitä, että aine olisi joku kamalan vahva kemikaali.

Toisaalta noissa puhdistuspyyhkeissä on varmaankin säilöntäaineita ja kaikkea turhaa ja allergisoivaa, kuten vaikka sitä kamomillaa ja aloe veraa...

Meillä mies käyttää noita kosteuspyyhkeitä vauvalle ja mä pesen vedellä. Ei ole ollut minkäänlaisia iho-ongelmia.
 
Ensinnäkään en käytä päivittäin ihan siitäkään syystä että koska pesu onnistuu helposti ihan vedelläkin, en viitsi suotta pistää rahaa noihin (meillä kolme vaipoissa olevaa lasta eli rahaa palaisi jo mukavasti).

Reissukäytössä nuo on käteviä eli hoitolaukusta löytyy ain se paketti. Kuitenkin pienillä vauvoilla on jokaisella aikanaan alkanut peppu punottaa kun nuo on olleet ahkerammassa käytössä, joten siksikin suositaan vesipesua mikä on noille passannut paremmin.
 
Pyh olkoot
[QUOTE="mmmmmm";24039484]Niin, no minä käytän myös niitä jatkuvasti. Missäpäin Eurooppaa olet? Tuossa aiemmin vaan vedottiin siihen, että maalaisjärjenkin pitäisi sanoa ettei niitä saa käyttää jatkuvasti. Kai minulta sitten puuttuu se paljon puhuttu maalaisjärki :)[/QUOTE]

Jospa sä itse kokeilisit pestä sen pimppas ja pyllys niillä, niin katsot mikä on tunne. Itse kokeillut, ja kirveli niin hemmetisti. Ihan vaikka muutaman kk ajan. Mutta eihän tämä voi olla totta, kun niissä on vaan vettä :D Lukutaitoinen osaa lukea tuoteselosteen. Ja sen jälkeen voi ottaa sen maalaisjärjen käyttöön. Eihän nämä varmasti ole kuolemaksi. Mutta onhan nämä kalliita varrattuna hyötyyn. (Jos jatkuvasti käyttää.) Suomessa kuitenkin puhtaat hanavedet.
 
"erin"
Yksilöllistä,esikoisella käytettiin noita reissussa ja aina karahti niillä pylly kirkkaanpunaiseksi.Kuopuksella käytetään aina kakan yhteydessä,hyvin on iho pysynyt terveenä.
 
"mmmm"
Jospa sä itse kokeilisit pestä sen pimppas ja pyllys niillä, niin katsot mikä on tunne. Itse kokeillut, ja kirveli niin hemmetisti. Ihan vaikka muutaman kk ajan. Mutta eihän tämä voi olla totta, kun niissä on vaan vettä :D Lukutaitoinen osaa lukea tuoteselosteen. Ja sen jälkeen voi ottaa sen maalaisjärjen käyttöön. Eihän nämä varmasti ole kuolemaksi. Mutta onhan nämä kalliita varrattuna hyötyyn. (Jos jatkuvasti käyttää.) Suomessa kuitenkin puhtaat hanavedet.
No just kokeilin, kun kerta yllytit. Ei minua kirvellyt. Riippuu varmaan tuotteestakin, itse käytän vain noita herkkäihoiille tarkoitettuja, esim. Natusan Baby Extra Sensitive. Meillä siis ollut kahdella vauvalla jatkuvassa käytössä eikä punoituksia ja muita ole tullut. Olenko väittänyt että niissä olisi vain vettä? Tässä esim. noiden edellä mainitsemani pyyhkeiden tuoteseloste:
Aqua, Glycerin, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Glyceryl Polyacrylate, Carbomer, Lauryl Glucoside, Polyglyceryl-2 Dihydroxystearate, Citric Acid, Sodium Hydroxide, p-Anisic Acid, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate

Mikä ainesosa näistä on se haitallinen?

Ja minusta ne eivät ole kalliita verrattuna hyötyyn. Minua sattuu selkään kun kannattelen kymmenen kilon painoista rimpuilevaa vauvaa lavuaarin yllä yhdellä kädellä. Lisäksi koen sen jossain määrin vastenmielisenä sillä samassa lavuaarissa pesen hiukseni, pestään hampaat jne. Tämä tietenkin on vain sivuseikka.

Minusta maalaisjärki on enemmänkin sitä, että jos vauvan pylly ei niitä pyyhkeitä kestä, niin silloin vesipesu on paikallaan. Muussa tapauksessa se on vain makuasia, tai no ehkä jossain määrin myös ympäristöasia.

Kaikki kun emme ole kuitenkaan ole samasta muotista tehtyjä, eikös vain.
 
[QUOTE="mmmm";24040698]
Aqua, Glycerin, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Glyceryl Polyacrylate, Carbomer, Lauryl Glucoside, Polyglyceryl-2 Dihydroxystearate, Citric Acid, Sodium Hydroxide, p-Anisic Acid, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate

Mikä ainesosa näistä on se haitallinen?

[/QUOTE]
No minusta epäilyttävin ensimmäiseksi olisi tuo natriumhydroksidi.
Seuraavaksi kysyisin, mihin tarvitaan natriumbentsoaattia (ai niin, säilöntään tietysti).
Sitten mietin, miksi sitruunahappoa? Tai alkoholijohdannaista?

Mutta siis natriumhydroksidia, lipeää? Ei kiitos!
 
Pyh olkoot
[QUOTE="mmmm";24040698]No just kokeilin, kun kerta yllytit. Ei minua kirvellyt. Riippuu varmaan tuotteestakin, itse käytän vain noita herkkäihoiille tarkoitettuja, esim. Natusan Baby Extra Sensitive. Meillä siis ollut kahdella vauvalla jatkuvassa käytössä eikä punoituksia ja muita ole tullut. Olenko väittänyt että niissä olisi vain vettä? Tässä esim. noiden edellä mainitsemani pyyhkeiden tuoteseloste:
Aqua, Glycerin, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Glyceryl Polyacrylate, Carbomer, Lauryl Glucoside, Polyglyceryl-2 Dihydroxystearate, Citric Acid, Sodium Hydroxide, p-Anisic Acid, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate

Mikä ainesosa näistä on se haitallinen?

Ja minusta ne eivät ole kalliita verrattuna hyötyyn. Minua sattuu selkään kun kannattelen kymmenen kilon painoista rimpuilevaa vauvaa lavuaarin yllä yhdellä kädellä. Lisäksi koen sen jossain määrin vastenmielisenä sillä samassa lavuaarissa pesen hiukseni, pestään hampaat jne. Tämä tietenkin on vain sivuseikka.

Minusta maalaisjärki on enemmänkin sitä, että jos vauvan pylly ei niitä pyyhkeitä kestä, niin silloin vesipesu on paikallaan. Muussa tapauksessa se on vain makuasia, tai no ehkä jossain määrin myös ympäristöasia.

Kaikki kun emme ole kuitenkaan ole samasta muotista tehtyjä, eikös vain.[/QUOTE]



EI TAIDA OLLA TÄLLÄ TYYPILLÄ ITSEKKÄÄN TIETOA MITÄ NUO TUOTESELOSTEEN AINEET O :D Mitäs sitä perehtymäänkään kun ei niitä itse tarvitse jokapäivä käyttää... Tosiaan meitä mahtuu moneen junaan...
 

Yhteistyössä