Te, joilla lapsi sairastelee paljon.. Oletteko ajatelleet, että ehkä itse olette sen aiheuttaneet?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kun lapsi sairastelee useasti ja hätäinen äiti hakee joka ikiseen tautiin lääkekuurin, nii lapsen vastustuskyky heikkenee ja on lopulta niin surkea, ettei lapsi enää pysty vastustamaan pienintäkään sairautta.. Yksi lääkekuuri sekoittaa lapsen elimistön todella pitkäksi aikaa, ja näin ollen elimistö ei kerkeä koskaan palautua, kun jo annetaan uusi lääkekuuri.. Samaten, jos on raskausaikana polttanut, ja ajatellut, että eipä lapselle tullut siitä mitään haittaa, niin usein raskausajan tupakointi tuo ongelmat vasta myöhemmässä vaiheessa esiin. Sisko oli tänään käynyt lääkärillä (heillä lapsi sairastelee todella usein ja sisko aina vie hänet heti lääkäriin) oli lääkäri nyt lopultakin alkanut puhua siskolle asiaa.. Ollaan tästä kaveriporukalla usein hänelle puhuttu, mutta vasta nyt lääkärin sanaa uskoi.. Nyt ihan paniikissa, kun raskaana ollessaan polttanut, että mitä muita ongelmia se vielä voi aiheuttaa.. Tässäpä mietittävää..
 
vieras
No meillä ollaan tosi usein kipeenä, mut en kyllä millään usko et itse aiheutettua. Lääkekuureja en ole syöttänyt kun korvatulehduksiin. Mut ei kai lapsille kuureja edes määrätä mihinkään pikku nuhaan? Kyllä mä aion jatkossakin korvatulehdukset yms antibiootein ja kipulääkkein hoitaa.
Tupakoinut en ole koskaan kyllä.
 
nunu
Varsinaisesti ei itseäni koske, mutta miehen poika tuntuu usein olevan nuhassa tai hällä on yskää. Monesti mietinkin että johtuukohan juuri siitä että pojan äiti kuulemma poltti raskausaikana.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joooooo:
Eli ainoastaan raskauden aikana tupakoineiden lapset sairastaa.
No en sitä tarkoittanut. Mutta varmasti siitä raskauden aikaisesta polttamisesta enemmän haittaa on kuin hyötyä. Ja tuo teksti, mitä kirjoitin, oli siis lääkärin selostus siskolleni, vaikkakin olen itse samaa mieltä. Ja sille, joka sanoi, ettei lapsille varmuuden vuoksi lääkkeitä määrätä, niin täällä määrätään tk:ssa, kun lapsen äiti vaatii.. Enkä tarkoittanut tällä aloituksella sitä, että kaikkien useasti sirastavien lapsien vanhemmat olisivat ns vastuussa, vaan sitä, että jos syöttää lapselle jatkuvasti lääkekuureja ja on vielä tupakoiinut raskausaikana, niin kannattais katsoa peiliin ja miettiä..
 
niinkun sanoit ennen tuota tupakkajuttua että vastuskyky on niin heikko että sairastuu uudelleen niin eikö se ole juuri se syy?
eli kun on kipeä vastustuskyky heikkenee, ja jos olet jonkun uuden taudin lähellä liian aikaisin kun vastustuskyky on vielä heikko saat aika varmasti sen. ja toi on myös totta että ei lääkkeitä liian helposti, mut kyllä mä annan lääkettä jos on kuumetta reippaasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lihavat ja huonogeeniset vanhemmat on ihan yhtä rikollisia, kun tupakoijat.
Tupakka aiheuttaa lapsille SYÖPÄÄ, jos tupakoi samoissa tiloissa, missä lapsi on. Ja jos tupakoi raskaana, on suurempi riski astmaan, allergiaan, kätkytkuolemaan jne jne.

Lihava äiti kantaa kilonsa itse ja kärsii ITSE kiloistaan.


Ja sairasteluun, että se on yksilöllistä.

Hoikka, savuton äiti, jolla lapsi sairastelee usein, ainakin tällä hetkellä. Hometta ei talossa ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hankey:
Älä ole huolissasi, eivät lääkäri nykyään määrää lääkekuureja varmuuden vuoksi.
Näin. Ei se lapsi siitä kärsi, jos lääkärille kiikutetaan.
Nimenomaan tarkoitin sellaisia tilanteita, joissa lapsen äiti VAATII lapselle jatkuvasti lääkkeitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En ole - sinun kaltaisesi ovat ajatelleet sen puolestani ;)

.
*Tyrsk* :D

Juu, ei ole tullut mieleen. Tiedän kyllä miksi lapsellani on alentunut vastustuskyky ja käytän kyllä tarpeen mukaan lääkärissä vaikken sinne olekaan joka nuhasta juoksemassa. Lapseni tuntien en kuitenkaan ole valmis ottamaan turhia riskejä joten kunnon heiketessä luotan sitten lääkärin näkemykseen. Eikä meillä ainakaan lääkärit ole mitään resepti-automaatteja.

