Te joilla vain saman sukupuolen lapsia

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
rehellinen vastaus:

Harmittaako teitä ettei ole sitä toista? Ja ei siis sillä ettekö ei haluaisi nykyisiään jne. vaan siltä kantiltaka kun minä odotin tota kuopusta toivoin ja heti plusssan saatua että olisi poika vaikka tottakai tyttökin olisi ollut enemmän kuin tervetullut.

Nyt kun mulla on tyttö ja poika niin asiat on mennyt niin kuin pikkulikkana toivoin :)
 
vieras
Ei harmita.

Ihmettelen, että asiaa kysellään niin usein. Erityisesti naiset ihmettelevät, enkö kaipaa tyttölasta, tuntuu olevan tosi tärkeää monille ostella röyhelöitä.
 
vieras
Mulla on tyttö ja oon raskaana. Pikkusisaruksen sukupuolesta ei ole tietoa, mutta mä ihan hirmusesti toivoisin toista tyttöä! Toki poikakin on tervetullut. Mutta jos saisin valita, niin minusta tulisi kahden tytön äiti.
 
Kippuravarvas
No kuopusta odottaessa olin ihan varma että tyttö tulee, rakenneultrassakin sanottiin että tyttö. rv37 olikin poika siellä masussa, en kyllä ehtinyt siitä järkyttymään kun vauva oli perätilassa ja jouduin aika pian kääntöön ja miettimään sektioo yms.
Kun mentiin kääntöön niin vauva olikin oikein päin :D

Mutta ei kyllä harmita että on kaksi poikaa, päinvastoin. :) Mä en tiedä olisko musta tytön äidiksi, meillä suvussa kulkee tuollainen tyttöjä väheksyvä asenne...mä en haluaisi jatkaa sitä koskaan. Ja tiedän että mä itse siihen vaikutan mutta pelkään että jostain alitajunnasta ne asenteet kumminkin tulee.
 
vieras
Ei harmita, olen salaa huojentunut kun itsellä poikia vain. Osaan jotenkin helpommin olla poikien äiti, itsellä hankalahko äitisuhde. Tietenkin jos tyttöjä olisi tullut, olisin onnellinen tyttöjen äiti..
 
m
Meille on nyt tulossa poika, kun ensimmäinen oli tyttö. Salaa mielessä minua hieman harmittaa, kun olisin toivonut lasten olevan samaa sukupuolta. Sillä ei olisi ollut merkitystä, että ovatko kummatkin tyttöjä tai poikia, kunhan olisivat olleet samaa "maata".

Taidan olla hieman outo, kun en ymmärrä sitä "yksi kumaapkin laatua" -ajattelun ihanuutta...
 
vieras
Mulla on haaveena 5 tyttöä =)
Kaksi jo on. Tuskinpa kuitenkaan koskaan 5 lasta hankitaan, mutta varmasti se 3. jossain vaiheessa tehdään, jos se meille suodaan. Vaikka olisi sekin kyllä ihana nähdä, että minkälainen poika meille tulisi, jos poika joskus saataisiin.
 
vieras
no oon väärässä ketjussa, mulla on tyttö ja poika.

Mä toivoin kovasti tyttöä ja esikoinen olikin tyttö. Kuopuksesta olin melko varma, että on myös tyttö ja itse "luulin" että en oikein osaisi olla pojan äiti (mulla on vain siskoja).

Ja höpön löpön! Tuo poika on ihana! Luonteeltaan aivan erilainen kuin tytär, jos saa sanoa ,niin helpompi. Mä varmaan hemmottelen sen piloille...
 
Mulla on tyttö ja toivon että seuraavakin olisi sit aikanaan tyttö, oon hullu säästänyt kaikki vaaleanpunaiset vauvanvaatteet ja meillä on siis matkarattaat ja syöttötuolikin pinkit, joten tulisi aika kalliiksi hommata kaikki uusiksi :D
 
vieras
Ei harmita, mä olen jotenkin aina ajatellut (siis jo ennen ensimmäistkään lasta), että saan varmaan vaan tyttöjä. Että ihan luontevalta on tuntunut tämä typsyjen äitinä olo :)
 
Ei harmita. Itse asiassa en ole ollenkaan varma, haluaisinko edes tyttöjä. Pojat on jotenkin paljon helpompia ymmärtää. Putkiaivoja pienestä pitäen, eivät ajattele ja pelkää niin kummallisia asioita kuin tytöt. Eivätkä muutenkaan ole yhtä kieroja. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ei harmita, tottapuhuen mulla on jonkinlainen pelko ollut jokaisessa raskaudessa että vauva onkin poika, en tiedä mikä peikko mulle on ajatuksena olla poikalapsen äiti :/
Mä käytän ehkäisyä, koska pelkään saavani pojan.
Teille tekisivät poikalapset vain hyvää :) Nimittäin kun pojan saa, ymmärtää miten turhaa on pelännyt. Poikalapset kasvattavat hyviä äitejä :)
 

Yhteistyössä