Te joilla "pelkkiä" tyttölapsia, väitän että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huvittavaa että joidenkin mukaan tätä Keltti-Kangasta mielipiteineen ei saisi kritisoida. Ilmeisesti ainoastaan saman koulutuksen saaneet saisivat keskustella ja kritisoida? Luulenpa ettei hänen mielipiteittensä takana seisovilla ole kovinkaan monilla samaa koulutusta, mutta sillähän ei sitten taas ole väliä? :D

Mulla on molempia ja tuttavapiirissäkin olen huomannut, että pojat ovat vähän vauhdikkaampia, poikkeuksiakin tosin on (esim. siskoni ja veljeni, joilla juuri toisinpäin). Sen sijaan kun olen läheltä seurannut myös kahden adhd-pojan kasvua, niin en usko noihin turhiin diagnooseihin... Ehkä ap vain ei näe kaikkea noiden lasten arkeen liittyvää, sillä kyse on vakavasta ongelmasta joka haittaa jopa näiden lasten psyykkistä kehitystä.

Mitä hyötyä on jatkuvasti yrittää aiheuttaa kohinaa kärjistyksillä ja yleistävillä väitteillä? Mikä saa ihmisen etsimään konflikteja täysin turhanpäiväisissä asioissa? Luontaista että konflikteja syntyy ihmisten välillä, mutta osasta aloituksista, kutan tästä, näkyy täysin läpi että hakemalla haetaan eriarvoistamista ja sen kautta jalustalle asetetaan itsensä, muiden poika-lapsi perheiden kanssa, koska yksinään olisi nihkeää ottaa kritiikkiä vastaan äärimmäisen stereotypisoivasta ja provosoivasta väitöksestä, ei kukaan järkevä vanhempi ajattele omasta lapsestaan että "no on se kiva kun meidän maija-petteri kuuluu siihen prosentuaaliseen enemmistöön joka toimii stereotyyppisesti sukupuolen statistisen oletuksen mukaan".

kyllä jokainen täydellä korttipakalla pelaava vanhempi on onnellinen lapsestaan kun se vaan on terve, oli se hulivili lapsi tai rauhallisempi. Mitä hemmetin hyötyä on yrittää luoda jännitteitä sellaisille alueille mistä kukaan ei hyödy mitenkään? Jokaisen meidän elämä on erilaisia koettelemuksia täynnä, ei yksi poika-lapsi ja tilastollinen todennäköisyys tietynkaltaiselle käytökselle muuta sinun elämää yhtään sen rankemmaksi tai helpommaksi vain tämän perusteella.

Oletan Kepsis, että tämän avauksen tarkoitus ei lopulta ollut sellainen poikien kanssa on rankempaa kisa.Vaaan pikemminkin tarkastella ja pohdiskella sitä, miten ihmiset oppisivat ymmärtämään paremmmin poikia.
( tai tyttöjä).. sellaisia lapsia, joilla on sitä liike-energiaa ja tarmoa ja aktiivisuutta hyvin paljon ja heille saattaa aiheutua siitä harmia päiväkoti- ja koulumaailmassa.

Minulla on 2 tyttöä joista toinen on rauhallinen, herkkä, "kiltti" ja taiteilijasielu ja toinen on vilkas, energinen, rohkea ja todella liikunnallinen. Molemmat leikkivät nukeilla, mutta autoleikitkin onnistuu. Minun on helpompi olla vanhempi tälle villimmälle.

Meillä on muutenkin vähän erilainen perhe, näköjään myös lasten osalta :saint:

Kahdesta pojasta kumpikaan ei ole hulivili rasavilli, toinen harrastaa diaboilua ( on tarkkaa vaatteistaan, hiuksistaan ja tavaroistaan pitäen kaiken järjestyksessä) ja toinen on rauhallinen muuten vaan, ei edes pihan lasten kanssa painimatsissa ota kovasti tai satuta toista.

Vai ovatko nämä vaan helppoja lapsia :whistle:

En kyllä kaikkia kommentteja lukenut, mutta kuten ap. Väittäisin tietäväni että ei ne lapset eli pojat/tytöt ole sen kummallisempia, JOS opetetaan tavat samalla tavalla! Eli ei heitetä sitä "pojat on poikia" kommenttia!

Miksi miehet ja pojat kuseskelevat enemmän kaupungilla ja julkisilla paikoilla?

Onko heillä suurempi tarve ? Onko tämä heidän geeneissä?

Vastaus: siksi että me sallimme tämän miehille jja pojille. Tytöille/naisille emme.

samalla tavalla me sallimme pojille ja miehille käytöksen, josta tytöt tuomittaisin. Tämä kasvatus ja muokkaus alkaa sikiöaikana.