Mitä raskausaikaan tulee, en polttanut ja söinkin terveellisesti jne. Joskus vaan käy vähän hassu tuuri tässä elämässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
niinkun sanoit ennen tuota tupakkajuttua että vastuskyky on niin heikko että sairastuu uudelleen niin eikö se ole juuri se syy?
eli kun on kipeä vastustuskyky heikkenee, ja jos olet jonkun uuden taudin lähellä liian aikaisin kun vastustuskyky on vielä heikko saat aika varmasti sen. ja toi on myös totta että ei lääkkeitä liian helposti, mut kyllä mä annan lääkettä jos on kuumetta reippaasti.
En tarkoittanut kuumelääkkeitä, vaan antibiootteja, joita pitää saada HETI kun tulee vähänkin nuhaa, yskää tai kuumetta.. Osa lääkäreistä määrää kuurin todella helposti, kun äiti osaa vaatia..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hankey:
Älä ole huolissasi, eivät lääkäri nykyään määrää lääkekuureja varmuuden vuoksi.
Näin. Ei se lapsi siitä kärsi, jos lääkärille kiikutetaan.
Nimenomaan tarkoitin sellaisia tilanteita, joissa lapsen äiti VAATII lapselle jatkuvasti lääkkeitä.
No on sitten harvinaisen ammattitaidottomalle lääkärille eksynyt...Hoidosta ei päätä se äiti kumminkaan.
 
hankey
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hankey:
Älä ole huolissasi, eivät lääkäri nykyään määrää lääkekuureja varmuuden vuoksi.
Näin. Ei se lapsi siitä kärsi, jos lääkärille kiikutetaan.
Nimenomaan tarkoitin sellaisia tilanteita, joissa lapsen äiti VAATII lapselle jatkuvasti lääkkeitä.
Tunnustan, että vaadin lapsen tutkimista. Jos lapsella ei ole sairautta, joka vaatisi lääkehoitoa, en kyllä saa mitään reseptiä.

Vastustuskyky laskee jo silläkin, että on usein kipeänä ja samalla syö ja ulkoilee miten sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
niinkun sanoit ennen tuota tupakkajuttua että vastuskyky on niin heikko että sairastuu uudelleen niin eikö se ole juuri se syy?
eli kun on kipeä vastustuskyky heikkenee, ja jos olet jonkun uuden taudin lähellä liian aikaisin kun vastustuskyky on vielä heikko saat aika varmasti sen. ja toi on myös totta että ei lääkkeitä liian helposti, mut kyllä mä annan lääkettä jos on kuumetta reippaasti.
En tarkoittanut kuumelääkkeitä, vaan antibiootteja, joita pitää saada HETI kun tulee vähänkin nuhaa, yskää tai kuumetta.. Osa lääkäreistä määrää kuurin todella helposti, kun äiti osaa vaatia..
ok. no mä oon ottanu antibiootin aina kun lääkäri määränny lapselle..eli 3 lapsesta yhteensä 3 kertaa on määrätty niitä.
en kyl uskois et lääkäri kuiteskaan määrää antibiotteja pelkkään nuhaan, sehän ois väärin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
niinkun sanoit ennen tuota tupakkajuttua että vastuskyky on niin heikko että sairastuu uudelleen niin eikö se ole juuri se syy?
eli kun on kipeä vastustuskyky heikkenee, ja jos olet jonkun uuden taudin lähellä liian aikaisin kun vastustuskyky on vielä heikko saat aika varmasti sen. ja toi on myös totta että ei lääkkeitä liian helposti, mut kyllä mä annan lääkettä jos on kuumetta reippaasti.
En tarkoittanut kuumelääkkeitä, vaan antibiootteja, joita pitää saada HETI kun tulee vähänkin nuhaa, yskää tai kuumetta.. Osa lääkäreistä määrää kuurin todella helposti, kun äiti osaa vaatia..
ok. no mä oon ottanu antibiootin aina kun lääkäri määränny lapselle..eli 3 lapsesta yhteensä 3 kertaa on määrätty niitä.
en kyl uskois et lääkäri kuiteskaan määrää antibiotteja pelkkään nuhaan, sehän ois väärin.
Kyllä minäkin lapselleni antibiootit annan, kun oikeasti tarvitsee ja lääkäri niin määrää. Mutta siskoni todella vaatii lähes aina lääkärikäynnillä antibiootit, osa lääkäreistä kirjoittaa niitä todella helposti. Enkä todellakaan tarkoita, että kaikkien lasten sairastelu olisi näistä syistä johtuvaa, vaan halusin herättää keskustelua asiasta, koskien jatkuvia, turhia lääkekuureja ja tupakointia.
 

Yhteistyössä