Te, joiden lapsella on nimessä se kuuluisa c-kirjain!

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan se äiti olla ulkolainen ja mies suomalainen, joten nimi on Jessica Virtanen???
No sehän jo sanottiinkin, että siinä tapauksessa nimi on ihan järjellinen, mutta että nämä tavissuomalaiset Lukkariset koittavat leikkiä Dallasia nimeämällä lapsiaan Nico Mäkysiksi on jotain niin tolkuttoman naurettavaa :D.
Se kieltämättä on tosi naurettavaa, jos Lukkaristen lapsesta tulee Mäkynen.
Jos vaikka Lukkarisen äiti on käynyt Mäkysen sedällä kylässä. :saint:
:LOL:

xx
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en niin piittaa tuollaisista nimistä joissa c, mutta jokainen tyylillään.

Ja kyllä mäkin joudun ihan tavallista (raamatussakin olevaa ) nimeäni toistamaan välillä, kun sen kuulee niin helposti väärin.
Miksi sun nikissä on "C" eikä "K", "Skarlett" , jos se "c" nimi ei ole sun makuusi....

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mutta harvoin sitä taustoja kysellään, sen kun nauretaan vaan (ja osoitetaan sillä kätevästi oma tyhmyys.. )
Minä puhun tuntemistani ihmisistä. Äiti on kotona kolmen lapsen kanssa, isä duunaa tehtaalla. Kuomissa kuljetaan mutta lapset on tyylikkäästi nimetty Nicoksi ja Jessicaksi :LOL:.
Mutta hei, niilläkin vanhemmilla on ollut syynsä siihen, miksi lapset ovat Nico ja Jessica, ei Niko ja Jessika. Ja se mua kiinnostaa.

Mutta harvoin sitä taustoja kysellään, sen kun nauretaan vaan (ja osoitetaan sillä kätevästi oma tyhmyys.. )
Minä puhun tuntemistani ihmisistä. Äiti on kotona kolmen lapsen kanssa, isä duunaa tehtaalla. Kuomissa kuljetaan mutta lapset on tyylikkäästi nimetty Nicoksi ja Jessicaksi :LOL:.
Toivottavasti et sitten esitä mitään überhyvää ystävää sitten muulloinkaan, jos toisten kuomat ja lasten nimet noin kovasti naurattaa :xmas:

On teillä ongelmat!

Ja niin, en minäkään kuomista tykkää eikä mun mies ei ole töissä tehtaalla joten eipä sillä :D

meinaatko sä sitten että on rikkaiden oikeus nimetä lapsensa niinkun tykkää?
että keskiluokkaisten ja köyhimpien pitäis antaa lapselleen joku perussuomalainen nimi ihan vaan sentakia kun isi sattuu oleen duunari ja kuomat on niin kivat kengät?

Miksi tätä aina jaksetaan ihmetellä, itselläni on nimi jossa on c ihan vaan sen takia että olen suomenruotsalaisesta suvusta. Muistaako kukaan että tässä maassa on edelleen muutama prosentti väestöstä ruotsinkielisiä.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mutta hei, niilläkin vanhemmilla on ollut syynsä siihen, miksi lapset ovat Nico ja Jessica, ei Niko ja Jessika. Ja se mua kiinnostaa.
Mun mielestä edelleenkin kirjoitusasultaan kauniimpi c:llä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mun mielestä edelleenkin kirjoitusasultaan kauniimpi c:llä.
Tää onkin ihan hyvä peruste. Kiitos siitä :).

sss
No mikset kysy miksi jonkun nimessä on K eikä C?

zim
Mun mielestä Micco ja Pecca ovat aika hölmöjä variaatioita. Mun mielestä tuo on ihan hölmöä erikoisuuden tavoittelua. Samoin kuin se, että Ville kirjoitetaan Wille...

Mutta sit taas Cecilia kuuluukin kirjoittaa C-kirjaimella, Kekilia se vallan erikoinen nimi oliskin :D Mun mielestä muutenkin selkeästi vierasperäiset nimet (Patric, Catarina, Carl, Nicolas...) on ihan ok kirjottaa c-versiona, mutta suomalaistuneisiin Mikkoihin, Nikoihin ja Jukka-Pekkoihin se ei sovi.

Niko ja Jessika kuullostaa ainakin mun korvaan todella kovilta, tökstöks-nimiltä. Valintakysymys. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
Noi kaksi vaihtoehtoa sentään ON nimiä molemmat, niin Niko kun Nicokin, joten eiköhän jokainen vanhempi saa itse miettiä kummasta tykkää itse enempi.
Itse en kyllä taas ymmärrä heitä, jotka tekemällä tekevät tavis-suomalaisesta nimestä "erikoisen", tyyliin Pekasta tehdäänkin Pecka, joka ei edes ole nimi! Ei suomeksi eikä varmaan kovin monella muullakaan kielellä.

Alkuperäinen kirjoittaja zim:
Mun mielestä Micco ja Pecca ovat aika hölmöjä variaatioita. Mun mielestä tuo on ihan hölmöä erikoisuuden tavoittelua. Samoin kuin se, että Ville kirjoitetaan Wille...

