Te joilla eka synnytys kestänyt 5h tai alle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
kuinka kauan seuraava synnytys on kestänyt?

mua jännittää kun toisen lapsen la lähestyy ja esikoisen synnytys kesti alle 5 h. nyt on ollut synnytystä ennakoivia tuntemuksia paljon enemmän kuin eka kerralla, ja pelkään että entä jos en ehdi sairaalaan asti. pitäiskö mun soittaa sinne synnärille jo nyt vaikka synnytys ei ole käynnissä ja kertoa että sit kun tulen niin voi olla todella kiire?

eka 5h (lapsiveden lähdöstä, sitä ennen ei supistellu)
toinen 1t25min (ensimmäisestä supistuksesta laskettuna)
kolmas 3t25min (ekasta supistuksesta, tuosta 60min oli istukan irrottamista :/ )

Ensimmäinen oli ehdottomasti helpoin synnytys. Ensimmäisestä ja toisesta en saanut kivunlievitystä, kolmannesta sain kohdunkaulanpuudutuksen (joka kyllä auttoi).

Ekassa avautuminen kesti 3h, ponnistus 1h50min eli yhteensä 4h50min.
Tokassa avautuminen kesti 7h, ponnistus 10min eli yhteensä 7h10min.

Molemmat käynnistettyjä

3. 4h15min (käynnistetty)
4. n. 10h (spontaani)

Mulla eka kesti 10 h toka 3h 25min. Siskolla taas kesti eka 6h toka 1h 50min ja hälle sanottiin että seuraavasta jos tekee pitää lähteä sairaalaan heti kun alkaa supistukset ym. He kerkesivät olla sairaalassa 10 min ennenkuin vauva syntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
eka 5h (lapsiveden lähdöstä, sitä ennen ei supistellu)
toinen 1t25min (ensimmäisestä supistuksesta laskettuna)
kolmas 3t25min (ekasta supistuksesta, tuosta 60min oli istukan irrottamista :/ )

Ensimmäinen oli ehdottomasti helpoin synnytys. Ensimmäisestä ja toisesta en saanut kivunlievitystä, kolmannesta sain kohdunkaulanpuudutuksen (joka kyllä auttoi).

miksi muut olivat vaikeampia kuin eka? sattuuko se paljon enemmän kun synnytys on nopeampi? mulla tuo ekakin sattui ihan riittävästi kun kivunlievitystä ei ehditty antaa. ja jos olisin uskonut mitä mulle synnäriltä puhelimeen sanottiin, niin vauva olis syntynyt kotiin...

Eka synnytys kesti virallisten papereiden mukaan 7 tuntia, mutta ainoastaan siksi että halusin kestoa vähän pidemmäksi. Niinpä synnytyksen laitettiin alkaneeksi siitä kun heräsin aamulla isoon hätään :D (jonka jälkeen lähti vedet ja lähdettiin synnärille). Todellisuus on siis tuota viiden tunnin luokkaa.

Toka synnytys kirjattiin kestäneeksi 3 tuntia ja 15 min., mutta mun mielestä todellisuus oli sillä kertaa pidempi, kalvojen puhkaisusta vauvan syntymään aikaväli oli 5 tuntia ja 15 min.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miksi muut olivat vaikeampia kuin eka? sattuuko se paljon enemmän kun synnytys on nopeampi? mulla tuo ekakin sattui ihan riittävästi kun kivunlievitystä ei ehditty antaa. ja jos olisin uskonut mitä mulle synnäriltä puhelimeen sanottiin, niin vauva olis syntynyt kotiin...

No siis tuo toinen oli jo niin nopea ja raju, että se vaan yksinkertaisesti sattu enemmän. OIsko siihen vaikuttanu seki, että tavallaan tuo nopeus tuli todella yllätyksenä enkä pysyny kivun "mukana", en siis hallinnut itteäni siinä tilanteessa ollenkaan. Muistan kun sanoin ponnistaessa, etten jaksa enää yhtään vaikka koko ponnistus kesti vaan 3min. Se vaan tuntu niin pitkältä ja kivuliaalta. Supistukset jatku vielä pitkään lapsen syntymän jälkeenkin :o Kolmannen kohdalla tuo kivunlievitys oli kyllä loistava juttu ja kaikki meni hyvin lapsen syntymään asti mutta sit se istukan irrottaminen kun 2 kätilöä pomppi mahan päällä. Se 60min oli varmasti pahin 60min mitä oon koskaan kokenu :x

