sappivaivoihin/kipuihin litalginia..kellään?

  • Viestiketjun aloittaja heiii
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Vaikutus alkaa noin 10-30 min päästä. Mulla ainakin vaikuttaa sekin onko just syöny et koska vaikutus alkaa. Ja heti olen ottanut kun tuntuu että nyt alkaa, tosin mulla niitä on määrätty muuhun vatsavaivaan.
 
vierailija
Onhan, kun nyt kielletään käyttö
"Palautteen saa noin 750 lääkäriä, jotka ovat määränneet potilaalle vähintään kolme verenvuotoriskiä lisäävää lääkettä samanaikaiseen käyttöön vähintään kolmeksi kuukaudeksi.

Kelan erikoistutkijan Terhi Kurkon mukaan on hyvin todennäköistä, että lääkkeen määrääjällä ei ole käytössään ajantasaista tietoa potilaan kokonaislääkityksestä. Syynä on pääosin tietojärjestelmät, sanoo Kurko."
- https://yle.fi/a/74-20092286-
 
vierailija
Olisin enemmän huolissani siitä löytyykö tilalle yhtä toimivaa lääkettä. Munuais-, sappikivi ja koviin suolistovaivoihin oli hyvä lääke koska helpotti nopeasti potilaan oloa ja mm munuaiskivien poistumista.
Juuri näin. Pitääkö ihmisten hakea ulkomailta apua vaivoihinsa ja osa ei pääse. Miten ihmisten syövät ja suolistot myös, gynekologiset kivut, jos jollakulla on. Tilanne ei ole leikin asia. Myös voimakkaan lääkkeen reseptejä ei saa kuin yhden kerrallaan julkisella uusittua, kahta ei saa, vaikka toinen olisi "miedompi".
 
vierailija
Juuri näin. Pitääkö ihmisten hakea ulkomailta apua vaivoihinsa ja osa ei pääse. Miten ihmisten syövät ja suolistot myös, gynekologiset kivut, jos jollakulla on. Tilanne ei ole leikin asia. Myös voimakkaan lääkkeen reseptejä ei saa kuin yhden kerrallaan julkisella uusittua, kahta ei saa, vaikka toinen olisi "miedompi".
Jospa ensin vähentäisi niitä annoksia?
 

Yhteistyössä