Te jotka ETTE käyttäisi puhdistuspyyhkeitä vauvan pyllyn pyyhkimiseen päivittäin....?

  • Viestiketjun aloittaja "Kristi"
  • Ensimmäinen viesti
Beep
[QUOTE="joku vaan";24039183]Me pyyhitään niillä kakat pyllystä pois ja sen jälkeen useimmiten vielä huuhdellaan. Itse en vaan tykkää lavuaariin tai suihkuun huuhdella niitä kakkoja, koska ne viemärit eivät ole pitkässä käytössä sellaiseen tarkoitettu. Tietenkään ei haittaa, jos silloin tällöin menee pieni kakkakikkare, mutta tässä siis meidän yksi syy noita käyttää.[/QUOTE]

Samat perusteet meillä ollut.

Ne on lisäksi käteviä meikinpoistoon. :)
 
mmmmm
Kuluttaja, joka tekee kaikki valintansa asenteella "ei mulle mitään oireita tule, ei ne kemikaalipitoisuudet nyt niin suuria ole" kerää uskomattoman määrän töhkää kehoonsa ja ympäristöön. Kun ynnätään kosmetiikka, pesuaineet, lääkkeet, elintarviketeollisuuden kemikaalit ja pintakäsittelyaineet (mm. uusissa autoissa ja huonekaluissa) saadaan jo aika kiva setti. Ja sitten ihmetellään, kun nuorten miesten sperman laatu heikkenee.
Niin, sori etten ole täydellinen. Käytän lääkkeitä, kosmetiikkaa, kertakäyttövaippoja ja valmisruokaa. Pojot sinulle kun pärjäät ilman(?).
 
Beep
Oudoin kirjoitus tässä ketjussa oli se, joka käyttäisi vessassakäynnillä itse ennemmin noita pyllypyyhkeitä kuin vessapaperia. Ei herranjestas mitä meininkiä.

Käytin noita joskus lapsella tosiaan olosuhteissa joissa ei ollut vettä mutta en koskaan kyennyt käsittämään miksi kaverini käytti niitä aina kotonakin, isollakin lapsella. Ihan oli terveselkäinen ihminen kuitenkin kyseessä ja talossa juokseva vesi. Eli ne ei ainakaan olleet syynä.
Niillä lähtee paremmin kun vessapaperilla. Ei sitä nyt suihkuun aina jaksanut mennä, riittää se kerta päivässä kuitenkin.
 
"torsti"
[QUOTE="Kristi";24039010]Niin miksi? Just lueskelin tota liberon puhdistuspyyhepaketin tekstiä.

"Liberon hellävaraiset ja hajusteettomat tuotteet on kehitetty lasten ja luonnon parasta ajatellen. Niillä on joutsen-ympäristömerkki ja ne ovat hajusteettomia. Libero wet wipes puhdistaa ja kosteuttaa ihoa. Puhdistuspyyhe sisältää rauhoittavaa rapsiöljyä sekä hoitavaa Aloe veraa ja kamomillaa. Ei sisällä hajusteita, väriaineita eikä alkoholia. Dermatologisesti testattu."

Mitä niissä on pahaa?[/QUOTE]

Käytän vauvan pesemiseen vettä, saippuaa(harvoin) ja kuivaan pehmeään pyyhkeeseen. En halua lähmätä ja levittää kakkaa sillä liinalla entisestään ja kun niitä kuluisi yli 5, jos pitäisi saada oikeasti puhdas vauvan pepusta.

Hoitolaukussa on paketti hätätapauksia varten, mutta se on ollut siellä jo yli 3kk.
 
kka
eipä ollut juuri tarvetta käyttää, ihan pienenä kakkasivat kerran tai kaks viikossa, ja sen jälkeen vesipesu. Kaverin samanikäinen kakki pitkin päivää, hän käytti noita pyyhkeitä.

Hän käytti vesipesussa ihmeellistä otetta (en muista enää miten piti vauvaa, mut oli jotenkin hankalan näköistä). Mä pitelin sillä otteella, millä pikkuruisina syntyneitä opastettiin synnärillä kantaan. Siis vauva käsivarrella poikittain siten, että pidin kiinni ylemmästä reidestä, jolloin paikat oli helppo putsata.
 
no hei
Vessapaperillako te kakat sit aluksi pyyhitte pyllystä pois ja sitten lavuaariin/suihkuun pyllypesulle? Vai niin että kakat liukenee lavuaarista tai lattiakaivosta putkistoihin?
 
omg
mun tytöltä jos pyllyn pesi vedellä se oli tulipunainen ja kuivui.. käytettiin noita niin oli hyvä.. kun iho alkoi kestää kylpemistä pari kertaa viikossa pestiin pylly vedellä..
meillä vesi teki pyllystä punaisen ei noi liinat..
 
