Te joilla "pelkkiä" tyttölapsia, väitän että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 3 pojan äiti;26763769:
Hih, ja susta voi päätellä ettei toi ironia ole vahvuutesi ;)

Aikamoinen taituri saa olla jos kasvottomasta, lyhyestä tekstistä ironian tunnistaa.
Tai sarkasmin. Tai mitä vaan.

Mutta ok, mukava kuulla ettet kuitenkaan tosissasi tätä aloitusta tehnyt.
Välillä ihan hirvittää kun tajuaa kuinka paljon nykyäänkin on kasvattajia, jotka uskovat noihin sukupuolten eroihin käyttäytymisessä ja näin samalla itse kasvattavat "pojista poikia" ja tytöistä tunnollisia suorittajia.

Kyllä mä olen ap:n kanssa sillätavoin samaa mieltä, että pojat on usein ärsyttävämpiä ja huonotapaisempia. Ainakin sellasiin pikkupoikiin törmää enemmän kuin herttaisiin pikkupoikiin.

Mutta olen kyllä tavannut ihan mukavan oloisiakin poikia, joskin ne on harvemmassa kuin ne pöntöt idiootit.

Mä olen ap:n kanssa samaa mieltä. Itselläni 1 poika joka on suht rauhallinen luonne. Mutta sanoisin kyllä että pojilla on sitä energiaa (keskimäärin) enemmän kuin tytöillä (keskimäärin). En nyt tarkoita mitään käytöshäiriöitä, ylivilkkautta tai huonoa käytöstä saati riehumista vaan sellaista tarvetta energian purkamiseen liikkumalla. Kavereilla on toki sekä tyttöjä että poikia ja kyllä monetkin heistä ovat samaa mieltä tästä. Jopa pojan päiväkodissa ollaan samaa mieltä.

Aikamoinen taituri saa olla jos kasvottomasta, lyhyestä tekstistä ironian tunnistaa.
Tai sarkasmin. Tai mitä vaan.

Mutta ok, mukava kuulla ettet kuitenkaan tosissasi tätä aloitusta tehnyt.
Välillä ihan hirvittää kun tajuaa kuinka paljon nykyäänkin on kasvattajia, jotka uskovat noihin sukupuolten eroihin käyttäytymisessä ja näin samalla itse kasvattavat "pojista poikia" ja tytöistä tunnollisia suorittajia.

Minkäikäisiä poikia sinulla siis on? Ihan vaan nyt tuli mieleen?

Alkuperäinen kirjoittaja 3 pojan äiti;26763835:
Minkäikäisiä poikia sinulla siis on? Ihan vaan nyt tuli mieleen?

Ei mulla oo kun yksi lapsi ja sekin tyttö.
Seitsemän pikkuveljeä löytyy, niistä sellaista lähituntuman kokemusta.

Ja toi mun tyttö on vilkkain suvun lapsista, mutta tyttö onkin tullut isäänsä, joka on ollut erittäin vilkas poika. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Nääh meillä on rauhallinen poika, sanoivat eilen juuri tarhassa että usein omissa oloissaan tutkiskelemassa hiljakseen ympäri taloa. Ehkä poikani ei ole sitten luonnollinen?! :laugh:

Kyllä mä olen ap:n kanssa sillätavoin samaa mieltä, että pojat on usein ärsyttävämpiä ja huonotapaisempia. Ainakin sellasiin pikkupoikiin törmää enemmän kuin herttaisiin pikkupoikiin.

Mutta olen kyllä tavannut ihan mukavan oloisiakin poikia, joskin ne on harvemmassa kuin ne pöntöt idiootit.

Ei kyllä pidä paikkaansa, olen tavannut ehkä liikaa kauhukakaroita jotka ovat olleet tyttöjä.

Mutta nämä meidän näkemykset onkin mututuntumaa. :D

[QUOTE="vieras";26763661]samaa mieltä kuin ap ja onneksi itsellä on vain tyttöjä :)[/QUOTE]

Tällasista viesteistä näkee aina läpi sen, että harmittaa oikeasti kun ei ole toista (kumpaa vaan) sukupuolta ja yrittää todistella sitä. ;)

Sinulta olen kuullut niin paljon katkeria kommentteja poikasukupuolesta, että uskoisin sinun näkevän poikien pahanteot korostettuna. Tietysti oma tyttö on herttanen ihana ja tytöt on paljon parempia ja EI YHTÄÄN HARMITA ETTEI OLE POIKAA EI HARMITA EI.

;)

Meillä on tyttö ja poika, molemmat samalla tavalla kasvatettuja.

Meillä myös. Ja tyttö on se vilkkaampi tapaus. Poika on äänekkäämpi joo, ja leikkii rajummin, mutta se malttaa keskittyä, istuu paikallaan, lukee, katsoo telkkaria, syö pöydän ääressä... Tyttö viilettää koko ajan. Se ei malta katsoa 30 min kestävää lastenohjelmaa, ei syödä annosta loppuun, se käy vessassakin murto-osassa aikaa mitä poika. Se on koko ajan äänessä, puhuu kuin papupata ja kiipeilee, roikkuu, riehuu ja sanalla sanoen on kuin ylivilkas apina! Hetkeä ei malta olla paikallaan tai touhuta ja poika ei ole koskaan ollut samanlainen apina kuin tyttö (just tuo kiipeily puihin, tikkaille, rappujen kaiteita, yläsänkyyn ilman tikkaita....)

