Te, joilla raskaaksi tulo kestänyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4 vuotta yritettiin, kolme keskenmenoa viikoilla 7, 9 ja 10. Seittemännestä IVF-hoidosta tuli plussaa, nyt se plussa on 1v4kk. Toisesta ei olla vielä edes tohdittu haaveilla. Jotenki se pää kesti, vaikka välillä meinas maailma kaatua ja rahaahan siihen projektiin upposi aika reilusti. Tiedän, miltä tuntuu katsella raskaana olevia naisia/ pieniä vauvoja. Syyllisyyttä koin myös siitä, että välillä oli vaikea iloita lähipiirin vauvauutisista:(

Meillä meni 4 kiertoa ennen kun tärppäs. Ja huomasin mikä auttoi, kun seksin jälkeen jäin mahalleni makaan, nii samasta kierrosta tärppäs. Kuulin vaan sellasen niksin, kun on taaksepäin kallistunut kohtu, että niin kannattaa tehdä. Olin vaan ollut selälleni :D

Alkuperäinen kirjoittaja luppa:
8vuoteen en tullu raskaaksi. Oli tjot-menetelmä. Miehen siittiöt tutkittiin-olivat kunnossa. En halunnut enempää tutkimuksia ja kun jo olin asennoitunut lapsettomuuteen tyyliin se on mun kohtalo, tuli ero, uusi mies ja raskaus.

Nyt odotan neljättä.

Huoh! "On mun kohtalo" ????? Jollakin raskaustuminen voi olla esim. siitä kiinni ettei munasolu irtoa ja on helposti lääkkeellä korjattavissa. Tällöin puhutaan ihan jostain muusta kuin lapsettomuushoidoista. Myös kierron kohdalleen laittaminen saattaa parantaa naisen elämänlaatua huimasti. Ärsyttää kun asioita sekoitetaan. Eikö naisen tarvitse huolehtia terveydestään? Jos on sydänvaivoja, onko sekin kohtalo, että ei muuta kun kuolemaa odottelemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista! Yritystä takana pian vuosi, että ei vaan paria kiertoa. Koville ottaa. Jos ei pian tärppää niin hoitoihinhan se on mentävä, pelottaa :(

Meillä meni 3 vuotta, tutkimukset tehtiin siinä vuoden jälkeen ja selittävää syytä lapsettomuudelle ei löytynyt. Sitten siitä puolen vuoden kuluttua lähdettiin hoitoihin, tehtiin 4 x IUI ja yksi IVF, sitten tärppäsi yllättäen heti IVF:on jälkeen luomusti.

Välillä otti päähän ja näytti että _kaikki muut_ ovat raskaana paitsi itse,kadullaki huomasi haukan katseella kaikki raskaana olevat. Mutta toivosta en koskaan luopunut. Oli juuri kokenut paljon pahempaakin (oman äidin kuolema) että tavallaan päätin ottaa sellaisen suhtautumistavan että en masennu vaikka kestääkin aikansa.

Tutkimukset kannattaa kyllä tehdä ajoissa, jos löytyykin jokin pieni juttu jokaon helposti hoidettavissa.

ja sit tärppäs ilman hoitoja.Koko ajan sama mies.
Stressi vaikuttaa kaikista eniten.Kato Kotipiha.com
Kuumeilijoista raskautumis vinkkejä.
Ite söin ladyviaa,foolihappoa ja b -vitamiinia. Ja esikoinen tärppäs ekasta kierrosta toinen toivottavasti pian nyt 3 yrityskierto menossa.
Jos poltat tupakkaa tai mies polttaa lopettakaa heti sekin parantaa mahdollisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ja sit tärppäs ilman hoitoja.Koko ajan sama mies.
Stressi vaikuttaa kaikista eniten.Kato Kotipiha.com
Kuumeilijoista raskautumis vinkkejä.
Ite söin ladyvitaa,foolihappoa ja b -vitamiinia. Ja esikoinen tärppäs ekasta kierrosta toinen toivottavasti pian nyt 3 yrityskierto menossa.
Jos poltat tupakkaa tai mies polttaa lopettakaa heti sekin parantaa mahdollisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
no kyllä se lapsettomuuteen johtaa jos munasolu ei irtoa!!!!!!!!!

Mutta haloo. lapsettomuushoitoja ovat sellaiset joilla aktiivisesti pyritään saamaan raskaus alulle. Näin ei ole kaikkien kohdalla joilla korjataan kiertoa ja yritettän saada kuukutiset tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista! Yritystä takana pian vuosi, että ei vaan paria kiertoa. Koville ottaa. Jos ei pian tärppää niin hoitoihinhan se on mentävä, pelottaa :(

Ei niitä hoitoja kannata etukäteen pelätä. Voihan olla, että se on vain jostain pienestä kiinni, eikä massiivisiin hoitoihin edes tarvitse ryhtyä. Käypäs väestöliiton sivuja selaamassa.

6 vuotta kesti..en menny mihään tutkimuksiin tms,eikä mitenkään erityisemmin "yritetty". Kyllähän se välillä mielessä kävi, että jäänköhän lapsettomaksi, mutta en ottanu mitään stressiä siitä.

Nyt yritetty 10½kk. Epäillään pco. Nyt kokeilen, oisko painon pudotuksesta apua, ja lisäksi alan ottaa reilusti suosituksia enemmän kromia ja foolihappoa. Lisäksi oon popsinu multitabs raskaus -pillereitä ja omega3. Kromi auttaa noihin verensokerijuttuihin, jotka mulla todennäköisesti on vähän miten sattuu...

