Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
kultturierosta taitaa sitten olla kyse. en vàità olevani parempi àiti, mutta tààllà purkkiruokailu on vaan harvinaisempaa. joten ehkà tàhàn pàtee, maassa maan tavalla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26306718:Tai no saa tietysti, mutta aika ankeaksi jää esimerkiksi suolattomat ja mausteettomat lihapullat.
mutta tuommoinen purkkiruokailu on kai muutenkin poikkeustapaus (matkalla, kylàssà etc), joten se mità niissà ruoissa on ei kuuluu arkipàivàrutiineihin. olenko nyt ihan vààràssà?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26306718:No ensinnäkin meillä tehdään aika paljon sellaista ruokaa, mistä ei nyt pling-vain jätetä suolaa ja maitoa pois. Lasagne, kinkkukiusaus, lihapullat, uunilohi nyt vaikka esimerkiksi. Tai no saa tietysti, mutta aika ankeaksi jää esimerkiksi suolattomat ja mausteettomat lihapullat.
Ja toiseksi, jos se on niin kamalan helppoa mielestäsi, miten voit syyttää laiskuudesta niitä (äitejä), jotka eivät näin tee.
Luuletko, että niissä purkkiruoissa on kauheasti suolaa tai mausteita? Vastaus: ei ole.
Mä tein suuremman satsin aina ja pakastin jääpalakuutioastiaan, niiden sulattamiseen ja lämmittämiseen ei mennyt kuin hetki.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26306718:No ensinnäkin meillä tehdään aika paljon sellaista ruokaa, mistä ei nyt pling-vain jätetä suolaa ja maitoa pois. Lasagne, kinkkukiusaus, lihapullat, uunilohi nyt vaikka esimerkiksi. Tai no saa tietysti, mutta aika ankeaksi jää esimerkiksi suolattomat ja mausteettomat lihapullat.
Ja toiseksi, jos se on niin kamalan helppoa mielestäsi, miten voit syyttää laiskuudesta niitä (äitejä), jotka eivät näin tee.
Samon meillä. Kuopus on pääosin syönyt samoja ruokia kuin muutkin. Usein poimin ennen suolausta vain kuopuksen osuuden pois ja siitä sai sormin ne napostella.
Sehän on ihan selvää laiskuutta, nimittäin ajatuksen taholtaKuvitellaan, että on helpompaa vaan purkki lautaselle ja mikroon - pling! On ihan liian raskasta ja vaivalloista MIETTIÄ, kuinka se ruoka sopisi vauvallekkin..
Lihapullathan ei ole minkään valtakunnan ongelma - kun erottelee lihapullataikinasta pari pientä konttää ennekuin lisää siihen suolaa![]()
Uunilohi - pätkäsee pienen palan lohesta erilleen, ja maustaa aikuisille tulevan sitten.
Kinkkukiusaus - tuskin ihan jokapäiväistä sapuskaa teilläkää? Jospa tämä oisi nyt (sitä äidinmaidonkorviketta maidon sijaan sisältävän) purkkiruan päivä!Tosin, itse en tosissaan usko että maito satunnaisesti nautittuna aiheuttaa vauvalle yhtikäs mitään.. Itse varmaan syöttäisin edellisen päivän ruokaa...
Lasagne - tähän en itse käytä maitoa? Tiedä sitten miten sä teet lasagnesi - pusseista jauheet nesteeseen systeemillä? No, siitä en ymmärrä mitään
Oisko lisää esimerkkejä??![]()
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26306820:Millaisen juustokastikkeen teet lasagneen, jos et laita siihen maitoa ja juustoa?
Sehän on ihan selvää laiskuutta, nimittäin ajatuksen taholtaKuvitellaan, että on helpompaa vaan purkki lautaselle ja mikroon - pling! On ihan liian raskasta ja vaivalloista MIETTIÄ, kuinka se ruoka sopisi vauvallekkin..
Lihapullathan ei ole minkään valtakunnan ongelma - kun erottelee lihapullataikinasta pari pientä konttää ennekuin lisää siihen suolaa![]()
Uunilohi - pätkäsee pienen palan lohesta erilleen, ja maustaa aikuisille tulevan sitten.
Kinkkukiusaus - tuskin ihan jokapäiväistä sapuskaa teilläkää? Jospa tämä oisi nyt (sitä äidinmaidonkorviketta maidon sijaan sisältävän) purkkiruan päivä!Tosin, itse en tosissaan usko että maito satunnaisesti nautittuna aiheuttaa vauvalle yhtikäs mitään.. Itse varmaan syöttäisin edellisen päivän ruokaa...
Lasagne - tähän en itse käytä maitoa? Tiedä sitten miten sä teet lasagnesi - pusseista jauheet nesteeseen systeemillä? No, siitä en ymmärrä mitään
Oisko lisää esimerkkejä??![]()
Oisko lisää esimerkkejä??![]()
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26309226:Lisää esimerkkejä: kalakeitto, makkarakeitto, pinaattikeitto, pizza, karjalanpaisti, makaroonilaatikko, kaalilaatikko, perunasoselihalaatikko. Salaatteihin ei tule välttämättä maitoa eikä suolaa, mutta on kyllä varmaan ikävää syödä soseena.
En ole väittänytkään, että aina syötäisiin jotain sellaista, jossa olisi suolaa tai maitoa, mutta aika paljon ihan tavallisia ruokia näin yhtäkkiä mietittynä.
Ja edelleen ihmettelen millä ohjeella sinä sitten teet lasagnen, jos et siihen juustoa, etkä maitoa käytä ollenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26309465:No niin, mutta tuossahan se pointti juuri onkin, että pitää alkaa kikkailemaan joidenkin kaurajuomien, pakkaseen paistetun jauhelihan ja ylimääräisten kananmunien kanssa. Ja minusta kyllä monet ruoat ei maistu miltään, jos suolan lisää vasta lautasella. Ja pizza soseena..
Minun pointtini oli siis se, että ei kaikki ruoat ole sellaisia, että sen muulle perheelle tehdyn ruoan voi vain soseuttaa ja -tadaa- sinulla on valmis vauvanruoka, vaan pitää siinä vähän muutakin tehdä. Ja näinhän tässä juuri vastattiinkin.
Itse paljon mieluummin väännän lapselle pakkaseen valmiiksi niitä valmiita omia annoksia, kuin mietin joka kerta, että mitenkäs sen lasagnen voi tehdä ilman maitoa.