Te, joilla raskaaksi tulo kestänyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mekin kuumeillaan/yritetään vielä esikoista.. yritys alkoi jo syyskuussa -05 eli kohta 2 vuotta on takana.. välillä meinaa mennä usko koko hommaan, viimeksi tossa lauantaina ku menkat taas alkoi, vaikka kerkesin toivoa jo tärppiä.. yleensä masentaa tää lapsettomuus silloin ku on muitakin huolia mm. rahat tiukoilla..nyt on taas ihan rauhallinen mieli.. tutkimuksiin täytyy hakeutua viimeistään syksyllä.. ei meillä tää yrittäminen pahemmin ole parisuhteeseen vaikuttanut, ku ei nää asiat oo koko aikaa mielessä.. tietty välillä ärsyttää ku pitää miettiä koskas sitä makkarissa pitäis hommailla, ku teen niitä testejä..

Itsekkin olen työssä sellaisessa liikkeessä missä käy paljon perheitä ja raskaana olevia.. monesti sitä tulee katsottua niitä pikkuisia vauvoja ja suuria mahoja ja toivottua samalla, että jokin päivä itsellänikin olisi oma nyytti.. pari kaveriani on saanut tänä aikana vauvan ja vähän se kirpaisi ku kuuli heidän raskaudestaan, mutta olen kuitenkin ollut heidän puolesta onnellinen.. toista pikkuista olen hoitanutkin ja saanut sillä tavalla vähän kokemuksia vauvoista.. :)

Yritettiin ehkä 8kk välillä aktiivisemmin välillä ei, ja sit mentiin tutkimuksiin ja hoitoihin joissa oltiin reilut 1½v (neljä koeputkihoitoa) ennenkuin raskaus alkoi.
Ja pää kesti vaihtelevasti, semmoista vuoristorataahan se oli. Mutta nyt vauva sylissä niin kaikki hyvin.

Meillä yritystä oli kolme vuotta takana kunnes sitten jo menetin toivoni, en kuiteskaan luovuttanut tai mies ei luovuttanut ;) Hänellä tuli hommien aikana mieleen jotta jos se tavara ei mene riittävän perille asti ja siitä sitten välkkynä keksi että "keinohedelmöitetään" Laski tavarat purkkiin ja siitä sitten ruuttaan ja siitä sinne sisään... no tärppi tuli :D

Alkuperäinen kirjoittaja vink vink:
Meillä yritystä oli kolme vuotta takana kunnes sitten jo menetin toivoni, en kuiteskaan luovuttanut tai mies ei luovuttanut ;) Hänellä tuli hommien aikana mieleen jotta jos se tavara ei mene riittävän perille asti ja siitä sitten välkkynä keksi että "keinohedelmöitetään" Laski tavarat purkkiin ja siitä sitten ruuttaan ja siitä sinne sisään... no tärppi tuli :D
siis oikeesti?! enpä oo moisesta ennen kuullut ;)

Meillä ei ole luonnonmenetelmällä lapsia tullut, vaikka on oltu 14 vuotta kimpassa (vain ehkä n. 1 v ehkäisyä). Mutta lohduttaisin, että hoitojen avulla on tärpännyt ihan ekoilla yrityksillä (3 lasta). Meille tämä on ollut ihan OK, eipä ole tarvinnut ehkäisyistä huolehtia, enkä kokenut hoitojakaan kovin stressaaviksi, kun ne ovat auttaneet meitä niin hyvin. Tai siis toki hirveä jännääminen aina, mutta ei mitään ahdistusta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
En sitä ole itsekkään kuullut muilta vastaavaa,mutta näin meillä ja täysin normaali, ihana, rakas lapsi on nyt <3 Kannatan muitakin kokeilemaan jos kova on vauvakuume!!!!!!!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Juu, tiedän kun oon Teroja ja clomeja käyttäny.
Todisteena clomilapsi :heart: :D
Terot tasaa kiertoja. :D

Kyllä se vaan niin menee, et jos se lapsettomuus omalle kohdalle sattuu niin kyllä sitä vaan hoitoihin aika äkkiä menee. Oon aina sanonu et vain toinen lapseton voi toista ymmärtää. :)

No itse kerroin aiemmin ketjussa, että 8vuoteen ei vauvaa kuulunut enkä mennyt hoitoihin. Joku alkoi sitä kommentoimaan, että kannattais mennä, kun voi olla helposti korjattava vika. Tiedän kyllä että on helppoja ja vaikeita vikoja ja sitten "vika"jota ei millään tutkimuksilla todeta eli varsinaista vikaa ei ole.En väheksy lapsettomuuden tuksaa enkä kritisoi hoitoja, halusin vain kertoa miten itse suhtauduin lapsettomuuteen: otetaan jos annetaan-ilman hoitoja.