Miksi me tapamme sääsken tai kärpäsen kun näemme? Siksi että me voimme.

Ihminen on ahne ja ottaa muilta tilaa ja valtaa ja huomiota kun voi. Pojille tämä sallitaan, tytöille ei.
Samasta käytöksestä tytöt joutuvat kouluissa vaikeuksiin, mikä pojille sallitaan.

Ettäkö vilkkaiden vanhemmilla olisi vaikeaa?
Miten?
Kaikki jotka kutsuvat lapsiaan vilkkaiksi, eivät kasvata yhtään.Nämä ovat poikien vanhempia. Jos päiväkodista tai koulusta tulee noottia,äiti kehuu ylpeänä miten hän ei voi tietenkään vaikuttaa, kun ei siellä ole. Jo pienenä lapsi on kuullut kun äiti kehuskelee sukulaisille vahingoilla ja riehumisella. Ja on tajunnut nopeasti, ett se on hänelle sallittua ja siitä saa vain meriittiä.

Kaikki tutkimukset todistavat, että pojat kasvatetaan eri tavalla. Saavat enemmän rahaa, heidän harrastuksia pidetään hienompina, heidän käytöstä ja pukeutumista ja ulkonäköä ei arvostella samalla tavalla kuin tyttöjen. He eivät joudu samalla tavalla tarkkailevan ja arvostelevan silmä alle.

Vilkkaiden vanhemmat eivät tee mitään kasvatuksen eteen. Normaalisti käyttäytyvät on opetettu jo taaperona ottamaan toiset huomioon. Jos yksi koheltaa ja pälättää se on toisilta pois.

On myös kokeiltu , että laitetaan poikia ja tyttöjä tekemään ilkivaltaa kaupungilla. Poikein tekemisiin ei puututa yhtä herkästi.

Miksi ? Samoin yläkoulussa ei uskalleta puuttua poikien tekemisiin.

Eli onko ainoa keino saada tytöt itsepuolustuskursseille ja kasvattaa tytöistä fyysisesti yhtä vahvoja? tällä tavalla maailma pyörii.

Ahnein ja itsekkäin ja fyysisesti vahvin tekee mtiä haluaa.

Samoin on tutkittu, etät tyttöjä rangaistaan fyysisesti enemmän. Miksi?

Jos kerran ovat niin helppoja ja kilttejä.

Kyseessä on kasvatus ja ympärisötn salliminen. Pojat ohjataan metelöimään joukolla, tytöt ei.

Miksi joku terrorisoi työpaikalla muita? haukkuu ja arvostelee ja teettää omat työt toisilla? siksi koska hän pystyy ja on tottunut olemaan persläpi lapsesta saakka. Kukaan ei uskalla pistää vastaan. ja hänelllä on asema jossa voi. on tarpeeksi kavereita tai ajanut itsensä tarpeeksi korkealle.

Suomalainen kulttuuri on sellainen, että mitä perslävempi poika, sitä suurempi suosio hänellä on kaveripiirissä. eli meluamista ja häseltämistä ihannoidaan.

[QUOTE="jaahas";26768337]Miksi miehet ja pojat kuseskelevat enemmän kaupungilla ja julkisilla paikoilla?

Onko heillä suurempi tarve ? Onko tämä heidän geeneissä?

Vastaus: siksi että me sallimme tämän miehille jja pojille. Tytöille/naisille emme.

samalla tavalla me sallimme pojille ja miehille käytöksen, josta tytöt tuomittaisin. Tämä kasvatus ja muokkaus alkaa sikiöaikana.

Miksi me tapamme sääsken tai kärpäsen kun näemme? Siksi että me voimme.

Ihminen on ahne ja ottaa muilta tilaa ja valtaa ja huomiota kun voi. Pojille tämä sallitaan, tytöille ei.
Samasta käytöksestä tytöt joutuvat kouluissa vaikeuksiin, mikä pojille sallitaan.

Ettäkö vilkkaiden vanhemmilla olisi vaikeaa?
Miten?
Kaikki jotka kutsuvat lapsiaan vilkkaiksi, eivät kasvata yhtään.Nämä ovat poikien vanhempia. Jos päiväkodista tai koulusta tulee noottia,äiti kehuu ylpeänä miten hän ei voi tietenkään vaikuttaa, kun ei siellä ole. Jo pienenä lapsi on kuullut kun äiti kehuskelee sukulaisille vahingoilla ja riehumisella. Ja on tajunnut nopeasti, ett se on hänelle sallittua ja siitä saa vain meriittiä.