Että kyllä mä tällä kokemuksella sanoisin että luonnekysymys enemmän kuin sukupuolesta riippuvaista...

Alkuperäinen kirjoittaja 3 pojan äiti;26763602:
eli tästä ketjusta voinen päätellä, että teistä myös aikuiset miehet ja naiset ovat samanlaisia?

Päättele mitä haluat. Ei kai kukaan niin ole väittänytkään. Mutta kyllä mun kaveripiiristä löytyy rämäpäisiä naisia jotka harrastaa prätkiä ja rassaa autoja ja itsekin tykkään mm. nikkaroinnista ja remontoinnista. Ja hyvä ystäväni on intohimoinen sisustaja, leipoja ja ruuanlaittaja. Miespuolinen ja vieläpä hetero! Että ei kukaan ole väittänytkään että samanlaisia ollaan tai edes pitäisi olla, vaan että ei se sukupuoli välttämättä määritä mielenkiinnon kohteita, luonnetta tai harrastuksia...

Joopa joo...:whistle:

:laugh::laugh:

Teretulemasta katsomaan meidän "rauhallisia" tyttösiä,mun lähes kaikilla ystävillä menee niin,että pojat on rauhallisempia,kuin tytöt..
En mä silti tule väittämään,että tytöt ovat taatusti poikia energisempiä jne. :D

[QUOTE="sama";26763965]Tässä toinen läpinäkyvä kommentti. ;)[/QUOTE]

Näe sinä läpi mitä tykkäät, mutta minä olen tyytyväinen lapsiini. :) Varsin erikoista, että aina näitä kommentteja saa.

t. kahden rauhallisen tyttären äiti

Mun kaverilla on 4 lasta, kolme poikaa ja yks likka. Arvatkaas kuka heistä on ihan pienestä pitäen ollut kaikkein vilkkain, menevin, tapaturma-alttein...?

Itse olen samaa mieltä kuin aloittaja. Vanhin tytöistäni on maailman rauhallisin lapsi ja sitten nämä kaksi muuta täysin villejä. Aina ajattelin, että mun tytöt pärjää vilkkaudessa pojille, mutta ei näin vain ole. Nyt kun olen seurannut veljeni poikaa. Pojat ovat jotenkin rämäpäisempiä.

Ainahan yleistyksistä löytyy poikkeuksia ja aina äidit haluavat antaa kuvan omista kullannupuista joko villeimpinä tai rauhalliseimpana kuin muut.

Alkuperäinen kirjoittaja Seurannut pidemmän aikaa;26763963:
Sinulta olen kuullut niin paljon katkeria kommentteja poikasukupuolesta, että uskoisin sinun näkevän poikien pahanteot korostettuna. Tietysti oma tyttö on herttanen ihana ja tytöt on paljon parempia ja EI YHTÄÄN HARMITA ETTEI OLE POIKAA EI HARMITA EI.

;)

En ole tuo, jolle vastasit. Mutta olen yhden tytön äiti ja nyt odotan poikaa. Alunperin toivoin toista tyttöä ja hetkellisesti petyin, kun kuulin vauvan olevan poika. Sittemmin pettymys meni ohi ja ajattelin, että ihan mukavaa, että lapsilla on eri sukupuolta oleva sisarus, ja toisaalta ajattelin, ettei sillä lapsen sukupuolella ole merkitystä jne. Nyt on ollut tosi kiva odottaa tätä toistaiseksi syntymätöntä poikaa. Mutta nyt taas tätä ketjua lukiessa alkoi ahdistaa. Kaikki nämä ketjut, joissa poikien äidit kertovat "poikaenergiasta", "aggressiosta" ja ties mistä touhottamisesta, koheltamisesta ja miten "on menoa ja melskettä" ja "vaatii enemmän työtä". Kuulostaa oikeasti TOSI kamalalta.

Olen itse temperamentiltani niin erilainen ja aikuisissakin pidän enemmän syvällisistä älyköistä kuin niistä koheltavista hauskuttajista, joiden täytyy koko ajan vaatia huomiota ja tuoda itseään esiin. Näissä ketjuissa poikien äidit esittävät pojat juuri tuollaisina rasittavina, hiukan yksinkertaisen oloisina tapauksina, joiden täytyy koko ajan tuoda itseään esiin, kaahottaa menemään kuin päätön kana ja jotka vaativat jatkuvaa puuttumista. Huh. Toivottavasti oma poika ei sitten omaa niin paljon tätä "poikaenergiaa".

Olisiko niissä pojissa jotain HYVIÄKIN PUOLIA?

Mä oon vähä samaa mieltä kuin ap. Ja koulumaailmankin "Ihanteet" on rakennettu tietyn tyyppistä temperamenttia varten (korkea ärsyyntymiskynnyksen ja hyvä keskittymiskyvyn omaaville).

Yhteistyössä