meillä on reilu viitisen vuotta yritystä,ja jatkuu edelleen,en oo kertaakaan ollu raskaana,ainakaan niin että oisin ite tienny....ja mä oon jo oikeestaan luovuttanu,en jaksa elätellä turhaan toiveita enää,kai tällä on tarkotuksensa

yks lapsi takana ja ollaan kolme vuotta yritetty toista..... :'(
pää kestää, pakkohan se on kestää ja mua nii ärsyttää et onhan teillä se yksi jo jaa mitä sitte :kieh: ku haluu niin haluu..... juuu yritys jatkuu ja ens kuus yksityiselle :/

Esikoisen alkuunsaattaminen kesti noin 2,5 vuotta, sai tulla, jos oli tullakseen, mut kyl välillä silti tuntui, että jokin mättää....mitään ei kuitenkaan tutkittu. Tämä toinen tärppäs noin 8-9kk yrittämisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
meillä on reilu viitisen vuotta yritystä,ja jatkuu edelleen,en oo kertaakaan ollu raskaana,ainakaan niin että oisin ite tienny....ja mä oon jo oikeestaan luovuttanu,en jaksa elätellä turhaan toiveita enää,kai tällä on tarkotuksensa

Uskoa ja toivoa kehiin!!!!Meillä tosiaan jo neljäs tulossa ja kyllä mökin siinä 8v kohdalla olin jo valmis jäämään lapsettomaksi, mutta toisin oli määrätty=)

Hyvinä puolina mainittakoon, ettei todellakaan pidä lapsia itsestään selvyyksinä ja raskainakin jaksoina osaa olla kiitollinen.

´Jokaisella päivällä on ollut oma tarkoituksensa=)

Alkuperäinen kirjoittaja luppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:

Uskoa ja toivoa kehiin!!!!Meillä tosiaan jo neljäs tulossa ja kyllä mökin siinä 8v kohdalla olin jo valmis jäämään lapsettomaksi, mutta toisin oli määrätty=)

Hyvinä puolina mainittakoon, ettei todellakaan pidä lapsia itsestään selvyyksinä ja raskainakin jaksoina osaa olla kiitollinen.

´Jokaisella päivällä on ollut oma tarkoituksensa=)

nii,kai mulla jossain tuolla syvällä on aina se pienen pieni toivonkipinä,no vauva tulee jos tulee,mä olen jo stressini siitä asiasta stressannu,enää en jaksa.mutta kiitos tuesta :)

Ressi ei oo hyvä vauvojen hautomiseen=) Juu, kaikkea mielekästä tekemistä elämään ja jonain päivänä huomaat sulla olevan super-lahja masussa=)Sit siitä osaa kiittää.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
En sitä ole itsekkään kuullut muilta vastaavaa,mutta näin meillä ja täysin normaali, ihana, rakas lapsi on nyt <3 Kannatan muitakin kokeilemaan jos kova on vauvakuume!!!!!!!!! :)
Siis häh??? Voiko olla totta? joko piti ite kokeilla :)

Esikoista toivottiin 2 vuotta. Ekan vuoden aikana söin muutaman Terolut-kuurin, kun kierto pillereiden lopetuksen jälkeen mitä sattuu. Ei niistä apua kiertoon ollut, tai muuhunkaan. Vuoden yrittämisen jälkeen saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin ja niissä oltiin jotain 1½ vuoden yrityksen jälkeen. Mussa todettiin vikaa. Clomi-Terolut-hoidolla tärppäs.
Nyt toista kertaa raskaana. Tätä raskautta ei ehditty suunnitella eikä yrittää.

Jokaiset kuukautiset oli itkun paikka. Pahin alakulo oli aina ennen ja jälkeen kuukautisia. Sitten sitä taas jaksoi toivoa, kunnes taas petyttiin. Muuten pystyin olemaan ihan viilipyttynä lapsien lähellä, mutta jos joku kysyi tökerön kysymyksen lapsista, alkoi itku. Siis tyyliin: eikö olis teillekin vaan mukava tällainen pallero? eikö yhtään oo vauvakuumetta? mitä te nuoret ihmiset odotatte?

