Te joilla kaksi autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Paljonko ovat tulonne? Mitä maksatte autoista kuussa?
Mietin tässä vaan, kun voisi meilläkin olla tarvetta toiselle autolle mutta mietityttää onko siihen varaa!

Kaksi autoa löytyy, toinen jo maksettu ja toisesta maksamme 150e/kk ja tietty vakuutus maksut toisessa 70bonusta ja toisessa 10... bensat ym huolto kustannukset menee yllättävän paljon... varmaan semmonen 200e/kk (ARVIO) ja tulot mies hankkii noin 1500e ja mie 1100e. Perhe on iso viisi lasta ja kaksi aikuista!

perheen bruttotulot 3500 ? ja kax autoo, kk toisen työmatkat 100 km/pv eli bensat n.160? ja toisella autolla ajetaan vaihtelevasti 1000 - 1500 km/kk ja vie kyllä enempi bensaa.... sitten vakuutukset 3kk välein n.100 ? ja toisesta 150?.. autoverot .... rengaskulut n. rengaskerta /v ja huollot puolivuosittain

Me myytiin justiinsa meidän toinen auto pois, koska oli niin kallista lystiä pitää kahta autoa. Asutaan kyllä aika syrjässä, mutta bussilla pääsee toinen töihin ja toinen sitten autolla. Meillä uutta autoa (lainan lyhennystä) maksetaan 300 euroa kuussa+bensat+verot+huollot+vakuutukset (jotka tommoiseen uuteen suht isoon autoon on aikas kalliit). Meillä käteen jää noin 3000e kuussa. Oltais varmaan pystytty pitää toinenkin auto, mutta ei haluttu, että menee liian tiukille...

Meillä on kaksi autoa, mun tulot ovat kotihoidontuki tällä hetkellä mutta mies on yrittäjä, jäiskö käteen kuussa sitten yhteensä n. 6000?, en edes tiedä mitä noista autoista maksetaan kuussa... Kun arve kahteen autoon on niin ei olla sen enempää niitä kuluja sitten laskeskeltu.

meillä tulot on 3000? kk (silloin kun mäkin olen töissä, nyt äippälomalla)
autoja on kaksi, molemmista lainaa jota maksetaan kk 400? tosin siihen sisältyy toisen auton vakuutukset (täyskasko)
toisesta autosta vakuutus maksut on jotain 100kk en tiedä tarkkaan..
toinen on diesel joten diesel vero on vuodessa 500? ja ajoneuvoverot on 200?
tankkaan dieselin noin kerran kk 65? ja mies bensaa n.3x kk yhteensä 180?
renkaat ostetaan noin joka kolmas vuosi (riippuen pinnasta ja nastojen määrästä) öljynvaihdot ja muut pienet huoltotoimenpiteet tekee mies itse..
eli kk meillä menee autoihin 743?
(hui kun meneekin paljon.. olisi ihan tervettä laskea näitä aina välillä :) )

Meidän käteen jäävät tulot on n.5000?/kk+ molemmille päivärahoja ja kilometrikorvauksia vaihtelevasti(mulle viime kuussa 1200?). Kaks autoo toinen muutaman vuoden vanha, maksettu, toinen uusi josta velkaa ja heti kun se on maksettu vaihdetaan vanhempi taas uuteen. Näin kun on päässyt uuteen autokantaan kiinni, ei ole kovinkaan kallista pitää kahta autoa. Me siis käytetään noi matkarahat autoihin ja naftaan ja palkoilla eletään muuten.

Kaks autoa on, omia molemmat eli ei lainaa lyhennetä pätkääkään. Minä saan opintotukea ja sen lisäksi lapsilisät tietysti sekä elatusavun esikoisesta. Eli Mies on töissä mutta tulot hiukan vaihtelee, kun rakennusalalla niin joku kk voi tulla enemmän esim. urakkapohjia. Siinä 30000e noin on brutto/vuosi. Autoista maksetaan tietty vakuutukset ja verot, verot molemmista se noin 90e, sitten vakuutukset mun autosta n. 160e/3kk (bonuksia muistaakseni 15%) ja miehen autosta jotain 40e/3kk (täydet bonukset). Huollot tulee tehtyä itse kun ukko osaa ne hommat. Bensaa palaa varmaan aika paljon kun mies joutuu omaa autoa käyttämään siirtyessään työmaalta toiselle ja välillä ne työmaat on esim. tunnin ajon päässä täältä, ja viikonloppuisin ukko käy lähes joka viikko kotonaan mikä on kahden tunnin päässä.

