Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tarjousjauhelihaa ja makaronia kun syöttää ja pirusti ketsuppia niin eihän se kallista ole ja jos saa vielä mummoilta apuja niin voihan sitä 200 eurolla pärjätä.
Minä ja kolme kasvavaa poikaa ja vaikka kuinka tarkkaan lasken niin ei kyllä 200 eurolla pärjätä mitenkään.Meillä pojat syö tosi paljon vaikka saavat päivällä ruuan koulussa.
Tuttavapiirissä ei moni edes laita ruokaa viikolla kun lapset saavat kuulemma koulussa lämpimän aterian.
Meillä ei onnistuis,pojilla on aina nälkä.Mä ainakin haluan että pojat saa muutakin kuin mahansa täyteen eli yritän katsoa että ruoka olis monipuolista,terveellistä ja muutakin kuin makaronia ja jauhelihaa.
Tuo on kyllä niin totta, kasvavat (erityisesti) pojat, murrosiässä tai murrosiän kynnyksellä tuntuvat olevan pohjattomia vatsastaan - heillä on aina nälkä.
Mulla on kanssa tuttavapiirissä ihmisiä, jotka sanovat, etteihän sitä tarvii enää kotona mitään päivällistä, kun koulussa ovat saaneet syödäkseen - välipalaa ja iltapalaa sit vaan kotona... Mutta ei toimis meillä.
Jos mie en tekis kunnollista päivällistä, niin meillä menis leipä poikineen, jogurtit, hedelmät ja kaikki poikineen yhteen välipalaan, välipalan ja iltapalan välissä.
Mutta kyllä minuu vähän mietityttää, että mitä ihmettä mä sieltä kaupasta ostan, jos toiset ruokkii 6 henkeä 200?:lla kuukaudessa, ja mulla toi menee tuplana viikossa 12 hengen ruokkimiseen
Tosin se sisältää pesuaineet, vaipat ym. päivittäistavarakaupasta saatavat jutut, mutta silti.
Ja toisaalta... mulla ei oo kyllä aikaa, eikä mahdollisuuksia juosta metsästämässä punaisen lapun lihoja tai vastaavia.