Te, joiden lapsilla ikäeroa 2v3kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Meille on tulossa toinen lapsonen syksyllä, ja kiinnostaa kuinka te muut olette pärjänneet tuolla ikäerolla? Ja kuinka paha teillä on ollut esikoisella se mustasukkaisuus vauvan tultua ja kauanko se on kestänyt? Eihän se kaikilla varmaan ole, mutta meillä tulee varmasti olemaan, tyttö on sellainen että ei varmasti päästä helpolla :D .

Meillä on kutakuinkin se ikäero. Sukupuoli lapsilla on sama, liekö se sitten vaikuttaa mitenkään.Minun oli jotenkin aika vaikea käsittää sitä hyppäystä, minkä esikoinen "teki" siinä, siirtyessään ainokaisesta isoveljeksi. Ja minun oli vaikea aluksi selviytyä arjesta kahden pienen kanssa, mutta ajan kanssa siihen sopeutui.

Meillä on lapsilla ikäeroa 2v ja 2vkoa, jonkin verran oli esikoinen mustasukkainen. Ei koskaan kuitenkaan yrittänyt vahingoittaa pikkuveljeä, mut haki huomiota välillä ilkeilemällä. Itse huomasin sen, että kun vauva syntyi, niin esikoista alkoi pitää välillä vähän liiankin suurena siis tarkoitan, et tuli oletettua et se osaa jotain vaikka ei vielä osannutkaan.

ihan hyvin kai tämä on mennyt,aamut kauheeta hulinaa kun molemmat nälissään ym.
ei mustasukkaisuutta oikeastaan, esikko vaan ei anna pienemmän oikein nukkua päivisin :/
niin ja ikäeroa 2v1kk

meilä tyttö oli juuri 2v3kk kun poika syntyi ja kaikki meni todella hyvin: tyttö oli jo pois vaipoista, osasi puhua ja suhtautui muutenkin "kypsästi", tuo puhuminen helpotti paljon, kun osasi kertoa, mitä halusi/miltä tuntuu ja ymmärsi jo odotusaikana, että vauva on tulossa. nyt vasta tuntuu, kun poika on tuon 2v3kk ja tyttö siis 4v6kk, että tappalevat koko ajan ja muuta sellaista "normaalia" lapsiperhearkea....ainoa, mikä silloin pojan vauva-aikana vähän haittasi oli se, että tyttö ei nukkunu enää päiväunia.

Yhteistyössä