Taysin asiakkaat ***

Hei,mahdunko mukaan?

Osaisiko joku kertoa miten pitkät jonotus ajat ovat tällä hetkellä?Olen seinäjoen seudulta eli miten pitkä jonotus aika seinäjoelle ja sieltä sitten taysiin? Parin viikon päästä olisi aika oman paikkakunnan lääkärille,että saan lähetteen seinäjolle...eli aivan alkutekijöissä ollaan...

Meillä on ennestään jo yksi lapsi eli pikkukakkonen olisi toiveissa :heart:
Esikoista toivottiin 3 vuotta ennenkö sitten hän sai alkunsa 2.IVF tuoresiirrosta. Minulla on paha endometrioosi ja munatorvet tukossa. Miehessä ei vikaa. Minulla ei munikset kypsyneet hyvin ja ne oli aika huonolaatuisia,pakkaseen ei kummallakaan hoito kerralla ole jäänyt mitään.Ekassa hoidossa oli yksi siirto kelpoinen. Toisesta hoidosta saatiin "kaksi ei niin kovin hyvää alkiota" ja kumpikin siirrettiin,toinen tuli ulos ,mutta onneksi toinen pysyi kyydissä loppuun asti.:heart: Olen erittäin onnellinen lapsestani ja iloinen että saimme hänet,mutta myös toinen olisi ihana saada...no aika näyttää miten käy...

Niin ja onnea kaikille plussanneille!:flower: Ja hoidossa oleville/meneville paljon tsemppiä ja plussatuulia!! =)
 
Hei, pipa87! Me olemme myös hoidoissa Seinäjoen seudulla. Neuvolassa tehtiin joitain perustestejä + edellytettiin simppatestin teettäminen yksityisellä -> sitten saatiin lähete keskussairaalaan. Sairaalaan pääsimme kahdessa kuukaudessa lähetteen vastaanottamisesta, toki peruutusajalla mutta käsittääkseni siinä ei olisi kauan mennyt muutenkaan. Kolmen inssin jälkeen (yksi tehty ilman vaikutusta) kuulemma siirrytään IVF-hoitoihin, joita tehdään Taysissa. Kerrohan siis, jos sinulle selviää kauanko sinne pitää jonottaa.

Ja tsemppiä kaikille!
 
^mä oon ihan tamperelainen mutta luulisi että hoitojonot on samat. Mulla oli helmikuussa kolmas inssi ja siitä menin sitn jonoo ivf:ään. Hoitosuunnitelma tuli toukokuun ekalle viikolle jo ja tällä viikollahan mulla tosiaan oli tuo punktiokin jo. olisi ollut aiemminkin jos pääsiäinen ei olis edellistä kiertoa sotkenut. eli mä ymmärsin et jonot ei ole nyt pitkät :)
 
Hei ja kiitos vastauksista:)

Kävin lääkärillä ja sain lähetteen keskussairaalaan ja sieltä tuli parissa viikossa postia eli nyt vaan mies simppanäytteeseen 2kk sisällä eli siis kai pian aika polille... Esikoista "tehtäessä" kesti kauemman. Meillä tämä on jo tuttua kun kaksi kertaa olemme käyneet läpi ivf:n,muita vaihtoehtoja ei edes kokeiltu.

marianne toivottavasti inssi onnistuisi ja raskaimpiin hoihin ei tarvitsisi lähteä...Ja kerron kun tiedän miten pitkät jonot on.

Tarantellah tsemppiä sinulle,toivotaan että nyt tärppäis :)
 
Mulle sanottiin tällä viikolla että jos ei nyt tärppää niin kesäkuun käynnin yhteydessä laitetaan IVF_jonoon. Lääkärin mukaan ivf olisi sitten jo heti elo-syyskuulla. Taysin polihan on heinäkuun suljettuna.

Mä itse epäilen että menee kuitenkin syyskuulle ainakin meidän ivf. Tosin toivon toki ettei sinne jouduta vaan tärppi tulisi ennen. Mielestäni ei siis pitkä jono.
 
toivounelma kiitos vastauksesta. Saatiin eka aika toukokuun loppuun ja laskeskelin tossa, että kierrot menee niin, että aukkari ehditään tekemään kesäkuussa ja sitten varsinaiset hoidot päästään alottaan vasta sen jälkeen joka menee sitten elokuulle...

Oih, olis jo se eka aika! :)

Kertokaas konkarit kokemuksianne?
Onko mukavaa henkilökuntaa?
Mitä siellä ensikäynnillä selvitellään/tutkitaan? Lähteekö hoidot nopeesti liikenteeseen?

Tosin, nuo tutkimukset ja eteneminen riippuu varmaankin tilanteesta...

Meillä yritystä takana pari vuotta, simpat ok, mulla pco-tyyppiset munasarjat.
 