Mulla ekasta meni vedet ja siitä 3,5h niin vauva oli syntynyt, sit toinen synnytys eka supistus ja sama 3,5h ja kolmas 5h ja 45min.Kolmas oli kyllä nopein ja kivuttomin jotenkin(ponnistus 1min).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No siis tuo toinen oli jo niin nopea ja raju, että se vaan yksinkertaisesti sattu enemmän. OIsko siihen vaikuttanu seki, että tavallaan tuo nopeus tuli todella yllätyksenä enkä pysyny kivun "mukana", en siis hallinnut itteäni siinä tilanteessa ollenkaan. Muistan kun sanoin ponnistaessa, etten jaksa enää yhtään vaikka koko ponnistus kesti vaan 3min. Se vaan tuntu niin pitkältä ja kivuliaalta. Supistukset jatku vielä pitkään lapsen syntymän jälkeenkin :o Kolmannen kohdalla tuo kivunlievitys oli kyllä loistava juttu ja kaikki meni hyvin lapsen syntymään asti mutta sit se istukan irrottaminen kun 2 kätilöä pomppi mahan päällä. Se 60min oli varmasti pahin 60min mitä oon koskaan kokenu :x

Mulla oli ekan (ja toistaiseksi ainoan) synnytyksen kohdalla ihan sama tunne rajuudesta ja ponnistusvaihe pitkittyi, kun en enää jaksanut. Avautumisvaihe kesti reilun tunnin ja oli kyllä täyttä asiaa koko tunti.

miksi muut olivat vaikeampia kuin eka? sattuuko se paljon enemmän kun synnytys on nopeampi? mulla tuo ekakin sattui ihan riittävästi kun kivunlievitystä ei ehditty antaa. ja jos olisin uskonut mitä mulle synnäriltä puhelimeen sanottiin, niin vauva olis syntynyt kotiin...[/quote]

Mulla sama ekan kans jos olisin uskonut mitä synnäriltä sanottiin niin vauva olis syntynyt kotiin. Soitin aamuyöstä ja sanoivat että ei se vielä synny, kattele rauhassa huomiseen. Kun alkoi tuntua sietämättömältä niin tilattiin taksi ja lähdettiin sairaalaan enkä soitellut kellekään. Kohdunsuu oli jo 6 cm auki sairaalassa. Minäkään en kerennyt puudutuksia saada. Ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia. Kyllä olis pitänyt lähteä jo aiemmin. Tokassa synnytyksessä tiesin heti ekojen supistusten jälkeen, että nyt on lähettävä ja äkkiä kun laitokselle oli tunnin matka.

Eka oli 3h 30 minuutia
Toinen 3h

Molemmissa avautumisaika (vesien menosta lähit, supistukset tuli hissukseen vasta sen jälkeen) oli kutakuinkin 3 tuntia, ekassa ponnistus 30 min. ja toisessa 1 min.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli ekan (ja toistaiseksi ainoan) synnytyksen kohdalla ihan sama tunne rajuudesta ja ponnistusvaihe pitkittyi, kun en enää jaksanut. Avautumisvaihe kesti reilun tunnin ja oli kyllä täyttä asiaa koko tunti.

Joo täyttä asiaa tosiaan :| Mulla kesti ton toisen kohdalla 7min avautua viidestä kymmeneen senttiin :o Kätilö ilmoitti mulle, että oon 5cm auki ja että hän lähtee avustamaan toiseen saliin. Heti kohta sanoin miehelle, että perä repeää justiin ja hän soitti kelloa hädissään. Olin siis täysin auki. En ollu edes virallisessa salissa vaan semmosessa odotushuoneessa joten kätilö vaan nappas äkkiä hanskat käteen ja sakset jostain (kun muuta ei ollu siinä huoneessa) ja ponnistus alko :laugh:

1. 3,5h käynnistettiin, ilokaasu ja epiduraali, aluksi tosi kivulias, mutta epiduraali vei kaikki kivut, en edes tuntenu, kun tyttö syntyi

2. 7h spontaani, ilokaasu ja epiduraali, mukavan rauhallinen, mutta ei liian pitkä synnytys, kaikenkaikkiaan jäi rauhallinen olo koko synnytyksestä, viitisen tuntia tosta oltiin sairaalassa

3. 4,5h spontaani, ilokaasu ja kohdunkaulanpuudute, nopea synnytys siinä mielessä, että vain kolmisen varttia ehdittiin olemaan salissa, kun poika jo syntyi, raju siksi, että saliin mentäessä olin vain 3cm auki ja alle tunnissa aukes kokonaan, silti jäi hirmu hyvä ja lämmin mieli

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo täyttä asiaa tosiaan :| Mulla kesti ton toisen kohdalla 7min avautua viidestä kymmeneen senttiin :o Kätilö ilmoitti mulle, että oon 5cm auki ja että hän lähtee avustamaan toiseen saliin. Heti kohta sanoin miehelle, että perä repeää justiin ja hän soitti kelloa hädissään. Olin siis täysin auki. En ollu edes virallisessa salissa vaan semmosessa odotushuoneessa joten kätilö vaan nappas äkkiä hanskat käteen ja sakset jostain (kun muuta ei ollu siinä huoneessa) ja ponnistus alko :laugh:

Toisaalta olen suoran toiminnan ihminen ja tämmöinen synnytys sopi mulle. Kamalaa olis kolme vuorokautta kärsiä!!! Mutta nopeakin synnytys voi olla raskas..

Yhteistyössä