Heipparallaa
Niin, sori etten ole täydellinen. Käytän lääkkeitä, kosmetiikkaa, kertakäyttövaippoja ja valmisruokaa. Pojot sinulle kun pärjäät ilman(?).
Juu, on kaksi vaihtoehtoa. Joko on täydellinen ihminen, tai sitten ei kannata yrittääkään millään tavalla keventää omaa ja lapsen kemikaalikuormitusta. Niinkö sinusta?

Vaikken täydellinen olekaan, yritän käyttää lapseni iholla ja ihoa vasten mahdollisimman vähän sellaisia aineita, joiden pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Ja suurin osa kemikaaleistahan on juuri sellaisia. Tästä syystä mm. vaihdoin kestovaippoihin.
 
"mmmmmm"
Juu, on kaksi vaihtoehtoa. Joko on täydellinen ihminen, tai sitten ei kannata yrittääkään millään tavalla keventää omaa ja lapsen kemikaalikuormitusta. Niinkö sinusta?

Vaikken täydellinen olekaan, yritän käyttää lapseni iholla ja ihoa vasten mahdollisimman vähän sellaisia aineita, joiden pitkäaikaisvaikutuksia ei tunneta. Ja suurin osa kemikaaleistahan on juuri sellaisia. Tästä syystä mm. vaihdoin kestovaippoihin.

Mutta olihan sinunkin mielestäsi vain kaksi vaihtoehtoa: ne jotka pesevät vauvan pyllyn vedellä, ja sitten ne jotka tekevät kaikki valintansa ajattelematta kemikaaleja ja tuotesisältöjä.

Edelleen: kunnes näen painavia todisteita siitä miten haitallisia nuo pyyhkeet ovat vauvoille, aion käyttää niitä. Syyt siihen olen maininnut aiemmin. Pyrin kohti täydellisempää ja ekologisempaa minää, mutta elämässä on asioilla tärkeysjärjestys. Jos joku asia helpottaa elämää (minun ja vauvan) enemmän kuin haittaa sitä, miksipä en niin tekisi. Voisin tietenkin alkaa pesemään vauvojen pyllyt lavuaarissa, huudon ja rimpuilun säestyksellä, ja rasittamalla ennestäänkin kipeää selkääni jossa on välilevynpullistuma. Mutta ilmesesti se on sitten sen arvoista?
 
Heipparallaa
[QUOTE="mmmmmm";24043267]Mutta olihan sinunkin mielestäsi vain kaksi vaihtoehtoa: ne jotka pesevät vauvan pyllyn vedellä, ja sitten ne jotka tekevät kaikki valintansa ajattelematta kemikaaleja ja tuotesisältöjä.

Edelleen: kunnes näen painavia todisteita siitä miten haitallisia nuo pyyhkeet ovat vauvoille, aion käyttää niitä. Syyt siihen olen maininnut aiemmin. Pyrin kohti täydellisempää ja ekologisempaa minää, mutta elämässä on asioilla tärkeysjärjestys. Jos joku asia helpottaa elämää (minun ja vauvan) enemmän kuin haittaa sitä, miksipä en niin tekisi. Voisin tietenkin alkaa pesemään vauvojen pyllyt lavuaarissa, huudon ja rimpuilun säestyksellä, ja rasittamalla ennestäänkin kipeää selkääni jossa on välilevynpullistuma. Mutta ilmesesti se on sitten sen arvoista?[/QUOTE]

Vinkki: Jos lavuaarilla roikottelu tekee pahaa selälle, niitä pikku pyllyjä voi pestä myös vedellä kostutetulla pesulapulla, pieni öljytippa irrottaa kuivuneen kakan siinä missä puhdistuspyyhekin. Melkein kokonaan vettähän ne pyyhkeetkin ovat, vai miten se oli :D

Jokaisella on minun puolestani vapaus pyyhkiä lapsensa pylly vaikka salaatinlehdellä, jos se toimii... Käytän itsekin mökillä, pitkillä metsäretkillä, automatkoilla jne. puhdistuspyyhkeitä. Kotiin haluan (mielestäni) parempia ratkaisuja. Kun niiden kemikaalien pitkäaikaisvaikutuksia ei todellakaan mikään taho ole tutkinut.
 

Yhteistyössä