Mutta sit taas Cecilia kuuluukin kirjoittaa C-kirjaimella, Kekilia se vallan erikoinen nimi oliskin :D Mun mielestä muutenkin selkeästi vierasperäiset nimet (Patric, Catarina, Carl, Nicolas...) on ihan ok kirjottaa c-versiona, mutta suomalaistuneisiin Mikkoihin, Nikoihin ja Jukka-Pekkoihin se ei sovi.
Tää oli just niin sitä, mitä itsekin yritin sanoa :flower:

niinkun jo taisin mainita,mulle ei edes tullut mieleen muuta vaihtoehtoo kun laittaa c ja x nimiin.
ei mitään muuta syytä ollut.
itseasiassa tällä palstalla vasta oon huomannut että sitä kummastellaan kovasti.
miksi muuten pitäis laittaa nimet k:lla? siks että on suomalainen?
harva suomalaisen lapsen nimi pohjimmiltaa on edes suomalainen.
ihmetteleeköhän jenkit jessikoita..tiedä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Miksi tätä aina jaksetaan ihmetellä, itselläni on nimi jossa on c ihan vaan sen takia että olen suomenruotsalaisesta suvusta. Muistaako kukaan että tässä maassa on edelleen muutama prosentti väestöstä ruotsinkielisiä.
Ei näemmä muista :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sikuriina:
Sen ymmärrän, jos jompikumpi vanhemmista tai molemmat ovat ulkomaalaistaustaisia tai sukunimi on ulkomaalaisvivahteinen.

Muutoin nämä Jessica Ryynäset herättää tyrskähdyksiä :D.
Miksi ulkomaalaisen sukunimen omaavalle lapselle saisi antaa "ulkomaalaisen" etunimen?

Patricia Mähönen on yhtä naurettava kuin Patricia Andersson jos lapsi on supisuomalainen ja suomenkielinen.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
No mikset kysy miksi jonkun nimessä on K eikä C?
Niinpä, voisihan sitäkin kysyä.
Meiltä on joskus kysyttykin, miksi Nikolas on Nikolas eikä Nicolas tai Nicholas. Ja vastaan, että koska se on mun mielestä kivempi nimi k:lla kirjoitettuna.
Onhan nimi myös harvinaisempi, niinku maailmanlaajuisesti, K:lla kirjoitettuna, mutta erikoisuudentavoittelusta tai lisäarvosta ei ole siltikään kyse :D

Oletpa kiva kaveri. :headwall:

vieras
ne on niitä nykypäivän ongelmanimiä. ehkä halusin sen pirullisuuden jatkuvan lastenikin nimissä. eli eiköhän se ongelma ole tuolla korvien välissä. minun nuoruudessani ongelmanimiä olivat miiat, piiat, tiiat "yksi vai kaksi iitä", mariat ja marjat j:llä vai i:llä.

Alkuperäinen kirjoittaja sikuriina:
Sen ymmärrän, jos jompikumpi vanhemmista tai molemmat ovat ulkomaalaistaustaisia tai sukunimi on ulkomaalaisvivahteinen.

Muutoin nämä Jessica Ryynäset herättää tyrskähdyksiä :D.
Miksi ulkomaalaisen sukunimen omaavalle lapselle saisi antaa "ulkomaalaisen" etunimen?

Patricia Mähönen on yhtä naurettava kuin Patricia Andersson jos lapsi on supisuomalainen ja suomenkielinen.
Tämä(kin ) vieras puhuu asiaa! :flower:

osaisinpa selittää
Kertokaa nyt tyhmälle, mitä lisäarvoa se c nimeen tuo? Miksi k-versio nimestä ei kelpaa, miksi pitää olla se c?

Mä yritän ihan vimmatusti ymmärtää, mutta ilman apuja se ei kyllä onnistu.
Onks se sit lisäarvoo et nimi on Piia,eikä Pia.Yks i liikaa!
Tai et Aliisa,ku vois olla ihan vaan Alisa.
No ne on helkkari vei lähellä sitä toista nimee,mut eri nimiä silti.

Se c on pakko olla joissain nimissä,joihinkin nimiin se liitetään väkisin.Mut se tekee siit nimestä erin ku se et se kirjotettas k:lla.

Miten se C-kirjaimen ääntämysasu menee.. siis jos perässä on a se ääntyy K.ksiko
Carita (Karita) Jessica (Jessika)
ja e-kirjaimen edessä s-kirjaimeksi Cecilia ("Sesilia") entäs Ö.n kirjaimen
miettii olisikoCöhric =Söhris, Söhrik vai Köhris vai Köhrik

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs :
No ihan siksi, että lapsella on harvinaisempi ruotsinkielinen sukunimi. Jos lapsen nimen olisi kirjoittanut k-kirjaimella se olisi näytänyt todella juntilta.
Joku olisi silloin varmaan verrannut kirjoitusasua siihen yleiseen " Nico Virtaseen". Meillä se tuli puhtaasti ulkonäöllisistä syistä, ei siksi, että se näyttäisi meidän mielestämme "hienommalta".

Ja itse en jaksa ottaa ongelmaa siitä, jos joku ei osaa kirjoittaa heti lapsemme etunimeä oikein. Suurin osa kun ei osaa kirjoittaa sitä sukunimeäkään...
Miksi olisi näyttänyt juntilta? Onko Tarja Filatov juntti nimi tai Perttu Lindgren? Jos lapsi on suomenkielinen ja sukunimi ruotsinkielinen niin tottakai voi antaa suomenkielisen nimen! Inhottavaa on sekin jos lapsi saa aina korjata että, ei en ole ruotsinkielinen vaikka nimeni onkin Christina Lindholm. Minulle vain annettiin tällainen nimi kun vanhempani ajattelivat että Kristiina Lindholm on liian juntti nimi...

No jaa...toisaalta taas Aino Mäkinen ei kuulosta kenenkään mielestä naurettavalta, vaikka lapsen äiti olisi ulkomaalainen, eli lapsi ei ole supisuomalainen vaikka hänen nimensä sitä on.

En mä ymmärrä minkä ihmeet takia sä vaivaat sillä päätäsi!!Mitä sä siitä saat jos mä kerron miksi tyttöni on Victoria eikä Viktoria?!?
Enkä mä sitä aio kertoa. :xmas: Se on meidän perheen juttu se! =)

Yhteistyössä