te joilla samaa sukupuolta olevat lapset tunnetteko kateutta niitä kohtaan

  • Viestiketjun aloittaja kateus
  • Ensimmäinen viesti
täh
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
En ole kateellinen. Minusta on ihan kiva, että lapset ovat kaikki kolme poikia. Tähän kun on tottunut, niin on vaikea kuvitella millaista olisi, jos joukossa olisi tyttö. Miten sitä edes osaisi kaikkia tyttöjen juttuja?
Meillä on tyttöjä eikä meilllä mitään erityisiä tyttöjen juttuja ole. olemme suorasukaisia ja syödään ja nukutaan kuten pojatkin. mitä ne tyttöjen jutut ovat?
Hiusten laittaminen ja meikkaaminen. Korut, hiuskoristeet, vaatehepeneet. Varmastikaan kaikki tytöt eivät noita harrasta, mutta he lienevät vähemmistönä.
Pojathan noita harrastavat. Miehellä on ainoana henkilönä meidän taloudessa geelia ja hiussuihketta ja mitä olen katsonut tuolla kylillä nuoria miehiä ja naisia niin enemmän on miehillä tököttiä päässä kuin tytöillä. ja pojat meikkaavat enemmän kuin tytöt.

vaatteista luin, että tytöissä on enemmän ekologisia, pojat ovat hienoperseinä tarkkoja merkistä, tarkempia tutkimusten mukaan kuin tytöt.
 
Meillä näin
Mä olen synnyttänyt kolme lasta: poika, tyttö, tyttö. Poika kuoli kohtuun. Jotkut ovat olleet pahoillaan siitä, että juuri pojan piti kuolla, käsittämätöntä! Itse olen vain äärettömän onnellinen ja kiitollinen, että seur. raskaudet sujuivat hyvin!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
En ole kateellinen. Minusta on ihan kiva, että lapset ovat kaikki kolme poikia. Tähän kun on tottunut, niin on vaikea kuvitella millaista olisi, jos joukossa olisi tyttö. Miten sitä edes osaisi kaikkia tyttöjen juttuja?
Meillä on tyttöjä eikä meilllä mitään erityisiä tyttöjen juttuja ole. olemme suorasukaisia ja syödään ja nukutaan kuten pojatkin. mitä ne tyttöjen jutut ovat?
Hiusten laittaminen ja meikkaaminen. Korut, hiuskoristeet, vaatehepeneet. Varmastikaan kaikki tytöt eivät noita harrasta, mutta he lienevät vähemmistönä.
Pojathan noita harrastavat. Miehellä on ainoana henkilönä meidän taloudessa geelia ja hiussuihketta ja mitä olen katsonut tuolla kylillä nuoria miehiä ja naisia niin enemmän on miehillä tököttiä päässä kuin tytöillä. ja pojat meikkaavat enemmän kuin tytöt.

vaatteista luin, että tytöissä on enemmän ekologisia, pojat ovat hienoperseinä tarkkoja merkistä, tarkempia tutkimusten mukaan kuin tytöt.
Ai. Minä en ole tavannut henkilökohtaisesti yhtään poikaa, joka meikkaisi. Tuon myönnän, että tytöissä on paljon noita viherpiiperöisiä: eivät syö lihaa ollenkaan, ruuan pitää olla luomua yms. Pojissa en ole heitä tavannut.
 
H
Ei se naiselle ehkä ole niin kova paikka jos on vain tyttöjä, onpahan tuttuja asioita. Mutta miehelle se on aika karvas pettymys ja kaverit nauraa partaansa kun ei joku poikaa saa aikaseksi. Ja miehiä ei kiinnosta tukkapampulat ja kuukautiset ja tissiliivien osto.
 
poika, poika, poika, tytär, poika
Me teimme tuon tyttären aikoinaan kaksplussan ohjeen mukaan. Kaukana ovulaatiosta aloitettiin ja sitten ei siinä kuussa enää. Neljä kuukautta meni ja luulin pojaksi kun niin lähelle ovulaatiota meni. Pojat ovat trulleet ilman tähtäyksiä.
 
mie
En ole kateellinen, kaksi poikaa minulla on. Kolmas lapsi tulossa syksyllä ja salaa toivon hänestäkin poikaa, toki yhtä onnellinen olisin tytöstäkin. En ole ikinä ymmärtänyt niitä "kyllähän jokainen nainen tytön halua" ja " täytyyhän jokaisella äitillä tytär olla" lausahduksia. En itse koe poikien äitinä menettävänsä mitään sellaista, mitä ainoastaa tyttö pystyisi tarjoamaan.
 
Nina
En tunne kateutta muita kohtaan. Itsellä maailman ihanimmat tyttäret. Ovat kietoneet äidin ja varsinki isän sormen ympärille ;) Meidän perhe on täydellien tälläisenään eikä lapsia tule enään lisää.
 
vieras
En. Ihanat veljekset. Oikeastaan olin vähän jopa toivonut samaa sukupuolta kun ikäeroa tuli useampia vuosia.