Kaikki tutkimukset todistavat, että pojat kasvatetaan eri tavalla. Saavat enemmän rahaa, heidän harrastuksia pidetään hienompina, heidän käytöstä ja pukeutumista ja ulkonäköä ei arvostella samalla tavalla kuin tyttöjen. He eivät joudu samalla tavalla tarkkailevan ja arvostelevan silmä alle.

Vilkkaiden vanhemmat eivät tee mitään kasvatuksen eteen. Normaalisti käyttäytyvät on opetettu jo taaperona ottamaan toiset huomioon. Jos yksi koheltaa ja pälättää se on toisilta pois.[/QUOTE]

Tämä teksti on täyttä asiaa.

On pojilla erilainen ajatusmaailma, monesti poikien leikki-ideat ovat jotain järjetöntä tai jotai mistä tulee vahinkoa. Ei voi olla kasvatuksesta kiinni jos poika keksii roikkua narulla verhotangosta, joka tippuu ja särkee ikkunan, tai kokeilla mitä tapahtuu jos katkaisee löytämillään pihdeillä seinässä menevän piuhan, tai miltä tuolla talon katolla näyttää..
Yleensä tytöt eivät saa päähänsä kokeilla kaikkea mieletöntä.

Tosi vaikea on uskoa, että jossain japanissa tai belgiassa tai muissa sivistysvaltioissa vanhemmat ja toiset pojat ihailisivat metsäläisyyttä tai örveltämistä kuten sitä ihaillaan suomessa. Mitä paskempi muille, mitä äänekkäämpi, sitä suositumpi. Ja sitä enemmän vaaditaan. "kun ei ymmärretä".

Minä veikkaan, että tytöt ja pojat japanissa ja belgiassa a muissa sivistysvaltioissa, joissa tyhmyyttä ja röyhkeyttä ei ihannoida, eivät eroa vilkkauden suhteen mitenkään.

Tytöt suomessa aloittavat koulutaipaleen innokkaana. Pian inhoavat sitä näiden itsekkäiden örveltäjien vuoksi, jonka vuoksi he oppiavt että hienoa ja kivaa ei olekaan oppiminen vaan kaikkien pitää ihannoida ja kuunnella joitakin paskiaisia, joita ei vain ole kasvatettu.

Jos kerran poikien vanhemmat suomessa ihailevat metsäläisyyttä ja örveltämistä, niin ehkä metsäläisten keinotkin pitäisi ottaa käyttöön? Karttakepit ja risut kouluihin.

Oma otanta on tietysti pieni, mutta kaikista vastasyntyneistä joita itse olen nähnyt, tytöt ovat eloisampia ja vilkkaampia luontojaan. Pojat usein vain toljottavat.

Kasvatuksella sitten pojat opetetaan tarvitsemaan enemmän sitä riehumista.

Te joilla "pelkkiä" tyttölapsia, väitän että
teillä ei ole käsitystä...
jneyms.

Väitä ihan rauhassa vaan. Ei mulla varmaan olekaan. Mua kiinnostaa, että pitäisikö mulla olla käsitys poikalasten sielunelämästä, kun mulla on neljä tyttöä? Jos pitäisi, miksi pitäisi?
Ja jos ei, niin mikä tän aloituksen pointti sitten edes on? Joku perinteinen sädekehän kiillotus nyt ensinnä tuli mieleen...

Ihan vastavuoroisesti, onko "pelkkien" poikalasten äideillä tai isilläkään käsitystä niistä pienten tyttöjen jutuista, jotka sitten ei niin tyypillisesti kuulu pokalasten elämään? Ei varmaan... Ja pitäisikö? Tuskin, miksi pitäisi?

Älä välitä, tuskin tuo sitä tarkoitti, en mä ainakaan sitä niin nähnyt, että poikien äidit tietävät jotain enemmän. Tai tottakai tietävät, pojista! Samalla tavoin kuin tyttöjen äidit tietävät tytöistä asioita, joita poikien äidit eivät tiedä.

Minä kahden tyttölapsen äitinä olen lukenut tämän koko ketjun mielenkiinnosta ja samalla ajatellen, että onneksi, onneksi meidän lapsemme ovat juuri tyttöjä. Tähän tietenkin tulee nyt kommenttia, että olen vain katkera pojan puutteesta kun näin sanon, mutta tuollainen kommentti kertoo enemmän vain kommentoijasta itsestään. Minä en kaipaa sitä paljon mainostettua "poikaenergiaa", nautin rauhallisuudesta. Joskus tekee tiukkaa jaksaa näiden kahden vilkkaan tytönkin menossa. ;) Mieskin on tuollainen rauhallisempi (joskin liikunnallinen) lueskelijatyyppi, joten tämä perhekokoonpano sopii meille täydellisesti. Ja tämän ketjun lukeminen on vain vahvistanut mielipiteeni asiasta. :)

Yhteistyössä