Te, joilla menee ruokaan todella vähän rahaa, mitä syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Täällää välillä kirjoituksia, että menee lapsiperheellä rahaa ruokaan esim. 50e viikossa tai 200e kuussa..mitä oikein syötte? Itse tekemällä säästää tottakai, mutta mites kaikki maidot, juustot, hedelmät, lihat..eihän niitä voi itse tehdä.

Ostaa halpoja juustoja, ei syö niitä tolkuttomasti, ostaa kauden hedelmiä, eurolla saa kilon, juureksia, nyt on kurkku halpaa eurolla saa kilon yms... Maitoon menee jo viikossa 20 siitä ei voi säästää ja lihat tarjouksista...

Ostan paljon "punaisen lapun" tuotteita ja pakastan, tai muita tarjoustuotteita. ku ostaa kerralla enemmän, vähenee ne heräteostot. TIeäämitä tarvii niiin lappaa vaan kärryyn. Ei tarvitse joka päivä kaupassa käydä muuta kuin hedelmä/ vihannesostoilla ja maito-ostoilla.

PErusruokaa, jauhelihakastiketta, tortilloja, lihapullia, uunikalaa, kalapuikkoja, makkara/ nakkikastiketta, hernekeittoa ( itse tehty). sopat yleensäkin halpoja.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Täällää välillä kirjoituksia, että menee lapsiperheellä rahaa ruokaan esim. 50e viikossa tai 200e kuussa..mitä oikein syötte? Itse tekemällä säästää tottakai, mutta mites kaikki maidot, juustot, hedelmät, lihat..eihän niitä voi itse tehdä.

samaa miettinyt olen, meillä menee ruokaan n. 550 e kuussa (sisältää tosin pesuaineita, wc-talouspaperit, ym eli ruoan osuus vähän alle) ja meitä on kaksi aikuista ja vauva! Ja mitä olen lähipiiriä kuunnellu niin muilla kahden hengen talouksilla menee saman verran ja enemmänkin. Ja omasta mielestäni meillä ostetaan suht "fiksusti"...tai sit ilmeisesti ei :D
Joten ois todella mielenkiintoista kuulla miten sitä summaa saa alemmas ja varsinkin te suuremmat perheet :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
samaa miettinyt olen, meillä menee ruokaan n. 550 e kuussa (sisältää tosin pesuaineita, wc-talouspaperit, ym eli ruoan osuus vähän alle) ja meitä on kaksi aikuista ja vauva!

No meitä on kans kaksi aikuista ja vauva ja meillä menee kauppaan kuussa n. 400. Siinä siis myös kaikki pesuaineet, vaipat jne. Eli ei nyt 200 eurolla pärjätä, mutta vähän vähemmän menee. Perusruokia syödään, paljon jauhelihaa, kanaa ja kalaa.

Meidän budjettimme on 70 euroa viikossa. Meidän perheemme syö harvoin lihaa. Kauden juureksia ja kasviksia syömme paljon. Ostan yleensä Rainbow-merkin kasviksia talvisaikaan paljon. Hintaeroa kalliimpiin merkkeihin kertyy jonkin verran jo viikkotasolla. Käytämme soijarouhetta lähes viikottain. Teen siitä soijarouhepyöryköitä, -pihvejä, soijakeittoa, soijamakaroonilaatikkoa, soijakaalilaatikkoa jne. Salaattina meillä on vähintään kerran viikossa porkkanaraastetta. Juuston ostamme Lidlistä. Syömme keittoja ja laatikkoruokia paljon.

Hmm, meillä kyllä mun mielestä menee paljon rahaa kuukaudessa, mutta vastaan silti. Perusruokia, kausituotteita, ite ostin just rainbow´n kermajuustoa 6e/kg ja se oli ihme kyllä hyvää :o Joskus tuon niin et on vain joko tai kaapissa, joko leikkkelettä tai juustoa, yleensä kyllä kumpaakin mutta sillä tavallakin varmaan voi säästöä tehdä ettei pistä kumpaakin leivälle. Meillä leivät haetaan leipomosta suoraan, kaupan ruispuikulat maksaa 1.6-1.9e pussi niin Fazerilla on aika pitkälti 2.5e/2pussia. Ja ne pakastimeen, laatikon (n.20e satsin) haen yleensä kerralla samalla kun käyn muilla asioilla Seinäjoella.

Meil menee arviolta 300-400? kuussa ruokaan (2 aikuista, yks teinipoika joka syö ku hevonen :D sekä 9v ja 1,5v tytöt) Leivän päälle meillä riittää yks sortti, joko juustoa,leikettä tai kurkkua tms. Aamusin syödään puuroa, weetabixia, jogurttia + leipää jne. Hedelmiä meillä syödään aika vähän allergioiden takia. Ihan perusruokia teen, usein uunissa semmosta perunavuokaa johon lisätään mukaan mitä millonkin kaapissa sattuu olemaan...jauhelihaa, makkaraa yms+ kasviksia ja päälle munamaitoa/kermaa. Meillä syödään myös paljon keittoja. Sämpylöitä teen itse muut leivät ostetaan kaupasta.Jälkkäreitä meillä on tosi harvoin, meilläon vkonloppusin herkkupäivä ja lidlistä saapi halvalla sipsiä, jätskiä jne. Mehuja meillä ei juoda eikä limuja ku herkkupäivinä.

Ja käyn sillain aika usein kaupassa kyttäämässä alelaarin :D ja hamstraan pakkaseen päiväystuotteita

Yhteistyössä