Mutta sen sijaan ihmettelen miten usein tätä samaa kysytään. Erityisesti naiselta, jolla on poikia.
 
kateellinen olet
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En ole kateellinen, kaksi poikaa minulla on. Kolmas lapsi tulossa syksyllä ja salaa toivon hänestäkin poikaa, toki yhtä onnellinen olisin tytöstäkin. En ole ikinä ymmärtänyt niitä "kyllähän jokainen nainen tytön halua" ja " täytyyhän jokaisella äitillä tytär olla" lausahduksia. En itse koe poikien äitinä menettävänsä mitään sellaista, mitä ainoastaa tyttö pystyisi tarjoamaan.
Etpä sitä tiedä kun ei tytärtä ole. Toivottavasti et saakaan.
 
vieras
Mä olisin ehkä hieman pettynytkin aluksi, jos tämä kolmas olisi poika. Kaksi tyttöä ennestään enkä osaa oikein kuvitella itseäni pojan äitinä. Mitä niiden kanssa leikitään? :D Iloinen varmasti olisin myöhemmin.. Tyttösarjaa kuitenkin salaa toivon.
 
v
Uskon, että tyttärellä on erityinen merkitys äidilleen ja myöhemmissä vaiheissa äidin ja tyttären suhde voi olla todella merkityksellinen. Sen puoleen on ikävää, että on vain kolme poikaa. Mutta ei siitä tarvitse kateellinen olla, sillä äidin ja tyttären hyvistä väleistä myöhemmällä iällä ole mitään takeita. Asioissa on aina monta puolta.
 
2 poikaa
mä myönnän ihan avoimesti että olisin halunnut tyttären. onneksi mun esikoispoika leikkii paljon tyttöjen kanssa niin pääsen tekeen tyttöjen juttuja niiden kanssa. :) oma esikoiseni on kovin feminiininen, hän puuhailee täysillä mukana hiusjuttuja yms. moni sanoo että selvä homo. ;)
 
Meri-Kaisla harmaana
En todellaan. Mulla on ihanat ja rakkaat pojat :) On aivan turhaa energian tuhlausta olla kateellinen ylipäätänsä mutta vielä järjettömämpää jostain lasten sukupuolista.
 
Miten joku voisi tuntea kateutta tollasesta?

Mä oon ainakin niin sika, että ekan tytön jälkeen toivoin että tokakin olisi tyttö. Ja kun oli, niin toivoisin myös että kolmas on, jos joskus meille kolmas lapsi tulee.
Toki mä poikaa rakastaisin samalla lailla, mutta käteväähän se olisi, kun samat vaatteet, vaunut jne menisi vielä kolmannelle.
 
DG
En ole kateellinen vaikka on kaksi poikaa. Tietenkin hypistelen ihanoiden niitä tyttöjen unelmahörselöitä ja pojilla niitä ei ole. Eli jos olisi tyttö pukisin hänet vaikka millaisiin prinsessa mekkoihin. Mutta onneksi kaveripiirissä on pieniä tyttäjä joille voi lahjoa näitä unelmahörselöitä.

Ja jos jollekin syntyy tyttö niin päin vastoin olen onnellinen, että jes, mä saan ostaa sille mekkoja. Jep tiedän että ovat epäkäytännöllisiä mutta niin ihania.
 
no just
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ei se naiselle ehkä ole niin kova paikka jos on vain tyttöjä, onpahan tuttuja asioita. Mutta miehelle se on aika karvas pettymys ja kaverit nauraa partaansa kun ei joku poikaa saa aikaseksi. Ja miehiä ei kiinnosta tukkapampulat ja kuukautiset ja tissiliivien osto.
ja pöh! ihan tuo mieskin tuossa vieressä nauraa tälle kommentille. voiko joku vielä ajatella näin lapsellisesti, tai että miehet nauraa toisilleen... just joo. kyllä on sitten junttia porukkaa.
 
molempia löytyy
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
En, koska mä nimenomaan olen aina halunnut vain tyttöjä. Meille on tulossa kolmas tyttö ja jos joillekin olen kade niin niille, kellä on 5 tyttöä...se ois munkin unelma :D
Kyllä menee rättejä ja tissiliivejä. Mieluunnin paljon poikia ja tytär väliin.
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja no just:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ei se naiselle ehkä ole niin kova paikka jos on vain tyttöjä, onpahan tuttuja asioita. Mutta miehelle se on aika karvas pettymys ja kaverit nauraa partaansa kun ei joku poikaa saa aikaseksi. Ja miehiä ei kiinnosta tukkapampulat ja kuukautiset ja tissiliivien osto.
ja pöh! ihan tuo mieskin tuossa vieressä nauraa tälle kommentille. voiko joku vielä ajatella näin lapsellisesti, tai että miehet nauraa toisilleen... just joo. kyllä on sitten junttia porukkaa.
enkä tarkottanu sua vaan noita miehiä.
 
no kun kukaan ei koskaan myönnä
luen aina näitä ketjuja, nyt en lukenut
mutta mä myönnän
olen tavallaan kateellien kun meillä on 2 tyttöä ja enempää en jaksa lapsia ja olisi kiva jos toinen olisi ollu poika
mutta enempää en silti voisi rakastaa näitä :heart:
 

Yhteistyössä