Viimeksi muokattu:
Moi.
Muutaman vuoden ollan oltu Taysissa hoidoissa ja ei mitään pahaa sanaa henkilökunnan mukavuudesta mutta välillä meininki on melkoista sekoilua. asiat käydään melko suurpiirteisesti joten jos ei ole ennenestään tietoa miten ivf/icsi hoito etenee saattaa tulla sellainen olo ettei oikein pysy mukana. Eli ota selvää asioista etukäteen ja kirjoita valmiiksi kysymykset mihin haluat vastauksia. Ja ennen kuin lähdet tarkista että sait varmasti kaikki reseptit. Pari kertaa on näinkin käynyt.
Varmaankin johtuu kiireestä mutta siellä tehdään hoitoa joka on sinulle tärkeä joten pidä huoli että saat kaiken tiedon mitä tarvitset, eikä ole tyhmää kysyä jos joku jäi epäselväksi.:)
Useamman punktion läpikäyneenä valitettavasti konkareiden joukossa on myös juuri valmistuneita lääkäreitä ja tämän tulee huomaamaan kipulääkkeen lisätarpeena.
Nämä siis minun omia kokemuksia ja mielipiteitä...
 
Pitäiskö tänekin päivitellä. Viimesin tieto on kun piinaillaan ja revitään hiuksia päästä.
Moni on varmaan jo tuolta toisista ketjuista lueskellukin että viimesin siirto (kolmas kerta toden sanoo) onnstu hienosti. Molemmat alkiot kiinnitty ja nyt odotellaan tiitiäisten syntyvän joskus joulukuun alkupuolella, tosin melkovarmasti kuulemma syntyy jo marraskuussa. Eli TAYS:n asiakkaana jatkettan äippäpolin muodossa :)
 
Täällä myös on plussattu. Kolmas ovulaation induktio + perinteinen ajoitettu yhdyntä tuotti tulosta. Mulla oli lääkityksenä Metformin 1g/pv joka pv, Clomifen 1 tbl 3-7 kp:t, Gonal-F 37,5 iu kp 10 alkaen ultraan asti, tai pidempään jos tarve. Pregnyl irrotukseen.

Nyt viikkoja kasassa 6+3 ja pelko keskenmenon uusimisesta on suuri. Tämän vuoksi olen myös soitellut taysiin ja saanut ihan hyvää palvelua vaikkakin siis vain henkistä tukea, eihän sitä muuta oikein voikaan antaa, koska mitään keskenmenoon viittaavia oireita ei ole.

Varhaisultra-aikaa olisi voitu aikaistaa parilla päivällä mutta päädyin pitämään sen ennalta sovitussa. Ensi viikon keskiviikkoon tuntuu kuitenkin olevan vielä ikuisuus.

Tsemppiä hoidossa oleville!
 
Onnea plussanneille! :)

Me päästään polille suunnittelukäynnille vielä ennen kesätaukoa :) eli ehkä syksyllä päästäisiin hoitoihin...

Meillä ei taysistä mitään negatiivista sanottavaa. Henkilökunta mukavaa ja palvelu muutenkin hyvää. Myös seinäjoella palvelu ollut hyvää ja toivottavasti on nytkin,viimeksi siellä asioitu 2010...Niin ja meidän kohdalla asiat edenny nopeasti,ekalla käynnillä silloin yllätyimme kun eka ivf oli suunniteltu parin kuukauden päähän,me varauduimme pidempään odotusaikaan...Ja ekan epäonnistuneen hoidon jälkeen meni taas se pari kuukautta kun tehtiin 2.ivf joka sitten onnistui :)

Tsemppiä hoitoihin! :)
 
Meillä tuli paluu hoitoihin. Ja onneksi siis päästään sinne. Toinen keskenmeno. Tämä raskaus meni puolet pidemmälle kuin eka. Nyt viikkoja tuli kokoon 15+2 ja neuvolassa ei löytynytkään sykettä. Kehitys on päättynyt 12+5 joten juuri ns. riskiviikkojen päättymisen jälkeen. nt-ultrassa 11+4 oli kaikki täydellisesti, sitten alkoi tuhrutteluat ja supistelut. Silti näytti että lapsi voi hyvin...mutta näin siinä kävi sitten loplta kuitenkin.

Soittelin taysiin ja sanoivat että jälkitarkastus hoidetaan heillä ja suunnitellaan samalla miten hoidot etenevät syksyllä. Me toivoimmekin että pääsemme heti yritykseen kun vain mahdollista ja tarvitsemme siihen apua lääkkeistä vähintään. Tosin kätilö väläytteli puhelimessa että voi olla että menemme suoraan IVF:ään koska OI:t on tavallaan nyt jo kokeiltu. Mutta lääkärihän sen päättää.

Nyt siis viikko keskenmenosta. Sain taas hyvää hoitoa Taysissa tämän vuoksi ja myös lapsettomuuspolilla oltiin heti hyvin ystävällisiä ja ei tuntunut siltä että me sekotetaan heidän aikataulut, kun nyt palataankin hoitoihin.