Me oltiin ilman ehkäsyä kahdeksan vuotta. Välillä yritettiin vauvaa välillä ei.'
Sit mentiin klinikalle, josta saatiin apu. Ei meillä ollu mitään paineita tai pakkopullaa.

Me yritettiin 2 vuotta. Ilman hoitoja tärppäs. Hoitoihin oli varattuna aika ja pari viimeisintä kiertoa ennen raskautta oli seksin suhteen minimaalisen hiljaista ja tärppäs. Molemmat ajatteli kai jo sitä hoitoihin menoa josko sieltä apu saataisiin ja oltiin ressaamatta nii se autto varmaan meillä.

Välillä tuntu ettei pää kestä mut kestipäs se :D

Meillä ainakin tärppäs just silloin kun sitä ei yhtään odottanut eikä pitänyt ees mahdollisena.

ekaa yritettiin 9kk tokaa jotain parisen vuotta ja päätettiin että jos ei seuraavaan pariin kiertoon tärppää niin sitten lääkäriin ja sit tulikin plussa :D Kakkosen jälkeen ollaan oltu 5vuotta ilman ehkäsyä ja nyt tuli viime viikolla hailakka plussa vaikka ei olla edes yritetty,vähän ihmetytti kun ollaan oltu niin pitkään ilman ehkäsyä ja nyt sit tuli plussa :D

Nyt on kaksi ja puoli vuotta (30 kiertoa) yritetty. Siihen ajankuluun jo mahtuukin tiheämpää ja harvempaa yritystä, asian ajatuksissa oloa ja asian poissa mielestä oloa... Pää on kestänyt ihan hyvin. :) Koska mitään vikaa ei ole löydetty, toivoa ei ole menetetty. Hoidoissakin siis jo käydään Taysissa. Tiedän realiteetit, toiset tulevat raskaaksi ensimmäisellä kierrolla, toiset "tekevät" lasta ehkä kymmenenkin vuotta ja sitten lopulta syntyy tulosta. Elämässä täytyy koittaa olla muutakin, paljon mielekkäitä asioita, että ajatukset eivät pyörisi koko ajan lapsettomuudessa. Ap:lle suuri :hug: !

Meillä kesti 5v. joten kuulosti aika huvittavalta tuo "monta kiertoa"... en koskaan ole ollut kenellekkään katkera, vaan aina iloitsin muiden raskauksista ja vauvoista. Pari suhteeseemme ei vaikuttanut negatiivisesti. Nyt minulla on 4 ihanaa lasta. Stressaamalla et varmasti tule raskaaksi.

3 vuotta oli yritystä takana kunnes ekasta clomifen kierrosta tärppäsi ja olin juuri ilmoittanut lääkärilleni, et pidetään taukoa.

Nyt haaveissa toinen ja tuntuu ettei tärppää ikinä. Yritystä takana yli vuosi enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja nyt toista kiertoa clomifeneilla.

Mutta ikionnellinen olen jo ainokaisestammekin :heart:

No mä halusin et asiat menee niinku on mennäkseen-ei kai se synti oo!!

Onpahan tuo munasolu sittemmin irronnu useempaan otteeseen, kun neljättä ootan ja hemmetin hyvä etten sen aikaiselle miehelle saanu lapsia!!! Uskon et asiat järjestyy ku antaa järjestyä. Liikaakin luonto autellaan nykyisin-JA TÄMÄ ON TÄYSIN HENKILÖKOHTAINEN MIELIPITEENI.En todellakaan tuomitse ihmisiä, jotka haluavat tutkimuksia ja hoitoa. Kyllä Terolut-kuurikin on jo lapsettomuuden hoitoa, kuten nitro on sydänvian hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja luppa:
No mä halusin et asiat menee niinku on mennäkseen-ei kai se synti oo!!

Onpahan tuo munasolu sittemmin irronnu useempaan otteeseen, kun neljättä ootan ja hemmetin hyvä etten sen aikaiselle miehelle saanu lapsia!!! Uskon et asiat järjestyy ku antaa järjestyä. Liikaakin luonto autellaan nykyisin-JA TÄMÄ ON TÄYSIN HENKILÖKOHTAINEN MIELIPITEENI.En todellakaan tuomitse ihmisiä, jotka haluavat tutkimuksia ja hoitoa. Kyllä Terolut-kuurikin on jo lapsettomuuden hoitoa, kuten nitro on sydänvian hoitoa.

Teroluteja kyllä käytetään ihan kuukautiskiertojen häiriöihinkin. Terolutit eivät vaikuta munasolun kehittymiseen eikä irtoamiseen. ;)

Kyllä Teroja lapsettomuuteenkin käytetään, jos on kierto-ongelmia, Clomit sen jälkeen jos ei ala käpy irtoomaan, tiedän tämän. Ystäväpiirissäni on ihmisiä, jotka ovat eri vaiheissa lapsettomuushoitoja.

Poinntini oli, että ei kaikkien tarvi alkaa hoidoissa ramppaamaan.Voi olla sellainen elämänasenne, että otetaan mitä annetaan.=)

Juu, tiedän kun oon Teroja ja clomeja käyttäny.
Todisteena clomilapsi :heart: :D
Terot tasaa kiertoja. :D

Kyllä se vaan niin menee, et jos se lapsettomuus omalle kohdalle sattuu niin kyllä sitä vaan hoitoihin aika äkkiä menee. Oon aina sanonu et vain toinen lapseton voi toista ymmärtää. :)

Yhteistyössä