Te empatiakyvyttömät pikkuäidit!!

äiti neljälle
Kyllä alkuperäinen asian jäljillä on.
Vantaan kalapuikko-jupakka jutut tulevat vastaisuudessa yleistymään.

Olemme unohtaneet, että kotoa opitaan edelleen kaikki asenteet ja mallit ja sen kuinka toimitaan yhteiskunnassa. Juuri niin, kotoa. Mikään koululaitos tai vastaava ei ole pysty korvaamaan kotia ja sen HYVÄÄ kasvatusta asiassa kuin asiassa.
Ei riitä, että rahaa on, jos vastuuttomuus ja pahan ja moraalisesti väärin tekeminen hyväksyminen kotona opitaan.
 
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Asian vierestä mutta onko ap koskaan oikeasti tavannut ihmistä joka olisi täysin empatiakyvytön
Valitettavasti olen joutunut aikamoisiin ongelmiin narsistin takia.
Mutta siis täysin empatia kyvytöntä, narsistikaan ei ole sitä
Narsisti taitaa kyllä olla täysin empatiakyvytön, jos olen oikein ymmärtänyt.
en tiedä miksi osallistun tähän keskusteluun. Mutta tiedän yhden miehen joka on täysi narsisti, mutta uskon kyllä, että hän oli aidosti pahoillaan kun menetin ystävän.
Kai niissä narsisteissakin eroja on? No mutta... ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen kai mitenkään.
 
LepikonHeta
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
:hug: Taisi aloitus osua joidenkin nilkkaan... :saint:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
Todennäköisesti sua ei puolen tunnin päästä kukaan enää edes muista.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
Niin ei ole kukaan sanonut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Asian vierestä mutta onko ap koskaan oikeasti tavannut ihmistä joka olisi täysin empatiakyvytön
Valitettavasti olen joutunut aikamoisiin ongelmiin narsistin takia.
Mutta siis täysin empatia kyvytöntä, narsistikaan ei ole sitä
Et o tainnu olla tekemisissä narsistin kanssa, kun tollasta luulet. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Jaa, eli nyt mun empatiakyvyssä on jotain vikaa, kun ymmärrän masentuneita äitejä, mutten niitä jotka unohtaa itsensä lasten jälkeen, ja elää vaan lapsilleen?

Mä oonkin täysin ilman tunteita oleva ihminen, eikö? Kun viitsin avata keskusteluja jotka saa ihmiset provosoitumaan?
Et varmasti ole täysin ilman tunteita oleva ihminen.
Mutta mietipä sitä, että joku niistä "säälittävistä", laittautumattomista äideistä saattaakin olla masentunut ja todella avun tarpeessa.
Ehkä sinunkin pitäisi miettiä ap omaa suhtautumistasi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
Taidat olla aika uusi palstailija? koska tälläistä se keskustelu on, vanhat jutut toki muistetaan ainakin jonkin aikaa, riippuen aiheesta.. Asiasi on ihan ok, mutta ristiriita edelliseen keskusteluun johtaa tälläiseen. Älä siitä ota itseesi, kun kerran tiedät, mitä itse asiasta ajattelet, ja tuskin olet yksin ajatustesi kanssa, nyt vain taisi olla hieman huono hetki tälläiseen keskusteluun kun äsken keskusteltu ihan päinvastaisesta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Te, jotka ette voi ymmärtää väsyneitä, masentuneita ja viimeisillä voimillaan raahustavaa kanssasisarta, vaan haukutte hänet heti huonoksi äidiksi, jos valittaa väsymystään, ja ettei jaksa enää!

Mitä ihmettä liikkuu teidän päässänne, kun haluatte vielä lyödä lyötyä, kääntää veistä haavassa? " Oot huono äiti" "Miks oot sit edes tahnyt lapsia?" "Me ollaan yritetty vuosikausia, ja vaihdettais heti paikkaa sun kanssa" YMS YMS.

