Te empatiakyvyttömät pikkuäidit!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kyllä alkuperäinen asian jäljillä on.
Vantaan kalapuikko-jupakka jutut tulevat vastaisuudessa yleistymään.

Olemme unohtaneet, että kotoa opitaan edelleen kaikki asenteet ja mallit ja sen kuinka toimitaan yhteiskunnassa. Juuri niin, kotoa. Mikään koululaitos tai vastaava ei ole pysty korvaamaan kotia ja sen HYVÄÄ kasvatusta asiassa kuin asiassa.
Ei riitä, että rahaa on, jos vastuuttomuus ja pahan ja moraalisesti väärin tekeminen hyväksyminen kotona opitaan.

on mielenkiintoista lukea, kuinka erilailla ihmisten assosiaatiot heräilevätkin.
Minulle ei tästä keskustelusta kyllä olisi juolahtanut mieleen kalapuikkojupakka.

=)
No ei ennustaja sentään tarvinne olla, mutta järkeä ja johdonmukaisuutta ja tietoa kasvatuksesta niin voi saada tiettyä "hajua" tulevaisuuteen. Eli kun minä teen/kasvatan näin, oppii lapsi noin ja toimii niin.
Lyhyesti, syy ja seuraus
toki. Ja siinä olen samaa mieltä, että
koti on ehdottomasti lapsen ykköskasvattaja.

En mitenkään halunnut kyseenalaistaa vastaustasi, minusta oli vaan mielenkiintoista miten ihmiset yhdistelevät asioita toisiinsa.

Itse en ole kovin paljoa kalapuikkojuttua seuraanut, mutta eiköhän se ole tuossa koulussa ollut pitkäaikaisen kytevän asian roihahdus.
Koulut ovat valtavan lujilla nyt ja minusta on todella hälyyttävää, että sekä kouluissa että päiväkodeissa taas vaan ryhmäkokoja kasvatetaan taloudellisten paineitten alla ja puristuksessa.

:|
 
äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kyllä alkuperäinen asian jäljillä on.
Vantaan kalapuikko-jupakka jutut tulevat vastaisuudessa yleistymään.

Olemme unohtaneet, että kotoa opitaan edelleen kaikki asenteet ja mallit ja sen kuinka toimitaan yhteiskunnassa. Juuri niin, kotoa. Mikään koululaitos tai vastaava ei ole pysty korvaamaan kotia ja sen HYVÄÄ kasvatusta asiassa kuin asiassa.
Ei riitä, että rahaa on, jos vastuuttomuus ja pahan ja moraalisesti väärin tekeminen hyväksyminen kotona opitaan.

on mielenkiintoista lukea, kuinka erilailla ihmisten assosiaatiot heräilevätkin.
Minulle ei tästä keskustelusta kyllä olisi juolahtanut mieleen kalapuikkojupakka.

=)
No ei ennustaja sentään tarvinne olla, mutta järkeä ja johdonmukaisuutta ja tietoa kasvatuksesta niin voi saada tiettyä "hajua" tulevaisuuteen. Eli kun minä teen/kasvatan näin, oppii lapsi noin ja toimii niin.
Lyhyesti, syy ja seuraus
toki. Ja siinä olen samaa mieltä, että
koti on ehdottomasti lapsen ykköskasvattaja.

En mitenkään halunnut kyseenalaistaa vastaustasi, minusta oli vaan mielenkiintoista miten ihmiset yhdistelevät asioita toisiinsa.

Itse en ole kovin paljoa kalapuikkojuttua seuraanut, mutta eiköhän se ole tuossa koulussa ollut pitkäaikaisen kytevän asian roihahdus.
Koulut ovat valtavan lujilla nyt ja minusta on todella hälyyttävää, että sekä kouluissa että päiväkodeissa taas vaan ryhmäkokoja kasvatetaan taloudellisten paineitten alla ja puristuksessa.