Parisuhteeseen ei vaikuttanut. Minä itkin ja stressasin, mies uskoi koko ajan, eikä ainakaan mulle näyttänyt murehtimistaan. Seksistä nyt pakostakin tuli pakkopullaa. Kun kalenterin kanssa popsin lääkkeet tiettyinä päivinä ja sitten piti seksiä olla just tiettyinä päivinä, niin eihän se herkkua ollut.

Toivon kovasti onnea kaikille vauvasta haaveileville!

Älkää lannistuko! Me yritettiin kolme vuotta tuloksetta, ja sitten hups vain nyt saimmekin kolmoset: kolme kaunista ja tervettä tyttöä!
numerosta 3 on tullut meidän perheemme onnenluku!!

Mulla meni pillereiden lopettamisesta n. puoli vuotta raskautumiseen. Kun sitten Venlan ollessa 7kk päätettiin että toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen ja ollaan yritettykin aika tiuhaan tahtia.
Sitten menikin yli vuoden verran ja tein testin, se näytti plussaa. Mutta olikin kohdunulkopuolinen. Lääkäri sanoi että voi huoletta yrittää lasta kun kahdet kuukautiset on tullut, nyt siis on taas mennyt puoli vuotta enkä vieläkään ole tullut raskaaksi. :(
ja välillä oon ollut miettimättä liikaa näitä asioita. Mistähän tämä johtuu?? Vauvakuume on ikuinen <3 Ja suorastaan tekee välillä pahaa kun moni tuttava/kaveripiiristä on raskaana. Itsestäni se tuntuu tosi toivottomalta kun ajattelen omalle kohdalleni. Pitäisiköhän mennä jo lääkäriin?

Esikoista koitettiin 3.vuotta, jonka jälkeen hain apua raskaaksituloon, söin lääkkeitä ja tulin raskaaksi 4kk päästä<3 Poika on nyt 3,4.vuotta
Toisesta haaveillaan, katotaan tärppäiskö viikonloppuna;)

Meillä meni ensimmäiseen alkaneeseen raskauteen aikaa hoidoilla 1,5v- Lapsi kuoli synnytyksessä hoitovirheeseen. tätä toista yritimme 1,4v ja luovutetulla onnistuimme. Nyt vaan toivomme saavamme elävän pienen syliimme. Raskaita on ollut ajat milloin osottaa raskauden alkavaksi, mutta vielä raskaampaa olla raskaana ja miettiä miten kaikki päättyy. Pää on onneksi pysynyt kasassa jotakuinkin kuitenkin. Mies on valtavan suuri tuki

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen;7895008:

Mulle kävi just niin. Olin jo heittäny vauva-aatokset ja suunniteltiin tulevaisuutta kaksin. Sitten eräänä aamuna...

Esikoista toivottiin 2 vuotta. Ekan vuoden aikana söin muutaman Terolut-kuurin, kun kierto pillereiden lopetuksen jälkeen mitä sattuu. Ei niistä apua kiertoon ollut,tai muuhunkaan. Vuoden yrittämisen jälkeen saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin ja niissä oltiin jotain 1½ vuoden yrityksen jälkeen. Mussa todettiin vikaa. Clomi-Terolut-hoidolla tärppäs.
Nyt toista kertaa raskaana. Tätä raskautta ei ehditty suunnitella eikä yrittää.

Jokaiset kuukautiset oli itkun paikka. Pahin alakulo oli aina ennen ja jälkeen kuukautisia. Sitten sitä taas jaksoi toivoa, kunnes taas petyttiin. Muuten pystyin olemaan ihan viilipyttynä lapsien lähellä, mutta jos joku kysyi tökerön kysymyksen lapsista, alkoi itku. Siis tyyliin: eikö olis teillekin vaan mukava tällainen pallero? eikö yhtään oo vauvakuumetta? mitä te nuoret ihmiset odotatte?

Parisuhteeseen ei vaikuttanut. Minä itkin ja stressasin, mies uskoi koko ajan, eikä ainakaan mulle näyttänyt murehtimistaan. Seksistä nyt pakostakin tuli pakkopullaa. Kun kalenterin kanssa popsin lääkkeet tiettyinä päivinä ja sitten piti seksiä olla just tiettyinä päivinä, niin eihän se herkkua ollut.

Toivon kovasti onnea kaikille vauvasta haaveileville!

Noihin töksäyksiin...mulle tuli julkisessa vessassa joku ämmä isoon ääneen "kyl mää ihmettelen että miten te ette oo hankkineet lasta" Teki kyl lievästi sanoen tiukkaa olla tirvasematta sitä päin taulua ja sanua jottai yhtä typerää |O

Yhteistyössä