Jälkitarkastusta odotellessa ja surusta toipuessa.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis! Pitkästä aikaa tänne kirjottelen.... ollut aika rankka kevät/kesä... meillä tosiaan takana IVF-hoitoja viime syksystä saakka, mutta viäkään ei oo tärpänny. Yksi plussa saatu hoidoilla aikaiseksi, mutta ultrassa viikolla 8 todettiin tuulimunaksi. nyt tässä kesätauon aikana tuli ihan sponttaani plussa josta iloittiin tosi paljon, mutta kuinkas ollakkaan meni kesken jo ennen ultraa :( tuntuu vaan jotenkin siltä että kaikki muut mutta ei me saada lasta :( tiiän joo et ei todellakaan olla ainuita jotka tässä tilanteessa, mutta nyt vaan siltä tuntuu... Anteex mut oli vaan hieman pakko purkautuu johonkin eikä oikeen paikkaa muuta mihin tuntojaan tästä aiheesta purkais... nyt tässä siis ootellaan aikaa jälkitarkastuksiin ja tietysti siihen että se viimeinen pakaste saataisiin mahdollisimman pian istutettuu, sitten taas saisi jännitellä ;)
 
Moi! Täällä varmaan olisi tietoa, kuinka pitkät jonot on TAYSin hoitoihin?
Rahat loppui yksityisellä puolella, ja julkiselle varmaan tarvitsisi lähteä jonottamaan. Mietinnässä lähinnä se, kumpi tulisi nopeammin, rahojen säästäminen uusiin yksityishoitoihin vai pääsy julkiselle...
 
Moi,

Hautomo jonoa ei vissiin ole juuri ollenkaan,tänään kävimme suunnittelukäynnillä ja huomenna aloitan pistelyn,käynti sattui juuri sopivaan aikaan kierrosta :) Eli parin viikon päästä olisin punktio jos kaikki menee hyvin :)
 
Heippa naiset! :) Täällä tuleva Tays:silainen ilmoittautuisi mukaan. Kutsu ensimmäiselle käynnille saatiin nyt marraskuulle. Siellä sitten ilmeisesti tehdään suunnitemat. Tutkimuksissa ollaan siis jo käyty yksityisellä puolella, mutta nyt syyn selvittyä siirryimme julkiselle.
Juuri tuota olen miettinyt, että kuinkahan pitkät ne jonot on tällähetkellä varsinaiseen hoitoon...että puhutaanko parista kk, puolesta vuodesta vai pidemmästä ajasta, kun todennäköisesti tuleva hoitomuoto on ivf/icsi?
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Olen huonosti seurannut keskustelua, kun en oikein tiedä mihin kuuluisin. Varsinainen hoitopaikkamme on Seinäjoen keskussairaala, mutta koeputkihedelmöityshoidon punktio ja alkionsiirto, jos niihin päästään, ovat TAYS:issa. Meillä on tehty kolme inssiä tuloksetta, toisen jälkeen meidät laitettiin kuulemma jonoon TAYSiin ja kolmannen jälkeen kuukautisten alettua sovittiin heti suunnitteluaika. Periaatteessa siis päästiin heti seuraavasta kierrosta aloittamaan pistäminen, ja kuun lopussa on alustava punktioaika.

Mitään kontaktia TAYSin väkeen ja paikkaan ei siis ole ennen punktioaamua, mikä suuresti jännittää. Oman sairaalamme hoitaja varoitti, että siellä on sitten kiire, joten neuvoi täyttämään lomakkeet etukäteen. Meillä on kuitenkin niistä lomakkeista joitain kysymyksiä, käydäänkö niitä siis läpi siellä vielä?

Sen sain jo kysyttyä, kun pakastamislomakkeissa puhuttiin "kolmannesta osapuolesta, jolta palvelu ostetaan" että mikä tämä firma tarkalleen ottaen. No sehän oli sitten Ovumia, tuttu nimi palstalta. Mutta muistaakseni lomakkeissa (ei ole niitä nyt tässä) myös puhuttiin siitä miten meille on kerrottu meidän ja alkion oikeudellisesta asemasta. Ei tietääkseni ole kerrottu, kerrotaanko siis siellä vai mitä se tarkoittaa?

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Nostan tätä hieman, jos joku sattuisi olemaan vielä täällä. Jostain muista ketjuista luin, että nyt olisi Tayssissa kiireistä ja jonotkin pitkiä. Pitääkö paikkansa?

Täällä siis juuri lähetteen saanut odottelee postia Tayssista. :)
 
Me ollaan ns. vanhoja asiakkaita joten ei lähetteellä jouduta jonottaan. Kun soittelin aikaa hoitojensuunnitteluun (endoleikkauksen jälkeen) niin hoitaja sanoi että on tosi täyttä maaliskuun loppuun asti.

Ajan sain silti suosituksen mukaiseen 3-4 viikon päähän leikkauksesta. Kun meidät silloin 8.3. laitettiin ivf-jonoon niin mielestäni se ei ollut kohtuuton. Koska arviolta 20.5. viikolla olisi meidän keräily, hedelmöitys ja siirto. Sitä odotellessa meille tehdään yksi inssi.
 

Yhteistyössä