Te empatiakyvyttömät pikkuäidit!!

äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
No todellakin. Toivottavasti tuo vieraan kommentti oli provo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
 
Täytyy
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Että jos täällä joskus on tehnyt jonkun aloituksen, niin sitten siitä keskustellaan joka aloituksessa. Täällä ei taida yhtään ihanaa ihmistä ollakaan, vaikka aluksi niin luulin.
Mä muuten puhuin sitten yleisellä tasolla, kommentti ei ollut osoitettu suoraan sulle. Tarkoitin viestilläni seuraavaa:

Nimimerkki XY aloittaa ketjun ylipainoisista ja haukkuu kyseiset ihmiset maanrakoon. Jonkun muun aloittamassa ketjussa hän haukkuu väärän valinnan takia myös työtä tekevät äidit pataluhiksi. Sitten tulee aihe, joka koskettaa XY:tä itseään. Ja jos tässä aiheessa käyttäytyy samoin/sanoo samalla tavalla kuin hän itse on sanonut kahdessa aikaisemmassa aiheessa, niin oksat pois. XY on marttyyria, väärinymmärrettyä, haukkuu muut ilkeiksi ihmisiksi. Että sitä mä vaan ihmettelen, miksi tuollainen käytös? Jollekin muulle ne kaksi aikaisempaa aihetta ovat olleet koskettavia ja itkut on tulleet niitä XY:n juttuja lukiessa. Tätä mä en koskaan ole ymmärtänyt tällä palstalla. Toiset saavat mielestään käyttäytyä kuinka tahansa, mutta heitä itseään ja heille tärkeitä asioita saa vain ymmärtää.

Ja edelleen, esimerkki on esitetty yleisellä tasolla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Varmaan oon palstaillut taas liian vähän, koska en tajua ongelman todellista ydintä enää ollenkaan :eek:
Mä olen palstaillut nyt paljon, mutta en siltikään ymmärrä ydintä... :ashamed:
No, joo, kyllä tuon meikkiketjunkin tiedän, mutta tästä kohtaa menee pihalle kuin lumiukko. No, ulkona onkin kyllä kiva lumipyryilma, että sen puoleen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täytyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Että jos täällä joskus on tehnyt jonkun aloituksen, niin sitten siitä keskustellaan joka aloituksessa. Täällä ei taida yhtään ihanaa ihmistä ollakaan, vaikka aluksi niin luulin.
Mä muuten puhuin sitten yleisellä tasolla, kommentti ei ollut osoitettu suoraan sulle. Tarkoitin viestilläni seuraavaa:

Nimimerkki XY aloittaa ketjun ylipainoisista ja haukkuu kyseiset ihmiset maanrakoon. Jonkun muun aloittamassa ketjussa hän haukkuu väärän valinnan takia myös työtä tekevät äidit pataluhiksi. Sitten tulee aihe, joka koskettaa XY:tä itseään. Ja jos tässä aiheessa käyttäytyy samoin/sanoo samalla tavalla kuin hän itse on sanonut kahdessa aikaisemmassa aiheessa, niin oksat pois. XY on marttyyria, väärinymmärrettyä, haukkuu muut ilkeiksi ihmisiksi. Että sitä mä vaan ihmettelen, miksi tuollainen käytös? Jollekin muulle ne kaksi aikaisempaa aihetta ovat olleet koskettavia ja itkut on tulleet niitä XY:n juttuja lukiessa. Tätä mä en koskaan ole ymmärtänyt tällä palstalla. Toiset saavat mielestään käyttäytyä kuinka tahansa, mutta heitä itseään ja heille tärkeitä asioita saa vain ymmärtää.

Ja edelleen, esimerkki on esitetty yleisellä tasolla!

Hyvin selvennetty.

 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Varmaan oon palstaillut taas liian vähän, koska en tajua ongelman todellista ydintä enää ollenkaan :eek:
Mä olen palstaillut nyt paljon, mutta en siltikään ymmärrä ydintä... :ashamed:
No, joo, kyllä tuon meikkiketjunkin tiedän, mutta tästä kohtaa menee pihalle kuin lumiukko. No, ulkona onkin kyllä kiva lumipyryilma, että sen puoleen :D
Sais kyllä sekin pyry loppua kun pitää kävellä noiden sulkien ja rautalankojen kanssa tuolla...grrrrr
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
No, heippa vaan sitten, toivottavasti löydän palstan jossa ei tarvi kertaakaan tuntea oloaa tälläiseksi.
no heippa heippa. ei muistella pahalla, tai siis ei ees muistella. mitä hittoa alotat tällasia kun et kestä. olet ihan kun mun huomionkipeä serkkuni. paljon melua tyhjästä (päästä.) kauhealla kohinalla alottaa jonku selkkauksen ja kääntää kaiken huomion itteensä, koittaa ainakin. vedä välly korviin ja sääli itteesi siellä.

että heippa vaan.
 
äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kyllä alkuperäinen asian jäljillä on.
Vantaan kalapuikko-jupakka jutut tulevat vastaisuudessa yleistymään.

Olemme unohtaneet, että kotoa opitaan edelleen kaikki asenteet ja mallit ja sen kuinka toimitaan yhteiskunnassa. Juuri niin, kotoa. Mikään koululaitos tai vastaava ei ole pysty korvaamaan kotia ja sen HYVÄÄ kasvatusta asiassa kuin asiassa.
Ei riitä, että rahaa on, jos vastuuttomuus ja pahan ja moraalisesti väärin tekeminen hyväksyminen kotona opitaan.

on mielenkiintoista lukea, kuinka erilailla ihmisten assosiaatiot heräilevätkin.
Minulle ei tästä keskustelusta kyllä olisi juolahtanut mieleen kalapuikkojupakka.

=)
No ei ennustaja sentään tarvinne olla, mutta järkeä ja johdonmukaisuutta ja tietoa kasvatuksesta niin voi saada tiettyä "hajua" tulevaisuuteen. Eli kun minä teen/kasvatan näin, oppii lapsi noin ja toimii niin.
Lyhyesti, syy ja seuraus
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
Mieti sitä itkikö joku äiti sitä sun meikkausketjua,häh!
No itkitkö sä, rouva täydellinen? T
En ja mä olen toistaiseksi neiti ja vielä mulle on ihan sama mitä sä muista ajattelet.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Sais kyllä sekin pyry loppua kun pitää kävellä noiden sulkien ja rautalankojen kanssa tuolla...grrrrr
Sulkien ja rautalankojen? Mitä ihmettä siellä sit touhuat? :eek:
Nuo karnevaaliasut pitää tehdä :LOL: menen tekemään niitä tuonne koulun ompelimoon kun omaani en mahdu...täällä on taas kolme muuta pukua tekeleillä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
No mä itse en jaksa kuunnella valitusta väsymyksestä, rahapulasta ja oman ajan puutteesta niiltä naisilta, joilla on paljon lapsia. Itsepähän ovat ne hankkineet.
Jokanen on itse vissiin lapsensa hankkinut, että tuolla linjallahan sit kaikki vois pitää valitukset omana tietonaan. Olen kyllä nähnyt ja kuullut ihan yhden kahden lapsen väsyneitä ja rahat tiukalla olevia valittavia äitejäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Sais kyllä sekin pyry loppua kun pitää kävellä noiden sulkien ja rautalankojen kanssa tuolla...grrrrr
Sulkien ja rautalankojen? Mitä ihmettä siellä sit touhuat? :eek:
Nuo karnevaaliasut pitää tehdä :LOL: menen tekemään niitä tuonne koulun ompelimoon kun omaani en mahdu...täällä on taas kolme muuta pukua tekeleillä :saint:
Oke. Mietin vaan jo aika hurjia mielessäni :LOL:
 
Älä ota sitä vakavasti
Ehkä ei tätäkään palstaa kannata ottaa niin hirveän vakavasti. Mitä väliä sillä on jos joku palstamamma ei pidä sinua empaattisena? Ota nyt vaan ihan rauhassa ja elä ota niin itseesi. Sua ei varmaan kukaan täällä palstalla tunne oikeasti, vaan saavat sinusta vain pieniä "pintaraapaisuja" silloin kun vastaat johonkin ketjuun tai teet aloituksen.
 
äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
Uskontoa turha sotkea tähän....

Hyvyys voittaa aina! Itse kasvatan lapseni hyvään ja oikeudenmukaisuuteen, koska hyvä on aina parempi vaihtoehto.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Sais kyllä sekin pyry loppua kun pitää kävellä noiden sulkien ja rautalankojen kanssa tuolla...grrrrr
Sulkien ja rautalankojen? Mitä ihmettä siellä sit touhuat? :eek:
Nuo karnevaaliasut pitää tehdä :LOL: menen tekemään niitä tuonne koulun ompelimoon kun omaani en mahdu...täällä on taas kolme muuta pukua tekeleillä :saint:
Oke. Mietin vaan jo aika hurjia mielessäni :LOL:
en välttämättä haluu tietää B)
 

Yhteistyössä