Te, joilla lapsi sairastelee paljon.. Oletteko ajatelleet, että ehkä itse olette sen aiheuttaneet?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Tulkinnanvaraista on myös että milloin on jotain sairautta. Esim. joku voi pitää ihottumana jotain ihan pientä mikä monelta menee ihan pikkujuttuna ohi. Löysävatsa on aina ripuli kun toinen ajattelee että kerran voi löysällä olla ilman mitään. Kaksi melkein samanlaista lasta on sitten niin että toise äiti voivottelee sairauksia ja toinen ei ole edes ajatellu menevänsä.
 
Flunssassa taas
Muistan, kun minun veli sairasti lapsena hirveän usein flunssia (nuhaa ja kuumetta siis). Itse ihmettelin, miten se voi taas olla sairas. Nyt keski-ikäisenä veli ei sairasta yhtään, minä sain aikuisena astman ja siitepölyallergioita. Flunssia minulla on pari kolme vuodessa, mutta ne kestää monta viikkoa ja menee helposti keuhkoihin. On ollut keuhkokuumeita ja keuhkoputkentulehduksia. Uusin flunssa alkoi kaksi viikkoa sitten ja tuntuu, että olo huononee koko ajan :(
 
Tai sitten
tohon poikien lapsettomuuteen. Olettekos te " vähän paremmat äidit" käyttäneet pojallanne kertakäyttövaippoja? ai ai ai, sehän kans aiheuttaa nykytutkimusten valossa lapsettomuutta.

Nimim. hoikka, savutan ja kestoili =)
 
vierailijatrrrr
Tiedän perheitä joissa on huono hygienia ja lapset vähän väliä flunssa- tai mahataudissa ja hampaissaon reikiä aikuisilla ja lapsilla. Ei vaan osata pestä käsiä riittävän hyvin usein, esim aina niistämisen tai yskimisen jälkeen tai ennen ruokailua, tai syödään samalta lautaselta tai lusikalla tai nuolaistaan lapsen jäätelöstä tai juodaan samasta pullosta. Tai käsipesu on nopea huljautus esim vessan jälkeen, tätä näkee töissä paljon. Nämä ovat vain esimerkkejä huonosta hygieniasta.

Mielestäni nämä vanhemmat aiheuttavat itse lastensa lukuisat sairastelut ja hampaiden reikiintymisen myös.
 
vierailija
Kaikki lähtee ravinnosta, kun se puoli on kunnossa, on jo tehty lapsen eteen paljon. Meillä korvatulehdukset hoituneet osteopaatin vastaanotolla kertahoidolla kulloisessakin tulehdustilanteessa. Nuorin aloitti elämänsä laajakirjoisilla iv-antibiooteilla elämänsä viisi ensimmäistä vuorokautta. Sen jälkeen 16 lääkärin diagnosoimaa korvatulehdusta kahden vuoden ikään mennessä, kaikki hoituneet osteopaatin käsittelyllä. Alkuun käytiin tarkistuttamassa tulehduksen poistuminen korvalääkärillä, nyt en enää näe aiheelliseksi, kun on osaava osteopaatti. Nyt ikää rapiat 3 vee ja yli vuoteen ei ole ollut kertaakaan kipeänä. En edes uskalla ajatella missä kunnossa lapsen suolisto ja vastustuskyky olisivat 16 antibioottikuurin jälkeen. Rahaahan tähän on palanut, kun osteopaatin hoitoja ei korvata vakuutuksestakaan, vaikka ovatkin ihan Valviran rekisteröimiä terveydenhuollon ammattilaisia.
 
vierailija
Lisättäköön vielä edelliseen, että kuulo 2-vuotiaana korvalääkärin mukaan kohdillaan eikä mitään liimakorvaisuutta tai muutakaan ongelmaa tullut. Osteopatiakäsittelyn jälkeen myös kipu loppui, mikä oli siinä hetkessä erittäin oleellista.
 
Uskoisin et nimenomaan pieni lika ja karaiseminen on perusterveille lapsille hyvästä. Meillä ei ole pahemmin varottu hiekan ja lumen syömistä eikä käsiäkään ihan joka välissä muisteta pestä, lattioilla on melkeen aina hiekkaa ja koirankarvaa jne. Lapset on molemmat erittäin terveitä ja sairastivat lähinnä pari nuhakuumetta päiväkodin aloituksen yhteydessä. Muksut nyt 3v ja 5v.
 
vierailija
Tiedän perheitä joissa on huono hygienia ja lapset vähän väliä flunssa- tai mahataudissa ja hampaissaon reikiä aikuisilla ja lapsilla. Ei vaan osata pestä käsiä riittävän hyvin usein, esim aina niistämisen tai yskimisen jälkeen tai ennen ruokailua, tai syödään samalta lautaselta tai lusikalla tai nuolaistaan lapsen jäätelöstä tai juodaan samasta pullosta. Tai käsipesu on nopea huljautus esim vessan jälkeen, tätä näkee töissä paljon. Nämä ovat vain esimerkkejä huonosta hygieniasta.

