Te joilla on taloudessa kaksi autoa, Kumpi ajaa paremmalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lällätellen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ajetaan kumpikin molemmilla. Kakkosauto ei ole niin surkea kapistus., etteikö sillä ilkeisi käydä vaikka kaupassa, tai asioilla. Pikkuajut muutenkin yritetään ajaa kakkosautolla, koska se on pienempi ja tosi vähäruokanen. Molemmissa on istuimet kuopukselle, mut jos pidempää matkaa lähdetään mihin tahansa ajamaan lasten kans, niin sillon mennään isommalla ja paremmalla autolla, koska siinö on myös isompi ja laadukkaampi turvaistuin.

No meillä on selkee ykkösauto, muutaman vuoden ikäinen farmari-volvo. Dieselkin vielä. Sillä tehdään kaikki pitkät reissut ja mies ajaa sillä, koska sillä on pitkä työmatka (55 kilsaa suuntaan). Mulla on sitten -04 Toyoyta Yaris jolla ajelen lyhyttä työmatkaa (6 kilsaa) + kruisailen kaupoissa ja haen/vien lapsia tarhaan.

Jos asetelma olis toisin päin, niin olis autotkin. Tosin olis ehkä vähän erilainen autokaksikko.

Mies ajelee sillä uuden uutukaisella. Vaikkakin itse kuljetan lapsia tuolla takapää romuttamolla olevalla autolla. Mutta mies ajaa autolla työkseen ympäri eteläsuomea ja auto on työsuhdeauto. Joten valinnanvaraa ei ole.

Mulla on vuoden 2009 auto, farmari. Sillä ajelen kaikki omat ajoni. Töihin, lapsen kanssa, kaupat yms. Miehellä -11 auto, sekin farmari. Omilla autoillamme ajelemme. Toisaalta väliin mennään sillä kumman auton avaimet löytyy nopeampaa :D Mun auto olis tarkotus vaihtaa tämän vuoden aikana uuteen. Mulla on niin pitkä työmatka ja muitakin ajoja paljon, että kilometrejä kertyy ihan liikaa yhden vuoden aikana.

Meillä on 1 auto ja molemmilla loistavan hyväkuntoiset polkupyörät. Se kumpi on lasten kanssa saa aina auton. Eli töihin kuljetaan polkupyörällä. Aivan hienosti on toiminut tämä systeemi jo vuosia, eikä ole ikävä kakkosautoa. Kuntoakin tulee hoidettua siinä sivussa :)

vaihdellen ajellaan, riippuu oikeestaan kummalla on lapset kyydissä. Eli useimmin minä ajan, ku vien lapset hoitoon ja käyn muutenki enemmän lasten kans kaupoilla ja kyläilemässä.

Pitkät matkat ajetaan paremmalla oli sitten kumpi tahansa menossa. Kaupunkiajossa ( = lyhyet matkat) tykkään käyttää vanhaa autoa, koska sitä on helpompi käsitellä, saa kääntymään ahtaissakin paikoissa.

Minä ajan työmatkat farmarilla ja mies ajaa kauppakassilla. Siitä syystä, että minun työmatkani on vaarallisempi ja vilkkaammin liikennöity kuin miehen.

Haluaisin ajaa pienemmällä autolla. Olemmekin aikeissa ostaa uudemmat autot ja sen alan käyttää pienempää autoa työmatkoilla. Lasten ollessa kyydissä ajetaan farmarilla.

Minulla on pidempi työmatka ja enimmäkseen moottoritietä, joten ajan yleensä tolla meidän isommalla & uudemmalla ns. paremmalla autolla. Miehen työmatka on taajaman laidalta toiselle, kulkee tolla kauppakassilla.

Yhteistyössä