:|
Jokuhan ne päättäjätkin on kasvattanut ja arvot ym kodissaan sisäistäneet. Nyt on sellaiset päättäjät, joille markkinatalous on ykkösasialla eli se raha.
Mietitään hieman, millaisen päättäjän itse haluan vanhuudessa asioistani päättämään? Onko se kasvatettu hyvään vai kovaan ja kylmään maailmaan ja millaisia päätöksiä se tulevaisuudessa tietää esimerkiksi vanhoille eli meille? Jostain on muutos aloitettava ja omissa lapsissa on meidän tulevaisuus! Millainen lapsi, sellainen tulevaisuus
Moni lapsi ei tiedä mikä on oikein ja mikä väärin kun kaikki vanhemmatkaan ei tiedä.

ja kalapuikko oli vain esimerkki monista uutisjutuista meillä/muualla
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
Uskontoa turha sotkea tähän....

Hyvyys voittaa aina! Itse kasvatan lapseni hyvään ja oikeudenmukaisuuteen, koska hyvä on aina parempi vaihtoehto.
Hyvät eivät menesty elämässä. Huipulle päästään kyynärpäiden avulla.
 
totta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
Uskontoa turha sotkea tähän....

Hyvyys voittaa aina! Itse kasvatan lapseni hyvään ja oikeudenmukaisuuteen, koska hyvä on aina parempi vaihtoehto.
Hyvät eivät menesty elämässä. Huipulle päästään kyynärpäiden avulla.
Niinhän se on. Parhaiten menestyvät ne kaikkein röyhkeimmät ja omahyväisimmät.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
Uskontoa turha sotkea tähän....

Hyvyys voittaa aina! Itse kasvatan lapseni hyvään ja oikeudenmukaisuuteen, koska hyvä on aina parempi vaihtoehto.
Hyvät eivät menesty elämässä. Huipulle päästään kyynärpäiden avulla.
Niinhän se on. Parhaiten menestyvät ne kaikkein röyhkeimmät ja omahyväisimmät.
En ole samaa mieltä...en ole ikinä kyynerpäitä tarvinnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Jokuhan ne päättäjätkin on kasvattanut ja arvot ym kodissaan sisäistäneet. Nyt on sellaiset päättäjät, joille markkinatalous on ykkösasialla eli se raha.
Mietitään hieman, millaisen päättäjän itse haluan vanhuudessa asioistani päättämään? Onko se kasvatettu hyvään vai kovaan ja kylmään maailmaan ja millaisia päätöksiä se tulevaisuudessa tietää esimerkiksi vanhoille eli meille? Jostain on muutos aloitettava ja omissa lapsissa on meidän tulevaisuus! Millainen lapsi, sellainen tulevaisuus
Moni lapsi ei tiedä mikä on oikein ja mikä väärin kun kaikki vanhemmatkaan ei tiedä.

ja kalapuikko oli vain esimerkki monista uutisjutuista meillä/muualla
Niinpä.
Ajatuksia herätteleviä sanoja.

En halua nostaa kättäni vanhemmuuden vastuusta, en suinkaan.
Mutta nykyisten päättäjien ratkaisut ovat osaltaan silti muokkaamassa sitä, millaisiksi lapsemme kasvavat.
 
äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
Uskontoa turha sotkea tähän....

Hyvyys voittaa aina! Itse kasvatan lapseni hyvään ja oikeudenmukaisuuteen, koska hyvä on aina parempi vaihtoehto.
Hyvät eivät menesty elämässä. Huipulle päästään kyynärpäiden avulla.
Niinhän se on. Parhaiten menestyvät ne kaikkein röyhkeimmät ja omahyväisimmät.
Mutta, kaikki eivät voi olla huipulla ainakaan yhtä aikaa tai käypi niinkuin nyt on käynyt siellä rapakon toisella puolella... Kaikki kaatuukin omaan mahdottomuuteensa ja illuusioon "huipulla" olemisesta kun kaikki olivat siellä yhtäaikaa.
Vahvalle perustalle kaikki pitää rakentaa ja huipulle mahtuu vain kourallinen toivottavasti hyviä ihmisiä, ettei hitlerit ym toistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empatialla ei pärjää nykypäivänä. Jos haluaa lasten pärjäävän, heidät pitää kasvattaa koviksi ja itsekkäiksi juonittelijoiksi.

Väärin, väärin!
Ei missään tapauksessa lasta noin pidä kasvattaa...
Lapsi on lapsi ja aikuisena oppii kyllä, jos tarvitsee, miten itsekkäiden ja kovien ihmisten kanssa tullaan toimeen....
Mutta ei lasta sellaiseksi pidä kasvattaa, harhaluuloa...