Mielestäni nämä vanhemmat aiheuttavat itse lastensa lukuisat sairastelut ja hampaiden reikiintymisen myös.
Hahaa... nuhaisen taaperon nenää saa välillä olla pyyhkimässä puolen minuutin välein, ei KUKAAN käy silloin joka välissä pesemässä käsiä saippualla.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Tiesittekö muuten, että vanhemmilla on tapana kuvitella, että kaikki lapsen asiat johtuvat heidän tekemisistään? Tutkittu juttu. Helppojen lasten vanhemmat kuvittelevat olevansa erinomaisia vanhempia, kunnes heillekin syntyy vähän haastavampi tapaus. Toki monet helppojen lasten vanhemmat eivät sitä haastavampaa tapausta saa, ja kuvittelevat hautaansa asti, että se oli yksinomaan vanhempien erinomaisuuden ansiota, että lapsi nukkui yöt vauvasta asti, ei uhmannut, sai koulussa pelkkiä kymppejä, ei koskaan sairastanut, jne. Naivius on hieno ominaisuus. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
vierailija
Tiesittekö muuten, että vanhemmilla on tapana kuvitella, että kaikki lapsen asiat johtuvat heidän tekemisistään? Tutkittu juttu. Helppojen lasten vanhemmat kuvittelevat olevansa erinomaisia vanhempia, kunnes heillekin syntyy vähän haastavampi tapaus. Toki monet helppojen lasten vanhemmat eivät sitä haastavampaa tapausta saa, ja kuvittelevat hautaansa asti, että se oli yksinomaan vanhempien erinomaisuuden ansiota, että lapsi nukkui yöt vauvasta asti, ei uhmannut, sai koulussa pelkkiä kymppejä, ei koskaan sairastanut, jne. Naivius on hieno ominaisuus. :D
Niin ja monet kuvittelevat ettei heidän valinnat ole voineet mitenkään edesauttaa tai aiheuttaa lapsen sairastelua ja muita terveysongelmia. Ongelmien aiheuttajan selvittyä, pokkana syytetään tiedonpuutetta ja ettei kukaan kertonut riskeistä. Syytetään ulkopuolisten aiheuttamasta painostuksesta, kun on tehty järjettömiä ratkaisuja vauvan kehitystä vaarantaen. Pelkästään tupakoinnin haitoista raskauden aikana on huudettu vuosia, mutta silti raskaana olevat sauhuttelee ja ihmettelee esim. korvakierteessä pyörivää lasta.
 
vierailija
Niin ja monet kuvittelevat ettei heidän valinnat ole voineet mitenkään edesauttaa tai aiheuttaa lapsen sairastelua ja muita terveysongelmia. Ongelmien aiheuttajan selvittyä, pokkana syytetään tiedonpuutetta ja ettei kukaan kertonut riskeistä. Syytetään ulkopuolisten aiheuttamasta painostuksesta, kun on tehty järjettömiä ratkaisuja vauvan kehitystä vaarantaen. Pelkästään tupakoinnin haitoista raskauden aikana on huudettu vuosia, mutta silti raskaana olevat sauhuttelee ja ihmettelee esim. korvakierteessä pyörivää lasta.
Tämäkin on totta. Omat lapseni söivät ihan pieninä aika herkästi antibioottia korvatulehdukseen. Olin kyllä kuullut, että niistä suurin osa paranee ilman, mutta luotin lääkäreihin tässä asiassa - sittemmin parikin tk-lääkäriä on myöntänyt että kuuri määrätään tulehdukseen kuin tulehdukseen koska ei ole resursseja antaa seuranta-aikoja (joita tarvitaan jos jäädään katsomaan paraneeko itsekseen). Jälkikäteen koen syöttäneeni lapsille todennäköisesti myös turhia kuureja, ja se kaduttaa.
 
Minulla oli lapsena korvatulehduskierre, eikä kukaan lähimaillakaan tupakoinut. Korvatulehdukset loppuivat kuin seinään, kun minulta leikattiin kitarisat. Teidän mielestänne varmaankin minun vanhempani olivat valinnoillaan aiheuttaneet kitarisojeni vääränlaisen kasvun. :D
 
vierailija
Mitenkään en nyt tupakoitsijoita puolustele... itse olen monesti miettinyt että miksi allergiat, astma ja esim keskittymishäiriöt ovat lapsilla lisääntyneet vaikka tupakointi yleisesti raskauden aikana on vähentynyt, kuten myös passiivinen tupakointi. Luulisi että meillä 70-80 luvulla syntyneillä olisi enemmän tupakasta aiheutuneita sairauksia kun nykyajan lapsilla, silloin oli sisällä polttaminen lasten läsnäollessakin aika yleistä.
 
vierailija
Mitenkään en nyt tupakoitsijoita puolustele... itse olen monesti miettinyt että miksi allergiat, astma ja esim keskittymishäiriöt ovat lapsilla lisääntyneet vaikka tupakointi yleisesti raskauden aikana on vähentynyt, kuten myös passiivinen tupakointi. Luulisi että meillä 70-80 luvulla syntyneillä olisi enemmän tupakasta aiheutuneita sairauksia kun nykyajan lapsilla, silloin oli sisällä polttaminen lasten läsnäollessakin aika yleistä.
Suoliston huonontunut mikrobisto. Siihen vaikuttavat mm. köyhtynyt ravinto, synnytystapa, korvikemaito, varhaislapsuuden (ja myös loppuelämän) liian steriili ympäristö, antibiootit ym.
 
vierailija

Yhteistyössä