Niinja meillä tosiaan on nuo autot vm -90 ja -91 mutta remonttia ei tarvi juuri tehä mitä nyt tosi harvoin jotain pyyhkijän sulkaa ja lamppua vaihtaa...pieniruokaisiakin ovat ikäänsä nähden vaikka molemmat 2-litrasia. ;)

meillä kolme autoo.miehellä 2 työautoo ja mule jää farmari tavalline auto.lainan lyhennykset yht.n750?/kk.vakuutuksista sun muista en ossaa yht sannoo.työajoja tullee miehellä paljon,mutta kaikki autot ovat dieseleitä:)ja saa niistä alvit pois.mulla tullee kaupassa käynnit,nla:t,lääkärit yms...ei ihan hirveenä kuussa.miehellä tulot n.3000?/kk mulla joku 1000?.4lasta.

Hyvin pärjättii silloinkin, kun hoitovapaalla olin (nyt taas ä-lomalla) vaikka kahden auton lyhennykset oli vajaat 500e ja vakuutukset ja löpöt päälle. Ja molemmat oli vielä dieselautoja, eli dieselverot siihen vielä.
Nyt on molemmat autot vaihtuneet, toisesta lyhennystä vajaat 300e/kk toinen velaton, mut bensoista ja vakuutuksista ei oo mitään hajua, et paljon menee, eikä sen puoleen siitäkään, et paljon tulee kuukaudessa rahaa, ainakin sen verran, et on varaa pitää molemmat autot.

Kaksi autoa löytyy taloudesta, vaikka nyt keskustaan muuton myötä olisi tarkoitus luopua toisesta. Yhteiset tulomme ovat noin. 5500 ? nettona ja kumpikin auto maksettu. Vakuutukset, määräaikaishuollot ja bensalaskut vievät tietysti sievoisen summan kuukausittain. Omaa autoani olen tosin tankannut viimeksi joskus elokuussa, kun ajan sillä niin vähän.

meillä 4 autoo, yx aika uus jota käytetään päivittäin, sit ukon työauto josta ei tarvii mitään maksaa, sit pari tommosta vanhempaa ns. myyntiautoo... mut nuo meidän tulot vaihtelee aika paljon et ku ukko oli työttömänä niin oli 3 autoo pihas ja samalla meni talolaina, ja pärjättiin.

tulot vähän ( minä kotona), uudesta autosta maksetaan 400e pankkilainaa kuussa ja "vanhasta" autosta 0e + vakuutukset 3kk välein uudesta n300e ja "vanhasta" 200e.. oli siis ennen eilistä kun saatiin myytyä tuo "vanha" pois =)

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Meillä on kaksi autoa, mun tulot ovat kotihoidontuki tällä hetkellä mutta mies on yrittäjä, jäiskö käteen kuussa sitten yhteensä n. 6000?, en edes tiedä mitä noista autoista maksetaan kuussa... Kun arve kahteen autoon on niin ei olla sen enempää niitä kuluja sitten laskeskeltu.

Kuha muuttanut nimimerkkiä. Tarviiko sun joka aloitukseen kertoa samat asiat, nyt ainakin paljastit että olet todella leuhka tyyppi

Meillä on kolmeautoa kaksi niistä on miehen harrasteautoja ja toinen aivan osina hallin lattialla. Sitten on tää käyttöauto jota minä sitten käytän työmatkoissa ja pitkissä reissuissa. Autojen vakuutukset maksaa mies ja minä käyttämäni bensan :D

Meillä on yksi auto ja yksi kosla (=isännän auto, jota se käyttelee työmatka-autona... ja välillä vähän muissakin reissuissa, mä en sillä juurikaan ajele). Tulot normaalit (kai), no molemmat ollaan töissä kumminkin. Molemmat autot on omia, eli velkaa niistä ei ole. Silti bensoihin menee kuussa 200-300? + vakuutukset ja käyttömaksut ja korjaukset ja katsastukset päälle.

Mun mies tässä kerran laski kuinka paljon meillä menee vuodessa rahaa autoiluun (lainat, huollot, bensa...siis kaikki) Silloin hänellä oli työmatkaa 100km/päivä ja minulla 150km/päivä +vapaa-ajan ajelut. Tuo summa oli 17000 euroa!!! Tällä hetkellä mulla työmatka 110km päivässä ja miehellä 200km.. joten tuo summa on vielä isompi, en tahdo edes tietää!!! Käteen meillä jää palkoista yhteensä n.4500euroo kuussa.

Yhteistyössä