Hyvyys on aina parempi vaihtoehto!
Perustele. Muista miten Jeesukselle kävi.
Uskontoa turha sotkea tähän....

Hyvyys voittaa aina! Itse kasvatan lapseni hyvään ja oikeudenmukaisuuteen, koska hyvä on aina parempi vaihtoehto.
Hyvät eivät menesty elämässä. Huipulle päästään kyynärpäiden avulla.
Niinhän se on. Parhaiten menestyvät ne kaikkein röyhkeimmät ja omahyväisimmät.
Mutta, kaikki eivät voi olla huipulla ainakaan yhtä aikaa tai käypi niinkuin nyt on käynyt siellä rapakon toisella puolella... Kaikki kaatuukin omaan mahdottomuuteensa ja illuusioon "huipulla" olemisesta kun kaikki olivat siellä yhtäaikaa.
Vahvalle perustalle kaikki pitää rakentaa ja huipulle mahtuu vain kourallinen toivottavasti hyviä ihmisiä, ettei hitlerit ym toistu.
Miten minä olen niin pölhö, etten ole koskaan halunnutkaan minnekään huipulle, vaan ihantavallisen, pienen elämän, ja sitä toivon lapsillenikin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Miten minä olen niin pölhö, etten ole koskaan halunnutkaan minnekään huipulle, vaan ihantavallisen, pienen elämän, ja sitä toivon lapsillenikin?
Koska et halua ulkoista menestystä vaan onnellisuutta? Sinulla on sisäistä viisautta?
 
äiti neljälle
Mutta hyvyys edelleenkin opitaan KOTOA käsin.
En minäkään halua kuin onnellisia ja hyviä lapsia. En suorittajia ja pyrkyreitä oman edun tavoittelijoita ja tyhmiä jos niin voi sanoa viisauden vastakohtaa
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä lähden nyt vetämään korkkarit jalkaan ja lähden likan kanssa rämpimään tonne lumihankeen,see you later :wave:
Mä lähen tonne hankeen kohta sulkien, rautalangan, paljettien ja niiden komioitten kenkien kera....ihanaa :)
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Mutta hyvyys edelleenkin opitaan KOTOA käsin.
En minäkään halua kuin onnellisia ja hyviä lapsia. En suorittajia ja pyrkyreitä oman edun tavoittelijoita ja tyhmiä jos niin voi sanoa viisauden vastakohtaa
Ei tuokaan ole niin mustavalkoista. Tunnen monta oman eduntavoittelijaa ja suorittajaa jotka myöskin osaavat antaa kun heillä on mistä antaa.
 
justiinsa
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Ja juuri säälit kotiäitejä jotka eivät laittaudu.
Jep, ja sehän tämän asian pointti olikin? Tikulla silmään joka vanhoja muistaa, taidat olla vähän pitkävihainen tyyppi?
no mikä ite oot muita arvostelemaan? pata kattilaa soimaa. sinä saat mollata rauhassa ja muut ei saa sanoa mielipidettään. pöljä! häivy!
 
öööh
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Jaa, eli nyt mun empatiakyvyssä on jotain vikaa, kun ymmärrän masentuneita äitejä, mutten niitä jotka unohtaa itsensä lasten jälkeen, ja elää vaan lapsilleen?

Mä oonkin täysin ilman tunteita oleva ihminen, eikö? Kun viitsin avata keskusteluja jotka saa ihmiset provosoitumaan?
mistä tiedät ettei ne äidit jotka ei laita itseään ole masentuneita ja väsyneitä?
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Okei, mä oon palstan paskin persoona, ja te muut saatte nyt haukkua mut tässä ketjussa täysin pataluhaksi, antaa tulla! Mä oon täysin säälimätön ja empatiakyvytön ihminen. Keksikääs vielä lisää, niin saatte mut itkemään, ja sekös teidän mielestä kivaa on!
miksi sitten syytät meitä muita kun ite teet ihan samaa kuin me muutkin? mollaat äitejä jotka ei laittaudu jos heillä on vaikka masennus. ja säälimään rupesit vielä itteäs? olet kyllä säälittävä tapaus itse.
 

Yhteistyössä