Toivottavasti lapsistanne kasvaa edes vähän empaattisempia, vaikka tuskin, kun olette näyttämässä esimerkkiä!
Ootko ite masentunut vai puhutko ihan yleisesti?
Joka tapauksessa, tässä sulle :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kyllä alkuperäinen asian jäljillä on.
Vantaan kalapuikko-jupakka jutut tulevat vastaisuudessa yleistymään.

Olemme unohtaneet, että kotoa opitaan edelleen kaikki asenteet ja mallit ja sen kuinka toimitaan yhteiskunnassa. Juuri niin, kotoa. Mikään koululaitos tai vastaava ei ole pysty korvaamaan kotia ja sen HYVÄÄ kasvatusta asiassa kuin asiassa.
Ei riitä, että rahaa on, jos vastuuttomuus ja pahan ja moraalisesti väärin tekeminen hyväksyminen kotona opitaan.

on mielenkiintoista lukea, kuinka erilailla ihmisten assosiaatiot heräilevätkin.
Minulle ei tästä keskustelusta kyllä olisi juolahtanut mieleen kalapuikkojupakka.

=)
 
Täytyy
sanoa, että muakin ihmetyttää jotkut nikit täällä. Avaavat itse loukkaavia ketjuja tai vastaavat todella ilkeästi tiettyihin juttuihin, mutta sitten kun joku muu tekee niin (ilmeisesti näitä nikkejä koskettavaan asiaan liittyen), niin ollaan niin marttyyria. Eli sitä empatiakykykä riittää tasan tarkkaan itselle sopiviin asioihin, muut saavat olla tulilinjalla ja tuohon tulitukseen jopa itse osallistutte. Pikkusen kuulostaa kaksinaamaiselta.

Ja ei, mun mielestä ei ole oikein haukkua/pilkata/ivata/veetuilla ylipainosta, masentuneisuudesta, laihuudesta, kotiäitiydestä, työn tekemisestä jne jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
No, saitte jo sitten mut pillittämään. Toivottavasti tuntuu nyt kivalta. Ihminen mäkin vaan oon.
:hug: Koeta nyt rauhoittua, ei tämmäsen palstan takia kannata verenpainetta nostaa. Painat tuolta raksista ja menet keittämään kaakaota ja tuut sit takasin kun tomu on laskeentunut. Ja jos sinulla on tosiaan jotain masennusta tai muuta hankaluutta, niin apua saa aina. Usko vaan! Alota vaikka soitolla neuvolaan.

Ja täältäkin saa empatiaa, jos hyvä tuuri sattuu. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
Mieti sitä itkikö joku äiti sitä sun meikkausketjua,häh!
 
almalii
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Sen takia,että jos hankkii liudan lapsia niin ne pitää sit hoitaa..pitäis ajatella järjellä. Sama kun velkojen ottamisessa,ellei mieti omia varojaan ennen velan ottamista ni sit on velkaneuvonta ja ulosotto,ei siinäkään sua kukaan sääli.
Tajuatko, että masentunut ihminen ei välttämättä kykene hoitamaan asioitaan eikä nauttimaan arkisista asioista ja iloitsemaan lapsestaan? Pienetkin tehtävät laskujen maksamisesta suihkussa käymiseen saattavat vaatia suurta ponnistelua.

"Ajattele järjellä" tai "ota itseäsi niskasta kiinni" ovat hyödyttömimpiä lauseita mitä masentuneelle voit sanoa. Ne vain todistavat ettei sinulla ole hajuakaan mistä depressiossa on kyse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Pitää varmaan poistaa koko musta nikki. Ja mä voin olla marttyyri, mutta pahalta tuntuu silti, että mua kohdellaan kuin oisin joku pikkupelle.
No älä nyt ota nokkiisi, vaan rauhoitu ja käy vaikka kahvilla. :)
Mutta onhan se selvä, että kiivas keskustelu syntyy, kun teet provosoivia aloituksia.

 
Boogyman
Muikula....mun pitää kyllä nyt kiittää sua siitä, että kutsuit minua pieneksi...on ihan mahdottoman iso olo ja nyt on tosi iloinen kun olenkin pieni :hug: joten kiitos
 

Yhteistyössä